Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Liara schreef op 06-09-2021 om 14:08:

[..]

Lees dan vooral ook even het naschrift van de redactie!

Jij zit echt de boel op te ruien hier met continue onwaarheden

Dat naschrift staat in de link die ik hier zelf had geplaatst. Ik heb de complete link geplaatst, niets weggelaten, niets toegevoegd. Reacties van mensen die helemaal geen klachten hebben, en reacties van mensen die wel klachten kregen.

Wel zo eerlijk dat je het zelf kan lezen, omdat hier mensen schrijven dat ze het een goed idee vinden om vaccineren te verplichten.

Liara schreef op 06-09-2021 om 13:53:

hij is toch van het Red Team? Die neem ik niet serieus hoor, het enige wat zij al anderhalf jaar willen is alles op slot houden. Dat is niet realistisch.

Heb je het over die arts-microbioloog in het artikel dat ik om 13:45 had geplaatst?

Fleurtje_5 schreef op 06-09-2021 om 15:47:

[..]

Dat naschrift staat in de link die ik hier zelf had geplaatst. Ik heb de complete link geplaatst, niets weggelaten, niets toegevoegd. Reacties van mensen die helemaal geen klachten hebben, en reacties van mensen die wel klachten kregen.

Wel zo eerlijk dat je het zelf kan lezen, omdat hier mensen schrijven dat ze het een goed idee vinden om vaccineren te verplichten.

Jij wijst alleen maar op de hysterische reacties. Dus ik attendeer even extra op het naschrift zodat iedereen kan lezen dat de reacties niet berusten op bewezen feiten. 

Hetvrijewoord schreef op 06-09-2021 om 14:14:

[..]

Arbeidsongeschiktheid na vaccinaties, tuurlijk... de kans daarop is vele en vele malen groter na een covid besmetting die je kunt voorkomen en de ernst kunt verminderen door vaccineren.

Maar ga vooral door met allerlei onbewezen zaken en vage vermoedens gebaseerd op angst te benoemen.

Verder sluit ik me hier maar bij aan.

Fleurtje_5 schreef op 06-09-2021 om 15:57:

[..]

Heb je het over die arts-microbioloog in het artikel dat ik om 13:45 had geplaatst?

Ik herhaal mijn vraag nog maar een keer.

Liara schreef op 06-09-2021 om 16:18:

[..]

Jij wijst alleen maar op de hysterische reacties. Dus ik attendeer even extra op het naschrift zodat iedereen kan lezen dat de reacties niet berusten op bewezen feiten.

Ik wijs helemaal niet op 'hysterische reacties'. Ik geef uitleg dat niet iedereen een 'wappie' is. Niet iedereen een corona-ontkenner is, en dat er mensen zijn die medische redenen kunnen hebben om de prik niet te nemen, en dat niet iedere gevaccineerde al van de hoge toren kan roepen, en dat ik het jammer vind dat velen roekeloos zijn geworden zodra ze de prik hebben gehad.

Dat artikel van de arts-microbioloog is een serieus en duidelijk artikel. En voor diegene die vinden dat ze vaccineren moeten verplichten heb ik de link geplaatst, compleet, zodat iedereen de voor en tegens kan lezen, inclusief het naschrift.

Dat naschrift is inderdaad een naschrift, de redactie heeft in een bericht de naam van een boek gewist. Maar de reacties die er staan geloof ik, en die worden door de redactie ook niet tegengesproken.

Net zoals ik die arts-microbioloog (die jij niet serieus neemt) geloof. Blijkbaar geloof jij alleen datgene wat je graag wilt horen.

Dat mensen niet naar een concert kunnen als ze mogelijk corona onder hun leden hebben vind ik zeer terecht. Laat je testen en met een negatieve testuitslag zou men er eventueel naar toe mogen gaan. Maar verplichten tot vaccinatie is een paar bruggen te ver.

Maar stel dat je zelfs met vaccinatie niet welkom bent op een concert.

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2021/06/bruce-springsteen-astrazeneca/
18 juni 2021:
Goed nieuws voor fans van Bruce Springsteen: The Boss gaat volgende week
voor het eerst sinds de pandemie weer optreden. Slecht nieuws voor fans
van Bruce Springsteen met een AstraZeneca-vaccin: dan kom je er niet in.

https://www.nu.nl/muziek/6140641/mensen-met-astrazeneca-vaccin-mogen-toch-wel-naar-show-bruce-springsteen.html

20 juni 2021:
Aanvankelijk waren, zoals door NU.nl gemeld, mensen niet welkom bij
Springsteen on Broadway als zij waren gevaccineerd met AstraZeneca. Maar
daarop komt het theater nu dus terug.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-09-2021 om 06:40

Ik vind je een beetje hysterisch. Afgezien van de zorg heb ik nog niemand in Nederland horen vragen om een vaccinatieplicht.
Ook hier heeft volgens mij (vrijwel) iedereeeen het niet over plicht maar over consequenties als je niet vaccineert. Dus verplicht testen of geen toegang tot "extraatjes".

