Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.


Schemerlampje schreef op 11-10-2024 om 10:45:

Was ik na ruim anderhalf jaar revalideren weer al mijn uren aan het werk, maar nog lang niet klachtenvrij, heb ik nu weer Corona. 😢
Ik hoop zo dat dit niet weer een enorme terugslag geeft.

Oh balen zeg, ik hoop zo voor je dat je het makkelijk doorstaat.

Martje80 schreef op 13-10-2024 om 21:58:

[..]

Oh balen zeg, ik hoop zo voor je dat je het makkelijk doorstaat.

Dank je wel, voorlopig ben ik er behoorlijk ziek van. Al gaat het vandaag iets beter dan de afgelopen 2 dagen.

Schemerlampje schreef op 13-10-2024 om 22:52:

[..]

Dank je wel, voorlopig ben ik er behoorlijk ziek van. Al gaat het vandaag iets beter dan de afgelopen 2 dagen.

Doe het de komende tijd vooral rustig aan! Tegenwoordig weten we gelukkig dat dit belangrijk is  

Yumi schreef op 08-10-2024 om 17:38:

Kennis is vrijdag teruggekomen uit Duitsland, waar zij 4 weken intern verbleef in een post covid kliniek. Het viel haar tegen, de behandeling bestaat uit o.a Fysio, ergotherapie, gezond eten/bewegen. Hetzelfde wat je hier krijgt, dus niks nieuws. Om die reden vond ze het geen aanrader, mede gezien de kosten.


Goede tip voor mensen die twijfelen om dat ook te gaan doen..

Yumi schreef op 13-10-2024 om 22:59:

[..]

Doe het de komende tijd vooral rustig aan! Tegenwoordig weten we gelukkig dat dit belangrijk is

Zal ik doen, ik heb me voor deze week ziek gemeld. En dan verder kijken, misschien weer eerst met halve dagen beginnen. De vorige keren ben ik na 10 dagen weer volop gaan werken, terwijl ik nog geen 50 meter kon lopen zonder compleet buiten adem te zijn. En dat heeft niet zo goed uitgepakt.

Schemerlampje schreef op 14-10-2024 om 10:21:

[..]

Zal ik doen, ik heb me voor deze week ziek gemeld. En dan verder kijken, misschien weer eerst met halve dagen beginnen. De vorige keren ben ik na 10 dagen weer volop gaan werken, terwijl ik nog geen 50 meter kon lopen zonder compleet buiten adem te zijn. En dat heeft niet zo goed uitgepakt.

Beterschap 

Mijn werkgever heeft nu in protocol vast gelegd dat een medewerker die terug keert van griep of corona verplicht is te starten met 50% of minder. 

Schemerlampje schreef op 14-10-2024 om 10:21:

[..]

Zal ik doen, ik heb me voor deze week ziek gemeld. En dan verder kijken, misschien weer eerst met halve dagen beginnen. De vorige keren ben ik na 10 dagen weer volop gaan werken, terwijl ik nog geen 50 meter kon lopen zonder compleet buiten adem te zijn. En dat heeft niet zo goed uitgepakt.

Erg hé, dat we toen dachten door te moeten gaan? Opbouwen was het advies, naar de fysio en samen trainen met gewichten.

Lijkt me een goed idee om met halve dagen te beginnen, en lukt het een keer niet ook dan de rem erop...

rooiekater schreef op 14-10-2024 om 15:13:

[..]

Beterschap

Mijn werkgever heeft nu in protocol vast gelegd dat een medewerker die terug keert van griep of corona verplicht is te starten met 50% of minder.

Wat goed van jou werkgever, dat heb ik nog niet eerder gehoord. 

rooiekater schreef op 14-10-2024 om 15:13:

[..]

Beterschap

Mijn werkgever heeft nu in protocol vast gelegd dat een medewerker die terug keert van griep of corona verplicht is te starten met 50% of minder.



Wat goed van jouw werkgever! Dat zouden er meer moeten doen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.