Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@Lollypopje, Kan me voorstellen dat het jammer is dat dat 'trucje' van dat stemmetje die zegt dat het meevalt niet werkt nu. De onvoorspelbaarheid / grilligheid van het hele gebeuren vind ik 1 van de moeilijkste dingen. Nu ook; waar ik echt erop heb gelet gisteren tussendoor rust te pakken en daarna weer verder kon, maakt het nu niet uit dat ik net anderhalf uur op de bank heb gezeten. Ik blijf intens moe, en mijn hoofd doet niet goed mee. De brainfog all over again.

Op vakantie hoef je natuurlijk niks. Er ligt geen volle wasmand of berg vaat die je aankijkt. Je hebt geen oefen / therapie schema. Enige waar je op moet letten is dat je op tijd aanschuift voor het ontbijt! Hoe heerlijk is dat. Ik kijk er ook enorm naar uit en hoop echt dat die 10 dagen voor mij genoeg gaan zijn om even een soort reset button in te drukken en daarna een flinke stap vooruit te kunnen doen in herstel. En terwijl ik dit typ denk ik, Hobbelster kijk nu uit en houd je verwachtingen (of hoop) laag want het kan alleen maar tegenvallen dan!

Wat vervelend dat er een rel was. Ik krijg die dingen nooit mee, ben ik niet actief genoeg voor (er zijn ook op viva mega veel rellen geheel aan mij voorbij gegaan) maar heel goed dat je voor jezelf een strategie hebt bepaald om toch nog hier te kunnen schrijven zonder dat de rest van wat hier online gebeurt je teveel gaat dwars zitten.

Yumi schreef op 12-03-2022 om 12:54:

[..]

Bedankt voor je lieve woorden

Om nog even op jou dromen terug te komen, nu ik jou uitleg lees om lucide te worden.. herinner ik me ineens van wie ik hoorde dat je dromen kunt sturen. Van jou Je hebt hier een tijd geleden over geschreven en dat is blijkbaar blijven hangen. Vind het wel grappig dat ik jou eigen aanpak om van de dromen af te komen, jou als tip weer terug geef

Dit is echt heel grappig

Nou ik heb de droom gelukkig niet meer gehad maar ik prent me nu overdag wel regelmatig in dat benen die het niet doen, een droom-teken is. Hopelijk word ik volgende keer lucide (en ga ik lekker vliegen )

@Hobbel ik hoefde niet eens bij het ontbijt aan te schuiven, het ontbijt schoof bij mij aan
Ik zou gewoon als voornemen voor je vakantie hebben dat je gaat genieten. En daarna zie je het wel. 
Ik heb toch wel het idee dat ik iets meer kan dan daarvoor, maar ik heb in elk geval genoten en alleen al dat idee doet mij ontzettend goed. Want het was veel te lang dat ik zoiets heb gedaan. Dus ik ga kijken of ik halfmei ofzo weer zoiets kan doen.

Ik baal er wel van dat ik dit moest beslissen, want Via voelde als mijn thuis. Juist doordat het veilig en gemoedelijk voelde, en dat gevoel wordt afgenomen door bepaalde types. Op Viva kon je daar nog omheen forummen omdat het zo groot is, maar hier niet. En dat is naar, maar het is even niet anders. Ze zijn het niet waard om een ban over te krijgen, want anders moet ik jullie ook missen

Azalea747 schreef op 13-03-2022 om 10:43:

Hobbelster, inderdaad, wij krijgen hier ook genoeg virussen thuis van de kinderen (1 op kdv en 1 op school). Hopelijk wordt dat iets minder in de lente/zomer. Ik twijfelde ook of het ‘zomaar’ een opvlamming van klachten was, of dat ik een ander virusje had opgepikt en daar erg heftig op reageerde. Maar verder kreeg hier niemand klachten, en ik kom zelf nergens, dus ik weet het niet…

Ik overbelast me vooral in het weekend, merk ik. Ik weet ook nog niet zo goed hoe dat anders moet. Mijn man doet superveel nu, bijna alles, maar ik merk dan dat hij er ook doorheen zit. Afgelopen nachten ook veel gedoe met beide kinderen, en man kan heel slecht tegen gebroken nachten. Dus soms ga ik dan toch in de nacht, of doe meer overdag – maar vaak al op zondag begin ik meer in te storten en daarna heb ik er nog dagen last van. En dat helpt hem natuurlijk ook niet. Ik weet niet zo goed wat we hier anders aan kunnen doen. Ik probeer iemand te vinden die in het weekend een paar uur kan oppassen, maar dat is nog niet zo makkelijk. Hobbelster, hoe gaat dat bij jou?

