Coronavirus Covid-19

Lollypopje
14-04-2022 om 09:25
Langdurige klachten na Covid - deel 2
In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden.
Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje
10-04-2025 om 19:32
stokstaart schreef op 10-04-2025 om 18:11:
vreselijk lolly!! Ik gun je zo vreselijk veel een leven terug!
Dankjewel. De hoop op mijn oude leven heb ik allang opgegeven, maar ik zal wel heel blij zijn als ik ooit 10% ben van wat ik toen was en dat is echt heel bizar om dat te zeggen

rooiekater
10-04-2025 om 20:10
Yumi schreef op 10-04-2025 om 00:24:
[..]
Bij mij is de pijn in mijn benen(spierspanning) veel minder geworden.
Mijn ergotherapeut zei bij het afscheid vorig jaar, bij de meeste blijft het belangrijk om de energie te verdelen. Ik merk dat ze daar gelijk in heeft, ik doe regelmatig veel te veel en dat hakt erin maar het hersteld zich gelukkig sneller. Wat mij dwars zit is drukte van geluiden, daar kan ik behoorlijk overprikkeld door raken. Mijn nieuwe buren die bijna elke dag tot 23.30 uur doorgaan, om hun nieuwe huis in orde te krijgen, houden me nu ook weer wakker... moet eerst tot rust komen voor ik naar bed kan. Maar verder ben ik blij dat ik veel meer kan dan 'n jaar geleden, en de verbeteringen aanhouden. Ga regelmatig een dagje weg, heb in december weer een verre reis gemaakt en volg steeds meer mijn eigen weg zonder de regels van therapeuten.
Ik hoop dat jullie ook op een gegeven moment denken, hé, ik ben mijn rustmomentje alweer vergeten en merken dat je het steeds minder nodig hebt... dat was bij mij het moment waarop ik dacht, het gaat echt beter..(krijg weer kippenvel nu ik aan daar aan denk).
Drukke geluiden zijn erg herkenbaar.
Voor naar bed toe gaan heb ik baat bij een slaapmasker en meditatie.
Het is vooral doseren en accepteren dat ik er soms af lig.

rooiekater
10-04-2025 om 20:11
lollypopje ik weet niet goed hoe te reageren op je sorry.
heb met je te doen.

Lollypopje
10-04-2025 om 21:17
rooiekater schreef op 10-04-2025 om 20:11:
![]()
heb met je te doen.
Dat hoeft ook niet hoor 🩷

Yumi
10-04-2025 om 23:24
rooiekater schreef op 10-04-2025 om 20:10:
[..]
Drukke geluiden zijn erg herkenbaar.
Voor naar bed toe gaan heb ik baat bij een slaapmasker en meditatie.
Het is vooral doseren en accepteren dat ik er soms af lig.
Zit weer te wachten tot de buren ophouden met klussen, hoop dat ze snel stoppen.
Ik mediteer ook voor het slapen en gebruik regelmatig een slaapmasker, dat is een van de positieve dingen die ik heb geleerd daar LC

Martje80
11-04-2025 om 17:56
rooiekater schreef op 10-04-2025 om 20:11:
![]()
heb met je te doen.
Ik weet ook de woorden niet te vinden. Vind het zo kut voor je

Lollypopje
11-04-2025 om 19:32
ik vergeet vaak hoe erg ziek Ik ben, totdat ik reacties als die van jullie lees. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie dan niet goed weten wat te zeggen. Maar omdat ik het dagelijks mee leef, voelt het inmiddels bijna als een soort van Normaal en ik ken ook mensen die nog zoveel zieker zijn dan ik en dan denk ik die zijn pas erg ziek. Niet dat ik daarom niet zo mogen klagen, maar daar ga ik me dan toch wel mee vergelijk als ik denk aan ernstig. En dat is dan ook weer mijn angstbeeld dat het ooit ook zo erg met mij wordt

rooiekater
11-04-2025 om 19:43
Lollypopje mijn angstbeeld is juist zo erg worden als jij
Ik kom in mijn omgeving verschillende gradaties tegen kwa long covid en voor hun ben ik juist weer hun angst. Hun vinden mij slecht terwijl ik denk het kan nog erger.

