Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hobbelster schreef op 15-03-2022 om 20:40:

Wat fijn Lollypopje, dat te merken! En jammer van het vele stokbrood en bootjes maar idd qua sjouwen wel handiger.
Oké de hamvraag. Wanneer heb je je fiets voor het laatst gebruikt?
welke jas, vest, broek had je toen aan ?
check ook even je (volle) wasmand, wasmachine.
en je koelkast! Over onlogische plekken gesproken.
succes met de zoektocht

Zoals ik al tegen een vriendin zei. Denk je dat ik dat met mijn long covid hoofd nog weet? Als ik fit ben ben ik dat in een uur alweer vergeten 😂

Maar alle mogelijke plekken al gekeken. De tassen die ik gebruik. De jas die ik heb aangehad. Ik droeg toen dezelfde broek als vandaag (das zo'n beetje de enige die ik draag) dus alles wat ik kon verzinnen al gekeken. De onlogische plekken kom ik vanzelf wel langs de komende tijd, want die zijn het meest waarschijnlijk 

Ik heb de tandarts praktijk opgezocht, dat is iets meer dan 2km. Met een pauze zou dat in elk geval lopend heen te doen moeten zijn. Misschien over een maand zelfs zonder pauze de bus gaat alleen op rare tijden, maar als ik erg moe ben is dat nog een optie. Dus als ik hem niet vind, ben ik nu wel iets geruster over het gaan.

Wat fijn is, want mijn kies blijft ook een dingetje, al is de vulling niet meer te dik. Dus daar moet ik ook weer een afspraak voor maken eigenlijk.

Vervelend dat jij moe bleef. Hopelijk morgen dat weer een stuk beter.

Hi allemaal.
Hier een berichtje vanuit het Brabantse land. Het is fijn hier! Even niets alles zelf hoeven te doen en overal aan te denken. 
En fijn met mijn moeder.
Merk dat de heftige reactie van mijn lichaam vorige week veel schrik en onzekerheid heeft veroorzaakt....
Doe ik nu niet weer te veel etc etc...jullie herkennen het vast.

Ook voel ik zo'n drive in me van ik wil weer wat maken van mijn leven, maar mijn lichaam en brein werken niet mee.
Het lijkt wel een soort strijd en ik zit mijzelf hiermee in de weg. 
Herkennen jullie dit?

Al met al toch ook veel emoties op dit moment....

Yumi hoe gaat het met jou, heb je al een test afspraak.
Hobbeltverder geniet van je wijn vanmiddag! En Lollypop jij van je brood.

fijn dat het fijn is bij mij moeder Juffertje

En ja herkenbaar de tegenstrijdigheden tussen brein en lichaam. Daarom wist ik al vanaf het begin dat de bewering van sommigen dat het gewoon een burnout is niet klopte. Dan ben ik veel somberder en heb nergens fut voor. Nu wil ik vanalles, maar gaat het niet.

Zoektoch naar fietssleutel gaat door. In mijn ergste doemscenarion zat hij in een tas die ik mee had op vakantien is daar ergens uitgevallen.

Heb inmiddels wel een zonnebril, oplaadkabel en een powerbank teruggevonden

Juffertje goed om te lezen dat je het fijn hebt. 
Dat je zin hebt om wat van het leven te maken en daarnaast de angst weer teveel te doen, herken ik wel. Maar LC is voor mij niet te volgen, het slaat net zo hard toe als ik weinig of niets doe. 
Voelde me een dag of 3 niet echt lekker, maar kan ook stress zijn geweest. Sinds vandaag gaat het weer de goede kant op. Ik heb morgen een testafspraak, verwacht/wil een negatieve uitslag.

Lollypop, mocht je geen zin meer hebben in je zoektocht, van de meeste merken kun je gewoon een sleutel bijbestellen.

dank voor de tip Yumi. Ik ga eens kijken.

Paar slechtere nachten gehad, waardoor ik weer te veel in mijn hoofd ging zitten, waardoor ik toen ik om 5 uur wakker werd niet meer in slaap viel 😭 Dus nu ben ik doodmoe

Ik heb de afgelopen week veel hoofdpijnaanvallen gehad. Denk nog een nasleep van corona, hoop dat dat snel wegtrekt. 
Gisteravond sinds lange tijd weer een heftige paniekaanval gehad. Eerder deze week gesprek gehad bij de BA voor eerstejaarsbeoordeling. Ik heb een mooie cocktail aan diagnoses: depressie, fibromyalgie en long covid. Omdat deze allemaal niet meetbaar zijn moest hij bepaalde dingen invullen als gemiddeld, maar de arbeidsdeskundige schijnt alsnog rekening te houden met dat dat te hoog gegrepen is. 

Verder niet besproken over uren opbouw, maar in de rapportage die hij na het gesprek stuurde stond wel in over een uur per 2 weken erbij plannen. Mijn leidinggevende zag dit dus als mooie kans om extra uren erbij te knallen. Aangegeven dat ik nog rustig wil opbouwen en niks overhaast doen, maar lg wil uren advies van BA aanhouden en dat ik dit probeer. Mocht het niet gaan, dan aangeven. Maar ik kreeg gister paniek omdat ik momenteel na het tandenpoetsen al sta te trillen op mijn benen van vermoeidheid en ik weet niet hoe ik het ooit weer ga managen om én te werken én het huishouden én voor mezelf te zorgen én een redelijk leuk sociaal leven te houden. 

