Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Ysenda schreef op 25-09-2021 om 09:33:

[..]

Wat een vreemde link leg je tussen dingen. De verbanden die je legt kloppen ook niet.

Mijn stukje gaat over elkaar wat meer ruimte geven, afstand houden, niet over gevolgen die bij een zeer klein aantal mensen die gevaccineerd worden mogelijk kunnen optreden. En ik zeg het bewust zo als het er staat zeer klein aantal en mogelijk. Dat gaat om een paar 100 mensen op miljoenen gezette vaccinaties. De kans op een verkeersongeval met blijvende lichamelijke gevolgen is vele vele malen groter.

Mijn lichamelijke reactie op een dinertje heeft helemaal niets te maken met de gevolgen van een vaccinatie, Covid of anders gerelateerd, maar zuiver op drukte en weinig afstand houden.

Dit soort afwegingen, 'kan ik wel, kan ik niet iets doen', heb ik de gevolgen er voor over, maak ik al mijn hele bewuste leven. Ik heb kinderfeestjes van mijn vriendinnetjes op de lagere school over geslagen, examen feesten, bruiloften waar je dan een uurtje heen gaat terwijl je eigenlijk gevraagd bent getuige te zijn. De laatste 1,5 jaar was er ineens veel meer ruimte voor mij en niet alleen mij maar een grote groep die hier ook in meer of mindere mate last van heeft om ook fijne dingen te kunnen doen. Die groep wordt op zo'n 15-20% van de bevolking geschat, zou fijn zijn als er dan toch wat meer ruimte zou blijven. Want die dingen die iedereen graag doet doe ik ook graag maar met wat minder 'drukte'.

Dus geen Pathé maar wel het filmhuis alleen daar draait James Bond dan weer niet. Wel het kleine theater, maar niet de schouwburg, mis je wel de voorstelling die je eigenlijk wil zien. Wel het kleine museum en niet de Nachtwacht.

En ja, ik ben blij dat ik er bij kan werken, maar niet fulltime, gelukkig in een baan waar ik voldoende verdien in mijn deeltijd aanstelling om leuke dingen te kunnen doen en bij een werkgever die kubusjes in de ballenbak kan waarderen op wat ze kunnen en probeert rekening te houden met wat ze nodig hebben om te presteren.

Zei ik wat anders dan?

Iedereen kan zijn gevoeligheid hebben. De een heeft het van de drukte tijdens een etentje, de ander kan stikken als ie een mini stukje kiwi binnen kreeg doordat de taartschep een kiwi heeft geraakt, terwijl die kiwi juist heel voedzaam is.

Een appel is heel gezond maar er zijn ook mensen die allergisch zijn voor een appel. Of een allergie voor noten. Zo zijn er ook mensen die ziek worden van bv een stof die in een griepprik kan zitten.

Alleen word het geaccepteerd als je zegt dat je niet tegen drukte kan, of niet tegen fel licht kan. Of uitslag krijgt van chocolade. Maar zodra iemand zich niet laat vaccineren vanwege medische klachten, word die uitgemaakt voor wappie (of zelfs racist) en moet ie zich bewijzen als die naar het toilet wil gaan.

Je kan ongelijke gevallen niet gelijk behandelen. Een ongevaccineerde heeft nu een keer een grotere kans om ziek te worden en iemand te besmetten dan dan een gevaccineerde. Dat is een feit. Ook de “supergezonde” ongevaccineerde ten opzichte van de “ongezonde” gevaccineerde. 
We behandelen nooit alle mensen gelijk. We doen aan onderscheid op basis van leeftijd, het wel of niet hebben van een diploma, het wel of niet hebben van een bewijs, het zijn van man of vrouw na het krijgen van een kind. 
De definitie van discriminatie is het maken van onderscheid op kenmerken die er in het specifieke geval niet toe doen.
Of je wel of niet gevaccineerd bent doet er wel toe. Aantoonbaar en wetenschappelijk bewezen. 

Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 09:50:

[..]

Alleen word het geaccepteerd als je zegt dat je niet tegen drukte kan, of niet tegen fel licht kan. Of uitslag krijgt van chocolade. Maar zodra iemand zich niet laat vaccineren vanwege medische klachten, word die uitgemaakt voor wappie (of zelfs racist) en moet ie zich bewijzen als die naar het toilet wil gaan.

Iemand die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren wordt niet weggezet als wappie!

Juiste de genen die zich zonder medische redenen niet laten vaccineren zijn in mijn ogen de wappies want die brengen de kwetsbaren in gevaar terwijl die bij een voldoende immunisatie graad een verlaagd risico hebben vanwege de groeps immuniteit. Net zoals bij bv mazelen, rode hond etc.

Door de niet gevaccineerd en te testen probeer je juist de kwetsbaren te beschermen. Als iedereen die gevaccineerd kan worden zich laat vaccineren hoeft dat testen niet meer want dan is er alles aangedaan om die kwetsbaren te beschermen en is de zorg beschikbaar die zij onverhoopt toch nodig mogen hebben.

Ysenda schreef op 25-09-2021 om 09:48:

[..]

Dagelijks neem je lichaamsoneigenstoffen tot je! Iedereen en altijd. Alle voedingsmiddelen zitten vol met lichaamsoneigenstoffen. Ook groenten, fruit, alles. Al eens de ingrediënten van een sinaasappel bekeken? Daar zitten meer gevaarlijke stoffen in dan in de 0,3 ml die een vaccin bevat. Een vaccin bevat 100% bekende stoffen, stoffen die voor ze op grote schaal gebruikt mogen worden op veiligheid getest worden van petrischaal tot een controle groep mensen (die groep testpersonen neemt wel een risico! Dat doen ze voor jou en mij zodat wij een veilig vaccin kunnen krijgen) De gebruikte stoffen worden tijdens de productie, die onder zeer gecontroleerde omstandigheden gaat zodat je ook weet welke stoffen er gemaakt worden, uiterst nauwkeurig gecontroleerd voor ze vrijgeven worden. Zo zorgvuldig wordt dat niet gedaan met voedingsmiddelen anders dan zuigelingenvoeding.

En ja, er zullen altijd mensen ziek worden van een medische handeling maar dat risico is zeer klein en meestal is de risico groep al in beeld voor een behandeling op de markt komt. En dat is ook de reden dat medische handelingen ook altijd gevolgd worden. Je zal het maar zijn ja, dat is heel naar, maar het is als samenleving niet te verantwoorden om 10.000en op te offeren om 1 of 2 personen te redden en dat is de afweging die de gezondheidsraad steeds maakt om een behandeling wel of niet toe te laten.

En er zullen ook altijd mensen ziek of doodmoe worden als ze een rustig etentje hadden. Net zoals jij. Ook dat risico is nog veel meer "zeer klein". Maar als mensen dat van zich zelf weten kunnen ze het risico wel zo klein mogelijk proberen te houden om erger te voorkomen. En juist die mensen worden nu voor de leeuwen gegooid door deze nieuwe maatregels.

Sorry, Ik wou hier niet meer reageren, (zoveel onbegrip en onwetendheid kan ik niet verdragen) en ben dus ook weer weg.

Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 09:59:

[..]

Sorry, Ik wou hier niet meer reageren, (zoveel onbegrip en onwetendheid kan ik niet verdragen) en ben dus ook weer weg.

:bye

🤣De onwetendheid van jou spat er af en dat ga je ons verwijten, you make my day 🤣

Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 10:25:

[..]

Ik meen me te herinneren (maar weet de bron niet meer) dat de regel is dat je geen QR nodig hebt om even wat te kopen, maar wel als je in de kantine wilt gaan zitten. Vergelijkbaar met afhalen en binnen eten in de andere horeca.

