Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

persco en lockdown

Ik las net dat er waarschijnlijk vandaag al een nieuwe persconferentie komt met dit weekend nog verdere lockdownmaatregelen.
Ik ben er blij om (met natuurlijk een zwart randje voor jongeren, cultuur en middenstand/horeca). Maar de bezorgdheid over Omikron overheerst bij mij.
Jullie?

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

18-12-2021 om 13:06 Topicstarter

yette schreef op 18-12-2021 om 09:01:

Ik baal als een stekker. Niet omdat er alweer nieuwe maatregelen worden getroffen, maar omdat het nodig is nieuwe maatregelen te treffen.

Persoonlijk vind ik de stress van een lockdown véél minder erg dan de stress die ik heb van het feit dat mensen die zorg nodig hebben (waaronder mijn zoon) daar niet meer vanzelfsprekend op kunnen rekenen.

Dit dus.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

18-12-2021 om 13:11 Topicstarter

redbulletje schreef op 18-12-2021 om 11:31:

Ik ben altijd van de strenge maatregelen geweest, maar dit wordt weer een uilenei. Ongetwijfeld vliegen er met de kerstvakantie nog honderden vliegtuigen naar zonnige bestemmingen en kruipen mensen gewoon bij elkaar in de huiskamer als ze niet naar restaurants kunnen.

Hier ben ik ook bang voor.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

18-12-2021 om 13:12 Topicstarter

Biebel schreef op 18-12-2021 om 09:46:

[..]

Ik ook hoor. Met Facebook in de hand geef ik mijn mening door het hele land

🤣

Ik vind mezelf niet egocentrisch, ben gevaccineerd, laat testen als dat nodig is, zet zonder morren een mondkapje op, hou me aan de maatregelen, of ik ze nu helemaal begrijp of niet. Ik snap wat er gezegd wordt met "get a grip". En toch. 

Ik ben er zó klaar mee! Ik baal voor mijn kinderen die hun sport weer niet kunnen beoefenen, mijn dochter die net 18 is en het zo heerlijk vindt om met vrienden naar een café te gaan. Eén keer heeft ze het kunnen doen, en toen gingen de café's om 5 uur dicht. Die zich geselecteerd heeft voor trainingen die voor het tweede jaar opgeschort worden.

Mijn andere dochter die van de week weer haar verjaardag niet kan vieren, die een bijbaan heeft in de horeca en die weer geen geld kan verdienen omdat ze haar minimaal kunnen inplannen omdat de vaste contracten voor gaan. Die stage loopt in het onderwijs, basis en kader lesgeeft en haar klassen heerlijk voor elkaar heeft en straks wellicht weer online les moet gaan geven. 

Ik weet het, het is klein huiselijk leed en in het geheel der dingen totaal niet relevant. Maar potverdorie jongens, er groeit hier toch een generatie op die moet kunnen omgaan met teleurstellingen. Ik weet het, het kan allemaal veel erger, en ik klaag nu hier en verder doe ik gewoon wat me gevraagd wordt en maken we er weer het beste van. Maar ik heb wel een baalmomentje ondanks dat het allemaal veel erger kan, en dat maakt me volgens mij niet egocentrisch.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

18-12-2021 om 13:13 Topicstarter

Wednesday schreef op 18-12-2021 om 10:03:

[..]

Het land ligt niet twee jaar plat. De pandemie is er nog niet eens twee jaar en het grootste deel van de pandemie hebben we gewoon onze goddelijke gang kunnen gaan. Waarom trek je de dingen zo zwaar uit verhouding ?

Eens.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 13:18

Wieder schreef op 18-12-2021 om 13:12:

Ik vind mezelf niet egocentrisch, ben gevaccineerd, laat testen als dat nodig is, zet zonder morren een mondkapje op, hou me aan de maatregelen, of ik ze nu helemaal begrijp of niet. Ik snap wat er gezegd wordt met "get a grip". En toch.

Ik ben er zó klaar mee! Ik baal voor mijn kinderen die hun sport weer niet kunnen beoefenen, mijn dochter die net 18 is en het zo heerlijk vindt om met vrienden naar een café te gaan. Eén keer heeft ze het kunnen doen, en toen gingen de café's om 5 uur dicht. Die zich geselecteerd heeft voor trainingen die voor het tweede jaar opgeschort worden.

Mijn andere dochter die van de week weer haar verjaardag niet kan vieren, die een bijbaan heeft in de horeca en die weer geen geld kan verdienen omdat ze haar minimaal kunnen inplannen omdat de vaste contracten voor gaan. Die stage loopt in het onderwijs, basis en kader lesgeeft en haar klassen heerlijk voor elkaar heeft en straks wellicht weer online les moet gaan geven.

Ik weet het, het is klein huiselijk leed en in het geheel der dingen totaal niet relevant. Maar potverdorie jongens, er groeit hier toch een generatie op die moet kunnen omgaan met teleurstellingen. Ik weet het, het kan allemaal veel erger, en ik klaag nu hier en verder doe ik gewoon wat me gevraagd wordt en maken we er weer het beste van. Maar ik heb wel een baalmomentje ondanks dat het allemaal veel erger kan, en dat maakt me volgens mij niet egocentrisch.