Mentaal gaat het deze week ruk. Ik wil niemand zien of spreken, alleen maar in een donker hoekje zitten en er nooit meer uitkomen.

ach, Pheebs, dat is echt ruk zeg. Heel veel knuffels voor jou! 

Lollypopje schreef op 17-03-2022 om 08:02:

dank voor de tip Yumi. Ik ga eens kijken.

Paar slechtere nachten gehad, waardoor ik weer te veel in mijn hoofd ging zitten, waardoor ik toen ik om 5 uur wakker werd niet meer in slaap viel 😭 Dus nu ben ik doodmoe

En ook voor jou want dit is ook ruk. 

en voor mezelf want ik heb Corona. 

ach Hobbelster knuffel terug hoe voel je je? 

Pheebs Bewaak je grenzen 💋
Hobbel, hoop dat het mee valt voor je.

Vanavond en eventueel morgen maaar weer even een slaappil er in, hopelijk doorbreek ik het dan meteen want deze week al 3 slechte nachten en alle drie om een andere reden. Had maandag daarom ook al genomen. Maar de onzekerheid mag geen grip op mijn nachtrust krijgen.

Ik heb inmiddels mijn onderzoeksverslag gelezen. Staat over 3 maanden al beginnen met 2e spoor. Ik weet dat het is "voor het geval dat" maar vind het wel heftig.

En over twee weken ga ik beginnen met werken. Dus ook echt achter de laptop zitten en iets doen en dat vind ik beat eng. Terwijl ik weet dat er in de praktijk maar 1 half uur bij komt op de 2x half uur dat ik nu beeldbel met mensen. Maar dit voelt echter ofzo. Super suf eigenlijk en ik weet dat het in de praktijk vast goed gaat komen. Maar door die vermoeidheid en onzekerheid door slechte slapen wordt het in mijn hoofd toch groter dan het daadwerkelijk is.

Net een flinke huilbui gehad en me nu ingesteld op ‘we zien wel hoe het loopt’. Maar eerst een middagdutje doen. 

Spannend lollypopje! Het is weer even een drempel waar je overheen moet, maar als het echt niet gaat kan je altijd nog terug. 

fijn dat je je nu iets beter voelt Pheebs 

Het is ook zo dat er geen druk achter zit. Mijn werkgever is op dat gebied echt heel relaxt. Maarja dat 2e spoor knaagt toch in je achterhoofd. Maargoed, ik heb nog een jaar. En in een jaar kan veel gebeuren.

En nu zit ik heerlijk op mijn balkon met mijn gezicht in de zon, want vanwege slaapgebrek mijn hele planning voor vandaag geschrapt. Gelukkig is het alternatief niet heel vervelend

Yumi schreef op 16-03-2022 om 22:21:

Lollypop, mocht je geen zin meer hebben in je zoektocht, van de meeste merken kun je gewoon een sleutel bijbestellen.

Ik heb het uitgezocht en dat kan inderdaad, daarvoor heb je alleen wel het nummer nodig dat op het sleuteltje staat 😂

Pheebs31 schreef op 17-03-2022 om 11:52:

Ik heb de afgelopen week veel hoofdpijnaanvallen gehad. Denk nog een nasleep van corona, hoop dat dat snel wegtrekt.
Gisteravond sinds lange tijd weer een heftige paniekaanval gehad. Eerder deze week gesprek gehad bij de BA voor eerstejaarsbeoordeling. Ik heb een mooie cocktail aan diagnoses: depressie, fibromyalgie en long covid. Omdat deze allemaal niet meetbaar zijn moest hij bepaalde dingen invullen als gemiddeld, maar de arbeidsdeskundige schijnt alsnog rekening te houden met dat dat te hoog gegrepen is.

Verder niet besproken over uren opbouw, maar in de rapportage die hij na het gesprek stuurde stond wel in over een uur per 2 weken erbij plannen. Mijn leidinggevende zag dit dus als mooie kans om extra uren erbij te knallen. Aangegeven dat ik nog rustig wil opbouwen en niks overhaast doen, maar lg wil uren advies van BA aanhouden en dat ik dit probeer. Mocht het niet gaan, dan aangeven. Maar ik kreeg gister paniek omdat ik momenteel na het tandenpoetsen al sta te trillen op mijn benen van vermoeidheid en ik weet niet hoe ik het ooit weer ga managen om én te werken én het huishouden én voor mezelf te zorgen én een redelijk leuk sociaal leven te houden.

Mentaal gaat het deze week ruk. Ik wil niemand zien of spreken, alleen maar in een donker hoekje zitten en er nooit meer uitkomen.

Pheebs, na het lezen van jou bericht ben ik plaatsvervangend boos op die BA en arbeidsdeskundige. Niet meetbaar, hoezo niet? Heb jij therapie voor je depressie? Dan kunnen ze je ook testen, waarbij ze wel degelijk kunnen meten hoe je ervoor staat. Tijdens mijn burn out heb ik veel gehad aan mijn psycholoog, die stuurde regelmatig met mijn goedkeuring een rapport naar de BA. Ik weet hoeveel druk ze op je leggen, maar kom voor jezelf op. Meer uren en je moet het proberen, oké maar na max een half uur stoppen en naar huis. Als jij instort en over je eigen grenzen heen gaat, ben je alleen maar langer ziek thuis. Vraag ook C-Support om je te helpen bij de problemen op je werk. Sterkte 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.