Lollypopje
11-04-2025 om 20:31
rooiekater schreef op 11-04-2025 om 19:43:
Lollypopje mijn angstbeeld is juist zo erg worden als jij
![]()
Ik kom in mijn omgeving verschillende gradaties tegen kwa long covid en voor hun ben ik juist weer hun angst. Hun vinden mij slecht terwijl ik denk het kan nog erger.
Dat vind ik ook niet gek hoor, want ik zou echt niemand mijn leven toe wensen. Want dat het soort van normaal is geworden en dat het nog heel veel erger kan, maakt natuurlijk niet dat mijn leven niet al heel erg is.
En ik denk dat het ook normaal is dat we zo kijken naar mensen die erger ziek zijn dan wij. Zeker als je niet stabiel bent.

rooiekater
12-04-2025 om 06:10
Lollypopje schreef op 11-04-2025 om 20:31:
[..]
Dat vind ik ook niet gek hoor, want ik zou echt niemand mijn leven toe wensen. Want dat het soort van normaal is geworden en dat het nog heel veel erger kan, maakt natuurlijk niet dat mijn leven niet al heel erg is.
En ik denk dat het ook normaal is dat we zo kijken naar mensen die erger ziek zijn dan wij. Zeker als je niet stabiel bent.
Bij mij is er wel een angst om achteruit te gaan.
Heb begin dit jaar de griep gehad en ben nu nog niet als voor de griep. Kwa conditie loop ik achter en mij reuk smaak stoornis is weer toe genomen.

Lollypopje
12-04-2025 om 07:25
rooiekater schreef op 12-04-2025 om 06:10:
[..]
Bij mij is er wel een angst om achteruit te gaan.
Heb begin dit jaar de griep gehad en ben nu nog niet als voor de griep. Kwa conditie loop ik achter en mij reuk smaak stoornis is weer toe genomen.
Naar zeg, dat hoor ik echt heel vaak van mensen met LC. Dat ze een flinke klap krijgen van een virus. Bij mij lijkt een neus verkoudheid anderhalve maand geleden me ook een klap te hebben gegeven.
Dat soort dingen zijn echt zo frustrerend en inderdaad beangstigend

rooiekater
12-04-2025 om 19:01
Lollypopje schreef op 12-04-2025 om 07:25:
[..]
Naar zeg, dat hoor ik echt heel vaak van mensen met LC. Dat ze een flinke klap krijgen van een virus. Bij mij lijkt een neus verkoudheid anderhalve maand geleden me ook een klap te hebben gegeven.
Dat soort dingen zijn echt zo frustrerend en inderdaad beangstigend
Ik ben er wel achter dat zodra ik koorts krijg ik de l#l ben kwa terug val.
Jij ook

Lollypopje
12-04-2025 om 19:32
rooiekater schreef op 12-04-2025 om 19:01:
[..]
Ik ben er wel achter dat zodra ik koorts krijg ik de l#l ben kwa terug val.
Jij ook
![]()
Ahhh ja dat hoor ik meer. Dan gaan je mastcellen in Overdrive en daar reageren veel patiënten slecht op. Wel echt heel erg kut
Zelf ga ik altijd slecht op een lage luchtdruk zeker als het snel daalt. Ook heel irritant met dat wisselvallig weer hier in Nederland

rooiekater
12-04-2025 om 20:02
Lollypopje schreef op 12-04-2025 om 19:32:
[..]
Ahhh ja dat hoor ik meer. Dan gaan je mastcellen in Overdrive en daar reageren veel patiënten slecht op. Wel echt heel erg kut
Zelf ga ik altijd slecht op een lage luchtdruk zeker als het snel daalt. Ook heel irritant met dat wisselvallig weer hier in Nederland
Dat is wel heel erg vervelend dat je daar zo gevoelig voor ben.
Ik kan erg slecht tegen een hoge luchtvochtigheid dan hou ik snel vocht vast.

lavande!
12-04-2025 om 20:27
hallo allemaal, met mij gaat het ook niet lekker. Ik heb een soort van griep gehad(geen koorts, maar ik heb altijd ondertemp) en ik bleef er maar in hangen. Kreeg een AB kuur via de huisarts, maar dat hielp niet, vooral de benauwdheid was erg, waar ik zelfs bang voor werd. Toen heb ik cetirizine genomen, omdat ik ergens het gevoel had dat het een histamine probleem was, en dat hielp me goed. De benauwdheid grotendeels weg, maar ik heb nu wel door dat mijn histamine problemen erger zijn geworden in de loop der jaren, misschien dus ook MCAS ontwikkeld? Verder is het probleem met cognitie/geheugen nog steeds dramatisch, en die eeuwige vermoeidheid pff