Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
redbulletje
23-09-2021 om 15:37
LoveCats! schreef op 21-09-2021 om 14:24:
[..]
Voor kerken gelden altijd uitzonderingen... Wat mij betreft mag de Coronapas ook gaan gelden op middelbare scholen, mbo, hbo, en universiteit. Omdat daar ook veel mensen bijeenkomen.
Eens!
Ben jij geen mod meer?
LoveCats!
24-09-2021 om 07:34
redbulletje schreef op 23-09-2021 om 15:37:
[..]
Eens!
Ben jij geen mod meer?
Nee, ik heb ontslag genomen als Mod.
watertoren
24-09-2021 om 08:58
Het bestuur van onze voetbalvereniging heeft gisteren een vergadering gehad over hoe ze het aan gaan pakken vanaf zaterdag. Ik weet nog niet wat ze besloten hebben. Wij zouden dan iemand bij de deur van de kantine moeten zetten maar we hebben al een groot tekort aan vrijwilligers. We zouden dan ook met bandjes moeten gaan werken want hier wordt constant naar binnen en weer terug naar buiten gelopen.
Bierdopjes
24-09-2021 om 09:11
watertoren schreef op 24-09-2021 om 08:58:
Het bestuur van onze voetbalvereniging heeft gisteren een vergadering gehad over hoe ze het aan gaan pakken vanaf zaterdag. Ik weet nog niet wat ze besloten hebben. Wij zouden dan iemand bij de deur van de kantine moeten zetten maar we hebben al een groot tekort aan vrijwilligers. We zouden dan ook met bandjes moeten gaan werken want hier wordt constant naar binnen en weer terug naar buiten gelopen.
"zeg pietje, we hebben net samen in de auto gezeten naar de wedstrijd, en samen gedoucht in die te kleine douchezaal zonder ventilatie. maargoed we hebben gewonnen, dus drinken we er nog eentje?"
"Ja is goed, maar ik ben niet gevacineerd"
"Ok dan krijg je mijn code wel ff, en als ze moeilijk doen gaan we gewoon naar de dorpskroeg hier tegenover. laten we daar de omzet van 15 man wel ff rollen"
en die bandjes worden natuurlijk ook gewoon uitgeleend.
"Hier heb je mijn bandje, zeg ik dat de mijne is kapotgegaan"
redbulletje
24-09-2021 om 09:20
Kunnen ze niet de sporters voordat ze met training/wedstrijd mogen meedoen controleren op vaccinatie? Als ze eenmaal geregistreerd staan als gevaccineerd hoef je toch niet meer telkens opnieuw te controleren?
Bierdopjes
24-09-2021 om 09:24
redbulletje schreef op 24-09-2021 om 09:20:
[..]
Kunnen ze niet de sporters voordat ze met training/wedstrijd mogen meedoen controleren op vaccinatie? Als ze eenmaal geregistreerd staan als gevaccineerd hoef je toch niet meer telkens opnieuw te controleren?
Dat kan wel, maar dat mogen die sporters gewoon weigeren.
redbulletje
24-09-2021 om 09:29
Bierdopjes schreef op 24-09-2021 om 09:24:
[..]
Dat kan wel, maar dat mogen die sporters gewoon weigeren.
Dan kun je als organisatie die sporters dus gewoon weigeren.
watertoren
24-09-2021 om 09:32
redbulletje schreef op 24-09-2021 om 09:20:
[..]
Het gaat vooral om de mensen die komen kijken. Die gaan vaak even wat bestellen in de kantine en nemen het weer mee naar buiten. Mensen die in de kantine blijven hangen gaan weer naar buiten om te roken en dan weer terug. Het is ook een grote vereniging met meer dan 1600 leden.
Bierdopjes
24-09-2021 om 09:38
redbulletje schreef op 24-09-2021 om 09:29:
[..]
Dan kun je als organisatie die sporters dus gewoon weigeren.
Nee dat kun je niet. Als jij me als sporter weigert op een plek waar die regel niet geldt bel ik gewoon de politie. Je hebt geen fuck te maken met mijn qr code en je krijgt hem ook niet te zien. Als je me dan alsnog de toegang wil ontzeggen discrimineer je me namelijk. Dat is hetzelfde als je vrouwen zou weigeren aan de deur of donkere mensen. Mag ook niet
Zie je het ook al voor je, het uitspelende team wordt uitgesloten en je wint daardoor de wedstrijd. en hoe denk je dat het bij de betalende leden valt, of teamgenoten dat pietje niet mag meevoetballen omdat jij met je deugvinger staat te wapperen?
QuizzicalOpossum53
24-09-2021 om 09:41
watertoren schreef op 24-09-2021 om 09:32:
[..]
Het gaat vooral om de mensen die komen kijken. Die gaan vaak even wat bestellen in de kantine en nemen het weer mee naar buiten. Mensen die in de kantine blijven hangen gaan weer naar buiten om te roken en dan weer terug. Het is ook een grote vereniging met meer dan 1600 leden.
Niet te doen natuurlijk.
willem1959
24-09-2021 om 09:58
Gewoon niet zeiken en meedoen.
Probleem opgelost.
Mensen denken te vaak in problemen in plaats van in oplossingen. Ook hier.
ShowyHummingbird30
24-09-2021 om 10:25
Ik meen me te herinneren (maar weet de bron niet meer) dat de regel is dat je geen QR nodig hebt om even wat te kopen, maar wel als je in de kantine wilt gaan zitten. Vergelijkbaar met afhalen en binnen eten in de andere horeca.
Bierdopjes
24-09-2021 om 10:37
willem1959 schreef op 24-09-2021 om 09:58:
Probleem opgelost.
Mensen denken te vaak in problemen in plaats van in oplossingen. Ook hier.
als dat je echte credo was, dan boeide je niet wat anderen deden qua vaccineren, maar dan zou je jezelf beschermen.
Totdat ze gaan zeggen dat mensen geboren voor 1960 niet meer in te drukke kroeg mogen komen, want te gevaarlijk. Oh ja en je boodschappen doe je voor 9 uur en tussen 19-20. de rest van de nederlanders kan dan op de rest van de tijden boodschappen doen.
probleem opgelost.
Ysenda
24-09-2021 om 11:38
Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 10:25:
[..]
Ik meen me te herinneren (maar weet de bron niet meer) dat de regel is dat je geen QR nodig hebt om even wat te kopen, maar wel als je in de kantine wilt gaan zitten. Vergelijkbaar met afhalen en binnen eten in de andere horeca.
Klopt.
Bij ons wordt een deel afgezet voor binnen eten, daar wordt een controle uitgevoerd, en anders blijft het zonder controle afhalen en weer naar buiten/hal.
Het is krom maar wel de regel op dit moment.
Hier ook een grote vereniging (nou ja gedeeld complex met meerdere sub-verenigingen)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.