Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-09-2021 om 18:20

Sun.lover schreef op 07-09-2021 om 16:41:

https://www.skipr.nl/nieuws/david-jongen-giftige-mix-gaat-ziekenhuiszorg-platleggen/

Meer geld voor de zorg lijkt me sowieso een heel goed idee nu. Hogere beloning ook. Logisch ook als personeel schaars is. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-09-2021 om 19:04

Fleurtje_5 schreef op 07-09-2021 om 15:18:

[..]

Ow dat woordje stond ook in het openingsbericht en had ik over het hoofd gezien. Hoe wil je iets verplichten onder de noemer "vaccinatieplicht" als het niet rechtstreeks gaat?Via een omweg?

Betekenis indirect:
niet rechtstreeks

1) Getrapt 2) Langs een omweg 3) Middellijk 4) Niet direct 5) Niet
rechtstreeks 6) Onrechtstreeks 7) Via een omweg 8) Zijdelings

Het gaat al pagina's lang hier (en in het andere draadje) over hoe men dat wil. Gewoon lezen.

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-09-2021 om 16:35:

Elke coronadode is triest maar als je doodgaat of ziek wordt terwijl je voor andere mensen zorgt vind ik het nog erger.

Tot nu toe zijn er 90 eenmalige uitkeringen toegekend, waarvan 14 aan
nabestaanden van zorgmedewerkers die aan covid zijn overleden en 76 aan
zorgpersoneel dat zelf op de intensive care belandde.
https://nos.nl/artikel/2396874-fonds-voor-zorgpersoneel-dat-door-corona-is-getroffen-heeft-nog-miljoenen-in-kas

Zeker zeer triest.

https://www.skipr.nl/nieuws/david-jongen-giftige-mix-gaat-ziekenhuiszorg-platleggen/

Zeer triest.

In je link zegt dhr. Jongen:

Toch is hij nu zeer bezorgd over de ziekenhuiszorg in de nabije
toekomst. Hij vreest de komende weken een stevige opleving van het
aantal covid-patiënten doordat er nog te veel ongevaccineerden zijn.

Misschien vergeet hij dat ze zelf heel veel personeel hebben ontslagen omdat het nieuwe ziekenhuis Het Zuyderland ontzettend duur was uitgevallen. En misschien is hij vergeten te vertellen dat ze zelf erg laat waren met het vaccineren van het personeel. Ook vanwege de prikstop met AstraZeneca (omdat er klachten waren met AZ) en daarna besloten werd dat AZ niet meer gegeven mocht worden aan mensen jonger dan 60. Ze schreven toen een brief aan de minister en het RIVM.

Zie:

https://www.zuyderland.nl/nieuws/het-vaccinatie-zwabberbeleid-eist-zijn-tol-een-open-brief-van-zuyderland/?fbclid=IwAR2N59CaMbhXpGTwG_UJgjfxZtJl0U97iUUT4mZ3_bGFdZzR44-cOaVh1zY

16 april 2021

..................
Het is nu tijd om te laten zien dat u daadwerkelijk gelooft in uw
zorghelden. Astra-Zeneca, Janssen of welk vaccin dan ook: wij willen
prikken in plaats van eindeloos debatteren of het advies van de
Gezondheidsraad nu wel of niet deugt. Net zoals een meerderheid van de
Tweede Kamer pleiten wij voor vrijwillige vaccinatie op basis van ‘informed consent’.
Wij overwegen dan ook serieus om vanaf aanstaande maandag de paar
honderd Astra-Zeneca vaccins die nog in de koeling liggen te wachten,
aan te bieden aan medewerkers en dokters.

.......................

Zelfs mijn broer die niet werkzaam is in de zorg had nog eerder zijn prikken.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210212_95935114
Feb. 2021
...
Ronald Koorenhof is schoonmaker op een corona-afdeling in Zuyderland
Geleen. Hij is inhuurkracht en - ondanks herhaald verzoek - niet
gevaccineerd, terwijl collega’s om hem heen dat wel zijn. Waarom zij wel
en hij niet?

