Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

persco en lockdown

Ik las net dat er waarschijnlijk vandaag al een nieuwe persconferentie komt met dit weekend nog verdere lockdownmaatregelen.
Ik ben er blij om (met natuurlijk een zwart randje voor jongeren, cultuur en middenstand/horeca). Maar de bezorgdheid over Omikron overheerst bij mij.
Jullie?

niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 14:03:

[..]

Eens.

Overweging; kabinet wilde 2g, kamer was tegen. Want het kon zo ook wel. Wellicht dat de kamer er nu anders over denkt? Als je als regering dit soort maatregelen op dit moment met zoveel spoed moet nemen - dan maak je je  echt serieuze zorgen. Kan zomaar zijn dat kamerleden of fracties zich nu toch bedenken en we alsnog scenario 2 krijgen na de kerst. En daarmee zijn voorbereid op Ypsilon of welke variant er dan ook nog aankomt. 

Voorrang 1 prik en coronabesmetting
Omdat ik hier las dat je wel mag bellen ook al heb je de brief nog niet binnen, contact gehad met het afspraken nummer.

Goed dat ik belde, coronabesmetting en 1 vaccinatie dan krijg je nu voorrang voor een 2de prik en daarna pas de booster. Overmorgen al de vaccinatie. Blij mee, alleen de communicatie en de website van het RIVM moet echt beter.

niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 14:03:

[..]

Eens.

Het wordt tijd voor meer differentiatie in het beleid. Voor mij zou dat ook kunnen door in de ene sector andere eisen te stellen dan aan een andere sector en door een mogelijkheid te creëren voor leeftijdsdiscriminatie. Op dinsdag mogen alleen gevaccineerde 50-plussers komen en op zaterdagochtend alleen jongeren onder de 30 (3G). Zoiets.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-12-2021 om 14:32

Malibu2 schreef op 18-12-2021 om 13:49:

[..]

En in dat "des te eerder kunnen we weer open" geloof ik dus niet meer. Die heb ik vaker gehoord, met de avondklok als triest dieptepunt. Wat is er nu anders waardoor dit niet weer de hele winter door gaat duren? Met alle bijkomende schade als gevolg?

Maar in combinatie met de harde lockdown werkt dat wel het beste. Je ziet nog steeds veel mensen bij elkaar kruipen als uitgaan niet kan.

Voor de goede orde, ik zit niet te wachten op een avondklok, maar ik denk wel dat het een werkende maatregel is.

OmaVan2 schreef op 18-12-2021 om 14:30:

[..]

Het wordt tijd voor meer differentiatie in het beleid. Voor mij zou dat ook kunnen door in de ene sector andere eisen te stellen dan aan een andere sector en door een mogelijkheid te creëren voor leeftijdsdiscriminatie. Op dinsdag mogen alleen gevaccineerde 50-plussers komen en op zaterdagochtend alleen jongeren onder de 30 (3G). Zoiets.

Lijkt me heerlijk! Gegarandeerd kindvrij uit eten in restaurants! 😍 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-12-2021 om 14:39

Malibu2 schreef op 18-12-2021 om 13:49:

[..]

En in dat "des te eerder kunnen we weer open" geloof ik dus niet meer. Die heb ik vaker gehoord, met de avondklok als triest dieptepunt. Wat is er nu anders waardoor dit niet weer de hele winter door gaat duren? Met alle bijkomende schade als gevolg?

Nee hoor, ik geloof het ook niet.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 14:40

Peen schreef op 18-12-2021 om 14:39:

[..]

Nee hoor, ik geloof het ook niet.

Ik ook niet. 

Misschien moeten we de niet gevaccineerden wel  dankbaar zijn. Vanwege de druk die zij op de zorg gelegd hebben zaten we gelukkig al in een gedeeltelijke lockdown, zodat omicron hier minder snel toeslaat dan in bijvoorbeeld Engeland. Dat geeft hopelijk tijd  voor de boosterprikken.

Daglichtlamp schreef op 18-12-2021 om 14:40:

Misschien moeten we de niet gevaccineerden wel dankbaar zijn. Vanwege de druk die zij op de zorg gelegd hebben zaten we gelukkig al in een gedeeltelijke lockdown, zodat omicron hier minder snel toeslaat dan in bijvoorbeeld Engeland. Dat geeft hopelijk tijd voor de boosterprikken.

In Amsterdam schijnen ze als enige in NL veel te sequencen en daar schijnen ze net zo'n snelle toename te zien als in Londen. 25% van de besmettingen in Amsterdam zijn al Omikron. Dus is de conclusie dat de huidige maatregelen (in Amsterdam) onvoldoende helpen om de snelle verspreiding tegen te gaan. (Ik weet even niet waar ik dit gelezen heb).

Over Engeland:
Epidemiologist Neil Ferguson said London has seen a surge in admissions.

Covid: Action needed to limit hospital admissions - Sage scientists - BBC News

Dit is overigens in de officiële cijfers niet terug te vinden, maar die lopen wel een halve week tot een week achter.

OmaVan2 schreef op 18-12-2021 om 14:44:

[..]

In Amsterdam schijnen ze als enige in NL veel te sequencen en daar schijnen ze net zo'n snelle toename te zien als in Londen. 25% van de besmettingen in Amsterdam zijn al Omikron. Dus is de conclusie dat de huidige maatregelen (in Amsterdam) onvoldoende helpen om de snelle verspreiding tegen te gaan. (Ik weet even niet waar ik dit gelezen heb).

Ik heb dat ook gelezen, maar het totaal aantal besmettingen neemt in Amsterdam nog steeds af. Dat ligt toch wel aan de avondlockdown neem ik aan.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente/GM0363/positief-geteste-mensen

Daglichtlamp schreef op 18-12-2021 om 14:47:

[..]

Ik heb dat ook gelezen, maar het totaal aantal besmettingen neemt in Amsterdam nog steeds af. Dat ligt toch wel aan de avondlockdown neem ik aan.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente/GM0363/positief-geteste-mensen

Misschien dat het minder snel afneemt dan .... (andere gemeentes, verwachting, ...). Dat gegoochel met cijfers blijft lastig.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-12-2021 om 15:05

Daglichtlamp schreef op 18-12-2021 om 14:40:

Misschien moeten we de niet gevaccineerden wel dankbaar zijn. Vanwege de druk die zij op de zorg gelegd hebben zaten we gelukkig al in een gedeeltelijke lockdown, zodat omicron hier minder snel toeslaat dan in bijvoorbeeld Engeland. Dat geeft hopelijk tijd voor de boosterprikken.

Dat vind ik een knap staaltje omdenken 

OmaVan2 schreef op 18-12-2021 om 14:44:

[..]

In Amsterdam is volgens mij een veel lagere vaccinatiegraad dan in andere delen van Nederland. En 't is er veel drukker en massaler dan op 't platteland. Mensen zitten daar in 't OV ipv in hun eigen auto e.d. 

Ik ben niet bang voor Corona, maar wel bang voor de gevolgen van weer een complete lockdown. Ik zie de bui al hangen, kinderen hebben na de kerstvakantie vast weer thuis onderwijs. (Hier twee kinderen die het verschrikkelijk vinden) en beiden hebben echt de regelmaat van school nodig. Daarnaast maken de kinderen de hele dag ruzie, om knettergek van te worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.