Ik zit hier in de zwemkantine om de zwemles van zoontje te volgen. Kan zonder qr-code. Ik loop net 2 meter van mijn plek om een drankje te bestellen die ik weer op mijn plek op ga drinken. Ik krijg dat drankje alleen met qr-code. Nou heb ik die dus geen probleem, maar 't slaat natuurlijk nergens op. 

LydiaDietz schreef op 25-09-2021 om 11:43:

[..]

Ik zit hier in de zwemkantine om de zwemles van zoontje te volgen. Kan zonder qr-code. Ik loop net 2 meter van mijn plek om een drankje te bestellen die ik weer op mijn plek op ga drinken. Ik krijg dat drankje alleen met qr-code. Nou heb ik die dus geen probleem, maar 't slaat natuurlijk nergens op.

Wat mij betreft hadden ze de QR-code op nog wel wat meer plekken mogen invoeren. Maar ik denk niet dat daar genoeg politiek draagvlak voor geweest is (in de samenleving valt het wel mee, zie mijn draadje met pol, de meerderheid heeft echt veel liever een QR-code dan opnieuw lockdowns).

Ik hoop dat we heel snel zonder kunnen. Dat we het aantal mensen dat nog besmet kan worden overschatten (omdat er in werkelijkheid al meer immuniteit is opgebouwd).

Daglichtlamp schreef op 25-09-2021 om 12:07:

[..]

Wat mij betreft hadden ze de QR-code op nog wel wat meer plekken mogen invoeren. Maar ik denk niet dat daar genoeg politiek draagvlak voor geweest is (in de samenleving valt het wel mee, zie mijn draadje met pol, de meerderheid heeft echt veel liever een QR-code dan opnieuw lockdowns).

Ik hoop dat we heel snel zonder kunnen. Dat we het aantal mensen dat nog besmet kan worden overschatten (omdat er in werkelijkheid al meer immuniteit is opgebouwd).

Oh, ik ben ook voor het gebruik van qr-codes en pro-vaccinatie hoor! Maar ik verbaasde me er over. Zeg dan met qr-code mag je kijken en in deze ruimte vertoeven, zonder graag buiten de deur. 

zijn die pro qr-code mensen hier eigenlijk bereid zich iedere keer dat ze de horeca bezoeken, te testen? 

Om zo de kans op besmetting echt helemaal tot het absolute minimum te krijgen.

Als je hier "nee" op antwoord moet je denk ik in de spiegel kijken of je echt zo begaan bent met de gezondheidszorg en het terugdringen van corona, of dat je vrijheid gewoon terug wil en je het geen zak interesseert dat anderen hierdoor basic vrijheden moeten inleveren omdat ze toevallig een andere mening hebben dan jezelf.

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 12:45:

zijn die pro qr-code mensen hier eigenlijk bereid zich iedere keer dat ze de horeca bezoeken, te testen?

Als je hier "nee" op antwoord moet je denk ik in de spiegel kijken of je echt zo begaan bent met de gezondheidszorg en het terugdringen van corona, of dat je vrijheid gewoon terug wil en je het geen zak interesseert dat anderen hierdoor basic vrijheden moeten inleveren omdat ze toevallig een andere mening hebben dan jezelf.

hallo bierdopjes,

1. Je maakt er een valse tegenstelling van. De kans op besmetting kan niet naar nul. Als je naar nul wilt moet je emigreren naar de maan. En daar zijn dan t.z.t vast weer andere besmettingen. 

2. Ik lees in jouw postings dat bierdopjes je blik en je brein verdoofd hebben. Hoe komt het dat je zo slecht redeneert terwijl je zoveel schrijft? Je hebt geen mening, maar je hebt angst en veel woorden. Waarom moet ik jouw angst oplossen? 

gr Angela

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 12:45:

Ik ga sowieso niet naar de horeca vanwege de pandemie en ik ben voor de Coronapas. Dus ja, ik zou graag zien dat we het virus onder controle krijgen.