.......

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-09-2021 om 19:56

Wat heeft dat te maken met het onderwerp van dit topic?

AcidicShark11

AcidicShark11

07-09-2021 om 22:56

Coreopsis schreef op 07-09-2021 om 19:56:

Wat heeft dat te maken met het onderwerp van dit topic?

Niks, zo forumt ze altijd. 

Ik gaf antwoord op dit artikel.

Dat artikel gaat over het aantal besmettingen (vooral Delta variant) op de IC in het Zuyderland ziekenhuis. En het gaat er over dat het IC personeel het veel te druk heeft. Eigenlijk precies wat Sun.lover in dit topic zegt.

En ik lees (in die link) in de woorden van dhr Jongen dat het probleem vooral bij de 'ongevaccineerden' ligt.

Dat er te weinig personeel is, de druk is te hoog, de corona-patiënt neemt teveel tijd in beslag etc. etc.

Ik ben géén topbestuurder-met-een-topsalaris , ik heb geen verstand van bedrijfskunde, maar in 2009 zag ik de bui wel al hangen toen veel personeel in de zorg ontslagen werd omdat het nieuwste-van-het-nieuwste-ziekenhuis (Zuyderland heette toen nog Orbis) te duur was uitgevallen.

Toen sprak de toenmalige bestuurder dhr. Sterk (in de krant) de woorden 'met minder middelen meer presteren'. Medewerkers met zwangerschapsverlof of ouderschapsverlof werden niet vervangen, tijdelijke contracten werden niet verlengd, minder stageplaatsen. personeel kon onbetaald verlof pakken en het personeel moest een extra tandje bijzetten enz.enz.

Daarboven op begonnen in 2013 de massaontslagen in de zorg omdat het kabinet ging bezuinigen.

En halverwege april 2021, de 16-de om precies te zijn, las ik dat er nog medewerkers en dokters niet ingeënt waren.   Uitzendkrachten die op de corona-afdeling poetsten wilden juist gevaccineerd worden maar er gebeurde niets. En het dan nu hebben over dat er nog veel 'ongevaccineerden' rondlopen. Terwijl veel patiënten op de IC de zeer besmettelijke Delta variant hebben. De variant waar die arts-microbioloog voor waarschuwde. Maar iemand op dit forum schreef dat ze die man niet serieus nam. En Nederland heeft de mondkapjesplicht afgeschaft. Juist nu de deltavariant opkomt. In Duitsland en België kom je de winkel niet binnen zonder mondmasker, ook al heb je twee prikken gehad.

Logisch dat de druk in de ziekenhuizen veel te hoog is. Maar leg de schuld niet alleen bij ongevaccineerden.

https://l1.nl/rvb-orbis-in-top-50-topsalarissen-zorg-36096
7 jun. 2013
Cees Sterk, had een inkomen van bijna 240.000 euro. De twee andere bestuurders verdienden ongeveer 230.000 euro.

De man die de woorden sprak:
'met minder middelen meer presteren'.

Hetvrijewoord schreef op 07-09-2021 om 19:04:

[..]

Het gaat al pagina's lang hier (en in het andere draadje) over hoe men dat wil. Gewoon lezen.

Eerlijk gezegd heb ik hier niet alles gelezen. Ik ben hier halverwege ergens ingestapt. En reageerde op een bericht dat ik had mee gequote.  En andere topics in deze pijler heb ik ook niet gelezen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-09-2021 om 07:37

Fleurtje_5 schreef op 07-09-2021 om 23:14:

[..]

Ik gaf antwoord op dit artikel.

Dat artikel gaat over het aantal besmettingen (vooral Delta variant) op de IC in het Zuyderland ziekenhuis. En het gaat er over dat het IC personeel het veel te druk heeft. Eigenlijk precies wat Sun.lover in dit topic zegt.

