Coronavirus Covid-19

Lollypopje
14-04-2022 om 09:25
Langdurige klachten na Covid - deel 2
In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden.
Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Azalea747
18-12-2022 om 16:45
Rooiekater en Saray, 'welkom' hier. Ik hoorde de laatste tijd eigenlijk bijna niet meer van mensen die in het LC-kamp terechtkomen, ook geen nieuwe aanwas in dit topic meer, dus vroeg me af of dat minder gebeurde. Helaas voor jou dus ook langdurige klachten Rooiekater, wat naar dat hoesten. Hoop dat een ademhalingsfysio of logopedist ofzo iets voor je kan doen... Of dat het inderdaad moet slijten, dan hoop ik dat dat snel gebeurt!
Saray, ik ben ook 'van februari', wat naar dat je al zo lang met rugpijn loopt en zo slecht slaapt... Kan me ook voorstellen dat dat een vicieuze cirkel wordt/dat de een niet bijdraagt aan het ander. Als je het idee hebt dat er een mentale component is, zou je eens naar de boeken/programma's van Alan Gordon kunnen kijken voor dat gedeelte. Laat maar weten als je een link wilt. Die TENS, zou het een mogelijkheid zijn om er zelf een aan te schaffen? Op Marktplaats zijn ze vaak voor rond de €50 te koop maar dat zijn dan geboorteTENSen, geen idee of die hetzelfde kunnen.

Azalea747
18-12-2022 om 16:56
Stokstaart, wat fijn dat je collega's meedenken en in de gaten houden dat het niet te zwaar wordt. Behalve die ene doos dan . Ik las her en der dat je ook op zoek bent naar ander werk én aan het verhuizen bent, best een drukke tijd dus, houd je dat goed vol? Vind ik ook al heel knap. Kun je nog sporten met je hartslag niet boven de 134? Van mezelf weet ik niet zo'n precieze grens, ik houd al een tijd ca. 120 aan. Maar fietsen kan ik dan dus nooit, want dan zit ik meteen op 150-160. Ik ga begin januari nog naar een cardioloog, een met veel ervaring met POTS-(achtige klachten), ik hoop dat die me nog wat nuttige tips kan geven,
Lollypopje, wat rot dat je zo lang last had (hopelijk inmiddels niet meer hebt) van die ophef door die brand. Wat was er het heftigst aan? Fysiek of de prikkels, of beide? Hoe gaat het met de citalopram? Heb je plannen voor Kerst, lukt het om dat low-key maar toch een beetje leuk te maken?
Suzy, hoe is het met jou?

Lollypopje
18-12-2022 om 17:23
Azalea747 schreef op 18-12-2022 om 16:56:
Lollypopje, wat rot dat je zo lang last had (hopelijk inmiddels niet meer hebt) van die ophef door die brand. Wat was er het heftigst aan? Fysiek of de prikkels, of beide? Hoe gaat het met de citalopram? Heb je plannen voor Kerst, lukt het om dat low-key maar toch een beetje leuk te maken?
Het was een combinatie van allemaal denk ik. Veel te veel gelopen, niet kunnen rusten, niet weten wanneer je weer naar huis kunt en wat je met jezelf aan moet.
Heeft me denk ik een week gekost om een beetje bij te komen en daarna was ik een paar dagen niet lekker, want ik heb ook altijd wat natuurlijk Dat maakt voor mij ook heel moeilijk om al echt wat te zeggen over de effectiviteit van citalopram, al ben ik al bijna een maand bezig. Ik wil het daarom hierna nog een maand slikken.
Kerst ga ik één dag naar familie. Ik wordt opgehaald en volgende dag weer thuisgebracht en kan tussendoor rusten in de logeerkamer. Ik verwacht dat ik daar ook wel zeker een halve week van zal moeten herstellen, maar ik wil er echt heel graag bij zijn. Dus dat heb ik er voor over

rooiekater
18-12-2022 om 17:40
Wat heftig al die verhalen. Vind het nog lastig om op te reageren.
Kerst ga ik 1ste kerstdag 2 bewoners verassen. Ze zijn enorm eenzaam doordat familie er niet naar om kijkt. Ga daarom op de afdeling met deze 2 bewoners lunchen.

