Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Lollypopje
24-08-2021 om 12:16
gisteravond een temazepam genomen en nu deed die wat die moest doen. Sliep niet meteen, en werd wel een aantal keer wakker, maar mijn nacht was een stuk rustiger.
Dat had ik echt even nodig.
Eind van de middag word ik op gehaald door een vriendin em dan gaan we een paar uur naar haar. Het gaat waarschijnlijk, te lang, te veel en te vermoeiend zijn, maar ik kijk er zo naar uit om voor het eerst sinds begin april heel even in een andere omgeving te zijn.
Hobbelster
24-08-2021 om 12:59
Benieuwd wat de osteopaat je gaat brengen, Lollypopje. Hopelijk maakt het verschil, al zou het maar minimaal zijn zou wel een wereld van verschil betekenen.
gelukkig dat je pil eindelijk deed wat ie moet doen. Werd tijd ook
Heel fijn om naar een vriendin te gaan en ja, je gaat dan bewust je grenzen overschrijden. Dat is dan maar zo. Het is ook belangrijk om dingen te doen waar je blij van wordt ook al betaal je daar achteraf de prijs voor. Zo doe ik het ook anders houd ik het niet vol. En toch elke keer wel checken of er ‘escape’ mogelijkheden zijn bijv even afZonderen , even ergens liggen, mogelijkheid om evt eerder naar huis te kunnen etc. Zo ben ik al tijden aan het hopen op een moment dat ik goed genoeg ben om naar een vriendin te gaan die net te ver weg woont om zelf naartoe te kunnen rijden. Mijn Max is 20 min achter het stuur nu (en dan dus ook weer 20 min terug moeten) zij woont op 45 min. en middenin een stad dus veel drukker dan waar ik normaal kom (dorpen). Ik denk er nu over om toch een keer met de trein te gaan, eerst oefenen, een station verderop en terug gewoon om te kijken hoe dat gaat. En dan evt naar haar toe en dat man me dan ophaalt. Vriendin is zelf niet mobiel dus geen optie dat zij me brengt.
Lollypopje
24-08-2021 om 13:02
@Hobbelster Snap helemaal dat je een manier zoekt om dat te proberen.
Ik ben niet uitgeput en 's avonds vaak op mijn fitst, dus dat vind ik goed genoeg. Als ik op ben wordt ik weer thuis gebracht. En het is iemand waar ik ook gewoon heel fijn stil kan zijn en genieten van elkaars gezelschap.
Lollypopje
25-08-2021 om 15:12
Ik was echt compleet uitgeput toen ik thuis kwam. Ook geen topnacht, want als ik zo moe ben slaap ik slechter.
Dus je zou verwachten dat ik vandaag echt uitgeteld zou zijn, maar ik heb echt best een okee dag. Bizar wat voor effect je mentale gesteldheid op je fysieke gesteldheid heeft.
Sun.lover
25-08-2021 om 17:26
Ik had gisteren een emotionele dag. Sowieso weer veel Covid-patienten waaronder een zwangere waarbij een spoed keizersnee gedaan moest worden. Dus best heftig.
En daarna hadden we een bijeenkomst met coaches hoe we de IC weer gemotiveerd krijgen. Dat begon dus op de extra Covid IC (waar ik besmet ben geraakt). Moesten we in zo’n kamer in het donker met blacklight effecten en met emotionele muziek staan en daarna een verhaal schrijven over wat er in je naar boven kwam.
Ik denk alleen maar, dit nooit meer.
Mijn collega’s wilden ook alleen maar huilen en wegwezen. Op zo’n actie hadden ze ons niet voorbereid.
Dan ga je echt met een rotgevoel naar huis.
Verder had ik in het weekend me even weer als vanouds gedragen bij een bezoek aan een stad. Dat ging best goed, maar heb er wel 2 dagen last van gehad. Gelukkig is het weer bijgetrokken.
Lollypopje
25-08-2021 om 17:37
pffff dat klinkt niet als een handige actie van die coaches zeg
Hier vanmiddag weer een trigger waardoor mijn angst en stress level weer stegen, terwijl die niks met die trigger te maken hebben. Maar was wel kut, want daardoor was het fijne gevoel dat ik nog had van gisteren ook weg
Borrelhap
25-08-2021 om 18:11
Ik ben ook blij met dit topic de herkenning is zo fijn. Ik heb verder ook niemand in de omgeving met long covid.
En ook ik zit nu op bijna 5 maanden. Als we niet zo moe waren zouden we een jubileumfeestje kunnen houden met z'n allen
De afgelopen week ging het best goed. Ik lijk iets meer te kunnen (misschien omdat ik meer leuke dingen heb gedaan?) Maar ik juich niet te hard want heb al vaker een terugval gehad.
