Coronavirus Covid-19
Herfstappeltaart
18-12-2021 om 07:25
persco en lockdown
Ik las net dat er waarschijnlijk vandaag al een nieuwe persconferentie komt met dit weekend nog verdere lockdownmaatregelen.
Ik ben er blij om (met natuurlijk een zwart randje voor jongeren, cultuur en middenstand/horeca). Maar de bezorgdheid over Omikron overheerst bij mij.
Jullie?
Angela1967
19-12-2021 om 18:18
Miss-Pippi schreef op 19-12-2021 om 18:02:
[..]
I
Ik krijg binnenkort een onderzoek naar AD(H)D. Ik heb daarnaast een dwangstoornis en al jaren ernstige slaapproblemen.
Het spijt me dit te lezen. Ik had mijn reacties op jouw postings daar graag op af willen stellen.
Sterkte.
Gr Angela
Miss-Pippi
19-12-2021 om 18:22
Angela1967 schreef op 19-12-2021 om 18:18:
[..]
Het spijt me dit te lezen. Ik had mijn reacties op jouw postings daar graag op af willen stellen.
Sterkte.
Gr Angela
Dank je wel. Dat is lief van je.
Je reacties hoef je er niet op aan te passen natuurlijk. Ik sta wel achter wat ik geschreven heb en je hebt gewoon op een normale toon en manier gereageerd. Toch dank voor je inlevingsvermogen en begrip. Lief.
OmaVan2
19-12-2021 om 19:29
Miss-Pippi schreef op 19-12-2021 om 18:02:
[..]
Ik weet het niet. Het is bij mij nu meer het gevoel dat het allemaal toch steeds niet helpt. We dachten elke keer ‘nog even die lockdown’, ‘nog even tot die vaccinaties’. Ik heb nu gewoon geen vertrouwen meer dat dit nu wel gaat helpen.
Voor mij persoonlijk heb ik het gevoel dat er nu niks kan. Ik hoef echt niet veel te doen en ben een huismus, maar ongemerkt hebben deze situatie en juist het veel thuiszitten en geen ritme en structuur, en het bijna 2 jaar thuiswerken me uitgeput. Het is zó op, het gaat niet meer en dat is juist nu in de afgelopen paar weken allemaal gebeurd. Ik krijg binnenkort een onderzoek naar AD(H)D. Ik heb daarnaast een dwangstoornis en al jaren ernstige slaapproblemen.
Ik vond de rust en het thuis op de bank hangen heerlijk. Weinig verplichtingen, geen structuur. Tot ik doodmoe was, uitgeput, steeds slechter mijn bed uitkwam, zo weinig energie had, steeds meer tijd nodig om te herstellen en op te laden.
Ik zou juist nu een week extra vrij krijgen, zodat ik in totaal twee weken vrij heb. Even rust en back to basic. Niet thuis achter internet of voor de tv, maar juist even daaruit. Kerstcadeautjes kopen, even ergens lunchen. Ik woon alleen, heb privé weinig mensen om me heen en om overeind te blijven en me beter te gaan voelen wilde ik zo graag even naar het centrum lopen, een broodje eten, even in een tuincentrum of wat winkels kijken. Niet op drukke momenten en niet in een drukke stad.Ik weet het nu gewoon even niet meer.
Het is echt even de druppel.Het kan allemaal erger natuurlijk: ik heb een fijn huis en ik kan mezelf goed vermaken. Maar het is gewoon de druppel. Ik ben altijd vrolijk en positief, maar ik moet echt huilen en zie het even niet meer….
Ik begrijp heel erg wat je voelt, een jaar geleden was ik bijna depressief van al die dezelfde dagen en ik miste ontzettend de gezelligheid op mijn werk. Ik woon weliswaar niet alleen, maar heb een man die heel kwetsbaar is. Dus we moesten en moeten weer heel voorzichtig zijn. Vorig jaar rond deze tijd zaten we van schiet op met die vaccinaties, dan kunnen we weer meer. De vaccinaties voelden als een bevrijding. En toen kwamen er berichten uit Israël dat die vaccinaties niet lang beschermden en begonnen de cijfers hard op te lopen. Ik heb me net als Mija echt heel erg druk gemaakt over het niet ingrijpen en ook over de opstelling van de kamer die in mijn ogen vooral met populistische dingen aankomt dragen, zoals de zorgcapaciteit uitbreiden (daar ben ik overigens niet op tegen, maar het is best wel complex). Op een zeker moment zijn wij maar in een persoonlijke lockdown gegaan, maar ik kan daar niet goed tegen. Ik heb net als jij ook behoefte om even naar winkels te gaan, even naar de bouwmarkt (ik klus graag), afspreken in de stad om een terrasje te pakken. En dat alles kan momenteel niet. Maar ik denk dat wij niet terug kunnen naar het oude normaal. Dus moet de politiek, geholpen door knappe koppen als de donder na gaan denken hoe het wel moet. En dan moeten er pijnlijke beslissingen genomen worden, dan kom je niet ver met populistisch gepraat. Ik hoop dat, nu er een regeerakkoord ligt, eindelijk wat meer aandacht komt voor dit onderwerp. Dat men nu zo'n ontzettende impopulaire maatregel heeft durven nemen, geeft mij een klein beetje hoop.