Wat hebben maatregelen in de VS met de situatie hier te maken?

Coreopsis schreef op 07-09-2021 om 06:40:

Ik vind je een beetje hysterisch. Afgezien van de zorg heb ik nog niemand in Nederland horen vragen om een vaccinatieplicht.
Ook hier heeft volgens mij (vrijwel) iedereeeen het niet over plicht maar over consequenties als je niet vaccineert. Dus verplicht testen of geen toegang tot "extraatjes".

Wat hebben maatregelen in de VS met de situatie hier te maken?

En nu?

Zei ik wat anders?

Verplicht testen is wat totaal anders dan een verplichte vaccinatie (de titel van dit topic, met een peiling waarop op tot nu toe te zien is dat 53% voor vaccinatieplicht is). Maar een gevaccineerde kan evengoed een deltavariant of de Britse variant onder zijn leden hebben. En die Deltavariant gaat hard. En die prik is daar niet voldoende tegen bestand. Waarom die gevaccineerde (wiens bescherming al na 90 dagen afneemt) dan niet ook laten testen voor zijn 'extraatjes'?

Wat het concert van Bruce er mee te maken heeft? Zo moeilijk is dat toch niet? Toegang tot concert? Toegang weigeren vanwege vaccinatie? Alleen werd hier eerst de toegang geweigerd aan mensen die met AZ gevaccineerd waren. (Omdat AZ maar voor 60% of 65% bescherming bied)

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-09-2021 om 13:31

Fleurtje_5 schreef op 07-09-2021 om 12:34:

[..]

En nu?

Zei ik wat anders?

Verplicht testen is wat totaal anders dan een verplichte vaccinatie (de titel van dit topic, met een peiling waarop op tot nu toe te zien is dat 53% voor vaccinatieplicht is).

Knip

Wat is er zo moeilijk aan het woord indirect?

Hetvrijewoord schreef op 07-09-2021 om 13:31:

[..]

Wat is er zo moeilijk aan het woord indirect?

Ow dat woordje stond ook in het openingsbericht en had ik over het hoofd gezien. Hoe wil je iets verplichten onder de noemer "vaccinatieplicht" als het niet rechtstreeks gaat?Via een omweg?

Betekenis indirect:
niet rechtstreeks

1) Getrapt 2) Langs een omweg 3) Middellijk 4) Niet direct 5) Niet
rechtstreeks 6) Onrechtstreeks 7) Via een omweg 8) Zijdelings

Desire schreef op 07-09-2021 om 13:16:

https://www.ad.nl/binnenland/wachttijden-ziekenhuis-lopen-nog-altijd-op-september-2023-ben-je-de-eerste~a2da30b8/

vaccinatieplicht? Ja, graag!

Inderdaad verschrikkelijk die wachttijden. Die waren er al ruim vóór corona, en die zijn nu alleen nog veel langer geworden. Handen aan het bed zijn ook veel te weinig sinds 2013 door de schandalige bezuinigingen in de zorg. 80.000 ontslagenen. En dat was pas het begin. Ik heb daar destijds op een ander forum een topic over geopend.

Toen zijn er al mensen uitgeweken naar ziekenhuizen in België en Duitsland. Daar kon men wel terecht. Zelfs nu in coronatijd. Maar in Duitsland lopen de mensen wel nog altijd met medische mondkapjes in de winkels en openbare gebouwen rond. Draag jij ook een mondkapje als je boodschappen gaat doen?

Zo kan het dus ook:

https://www.ad.nl/binnenland/gerrit-omzeilde-lange-wachtlijsten-via-duitse-kliniek-lag-daar-met-veertien-hollanders~a4c4a0b0/

Elke coronadode is triest maar als je doodgaat of ziek wordt terwijl je voor andere mensen zorgt vind ik het nog erger.

Tot nu toe zijn er 90 eenmalige uitkeringen toegekend, waarvan 14 aan
nabestaanden van zorgmedewerkers die aan covid zijn overleden en 76 aan
zorgpersoneel dat zelf op de intensive care belandde.
https://nos.nl/artikel/2396874-fonds-voor-zorgpersoneel-dat-door-corona-is-getroffen-heeft-nog-miljoenen-in-kas

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.