Ik las in het vorige topic trouwens ook dat jullie een ‘patroon’ zagen van allemaal prikkelgevoelige mensen met een burn-outverleden. Nou daar pas ik ook bij, HSP en vijf jaar geleden een burnout. Daarna nooit meer helemaal op mijn oude energieniveau gekomen – maar nu zou ik er wat voor geven om te zijn waar ik twee maanden geleden was!

Na dit erg lange epistel ga ik maar even uitrusten… Fijn weekend allemaal!

Hier ook zo ongeveer; de weekenden zijn voor mij het heftigst. Dan slaap ik ook altijd overdag 1 tot soms wel 2,5 uur, nu nog tegelijk met kind (doordeweeks slaapt ze al een halfjaar niet meer maar vrijdagen en weekends wel) Mijn man pakt dan ook even zijn rust, gewoon op de bank met een krantje bijv. Wij hebben het grote geluk dat beide oma's en opa's en ntuurlijk kind ook van logeerpartijtjes houden, dus wij plannen regelmatig zo'n nachtje of weekendje in. En we hebben er natuurlijk maar 1 dus die heb je nogal eens snel bij een oppas ondergebracht.

Op deze kindvrije weekendavonden gaan man en ik soms samen op date (komt meestal neer op even een uurtje uit eten want veel meer kan ik niet, of overdag fietsen maar dan moet ik rest vd dag leeg houden) en hij plant anders iets met vrienden, hier thuis of bij hen of in café bijvoorbeeld. Het is voor hem belngrijk om regelmatig op te laden door met vrienden af te spreken en dan is het voor hem ook beter vol te houden. Ook probeer ik hem zoveel als kan wat alleen-tijd thuis te geven door bijvoorbeeld op zijn vrije doordeweekse dag even weg te gaan, al is het maar anderhalf uur ofzo.

Verder hebben we onze standaarden wat verlaagd. Schoon en opgeruimd genoeg = genoeg. Onze tuin is een 'franse tuin'   maar o zo gezellig. Dingen die ik wel kan, ben ik al die tijd zoveel mogelijk blijven doen. Eten maken, boodschappen bijhouden, dingetjes regelen voor kind / school / bso etc. Vakantie regelen, dingen met de auto, nu bezig met de belastingaangifte en ook het aan laten leggen van airco. op die manier ontzorg ik hem mentaal zoveel als ik kan. En blijven de meer praktische dingen zoals tuin en poetsen voor hem liggen. Als ik veel te regelen heb zoals afgelopen tijd, schaam ik mij inmiddels ook absoluut niet als ik op maandag 6 magnetron maaltijden in mijn karretje mik bij de appie. Maar vind dat vaak ook weer erg duur.
Ik ben ook veel meer in de oven gaan bakken op de plaat: voorgesneden groenten, aardappelschijfjes, etc. Groenten stomen. Alles om maar niet 'bij het fornuis te moeten blijven staan' en toch min of meer gezond en vers te kunnen eten. En áls ik dan kook (zelf soep maar bijv) dan liever ineens 3x zoveel en mik ik de vriezer vol. Lukt koken niet, dan sein ik m'n man tijdig in (als hij vertrekt van zijn werk) dan weet hij dat hij thuis een zooi en geen eten aantreft en voelt het voor hem minder vervelend

Ook belangrijk: Erover blijven praten. Hij gaat nu en dan mee naar mijn therapeut en ik moedig hem aan ook erover te praten met vrienden. En we worden steeds beter in aanvoelen of simpelweg navragen of de ander ruimte heeft om even te praten over <vul in>. Ze leren we allebei onze grenzen steeds beter herkennen en aangeven en maakt het comminucatie efficienter.