Miss-Pippi
19-12-2021 om 19:42
OmaVan2 schreef op 19-12-2021 om 19:29:
[..]
Ik begrijp heel erg wat je voelt, een jaar geleden was ik bijna depressief van al die dezelfde dagen en ik miste ontzettend de gezelligheid op mijn werk. Ik woon weliswaar niet alleen, maar heb een man die heel kwetsbaar is. Dus we moesten en moeten weer heel voorzichtig zijn. Vorig jaar rond deze tijd zaten we van schiet op met die vaccinaties, dan kunnen we weer meer. De vaccinaties voelden als een bevrijding. En toen kwamen er berichten uit Israël dat die vaccinaties niet lang beschermden en begonnen de cijfers hard op te lopen. Ik heb me net als Mija echt heel erg druk gemaakt over het niet ingrijpen en ook over de opstelling van de kamer die in mijn ogen vooral met populistische dingen aankomt dragen, zoals de zorgcapaciteit uitbreiden (daar ben ik overigens niet op tegen, maar het is best wel complex). Op een zeker moment zijn wij maar in een persoonlijke lockdown gegaan, maar ik kan daar niet goed tegen. Ik heb net als jij ook behoefte om even naar winkels te gaan, even naar de bouwmarkt (ik klus graag), afspreken in de stad om een terrasje te pakken. En dat alles kan momenteel niet. Maar ik denk dat wij niet terug kunnen naar het oude normaal. Dus moet de politiek, geholpen door knappe koppen als de donder na gaan denken hoe het wel moet. En dan moeten er pijnlijke beslissingen genomen worden, dan kom je niet ver met populistisch gepraat. Ik hoop dat, nu er een regeerakkoord ligt, eindelijk wat meer aandacht komt voor dit onderwerp. Dat men nu zo'n ontzettende impopulaire maatregel heeft durven nemen, geeft mij een klein beetje hoop.
Ja, het is echt voor iedereen sh*t. Voor jullie ook sterkte.
Ik heb nog een goed salaris en een fijn huis.
Ondernemers hebben weer hele andere zorgen en problemen.
Maar ik heb gewoon echt het idee dat dit allemaal niet gaat helpen. Want we hebben steeds, al bijna 2 jaar lang, gedacht dat dit de oplossing was.
Nu weer wachten op de booster, weer een lockdown, het gaat het probleem gewoon niet (of maar heel tijdelijk) oplossen. En wat mij betreft kunnen we dit niet elke herfst en winter op deze manier blijven doen.
Natuurlijk is het als beleidmakers wel heel lastig en doe je het nooit goed.
ShowyHummingbird30
19-12-2021 om 20:37
https://www.ad.nl/binnenland/ic-hoofd-umc-overheid-vraagt-wel-heel-veel-van-de-niet-kwetsbare-groep~a204e45d/
Deze IC arts verwoordt heel goed het dilemma waar we als samenleving nu mee worstelen.
Miss-Pippi
19-12-2021 om 20:43
Coreopsis schreef op 19-12-2021 om 20:37:
https://www.ad.nl/binnenland/ic-hoofd-umc-overheid-vraagt-wel-heel-veel-van-de-niet-kwetsbare-groep~a204e45d/
Deze IC arts verwoordt heel goed het dilemma waar we als samenleving nu mee worstelen.
Hear hear… goed stuk!!
SophisticatedCaribou75
19-12-2021 om 20:44
Ik ben het met hem eens dat we 360 graden in het rond moeten kijken én dat covid patiënten geen voorrang verdienen op anderen, ook niet in ademnood.
OmaVan2
19-12-2021 om 20:49
Ja, heel goed stuk.
Mija
19-12-2021 om 20:55
Miss-Pippi schreef op 19-12-2021 om 19:42:
[..]
Maar ik heb gewoon echt het idee dat dit allemaal niet gaat helpen. Want we hebben steeds, al bijna 2 jaar lang, gedacht dat dit de oplossing was.
