Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.


Yumi schreef op 08-10-2024 om 17:38:

Kennis is vrijdag teruggekomen uit Duitsland, waar zij 4 weken intern verbleef in een post covid kliniek. Het viel haar tegen, de behandeling bestaat uit o.a Fysio, ergotherapie, gezond eten/bewegen. Hetzelfde wat je hier krijgt, dus niks nieuws. Om die reden vond ze het geen aanrader, mede gezien de kosten.

Jammer dat het tegenviel… wel goed om te weten dus dank voor het delen!

Ik las ergens iets over een dieet waarbij je 75% van je calorieën uit groenten moet halen. Onder begeleiding van een diëtist.
Weet iemand de naam van dat dieet en of het enigszins helpt?

Fenyw schreef op 08-10-2024 om 17:40:

Ik las ergens iets over een dieet waarbij je 75% van je calorieën uit groenten moet halen. Onder begeleiding van een diëtist.
Weet iemand de naam van dat dieet en of het enigszins helpt?

Volgens mij is dat het dieet van Fuhrman? Ken het niet, maar ik zou het vragen aan je diëtist. Overigens weet ik niet waar het bij jou bij moet helpen, maar ik ben er wel van overtuigd dat geen of weinig vlees goed is voor je gezondheid en je gewicht.

Beginnershandleiding voor het voedingsdieet | DrFuhrman.com

Groente dieet: Het gezondste dieet voor een langer leven en een slankere lijn - OptimaleGezondheid.com

Lollypopje

Lollypopje

08-10-2024 om 18:04 Topicstarter

advies dat ik vooral tegenkom is voldoende eiwitten eten volgens mij 1,2 tot anderhalf keer je lichaamsgewicht in grammen. Ik ben Daarom meer vlees gaan eten, omdat ik het met mijn Voedsel intolleranties moeilijk uit andere producten kan halen. Hoewel het nog steeds geen hele grote hoeveelheden zijn die ik eet. Maar voor mij is 150 tot 200 gram per dag best veel, Vroeger at ik minder dan 100 gram vlees per dag

Ik heb nu geen diëtist, had er wel eentje in het revalidatiecentrum. Ik moest inderdaad heel veel eiwitten eten en dat probeer ik nog steeds.
Ik zal eens kijken naar Dr Fuhrman en weer een diëtist opduikelen

Lollypopje schreef op 08-10-2024 om 18:04:

advies dat ik vooral tegenkom is voldoende eiwitten eten volgens mij 1,2 tot anderhalf keer je lichaamsgewicht in grammen. Ik ben Daarom meer vlees gaan eten, omdat ik het met mijn Voedsel intolleranties moeilijk uit andere producten kan halen. Hoewel het nog steeds geen hele grote hoeveelheden zijn die ik eet. Maar voor mij is 150 tot 200 gram per dag best veel, Vroeger at ik minder dan 100 gram vlees per dag

Ik vind dit een handige calculator
Hoeveel eiwitten per dag heb jij nodig? Bereken het met onze protein calculator (hollandandbarrett.nl)

Yumi schreef op 08-10-2024 om 18:15:

[..]

Ik vind dit een handige calculator
Hoeveel eiwitten per dag heb jij nodig? Bereken het met onze protein calculator (hollandandbarrett.nl)

Dat geldt alleen als je gezind bent en geen extra eiwitten hoeft in te nemen

Fenyw schreef op 08-10-2024 om 19:09:

[..]

Dat geldt alleen als je gezind bent en geen extra eiwitten hoeft in te nemen

Ik wist niet dat je ziek bent, beterschap

Yumi schreef op 08-10-2024 om 22:36:

[..]

Ik wist niet dat je ziek bent, beterschap

Dank je. Maar het is LC, al vier jaar. Voor mij is er een leven vóór en na 13 maart 2020

Om zoveel vlees te gaan eten, lijkt me ook niet goed voor je lichaam. Je kan ook eiwit suppletie nemen door bijv. henneppoeder of aminozuren complex.

Was ik na ruim anderhalf jaar revalideren weer al mijn uren aan het werk, maar nog lang niet klachtenvrij, heb ik nu weer Corona. 😢
Ik hoop zo dat dit niet weer een enorme terugslag geeft.

Lollypopje

Lollypopje

11-10-2024 om 10:51 Topicstarter

Tinydancer schreef op 11-10-2024 om 10:28:

Om zoveel vlees te gaan eten, lijkt me ook niet goed voor je lichaam. Je kan ook eiwit suppletie nemen door bijv. henneppoeder of aminozuren complex.

1,5x je lichaams gewicht in grammen, daarvoor hoef je nu ook weer niet extreem veel vlees en dierlijke producten te eten hoor.

Sterker bij gezonde mensen wordt 0,8 aangeraden en heel veel mensen zitten daar ruim overheen. Maar ik red het dus met maximaal 200 gram vlees en verder eiwitten uit onder andere groenten, omdat ik melk eiwit niet verdraag.

Lollypopje

Lollypopje

11-10-2024 om 10:51 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 11-10-2024 om 10:45:

Was ik na ruim anderhalf jaar revalideren weer al mijn uren aan het werk, maar nog lang niet klachtenvrij, heb ik nu weer Corona. 😢
Ik hoop zo dat dit niet weer een enorme terugslag geeft.

Sterkte Ik ga heel hard voor je duimen

Lollypopje schreef op 11-10-2024 om 10:51:

[..]

Sterkte Ik ga heel hard voor je duimen

Dank je wel! Ik hoop heel erg dat er voor jou ook nog een keer verbetering komt!

Schemerlampje schreef op 11-10-2024 om 10:45:

Was ik na ruim anderhalf jaar revalideren weer al mijn uren aan het werk, maar nog lang niet klachtenvrij, heb ik nu weer Corona. 😢
Ik hoop zo dat dit niet weer een enorme terugslag geeft.

Beterschap, hoop dat je snel opknapt!

Net mijn corona prik gehaald op een overvolle GGD locatie, hoorde medewerkers tegen elkaar zeggen blij te zijn met de goede opkomst. ( ze hadden zelfs ergens meer prikkers vandaan gesleurd 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.