Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 12:45:

zijn die pro qr-code mensen hier eigenlijk bereid zich iedere keer dat ze de horeca bezoeken, te testen?

Ja, ten minste een zelftest zoals nu ook geadviseerd wordt als je een drukke locatie gaat bezoeken of op visite gaat. 

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:02:

[..]

Is de kans dat een gevaccineerde persoon corona kan krijgen? Ja

Is het dan beter dat die persoon zich ook laat testen? Ja

Willen gevaccineerden iedere keer dat ze de kroeg in gaan twee uur van te voren een afspraak maken bij een testlocatie hiervoor die op wel een half uur afstand ligt en die test dan ondergaan? Ik denk het niet.

Willen ze dat ongevaccineerden dit wel doen en niet moeten zeuren onder het mom van 'je hebt toch een keus'? Ja.

Ben je dan een associale egoist omdat je schijt hebt hoe dit voor een ongevaccineerde is. Ja!

Angela, je bent ver boven de 60. Statisch gezien is de kans dat jij opgenomen wordt veel groter dan een ongevaccineerden jongere. Maar die statiestiek komt je natuurlijk slecht uit, want dat gaat aan jouw vrijheid tornen.

Je bent niet alleen associaal als je zo redeneert maar ook kortzichtig en dom.

ha ha die heb je allemaal al eerder geprobeerd, die reacties.  Je wordt er niet slimmer op met al die herhalingen. En je kunt niet rekenen (raadsel . .  ). 

ik ben zo blij dat jij niet in mijn kroeg komt. Kun je niet een kroeg opzoeken waar je lekker boos kunt zijn en kunt denken: die 100 jarige Angela67 komt als gevaccineerde lekker niet in onze kroeg. Wij zijn véél leuker! Alleen jammer dat alle mensen in jouw kroeg binnenkort op de IC liggen daar waar iemand anders had willen liggen met een aandoening die niet te voorkomen was.

Dus weet je, je zou blij moeten zijn dat ik me laat vaccineren. Dan hoeft een bepaald deel van de bevolking zich niet te laten vaccineren (jij bijvoorbeeld) omdat je mee kunt liften op de immuniteit die aan het ontstaan is.

Tot die tijd wil jij natuurlijk ook ontzettend graag dat die immuniteit zo goed mogelijk tot stand kan komen. Dus als ongevaccineerde wil jij heel graag testen en bij negatieve test thuis blijven. 

Toch? 

gr Angela

ps als je mijn leeftijd al niet kunt uitrekenen, waarom denk je dan dat je het werk van statistici, virologen en epidimiologen kunt doen?

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 12:45:

zijn die pro qr-code mensen hier eigenlijk bereid zich iedere keer dat ze de horeca bezoeken, te testen?

Om zo de kans op besmetting echt helemaal tot het absolute minimum te krijgen.

Als je hier "nee" op antwoord moet je denk ik in de spiegel kijken of je echt zo begaan bent met de gezondheidszorg en het terugdringen van corona, of dat je vrijheid gewoon terug wil en je het geen zak interesseert dat anderen hierdoor basic vrijheden moeten inleveren omdat ze toevallig een andere mening hebben dan jezelf.

Nee. Als je je niet hebt willen laten vaccineren blijf je maar lekker uit mijn buurt.

Daglichtlamp schreef op 25-09-2021 om 13:06:

[..]

Je vergeet het doel van de QR-code. Dat is niet het uitbannen van het virus (dat kan alleen met heel strikte lockdowns, daar is helemaal niemand voor vermoed ik). Het gaat om overbelasting van de zorg voorkomen. Daarvoor is het niet nodig om ook de gevaccineerden en de genezen mensen te testen.

Ah die zorg die we niet hebben hebben opgeschaald of zelfs hebben geprobeerd en waar nu op ongeveer 18%  zitten van de piek in april? Gotcha echt noodzakelijk deze maatregel die grondrechten ten voete treedt.

Ysenda schreef op 25-09-2021 om 13:09:

[..]

Ja, ten minste een zelftest zoals nu ook geadviseerd wordt als je een drukke locatie gaat bezoeken of op visite gaat.

Die test is niet geldig voor een ongevaccineerde, dus again, ben je bereid het te doen zoals een ongevaccineerde het moet doen?

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:20:

[..]

Ah die zorg die we niet hebben hebben opgeschaald of zelfs hebben geprobeerd en waar nu op ongeveer 18% zitten van de piek in april? Gotcha echt noodzakelijk deze maatregel die grondrechten ten voete treedt.

aha jij gaat in de zorg werken? want jij neemt je verantwoordelijkheid als je je niet laat vaccineren, om dan in ieder geval mensen zoals jij zelf te verplegen? 

gr Angela

[..]

Ah die zorg die we niet hebben hebben opgeschaald of zelfs hebben geprobeerd en waar nu op ongeveer 18% zitten van de piek in april? Gotcha echt noodzakelijk deze maatregel die grondrechten ten voete treedt.

Het heeft weinig zin om maatregelen te nemen als de IC's al overstroomd zijn.

[..]