Nu weer wachten op de booster, weer een lockdown, het gaat het probleem gewoon niet (of maar heel tijdelijk) oplossen. En wat mij betreft kunnen we dit niet elke herfst en winter op deze manier blijven doen.
Gek genoeg zit er ook een hoopvolle kant aan deze enorme golf Omikron die er waarschijnlijk aan komt. Als Omikron flink minder ziekmakend is, is het namelijk een zegen dat iedereen in korte tijd besmet wordt. Aan het eind, als iedereen geweest is, heb je dan namelijk de felbegeerde kuddeimmuniteit! Zoals de Duitse minister een paar weken geleden al zei: aan het eind van de winter is iedereen gevaccineerd, genezen of dood. Dat klinkt niet vrolijk maar is het dus ergens wel!
Het spannende nu is: hoeveel mensen worden ernstig ziek van Omikron? Als dat een zodanig percentage is dat het redelijk behapbaar blijft voor de zorg is Omikron een zegen! En dat is geen heel erg vergezocht scenario! Dit kan echt. Maar het is bepaald niet zeker en dus moeten we ons voorbereiden op een veel slechter vooruitzicht.
Je kunt dan zeggen: maar wat nou als er een nieuwe variant komt? Ook daar is men niet per se somber over. Voor zover ik weet is de normale gang van zaken dat virussen in de loop van de tijd besmettelijker en tegelijkertijd minder ziekmakend worden. Dat ook zou logisch zijn vanuit evolutionair perspectief: een virus dat zijn gastheer heel ziek maakt, kan zich minder goed verspreiden. Dat lukt nou eenmaal een stuk beter beter als je gastheer of -vrouw op de been blijft. Als het puntje bij paaltje komt, is een succesvolle verspreider dus logischerwijs minder ziekmakend.
De ontwikkeling tot nu toe geeft ook aanleiding tot die hoop. Maar, als het niet zo is, zitten we enorm diep in de penarie als we nu niks doen. Dus nemen ze het zekere voor het onzekere. De komende weken zijn heel erg spannend: is Omikron inderdaad minder ziekmakend en hoeveel dan? Daar hangt echt ontzettend veel vanaf. Ik denk dat veel wetenschappers hun adem inhouden!
Lees bijvoorbeeld dit:
Of kijk naar Dr John Campbell via YouTube:
https://youtu.be/4BbJWx_t7AAMalibu2
19-12-2021 om 21:12
Amen!
majorette2005
19-12-2021 om 21:44
Heel goed stuk!
Malibu2
19-12-2021 om 22:09
Dat IC hoofd van het UMC praat er rationeel over en ik merk dat ik dat wel fijn vind.
QuizzicalOpossum53
19-12-2021 om 22:25
Inderdaad!
Ik vraag me echt af of het kabinet en de tweede kamer wel beseffen hoe klaar de grote meerderheid ermee is. De tweede kamer wil geen 2g en ze willen ook geen strengere selectie van coronapatiënten. Eigenlijk stellen ze daarmee het belang van ongevaccineerden ver boven dat van gevaccineerden. Het belang van ouderen en mensen met een slechte gezondheid ver boven mensen die wel jong en gezond zijn of nog veel gezonde levensjaren voor zich hebben.
SophisticatedCaribou75
19-12-2021 om 22:42
Drietje schreef op 19-12-2021 om 22:25:
[..]
Inderdaad!
Ik vraag me echt af of het kabinet en de tweede kamer wel beseffen hoe klaar de grote meerderheid ermee is. De tweede kamer wil geen 2g en ze willen ook geen strengere selectie van coronapatiënten. Eigenlijk stellen ze daarmee het belang van ongevaccineerden ver boven dat van gevaccineerden. Het belang van ouderen en mensen met een slechte gezondheid ver boven mensen die wel jong en gezond zijn of nog veel gezonde levensjaren voor zich hebben.
En bijna allemaal. Ik snap daar helemaal niks van.
Ik lees alleen dat de PvdA er wel voor open staat, naast D66 en VVD. Da's echt gek van de rest. Heel, heel gek. Op het absurde af.
QuizzicalOpossum53
19-12-2021 om 23:27
niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 22:42:
[..]
En bijna allemaal. Ik snap daar helemaal niks van.
Ik lees alleen dat de PvdA er wel voor open staat, naast D66 en VVD. Da's echt gek van de rest. Heel, heel gek. Op het absurde af.
Zouden de aanhangers van ja 21, groenlinks en pvv nou echt zo anti G2 zijn? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. En die partijen zijn alledrie heel stellig tegen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.