Heb eerlijk gezegd niet het idee dat fysio en ergo veel voor me doet.
Yumi ik heb ook dat ik regelmatig duizelig en draaierig ben. Heel irritant en misselijkmakend.
Hobbelster
25-08-2021 om 21:47
Jezus wat een stel idioten die coaches, Sunlover, hoe hálen ze het in hun botte harses. Ik bedoel, ga dan ergens in het bos wandelen en mindful doen ofzo maar niet zo iets raars koekkoek. Veel te duur betaald ook nog, ongetwijfeld. Snap dat je er naar van werd.
Wel super om te lezen dat je een fijne dag had in de stad! Met ‘als vanouds’ bedoel je kilometers lopen en shoppen en lunchen en dergelijke? Dat zou ik ook graag weer kunnen. Ik heb vandaag even 10 minuutjes op de markt gelopen en dat was al heel wat.
Ik had trouwens zo’n bizarre ervaring. Ik ging met m’n auto in de carwash-straat. Dat doe ik al jaren en ik vond het altijd wel fascinerend hoe die flappen en rollen enzo je auto dan helemaal te lijf gaan ((je blijft in je auto zitten in zo’n wasstraat en dan word je door de lopende band naar voren getrokken).
Nu kon ik er dus TOTAAL niet tegen! Ik heb gelukkig altijd mijn op maat gemaakte oordoppen bij me, dus die gauw in gedaan tegen de herrie (die was ook echt ondraaglijk ineens) en m’n ogen dicht tegen alle visuele prikkels. Toen was het best te doen en gelukkig duurt het ook echt niet lang maar jee, dit had ik even niet ingecalculeerd zeg! Terwijl ik het achteraf prima had kunnen weten natuurlijk. Gelukkig na een uur of 2 rusten, toch ook nog een mooi fietstochtje kunnen maken en even in m’n eentje met een drankje op een kleed in de zon gelegen midden in de natuur. Dat deed me goed.
Lollypopje wat jammer dat je positieve energie alweer weg was na die vervelende trigger. Irritant is dat hè als je er zo gevoelig voor bent. Had je er nu eigenlijk (nog) therapie voor momenteel?
Borrelhap, ja dat zou grappig zijn een long covid jubileum party, zetten we gewoon een aantal loungebedden op een rij en wat obers inhuren en beetje kletsen en hangen, ik zie het al helemaal voor me 😎🍹
Jammer dat je fysio en ergo weinig lijkt te doen. Met welke frequentie ga jij?
Afgelopen week heb ik me teveel uitgesloofd, ik had mega spierpijn gister en vandaag. Was een andere trainer bij dit keer en die pushte ons een beetje, wat dus eigenlijk helemaal niet moet maar ik dan toch vatbaar voor ben, wil me niet laten kennen ofzo. niet slim.
Volgende keer toch weer wat rustiger aan.
Misselijk word ik trouwens niet, wel af en toe nog draaierig, al is dat wel minder dan in de eerste 3 maanden. Ik heb het wel soms in beweging, ik fiets dus alleen op rustige plekken en autorijden op lange of drukke plekken vermijd ik ook want dat lukt me niet. Ben ook zo benieuwd hoe het gaat als ik met de trein ga. Als ik de puf heb ga ik morgen even, alleen.
Lollypopje
25-08-2021 om 22:00
Wat irritant die wasstraat Hobbel.
Nope, geen therapie hier. Zou wel starten voor mijn ocd met daarbij medicatie, maar de heleboel is ganceled omdat ik naast alles met mijn long covid niet ook nog cgt kan doen.
Dus hoop dat de huisarts iets kan betekenen.
Omdat ik al geinteresseerd was in nlp en ik er nu internationaap meerdere positieve verhalen over heb gelezen, heb ik me aangemeld voor de introductie van het Guptar Program waar iemand op viva het ook al over had. Juist, omdat het ook schijnt te kunnen helpen bij angsten naast vermoeidheid.
Als ik het ga doen wel een rib uit mijn lijf, maar. Maar omdat ik me vanmorgen zoveel energieker voelde, ben ik me wel weer bewust geworden van het effect van je mentale gesteld op het fysieke. Dus dat was het setje om me er toch eens verder in te verdiepen
En misselijk, hier sinds de laatste tijd. Nu ook en mijm buik die raar doet. Ik weet dat het er bij kan horen, maar omdat het voor mij nieuw is is het een fijne trigger coor de hypochonder in mij
En nu ook even een dipje. Een soort van 'after, sociaal-intimiteit-connectie-knuffel dip'... pfff wat heeft een mens dat nodig en wat heb ik dat al 1,5 jaar al veel en te veel weinig dankzij die klote covid
Borrelhap
25-08-2021 om 22:24
Even een korte post. Ik heb vandaag best een aantal boodschappen gedaan, maar ik merk gewoon dat ik het cognitief helemaal niet trek. Mijn lichaam voelt wel ok, maar ben helemaal overprikkeld en boos. Vind dat zo raar dat ook dat gedeelte is aangetast. Begrijp nu ineens waarom oudere mensen zo bozig kunnen zijn.