Vergeet niet dat tijdens de piek alle andere zorg buiten de acute zorg plat lag. Die moet nu ingehaald worden. De zorg heeft nog geen adempauze gehad sinds het begin van de pandemie zoals de rest van de samenleving dat wel heeft gehad en die adempauze is ook nog niet te verwachten vanwege de inhaalslag en de wel te verwachten winterpiek vanwege griepcomplicaties en een volgende covid piek.

Er is zeker wel geprobeerd op te schalen maar nieuw opgeleide mensen staan niet in 2 jaar aan het bed, een bed en apparatuur kopen is niet het probleem, daar zijn er wel genoeg van maar de handen aan het bed.

Angela1967 schreef op 25-09-2021 om 13:13:

[..]

ha ha die heb je allemaal al eerder geprobeerd, die reacties. Je wordt er niet slimmer op met al die herhalingen. En je kunt niet rekenen (raadsel . . ).

ik ben zo blij dat jij niet in mijn kroeg komt. Kun je niet een kroeg opzoeken waar je lekker boos kunt zijn en kunt denken: die 100 jarige Angela67 komt als gevaccineerde lekker niet in onze kroeg. Wij zijn véél leuker! Alleen jammer dat alle mensen in jouw kroeg binnenkort op de IC liggen daar waar iemand anders had willen liggen met een aandoening die niet te voorkomen was.

Dus weet je, je zou blij moeten zijn dat ik me laat vaccineren. Dan hoeft een bepaald deel van de bevolking zich niet te laten vaccineren (jij bijvoorbeeld) omdat je mee kunt liften op de immuniteit die aan het ontstaan is.

Tot die tijd wil jij natuurlijk ook ontzettend graag dat die immuniteit zo goed mogelijk tot stand kan komen. Dus als ongevaccineerde wil jij heel graag testen en bij negatieve test thuis blijven.

Toch?

gr Angela

ps als je mijn leeftijd al niet kunt uitrekenen, waarom denk je dan dat je het werk van statistici, virologen en epidimiologen kunt doen?

Ik kan misschien niet rekenen maargoed ik doe een nieuwe poging je bent ver boven de 50, 

jij kunt niet lezen. Ik ben namelijk wèl gevaccineerd. Dat heb ik denk ik al 5x in verschillende topics gezegd.

Het probleem is dat je leest dat ik ongevaccineerd ben en je daarom niet meer naar mijn argumenten kijkt, maar je me gewoon als halve wappie wegzet. Das namelijk makkelijker dan daadwerkelijk op mijn argumenten in te gaan.

Onder de 50 zijn er nog geen 160 mensen dood gegaan aan corona. Ziekenhuis opnamen zijn ook voor het overgrote deel onder de 60+. Misschien most je de data eens lezen ipv op je gevoel en angst te vertrouwen

https://covid-analytics.nl/

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-09-2021 om 13:39

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:21:

[..]

Die test is niet geldig voor een ongevaccineerde, dus again, ben je bereid het te doen zoals een ongevaccineerde het moet doen?

Maar dat is niet nodig. Gevaccineerden kunnen besmet raken met het virus, maar zijn dan voor 95% beschermd tegen ziekenhuisopname. Overdracht tussen gevaccineerden is mogelijk, maar komt heel weinig voor. Jaap van Dissel had daar hele interessante grafieken over in de technische briefing laatst in de Tweede Kamer. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-09-2021 om 13:45

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:21:

[..]

Nee, uiteraard niet. Ik heb mijn "part of the deal" gedaan en de wetenschappers vinden het blijkbaar niet (heel erg)nodig, anders zou dat ook wel een spelregel geworden zijn.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-09-2021 om 14:11

Daglichtlamp schreef op 25-09-2021 om 13:06:

[..]

Je vergeet het doel van de QR-code. Dat is niet het uitbannen van het virus (dat kan alleen met heel strikte lockdowns, daar is helemaal niemand voor vermoed ik). Het gaat om overbelasting van de zorg voorkomen. Daarvoor is het niet nodig om ook de gevaccineerden en de genezen mensen te testen.

Het heeft geen zin, er zijn er een aantal die met de vingers in hun oren telkens dezelfde false non-argumenten blijven herhalen. 

Mallebeppie schreef op 25-09-2021 om 13:45:

[..]

Nee, uiteraard niet. Ik heb mijn "part of the deal" gedaan en de wetenschappers vinden het blijkbaar niet (heel erg)nodig, anders zou dat ook wel een spelregel geworden zijn.

Het advies voor gevaccineerde is een zelftest om dat kleine risico voor een ander nog verder te beperken.

Idd meer vinden de deskundigen op dit moment niet nodig. En die houden er echt wel rekening mee dat velen het niet zullen doen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-09-2021 om 14:47

De staatssecretaris is ontslagen. Wauw. Niet opgestapt maar ontslagen. Is dat ooit eerder gebeurd?

https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staatssecretaris-keijzer-krijgt-ontslag-na-uitspraken-coronatoegangsbewijs

Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 14:47:

De staatssecretaris is ontslagen. Wauw. Niet opgestapt maar ontslagen. Is dat ooit eerder gebeurd?

https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staatssecretaris-keijzer-krijgt-ontslag-na-uitspraken-coronatoegangsbewijs

Oh wauw, dat had ik nooit verwacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.