Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Hier worden mijn longen ook na elke virusinfectie erger. En ik heb al van voor de postcovid veel allergieën waarvoor ik 2 maal daags desloraradine slik, maar de laatste tijd reageer ik heftig op appels, aardbeien, frambozen. Dus ik neig inmiddels ook naar MCAS. 

Lollypopje schreef op 12-04-2025 om 07:25:

[..]

Naar zeg, dat hoor ik echt heel vaak van mensen met LC. Dat ze een flinke klap krijgen van een virus. Bij mij lijkt een neus verkoudheid anderhalve maand geleden me ook een klap te hebben gegeven.

Dat soort dingen zijn echt zo frustrerend en inderdaad beangstigend

Daarom ook vooral de griepprik nemen, het heeft niet alle varianten in de cocktail maar ze komen dan iig niet allemaal voorbij. 

Hier ook even een terugslag. De hooikoorts helpt hierin niet mee, ondanks de medicatie en mijn appelallergie (kruisallergie) heb ik ook nu al. Ipv over een week of 6-8. 

Poison schreef op 13-04-2025 om 09:25:

Hier worden mijn longen ook na elke virusinfectie erger. En ik heb al van voor de postcovid veel allergieën waarvoor ik 2 maal daags desloraradine slik, maar de laatste tijd reageer ik heftig op appels, aardbeien, frambozen. Dus ik neig inmiddels ook naar MCAS.

Las je bericht nadat ik die van mij had getypt. 

Ik heb gelukkig nooit echt last van mijn longen gehad maar de rest wel. Ik had er voor de LC al last van ivm ME. Maar waar dat jaren een soort van stabiel was, is het nu erger geworden. 

lavande! schreef op 12-04-2025 om 20:27:

hallo allemaal, met mij gaat het ook niet lekker. Ik heb een soort van griep gehad(geen koorts, maar ik heb altijd ondertemp) en ik bleef er maar in hangen. Kreeg een AB kuur via de huisarts, maar dat hielp niet, vooral de benauwdheid was erg, waar ik zelfs bang voor werd. Toen heb ik cetirizine genomen, omdat ik ergens het gevoel had dat het een histamine probleem was, en dat hielp me goed. De benauwdheid grotendeels weg, maar ik heb nu wel door dat mijn histamine problemen erger zijn geworden in de loop der jaren, misschien dus ook MCAS ontwikkeld? Verder is het probleem met cognitie/geheugen nog steeds dramatisch, en die eeuwige vermoeidheid pff

Lavande, herkenbaar dat histamine een rol speelt. Ik slik zelf tweemaal per dag voor de maaltijd DAO. Hierdoor crash ik niet meer na de maaltijd, vooral na de warme maaltijd was ik altijd de l*l.

Hier gaat het met ups en downs, zoals het al 10 jaar gaat. De eerste twee maanden van het jaar had ik veel medische afspraken, dat heeft er qua energie ingehakt. Ik ben wel trots dat ik het allemaal heb gedaan. Daarnaast heb ik het gevoel dat het pacing schema nog steeds helpt. Dat ik elk half jaar weer een pietsie meer kan doen voordat ik rust nodig heb.

Lollypopje

Lollypopje

13-04-2025 om 11:19 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 13-04-2025 om 10:52:

[..]

Daarom ook vooral de griepprik nemen, het heeft niet alle varianten in de cocktail maar ze komen dan iig niet allemaal voorbij.

Hier ook even een terugslag. De hooikoorts helpt hierin niet mee, ondanks de medicatie en mijn appelallergie (kruisallergie) heb ik ook nu al. Ipv over een week of 6-8.

Dat wilde ik ook, maar ik was zo hard aan het crashen dat ik dat het toen gewoon niet bij kon hebben. En die neus verkoudheid is gewoon heel erg pech geweest. Waarschijnlijk door visite ondanks mondkapjes en een luchtzuiveraar. Mijn broer was langs met mijn nichtje en mijn nichtje droeg natuurlijk geen mondkapje, want 2. Dus ik vermoed dat zij het per ongeluk bij zich droog en dat er nog te veel virus hing toen ik de mijne af deed.

Maar gelukkig weet ik op deze manier wel al een hele tijd ergere virussen buiten de deur te houden. Dit was de eerste keer in 3 jaar

Heel rijpe peren reageer ik op. Ook op rijpe appels, maar peren is toch nog erger.  Dan krijg ik last van tranende prikkende ogen. Gek hé. Een homeophaat zei dat ik vooral meer last kreeg van allergieën als ik doodmoe ben.

Misschien dat je lichaam ook druk bezig is om te herstellen en dat je daarom de laatste tijd heftig reageer.

Lollypopje

Lollypopje

13-04-2025 om 14:33 Topicstarter

Ik wist niet dat jij ook al zei hebt Fleurtje? Wat naar.

Bij LC hebben heftigere of meer intollerabtie reactie helaas overigens vaak weinig met herstel te maken. Vaak kan het juist eerder een teken van verergering van de ziekte zijn

Martje80 schreef op 13-04-2025 om 11:18:

[..]

Lavande, herkenbaar dat histamine een rol speelt. Ik slik zelf tweemaal per dag voor de maaltijd DAO. Hierdoor crash ik niet meer na de maaltijd, vooral na de warme maaltijd was ik altijd de l*l.

Hier gaat het met ups en downs, zoals het al 10 jaar gaat. De eerste twee maanden van het jaar had ik veel medische afspraken, dat heeft er qua energie ingehakt. Ik ben wel trots dat ik het allemaal heb gedaan. Daarnaast heb ik het gevoel dat het pacing schema nog steeds helpt. Dat ik elk half jaar weer een pietsie meer kan doen voordat ik rust nodig heb.

Martje, ik zal me eens gaan verdiepen in DAO. Wel goed dat je die medische afspraken hebt gedaan, ondanks dat je zo ziek bent. Alles kost altijd zoveel energie, doseren blijft belangrijk

https://scientias.nl/wetenschappers-vinden-doorbraak-in-long-covid-mysterie/
Dit gaat vooral over longklachten. Daar heb ik zelf ook wel last van, maar dat is voor mij niet de hoofdklacht. Het zit bij mij vooral in de prikkelovergevoeligheid en concentratie en dergelijke.
Wel fijn dat er wel weer iets gevonden is. En het bevestigt weer dat het iets met het immuunsysteem te maken heeft.

Heb je hooikoorts? Toevallig allergisch voor berkenpollen? Ooit van paraberksyndroom of Oraal Allergie Syndroom gehoord?

Kruisallergie komt veel voor bij hooikoorts en bepaalde pollen.

De eiwitten waarom je allergisch reageert breken af bij verhitten of bevriezen.

(Niets met Long Covid te maken, wel irritant)

Loezzie schreef op 07-05-2025 om 21:54:

[..]

Heb je hooikoorts? Toevallig allergisch voor berkenpollen? Ooit van paraberksyndroom of Oraal Allergie Syndroom gehoord?

Kruisallergie komt veel voor bij hooikoorts en bepaalde pollen.

De eiwitten waarom je allergisch reageert breken af bij verhitten of bevriezen.

(Niets met Long Covid te maken, wel irritant)

Ja ik ben hiermee gediagnosticeerd, maar wordt steeds heviger vandaag dat mcas door mijn hoofd schiet

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.