En ja, gedoe met de kinderen in de nacht is altijd al een energy drain geweest, ook bij ons, ook voordat ik ziek werd. Dat zijn gewoon lastige weken, het grote geluk is dat deze fases van verkoudheden / ziek zijn / ander nachtelijk gespook vaak ook na 1 tot enkele weken ook weer over zijn. En in die weken de standaard nog verder omlaag.

Lollypopje schreef op 15-03-2022 om 13:11:

@Hobbel ik hoefde niet eens bij het ontbijt aan te schuiven, het ontbijt schoof bij mij aan
Ik zou gewoon als voornemen voor je vakantie hebben dat je gaat genieten. En daarna zie je het wel.
Ik heb toch wel het idee dat ik iets meer kan dan daarvoor, maar ik heb in elk geval genoten en alleen al dat idee doet mij ontzettend goed. Want het was veel te lang dat ik zoiets heb gedaan. Dus ik ga kijken of ik halfmei ofzo weer zoiets kan doen.

Ik baal er wel van dat ik dit moest beslissen, want Via voelde als mijn thuis. Juist doordat het veilig en gemoedelijk voelde, en dat gevoel wordt afgenomen door bepaalde types. Op Viva kon je daar nog omheen forummen omdat het zo groot is, maar hier niet. En dat is naar, maar het is even niet anders. Ze zijn het niet waard om een ban over te krijgen, want anders moet ik jullie ook missen

Als je dat maar weet! Nee ik snap het een veilige plek die niet meer veilig is is toch wel een geval Heel Erg Jammer En Vervelend.

Ja zeker is het voornemen om te gaan genieten! Ik ga deze week even op zolder kijken wat voor fleurig zomerse fladderkleren ik nog heb om mee te nemen op vakantie, en wat ik evt nog wil aanschaffen (wss. heb ik ruim voldoende! En koop ik gewoon een leuke tuniek oid daar, vind dat ook een leuk en bruikbaar souvenir dan)

Heerlijk dat het ontbijt je gebracht werd! Dat ga ik ook krijgen zo ongeveer. Ik mag in overleg op de kamer eten. Ik wil alleen wel ook wat gezelligheid voor man en kind en ik wil tegelijkertijd hun niet de kans ontnemen om daar wél bij het grote buffet te gaan eten. Maar we gaan gewoon regelen dat dat goed gaat lopen, ben er totaal niet bang voor. Ik kijk ontzettend uit naar de hele ervaring van voor het eerst vliegen met ons kind, en dan de reactie als ze straks voor het eerst een echt totaal ander land ziet. Ze is natuurlijk alleen NL en BE gewend want verder zijn we nog niet geweest met haar. En we gaan naar 1 van mijn favoriete vakantielanden, alleen dat al is een heel fijn vooruitzicht en meer dan ik had durven dromen om te gaan doen dit jaar.

Overigens heb ik voor die tijd ook al een leuk uitje in een hotel niet ver van huis. We hebben een bruiloft van man's familie. Ik heb besloten dat ik in de middag naar het hotel ga om te chillen. Man heeft eerst een ander feest. Dan komt man ofwel zelf naar de bruiloft ofwel naar het hotel en ik breng hem daarheen met de auto, dan ga ik even het bruidspaar feliciteren en daarna vertrek ik weer terug naar onze deluxe hotelkamer. Mijn man kan dan na het feest daar komen crashen, ochtend erna samen ontbijten en weer gezellig naar huis. Kind mag bij opa en oma slapen en is al vanaf de middag welkom. Ik besef wel dat ik ook echt enorm bof met zulke fijne (schoon)ouders in de buurt en natuurlijk ook de (financiele) middelen dat dit allemaal kan. 

Wat een heerlijke vooruitzichten Hobbel. Ik krijg gewoon plaatsvervangende voorpret

Lollypopje schreef op 15-03-2022 om 13:36:

Wat een heerlijke vooruitzichten Hobbel. Ik krijg gewoon plaatsvervangende voorpret

Haha, nice! Zal ik dan ook nmog vertellen dat we ook al 2 weken zomervakantie hebben geboekt of wordt het dan een te jaloersmakend geheel achter elkaar

De oorlog heeft mij overigens wel een meer 'pluk de dag' gevoel gegeven. The time is now!