Het is wel relevant, vind ik.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

18-12-2021 om 13:18 Topicstarter

Ik vind je niet egocentrisch en natuurlijk mag er enorm gebaald worden door iedereen die er last en verdriet van heeft, maar ik vind de uitgestelde zorg voor kankerpatiënten, hartpatiënten net even erger. Hierbij gaat het om leven en dood..

Ik ben voornamelijk heel erg boos op mensen die niet laten vaccineren en zich niet aan de maatregelen houden. Als iedereen dat nu eens wel deed kwamen we er allemaal beter en sneller doorheen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-12-2021 om 13:20

Ik snap wat er gezegd wordt met "get a grip". En toch.

(…)

Maar ik heb wel een baalmomentje ondanks dat het allemaal veel erger kan, en dat maakt me volgens mij niet egocentrisch.

Natuurlijk maakt je dat niet egocentrisch. Denk dat iedereen ervan baalt! Mijn “get a grip” was gericht op iemand die zei dat we al twee jaar lang wonen in een land dat platligt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-12-2021 om 13:22

Herfstappeltaart schreef op 18-12-2021 om 13:18:

[..]

Ik vind je niet egocentrisch en natuurlijk mag er enorm gebaald worden door iedereen die er last en verdriet van heeft, maar ik vind de uitgestelde zorg voor kankerpatiënten, hartpatiënten net even erger. Hierbij gaat het om leven en dood..

Ik ben voornamelijk heel erg boos op mensen die niet laten vaccineren en zich niet aan de maatregelen houden. Als iedereen dat nu eens wel deed kwamen we er allemaal beter en sneller doorheen.

Vaccineren, ja. Maatregelen? Ik merk dat ik daar niet meer in geloof. Dat is telkens maar tijdelijk, zodra je ze loslaat gaat het weer mis. 

We zijn er allemaal klaar mee denk ik. Voor iedereen zijn er ook weer andere dingen die heel zwaar wegen.  Maar alles bij elkaar ben ik blij dat de regering nu eens een keer snel handelt. Des te eerder kunnen we weer open.  (en ik hoop dat dat betekent dat de scholen na de kerstvakantie weer open kunnen).

Herfstappeltaart schreef op 18-12-2021 om 13:18:

[..]

Hier kan ik het ook alleen maar 100% mee eens zijn en hiermee bedoelde ik dat mijn klein huiselijk leed helemaal niet relevant is. Het is gewoon weer even slikken en weer doorgaan, en dat doen we dus ook maar gewoon weer, want iets anders heeft totaal geen zin. 

Als voorstander van 2G, 3G en vaccinatieplicht op straffe van boete zie ik de lockdown vooral als een middel dat we niet hadden hoeven gebruiken.

Oplossing 1: 2G, 3G en eventueel vaccinatieplicht
Nadelig gevolg: ongevaccineerden voelen zich buitengesloten

Oplossing 2: lockdown
Nadelige gevolgen: nog meer economische schade voor MKB, economische schade voor het land die uiteindelijk door iedereen terugbetaald moet worden, toenemende leerachterstanden, toenemende mentale schade voor bepaalde groepen, ongeziene ellende achter de voordeur

Ik vind het goed dat ze nu even doorpakken met een lockdown, maar ik had liever gehad dat ze eerder aan de slag waren gegaan met oplossing 1.

Daglichtlamp schreef op 18-12-2021 om 13:23:

We zijn er allemaal klaar mee denk ik. Voor iedereen zijn er ook weer andere dingen die heel zwaar wegen. Maar alles bij elkaar ben ik blij dat de regering nu eens een keer snel handelt. Des te eerder kunnen we weer open. (en ik hoop dat dat betekent dat de scholen na de kerstvakantie weer open kunnen).

En in dat "des te eerder kunnen we weer open" geloof ik dus niet meer. Die heb ik vaker gehoord, met de avondklok als triest dieptepunt. Wat is er nu anders waardoor dit niet weer de hele winter door gaat duren? Met alle bijkomende schade als gevolg?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-12-2021 om 14:01

Malibu2 schreef op 18-12-2021 om 13:49:

[..]

En in dat "des te eerder kunnen we weer open" geloof ik dus niet meer. Die heb ik vaker gehoord, met de avondklok als triest dieptepunt. Wat is er nu anders waardoor dit niet weer de hele winter door gaat duren? Met alle bijkomende schade als gevolg?

Hopelijk loopt het anders omdat een groot deel van de bevolking nu gevaccineerd is. Maar goed, ik zou er mijn hand zeker niet voor in het vuur durven te steken. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 14:03

Moxxie schreef op 18-12-2021 om 13:44:

Als voorstander van 2G, 3G en vaccinatieplicht op straffe van boete zie ik de lockdown vooral als een middel dat we niet hadden hoeven gebruiken.

Oplossing 1: 2G, 3G en eventueel vaccinatieplicht
Nadelig gevolg: ongevaccineerden voelen zich buitengesloten

Oplossing 2: lockdown
Nadelige gevolgen: nog meer economische schade voor MKB, economische schade voor het land die uiteindelijk door iedereen terugbetaald moet worden, toenemende leerachterstanden, toenemende mentale schade voor bepaalde groepen, ongeziene ellende achter de voordeur

Ik vind het goed dat ze nu even doorpakken met een lockdown, maar ik had liever gehad dat ze eerder aan de slag waren gegaan met oplossing 1.

Eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.