Yumi
25-08-2021 om 22:48
Wat raar, ik heb vanmorgen hier een bericht geschreven, maar zie het niet meer terug.
@Lollypopje, ik ga van de week toch maar eens een melding bij Lareb, over het ziek worden na de vaccinatie. Voor mijn gevoel zat er te weinig tijd tussen besmet raken en herstellen, voor ik de vaccinatie kreeg.
Dat ruishoofd heb ik ook, soms verdwijnt het wat meer naar de achtergrond om weer vol terug te komen.
Slaap je al langer slecht, of heeft het met corona te maken?
Ik ben benieuwd wat de osteopaat voor je kan doen en hoop op een snel resultaat!
@Hobbelster, ik ben begonnen bij de fysio maar wat moet ik me voorstellen bij Ergo? Als ik google zie ik koffie zetten en aankleden? Ben jij zo ziek geweest dat je hier nu hulp bij nodig hebt, of begrijp ik het niet goed?
Wat moeilijk als je zo moe bent terwijl je de zorg hebt voor je kleine meisje. Vind het wel schattig dat ze niets doorheeft en naast je zit te zingen 😍
Goed dat je oplossingen zoekt om toch een keer naar je vriendin te gaan. Zelf wandel ik graag, maar kan ineens stuk zijn. Om die reden loop ik tegenwoordig bus routes 😉
Yumi
25-08-2021 om 23:17
Ik heb nog niet alles gelezen, morgen verder maar nog even een reactie
@ Sun.lover, wat een heftig verhaal over die bijeenkomst met de coaches. Ik vraag me af waarom ze denken dat dit motiverend werkt, het klinkt zo naar.
Lollypopje
@Borrelhap, fijn dat je wat meer kan. Ik denk dat leuke dingen afleiden waardoor je eigenlijk wat sneller door je vermoeidheid heen gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Ben je al lang onder begeleiding van de fysio en ergo? Vervelend dat je ook duizelig en draaierig bent het maakt me soms onzeker, bang om te vallen.
Ik ben benieuwd op welke manier jullie begeleiding krijgen van de fysio? Volgens mij moeten die het wiel ook opnieuw uitvinden, het is niet iets wat ze in de opleiding hebben meegekregen....
NinjeTurtle
26-08-2021 om 09:07
Yumi schreef op 25-08-2021 om 23:17:
Ik heb nog niet alles gelezen, morgen verder maar nog even een reactie
@ Sun.lover, wat een heftig verhaal over die bijeenkomst met de coaches. Ik vraag me af waarom ze denken dat dit motiverend werkt, het klinkt zo naar.
Lollypopje
@Borrelhap, fijn dat je wat meer kan. Ik denk dat leuke dingen afleiden waardoor je eigenlijk wat sneller door je vermoeidheid heen gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Ben je al lang onder begeleiding van de fysio en ergo? Vervelend dat je ook duizelig en draaierig bent het maakt me soms onzeker, bang om te vallen.
Ik ben benieuwd op welke manier jullie begeleiding krijgen van de fysio? Volgens mij moeten die het wiel ook opnieuw uitvinden, het is niet iets wat ze in de opleiding hebben meegekregen....
Ik denk dat het sterk overeenkomt met een "reguliere" revalidatie.Oud collega met long covid reageerde op een zweverige post van een "coach" die zich wederom bewust niet liet vaccineren. Pfff ik sla nooit, maar sommige mensen..
Als het om covid vaccinatie gaat zijn sommigen ineens überprincipieel.
Die zou je bijna long covid gunnen
Yumi
26-08-2021 om 09:28
@NinjeTurtle dat is ook mijn ervaring, ik kom al een jaar of 10 bij de fysio en de behandeling is tot nu toe hetzelfde.
Ik stel de vraag omdat ik op verschillende websites lees, dat ze een speciaal revalidatietraject hebben
Yumi
26-08-2021 om 09:40
@Hobbelster, Krijg jij oefeningen van de fysio in een groep? Dat pushen zou ook niets voor mij zijn, zou dan ook snel over mijn grenzen gaan.
Ik hoop dat je vandaag een fijn treinreisje maakt 👍️