Hobbelster schreef op 15-03-2022 om 13:41:

[..]

Haha, nice! Zal ik dan ook nmog vertellen dat we ook al 2 weken zomervakantie hebben geboekt of wordt het dan een te jaloersmakend geheel achter elkaar

De oorlog heeft mij overigens wel een meer 'pluk de dag' gevoel gegeven. The time is now!

Vooral vertellen. Super fijn juist. Ik heb me voorgenomen dus in mei (na de meivakanties dus) weer vrij te nemen en misschien weg te gaan. Het hoe en wat zie ik dan wel.

En fysio is afgebeld vannochtend, dus ik wilde in plaats daarvan gaan wandelen. Maar toen ik op tgt keek bleek net Bakker Bart online gezet, dus in plaats van wandelen wordt het om 4 uur even fietsen en hopen op wat lekkers bij het brood

Oeh idd,  TGTG is altijd weer spannend, hoop op een mooi pakket voor je!
Ik spring zo ook even op de fiets om bij de action en/of hema te zoeken naar een langere rondbreinaald.

Ben benieuwd waar jouw meivakantie je naartoe gaat brengen! Wil je weer in NL blijven of durf je een langere trein/ vliegreis al aan denk je?

Bakker Bart scoort hier een 4,7, dus stond al een tijd op mijn wensenlijstje. Maar ik kijk altijd alleen als ik brood nodig heb en de laatste maanden was het voor mij ook niet echt haalbaar om te halen. Maar nu dus komt het precies zo uit. En dan nog het geluk dat het precies online kwam toen ik keek

Ik blijf wel gewoon in Nederland. Maar als ik me tegen die tijd energiek genoeg voel om ook de heenreis zelf te doen, heb ik weer heel veel extra opties

Ik heb trouwens het idee dat in mijn lijf weer iets aan het gebeuren is. Mijn rugspieren zijn een stuk gevoeliger als ik beweeg en ze rek. Meestal een positief teken, dat ze wat losser beginnen te komen

fuck. Ik ben mijn fietssleutel kwijt en het is 20 minutem lopen
De afstand lukt, want dat liep ik zondag ook voor een ijsje. Maar ik hoop dat ik niet aso veel meekrijg, want dat sjouwen 😳

helaas maar één gewoon broos en gelukkig maar één gewoon brood. Want bollen en stokbroden zijn toch een stuk lichter 😂
Vriezer zit nu propvol en moest nog wat weggeven aan de buren

Wandeling ging goed. Nu wel moe, maar besef me nu dat ik toch wel echt vooruit ga. Voor mijn vakantie deed ik ruim 20 minuten over een km nu gemiddeld 14. Dat is gewoon een derde sneller. Winkelcentrum was 1,3 km en ik was niet eens echt moe toen ik aankwam daar. Wel met een ijsje uitgerust. Nu wel moe en even flinke tinitus, maar dat trekt wel weer weg. Maar echt progressie dus 😊

En nu binnen een maand mijn fietssleutel vinden, want dan moet ik naar de mondhygiënist en die is toch wel een stuk verder weg

Wat fijn Lollypopje, dat te merken! En jammer van het vele stokbrood en bootjes maar idd qua sjouwen wel handiger.
Oké de hamvraag. Wanneer heb je je fiets voor het laatst gebruikt?
welke jas, vest, broek had je toen aan ? 
check ook even je (volle) wasmand, wasmachine. 
en je koelkast! Over onlogische plekken gesproken. 
succes met de zoektocht 

Ik bleef vandaag moe maar ben toch even 2 winkels in geweest. Niet gevonden wat ik zocht maar wel een hoop andere zooi meegenomen van Action. 
gelukkig nu een rustige avond en ik hoop dat ik straks snel in slaap val. Met m’n e reader erbij zal dat vast lukken. Meestal al na een blz of 10 

juffertje hoe is het bij je moeder? Ben je weer helemaal fit voorzover dat kan ?

en pheebs hoe gaat het, moet je deze week ook weer werken? 

Morgen komt een vriendin op de koffie en we gaan buiten zitten. Ik heb besloten dat ik er gewoon een wijntje bij ga schenken. Yolo motherfuckers! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.