Angela1967 schreef op 25-09-2021 om 12:52:

[..]

hallo bierdopjes,

1. Je maakt er een valse tegenstelling van. De kans op besmetting kan niet naar nul. Als je naar nul wilt moet je emigreren naar de maan. En daar zijn dan t.z.t vast weer andere besmettingen.

2. Ik lees in jouw postings dat bierdopjes je blik en je brein verdoofd hebben. Hoe komt het dat je zo slecht redeneert terwijl je zoveel schrijft? Je hebt geen mening, maar je hebt angst en veel woorden. Waarom moet ik jouw angst oplossen?

gr Angela

Is de kans dat een gevaccineerde persoon corona kan krijgen? Ja

Is het dan beter dat die persoon zich ook laat testen? Ja

Willen gevaccineerden iedere keer dat ze de kroeg in gaan twee uur van te voren een afspraak maken bij een testlocatie hiervoor die op wel een half uur afstand ligt en die test dan ondergaan? Ik denk het niet.

Willen ze dat ongevaccineerden dit wel doen en niet moeten zeuren onder het mom van 'je hebt toch een keus'? Ja.

Ben je dan een associale egoist omdat je schijt hebt hoe dit voor een ongevaccineerde is. Ja!

Angela, je bent ver boven de 60. Statisch gezien is de kans dat jij opgenomen wordt veel groter dan een ongevaccineerden jongere. Maar die statiestiek komt je natuurlijk slecht uit, want dat gaat aan jouw vrijheid tornen. 

Je bent niet alleen associaal als je zo redeneert maar ook kortzichtig en dom.

LoveCats! schreef op 25-09-2021 om 13:00:

[..]

Ik ga sowieso niet naar de horeca vanwege de pandemie en ik ben voor de Coronapas. Dus ja, ik zou graag zien dat we het virus onder controle krijgen.

Je vermijdt de supermarkt, action, werk, scholen waar (klein)kinderen rondrennen? Je vraagt iedereen of hij/zij gevaccineerd is voor je ze ziet? Je mijdt alles waat die enge ongevaccineerden rondlopen dunkt me?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-09-2021 om 13:05

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:04:

[..]

Je vermijdt de supermarkt, action, werk, scholen waat (klein)kinderen rondrennen? Je vraagt iedereen of hij/zij gevaccineerd is voor je ze ziet? Je mijdt alles waat die enge ongevaccineerden rondlopen dunkt me?

Jemig wat kun jij irritant overdrijven.

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:02:

[..]

Is de kans dat een gevaccineerde persoon corona kan krijgen? Ja

Is het dan beter dat die persoon zich ook laat testen? Ja

Willen gevaccineerden iedere keer dat ze de kroeg in gaan twee uur van te voren een afspraak maken bij een testlocatie hiervoor die op wel een half uur afstand ligt en die test dan ondergaan? Ik denk het niet.

Willen ze dat ongevaccineerden dit wel doen en niet moeten zeuren onder het mom van 'je hebt toch een keus'? Ja.

Ben je dan een associale egoist omdat je schijt hebt hoe dit voor een ongevaccineerde is. Ja!

Angela, je bent ver boven de 60. Statisch gezien is de kans dat jij opgenomen wordt veel groter dan een ongevaccineerden jongere. Maar die statiestiek komt je natuurlijk slecht uit, want dat gaat aan jouw vrijheid tornen.

Je bent niet alleen associaal als je zo redeneert maar ook kortzichtig en dom.

Je vergeet het doel van de QR-code. Dat is niet het uitbannen van het virus (dat kan alleen met heel strikte lockdowns, daar is helemaal niemand voor vermoed ik). Het gaat om overbelasting van de zorg voorkomen. Daarvoor is het niet nodig om ook de gevaccineerden en de genezen mensen te testen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.