Coronavirus Covid-19

Lollypopje
14-04-2022 om 09:25
Langdurige klachten na Covid - deel 2
In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden.
Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Loeki72
09-04-2025 om 09:14
Schemerlampje schreef op 08-04-2025 om 08:29:
[..]
Ik ga dat eens bekijken. Ik ken methyleenblauw als kleurstof voor preparaten onder de microscoop. Die vervelende vlekken kan geven op je kleren. 😁
Ik ken het van mijn werk om lekkages vast te stellen bij patiënten, ook gebruiken wij het wel eens als last rescue medicijn, maar mensen worden dan wel blauw. De vlekken zijn echt vreselijk. Ik heb er wel eens een vloer mee vernacheld.
Met mij gaat het langzaam vooruit. Ik kan weer redelijk stabiel een stukje wandelen zonder rollator. Ik heb een belastbaarheidsonderzoek gehad en daarbij is berekend dat ik na een bepaalde tijd 20 minuten plat moet gaan liggen, om zo weer reserves op te bouwen. Van de bedrijfsarts moet ik 1 per 2 weken koffie gaan drinken op mijn werk. Dat heb ik nu 1 x gedaan en daarna duizelde het me behoorlijk, maar dat ging gelukkig wel vrij snel weer weg. Ik merk echt wel vooruitgang en verwacht dat dat over 2 weken beter zal gaan.

stokstaart
09-04-2025 om 10:32
goed dat je daar naar hebt gekeken Yumi. Ik weet vooral dat ze in Duitsland meer onderzoeken al doen met dit middel.

Yumi
09-04-2025 om 11:53
stokstaart schreef op 09-04-2025 om 10:32:
goed dat je daar naar hebt gekeken Yumi. Ik weet vooral dat ze in Duitsland meer onderzoeken al doen met dit middel.
Dat las ik ja, maar daar wordt je begeleidt en dat is met dit middel wel belangrijk. Mede omdat je methyleenblauw van een bepaalde kwaliteit moet hebben, in de link van Amazon die je hebt geplaatst staat de opmerking;
- Veelzijdige toepassingsmogelijkheden: Universeel product met veelzijdige eigenschappen en toepassingsmogelijkheden. Zonder zware metalen, conserveringsmiddelen of additieven. Opmerking: Volgens de EU Novel Food Regulation is methyleenblauw niet toegestaan als voedingsmiddel of voedingssupplement in Duitsland en de Europese Unie. Het wordt verkocht als "laboratoriumchemicaliën en voor decoratieve doeleinden".

SuzyQFive
09-04-2025 om 12:40
De pijn in mijn benen is een heel stuk minder sinds ik Saxenda voorgeschreven heb gekregen. Dat is een GLP1 remmer en helpt bij het afvallen maar dit is een mooie bijwerking.
Dit medicijn zorgt voor de remming in mini-ontstekingen die vaak door oa vetweefsel veroorzaakt wordt. Ook minder pijn iha trouwens.
Het is niet 100% over maar voor zeker 90% verbeterd.
Voor de rest blijft het grillig

stokstaart
09-04-2025 om 16:57
Yumi schreef op 09-04-2025 om 11:53:
[..]
Dat las ik ja, maar daar wordt je begeleidt en dat is met dit middel wel belangrijk. Mede omdat je methyleenblauw van een bepaalde kwaliteit moet hebben, in de link van Amazon die je hebt geplaatst staat de opmerking;
- Veelzijdige toepassingsmogelijkheden: Universeel product met veelzijdige eigenschappen en toepassingsmogelijkheden. Zonder zware metalen, conserveringsmiddelen of additieven. Opmerking: Volgens de EU Novel Food Regulation is methyleenblauw niet toegestaan als voedingsmiddel of voedingssupplement in Duitsland en de Europese Unie. Het wordt verkocht als "laboratoriumchemicaliën en voor decoratieve doeleinden".
Ik ga dat eens navragen bij vriend. Waarom hij dan dit middel heeft.

Yumi
09-04-2025 om 17:01
SuzyQFive schreef op 09-04-2025 om 12:40:
De pijn in mijn benen is een heel stuk minder sinds ik Saxenda voorgeschreven heb gekregen. Dat is een GLP1 remmer en helpt bij het afvallen maar dit is een mooie bijwerking.
Dit medicijn zorgt voor de remming in mini-ontstekingen die vaak door oa vetweefsel veroorzaakt wordt. Ook minder pijn iha trouwens.
Het is niet 100% over maar voor zeker 90% verbeterd.
Voor de rest blijft het grillig
Wat fijn dat het zoveel verbeterd is SuzyQFive!

rooiekater
09-04-2025 om 17:38
Hier is de pijn in de benen lipoedeem.
Verder baal ik dat mijn geheugen mog steeds raar doet. En moet mijn energie blijven doseren.