En ik lees (in die link) in de woorden van dhr Jongen dat het probleem vooral bij de 'ongevaccineerden' ligt.

Dat er te weinig personeel is, de druk is te hoog, de corona-patiënt neemt teveel tijd in beslag etc. etc.

Ik ben géén topbestuurder-met-een-topsalaris , ik heb geen verstand van bedrijfskunde, maar in 2009 zag ik de bui wel al hangen toen veel personeel in de zorg ontslagen werd omdat het nieuwste-van-het-nieuwste-ziekenhuis (Zuyderland heette toen nog Orbis) te duur was uitgevallen.

Toen sprak de toenmalige bestuurder dhr. Sterk (in de krant) de woorden 'met minder middelen meer presteren'. Medewerkers met zwangerschapsverlof of ouderschapsverlof werden niet vervangen, tijdelijke contracten werden niet verlengd, minder stageplaatsen. personeel kon onbetaald verlof pakken en het personeel moest een extra tandje bijzetten enz.enz.

Daarboven op begonnen in 2013 de massaontslagen in de zorg omdat het kabinet ging bezuinigen.

En halverwege april 2021, de 16-de om precies te zijn, las ik dat er nog medewerkers en dokters niet ingeënt waren. Uitzendkrachten die op de corona-afdeling poetsten wilden juist gevaccineerd worden maar er gebeurde niets. En het dan nu hebben over dat er nog veel 'ongevaccineerden' rondlopen. Terwijl veel patiënten op de IC de zeer besmettelijke Delta variant hebben. De variant waar die arts-microbioloog voor waarschuwde. Maar iemand op dit forum schreef dat ze die man niet serieus nam. En Nederland heeft de mondkapjesplicht afgeschaft. Juist nu de deltavariant opkomt. In Duitsland en België kom je de winkel niet binnen zonder mondmasker, ook al heb je twee prikken gehad.

Logisch dat de druk in de ziekenhuizen veel te hoog is. Maar leg de schuld niet alleen bij ongevaccineerden.

https://l1.nl/rvb-orbis-in-top-50-topsalarissen-zorg-36096
7 jun. 2013
Cees Sterk, had een inkomen van bijna 240.000 euro. De twee andere bestuurders verdienden ongeveer 230.000 euro.

De man die de woorden sprak:
'met minder middelen meer presteren'.

Niemand heeft schuld.. Er is een pandemie en de oplossing ligt in vaccineren. Zo simpel is het. Wil je dat niet, dan raak je besmet. Ook prima, dan word je ook immuun. Alleen niet allemaal tegelijk aub, want dat kunnen de ziekenhuizen niet aan. 

Verder zie ik vooral een lobby van de zorg om meer geld, die volgens mij ook wel terecht is. Berichten worden wat zwaar aangezet in zo'n lobby. Hoe vaak hebben we niet code zwart voorbij zien komen in talkshows. Binnenkort komt het plan voor inhaalzorg, dan zullen we wel zien wat de zorg aankan wat betreft covid patiënten.

Drietje schreef op 08-09-2021 om 07:37:

[..]

Niemand heeft schuld.. Er is een pandemie en de oplossing ligt in vaccineren. Zo simpel is het. Wil je dat niet, dan raak je besmet. Ook prima, dan word je ook immuun. Alleen niet allemaal tegelijk aub, want dat kunnen de ziekenhuizen niet aan.

Verder zie ik vooral een lobby van de zorg om meer geld, die volgens mij ook wel terecht is. Berichten worden wat zwaar aangezet in zo'n lobby. Hoe vaak hebben we niet code zwart voorbij zien komen in talkshows. Binnenkort komt het plan voor inhaalzorg, dan zullen we wel zien wat de zorg aankan wat betreft covid patiënten.

