Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje

Lollypopje

01-02-2024 om 08:06 Topicstarter

ik zit inmiddels aan de antihistaminica in de hoop nieuwe crashes tr voorkomen.
Mijn buik doet gelukkig weer normaal, maar ben wel nog herstellende.

Eten gaat goed, maar wordt wel steeds ingewikkelder.
Ik kan niet meer koken, dus leef op kant en klaar.
Moet voldoende vezels eten, maar heel minimaal gluten en niet te veel suikers, abderd obstipeer ik. 
Van te ve koemelk em gist krijg ik juist kramp.
Eet ik toch verkeerd, kost het minimaal een week voor mijn darmen weer normaal werken, wat invloed heeft op mijn energie en slaap.

Maar moet ook proberen voldoende eiwitten en goede calorrien te eten.

Dat is dus elke keer een hele bereking in mijn eet app 🤦‍♀️
Toen ik nog in stast was tot kokem, was dat toch makkelijker.

Ik herken het Lollypop, bij mij kan het ook zomaar 'n week of langer duren voor de klachten verminderen.
Moet opletten wat ik eet en dan nog kan het ineens weer mis gaan, waardoor maag en darmen van slag zijn. 3 maagonderzoeken gehad, bij de laatste blijkt dat mijn maag hyperactief is, en bij alles wat ik eet of drink reageer. 

Wat rot dat jullie zo snel last krijgen van eten! Lijkt me heel vervelend. Ik heb het niet echt met eten, maar wel dat ik sinds de lc heel slecht ibuprofen verdraag (wat ik nog wel eens wil nemen als ik migraine voel opkomen, maar bijv. nog moet rijden en dus geen andere medicatie kan gebruiken). Dan ook vaak erge maagpijn, darmklachten en vaak dagen last houden. Maarja, ibuprofen is sowieso slecht voor je buik, dus dat is dan nog enigszins logisch.

lavande! schreef op 01-02-2024 om 04:26:

[..]

wat erg die voedsel intoleranties. ik heb er volgens mij ook weer eentje bij, de long covid zorgt voor veel extra ellende. en ik eet al zo slecht, jullie?

Is herkenbaar van mijn ME ook, sindsdien kreeg ik allergieën. Tijdens mijn Essures werd het heel veel erger en toen ze eruit waren weer minder. Tot ik Corona kreeg. 

Het hele immuunsysteem staat in de overdrive. 

Deze week weer mega last gehad van Coronabenen (dus niet tenen). Maar ook teveel gedaan… Vanmorgen dikke keel, stem valt steeds weg. Dan weet je het wel…

SuzyQFive schreef op 02-02-2024 om 23:10:

Deze week weer mega last gehad van Coronabenen (dus niet tenen). Maar ook teveel gedaan… Vanmorgen dikke keel, stem valt steeds weg. Dan weet je het wel…

wat een drama blijft het toch ook met die long covid. Ja, dikke keel en wegvallende stem, herkenbaar, maar ook extra zwalken en door mijn benen zakken. Terwijl ik amper iets doe, kennelijk zijn de kleine beetjes al teveel

Kan momenteel blijven slapen bizar gewoon.  

Lollypopje

Lollypopje

03-02-2024 om 09:52 Topicstarter

rooiekater schreef op 03-02-2024 om 07:16:

Kan momenteel blijven slapen bizar gewoon.

Hoewwl ik weet dat ook dat heel kut is, ben ik er met al mijn slaapproblemen toch een beetje jaloers op.

Lijkt me zo fijn, eens echt lang en veel te slapen.

Wel bizar die verschillen.

Lollypopje schreef op 03-02-2024 om 09:52:

[..]

Hoewwl ik weet dat ook dat heel kut is, ben ik er met al mijn slaapproblemen toch een beetje jaloers op.

Lijkt me zo fijn, eens echt lang en veel te slapen.

Wel bizar die verschillen.

Ik snap dat je jaloers ben en wou dat je ik je een beetje slaap kon geven. 

Ik slaap rustig 12/13 uur per nacht. 

getekend en gedeeld 

Lollypopje

Lollypopje

03-02-2024 om 17:28 Topicstarter

Ik ben bang dat er weer niet naar ons zal worden geluisterd, maar we moeten toch iets. Hopelijk helpt het en heb ik ongelijk

getekend en gedeeld

Super dat dit ziekenhuis hun personeel gratis behandelt. De resultaten zijn niet spectaculair, maar de behandelingen zijn nog niet helemaal klaar en het werkt nog door. Ik hoop dat dit zicht geeft op verbetering door hyperbare zuurstoftherapie, en ze de zorgverzekeraars kunnen overtuigen
Gratis behandeling tegen long covid voor ziekenhuispersoneel Emmeloord en Sneek (nos.nl)

Lollypopje

Lollypopje

03-02-2024 om 18:23 Topicstarter

ik zou het kunnem betalen, maar zou de intensiteit niet aankunnen (plus reis endergelijke) en dat maakt me bang er juist door achteruit te gaan.

Dus voorlopig hier geen optie, maar ben wel benieuwd naar algemene cijfers over het resultaat. Juist ook na een jaar enzo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.