Lollypopje
09-04-2025 om 17:50
Hier gaat het helaas nog steeds beroerd. Afgelopen maand weer wat verder achteruit gegaan, waarschijnlijk getriggerd door een simpele neus verkoudheid.
Als ik wat stabieler ben ga ik beginnen met ldn en ik hoop dat ik het kan verdragen, Want helaas ben ik tegenwoordig ook erg gevoelig voor veel medicatie

Yumi
10-04-2025 om 00:24
rooiekater schreef op 09-04-2025 om 17:38:
Hier is de pijn in de benen lipoedeem.
Verder baal ik dat mijn geheugen mog steeds raar doet. En moet mijn energie blijven doseren.
Bij mij is de pijn in mijn benen(spierspanning) veel minder geworden.
Mijn ergotherapeut zei bij het afscheid vorig jaar, bij de meeste blijft het belangrijk om de energie te verdelen. Ik merk dat ze daar gelijk in heeft, ik doe regelmatig veel te veel en dat hakt erin maar het hersteld zich gelukkig sneller. Wat mij dwars zit is drukte van geluiden, daar kan ik behoorlijk overprikkeld door raken. Mijn nieuwe buren die bijna elke dag tot 23.30 uur doorgaan, om hun nieuwe huis in orde te krijgen, houden me nu ook weer wakker... moet eerst tot rust komen voor ik naar bed kan. Maar verder ben ik blij dat ik veel meer kan dan 'n jaar geleden, en de verbeteringen aanhouden. Ga regelmatig een dagje weg, heb in december weer een verre reis gemaakt en volg steeds meer mijn eigen weg zonder de regels van therapeuten.
Ik hoop dat jullie ook op een gegeven moment denken, hé, ik ben mijn rustmomentje alweer vergeten en merken dat je het steeds minder nodig hebt... dat was bij mij het moment waarop ik dacht, het gaat echt beter..(krijg weer kippenvel nu ik aan daar aan denk).

Yumi
10-04-2025 om 00:36
Lollypopje schreef op 09-04-2025 om 17:50:
Hier gaat het helaas nog steeds beroerd. Afgelopen maand weer wat verder achteruit gegaan, waarschijnlijk getriggerd door een simpele neus verkoudheid.
Als ik wat stabieler ben ga ik beginnen met ldn en ik hoop dat ik het kan verdragen, Want helaas ben ik tegenwoordig ook erg gevoelig voor veel medicatie
Wat erg voor je Lollypopje, hoop dat Ldn je verbetering gaat brengen. Die gevoeligheid voor medicijnen heb ik altijd al gehad, maar ook voor verzorgingsproducten. Ik vind dat je lef hebt om toch weer met een ander middel te beginnen, ondanks dat je de laatste keer achteruit bent gegaan. Sterkte!

Lollypopje
10-04-2025 om 07:18
Yumi schreef op 10-04-2025 om 00:36:
[..]
Wat erg voor je Lollypopje, hoop dat Ldn je verbetering gaat brengen. Die gevoeligheid voor medicijnen heb ik altijd al gehad, maar ook voor verzorgingsproducten. Ik vind dat je lef hebt om toch weer met een ander middel te beginnen, ondanks dat je de laatste keer achteruit bent gegaan. Sterkte!
Ik moet wel, want als ik niks doe ga ik ook alleen maar achteruit.
Al kwam die grote achteruitgang door de SSRI ook door het gebrek en kennis over veilig afbouwen bij mijn huisarts en nu heb ik begeleiding van iemand die wel kennis heeft van medicatie voor deze aandoening.
Mijn gevoeligheid voor medicijnen is het afgelopen jaar ontstaan samen met mijn voedsel intoleranties en ik merkte laatst ook toen ik andere deo kocht dat ik die ook niet kon verdragen. Dus ik heb inmiddels het vermoeden dat ik ook mcas heb ontwikkeld. Dus ik zit hier wel met een aandoeningen jackpot

Yumi
10-04-2025 om 10:34
Lollypopje schreef op 10-04-2025 om 07:18:
[..]
Ik moet wel, want als ik niks doe ga ik ook alleen maar achteruit.
Al kwam die grote achteruitgang door de SSRI ook door het gebrek en kennis over veilig afbouwen bij mijn huisarts en nu heb ik begeleiding van iemand die wel kennis heeft van medicatie voor deze aandoening.
Mijn gevoeligheid voor medicijnen is het afgelopen jaar ontstaan samen met mijn voedsel intoleranties en ik merkte laatst ook toen ik andere deo kocht dat ik die ook niet kon verdragen. Dus ik heb inmiddels het vermoeden dat ik ook mcas heb ontwikkeld. Dus ik zit hier wel met een aandoeningen jackpot
Ik heb het verhaal over je achteruitgang door te snel afbouwen toen gelezen. Het was voor mij o.a een reden om het niet te gebruiken. Ik reageer al tig jaar heftig op medicijnen, dus wil meteen kunnen stoppen als het nodig is. Deo, shampoo en zeep zonder allerlei toevoeging en haarkleuren alleen een plukjes in folie.
Hoe lang moet je Ldn blijven gebruiken en weet je of het aanslaat? Fijn dat je nu iemand hebt die je goed kan begeleiden!

Lollypopje
10-04-2025 om 11:23
als ldn aan slaat dan zal ik het waarschijnlijk altijd moeten blijven gebruiken. Maar het kan lang duren voordat je de juiste dosis hebt gevonden, want je moet rustig opbouwen en bij iedereen is de dosis anders.
Maar goed ik moet eerst uit deze crash zijn want anders heeft beginnen geen zin. Dan weet ik niet of ik me slechter voel door bijwerkingen of omdat mijn lichaam gewoon stom doet

Yumi
10-04-2025 om 13:13
Lollypopje schreef op 10-04-2025 om 11:23:
als ldn aan slaat dan zal ik het waarschijnlijk altijd moeten blijven gebruiken. Maar het kan lang duren voordat je de juiste dosis hebt gevonden, want je moet rustig opbouwen en bij iedereen is de dosis anders.
Maar goed ik moet eerst uit deze crash zijn want anders heeft beginnen geen zin. Dan weet ik niet of ik me slechter voel door bijwerkingen of omdat mijn lichaam gewoon stom doet
Snap ik hopelijk kom je er snel uit, want het duurt al veel te lang.