Het is puur geen code zwart geworden omdat iedereen als een idioot extra heeft gewerkt. Dat is onze fout geweest en hadden we niet moeten doen. Want nu zijn we niet meer geloofwaardig en hebben we uiteindelijk langdurig minder capaciteit dan daarvoor. Dus weer opschalen in een golf zou niet verstandig zijn. En de reguliere zorg heeft al de gevolgen ervan. 10 van de 11 ziekenhuisregio’s kunnen niet meer binnen de afgesproken tijd zorg bieden. 

Drietje schreef op 08-09-2021 om 07:37:

[..]

Zeker terecht.

Sun.lover schreef op 08-09-2021 om 09:04:

[..]

Het is puur geen code zwart geworden omdat iedereen als een idioot extra heeft gewerkt. Dat is onze fout geweest en hadden we niet moeten doen. Want nu zijn we niet meer geloofwaardig en hebben we uiteindelijk langdurig minder capaciteit dan daarvoor. Dus weer opschalen in een golf zou niet verstandig zijn. En de reguliere zorg heeft al de gevolgen ervan. 10 van de 11 ziekenhuisregio’s kunnen niet meer binnen de afgesproken tijd zorg bieden.

Zeker, ik doe mijn petje af voor het personeel in ziekenhuizen. De druk was voor corona al hoog. En dan werden ze niet eens het eerste gevaccineerd. Trouwens er zijn/waren ook verplegers die nog veel vraagtekens hadden bij die vaccinaties en er huiverig tegenover stonden.

De aantallen besmettingen liepen op nadat er teveel versoepeling kwam. Het ene moment moest je bij een winkel buiten wachten tot dat er weer iemand naar buiten kwam. En de volgende dag hingen vlaggen en ballonnen uit en zaten de terrassen overvol met mensen zonder mondmasker. Of mensen kwamen mét corona terug van vakantie 'want die vakantie hadden ze wel verdiend'.

In de supermarkt lopen meer mensen zigzag rond dan dat er tijdens een begrafenis in een grote kerk mag zitten. Op de ene plaatst is het strikt volgens de regels, en op de andere plaats zijn de regels heel slordig en onduidelijk.

Sun.lover schreef op 05-09-2021 om 23:22:

[..]

Ja, mensen die zich niet laten vaccineren kiezen er voor. En ik spreek alleen voor mijn afdeling, de IC.

Ik behandel de mensen die er liggen, maar ga geen extra mensen meer behandelen. Vol is vol. En zijn het er teveel moeten we keuze’s maken. En dat is de groep die het langst een bed bezet houdt, dus de Covid patiënt.
Gipsvluchten worden niet meer gedaan en een gebroken been komt niet op de IC.
En dat gevaccineerde ook ziek kunnen worden weet ik, ze komen alleen bijna niet meer in het ziekenhuis en zeker niet op de IC’s.
Ik ga mijn vrijheid en mijn recht op vakantie en mijn normale rooster niet meer opgeven voor andermans vrijheid. Die tijd is echt voorbij.

Aan deze post heb ik heel vaak moeten denken. Mijn gedachten gingen alle kanten op.

Waar gaat haar keuze naar uit als ze moet kiezen? Als ze bv moet kiezen tussen een jonge Lill Kleine (mocht hij om de een of andere medische reden niet gevaccineerd zijn en onverwachts opgenomen worden) en als hij haar idool zou zijn, of zou haar keuze vallen op een iets oudere Willeke Alberti (mocht zij om de een of andere medische reden niet gevaccineerd zijn en onverhoopt opgenomen worden). En: Zou ik wel opgenomen willen worden op een afdeling waar het personeel er zo over denkt? Maar ze heeft wellicht groot gelijk, want nog harder rennen kan niet meer.

Maar verder vind ik het ontzettend erg dat het zover is gekomen. Jammer dat de bezuinigingen in de zorg (va 2013) niet voor zoveel topics en discussies hebben geleid. Op een ander forum heb ik er destijds een topic over geopend. Er kwamen daar ook mensen schrijven dat de zorg nou eenmaal te duur was en er op bezuinigd moest worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.