Lollypopje
18-12-2022 om 17:43
rooiekater schreef op 18-12-2022 om 17:40:
Kerst ga ik 1ste kerstdag 2 bewoners verassen. Ze zijn enorm eenzaam doordat familie er niet naar om kijkt. Ga daarom op de afdeling met deze 2 bewoners lunchen.
Ik hoop dat dat toch nog niet nodig gaat zijn
En voel je nooit verplicht hier op mensen te reageren. Deel je verhaal en reageer alleen als je energie hebt. Weet dat we hier niks van elkaar verwachten en dat er niks mis mee is als je op niemand reageert.

Azalea747
18-12-2022 om 17:46
Pfoe, ja ik kan het me helemaal voorstellen. Ook dat niet weten hoe lang het nog duurt…
Fijn dat je voor Kerst wordt opgehaald en teruggebracht. Sommige activiteiten zijn het inderdaad waard om van te moeten herstellen. Wens je alvast fijne dagen daar!
Hier hebben we het hopelijk low-key genoeg gepland. 1 dag komen schoonouders borrelen; jammer genoeg niet ook nog met schoonzus+gezin erbij, want dan hypen de kinderen (onze en die van hen) elkaar helemaal op en moet ik me na een kwartier al aan de prikkels onttrekken. De andere dag komt mijn familie een halfuurtje langs om samen carols te zingen ♥️, want dat is mijn lievelingsding van Kerst. Gelukkig wonen ze dichtbij en gaan daarna ook weer. Later op de dag dan gourmetten met eigen gezin, eerste keer dat onze kinderen dat doen dus zal ook wel wat druk zijn, maar wel leuk hoop ik.

Azalea747
18-12-2022 om 17:49
rooiekater schreef op 18-12-2022 om 17:40:
Wat lief, Rooie Kater!! Dat is nou echt de kerstgedachte. Ben je wel aan het werk dus? Of juist niet maar alleen even hiervoor naar je werk?
En kijk maar waar je op reageert hoor, niet verplicht

Lollypopje
18-12-2022 om 17:49
Wij doen ook weinig bijzonders hoor. Gewoon ons eigen gezin met aanhang en mijn twee kleine nichtjes (6 en 15 maanden). Die zie ik veel te weinig, dus kijk er erg naar uit. Dan gewoon lekker samen eten. De rest kookt en ik neem lekkere chocolaatjes mee. We hebben nog lootjes getrokken. Cadeautjes heb ik laten bezorgen en ik hoef alleen nog in te pakken.

Lollypopje
18-12-2022 om 17:50
Azalea747 schreef op 18-12-2022 om 17:49:
Lolly, lukt het jou nog om te werken eigenlijk, de laatste tijd?
Nope, dat ligt alweer stil sinds de zomer en met nog maar 4 maanden te gaan stel ik me er op in dat ik in de wia beland.

Azalea747
18-12-2022 om 17:54
Lollypopje schreef op 18-12-2022 om 17:50:
[..]
Nope, dat ligt alweer stil sinds de zomer en met nog maar 4 maanden te gaan stel ik me er op in dat ik in de wia beland.
Ja, shit zeg… Hoe gaat dat met je erop instellen? Word je er depri van? Ik ga nu in het spoor 2-verhaal belanden.

Azalea747
18-12-2022 om 17:55
Lollypopje schreef op 18-12-2022 om 17:49:
Wij doen ook weinig bijzonders hoor. Gewoon ons eigen gezin met aanhang en mijn twee kleine nichtjes (6 en 15 maanden). Die zie ik veel te weinig, dus kijk er erg naar uit. Dan gewoon lekker samen eten. De rest kookt en ik neem lekkere chocolaatjes mee. We hebben nog lootjes getrokken. Cadeautjes heb ik laten bezorgen en ik hoef alleen nog in te pakken.
Klinkt heel goed en gezellig. En wat leuk met je nichtjes ♥️

Lollypopje
18-12-2022 om 17:59
Azalea747 schreef op 18-12-2022 om 17:54:
[..]
Ja, shit zeg… Hoe gaat dat met je erop instellen? Word je er depri van? Ik ga nu in het spoor 2-verhaal belanden.
Tja het is niet echt een verrassing natuurlijk, dus ik sta er vrij nuchter en realistisch in. Al zijn er ook zeker wel momenten dat ik even moet slikken bij het idee. En eigenlijk hoop ik vooral dat mijn werk tzt nog een beetje aandacht zal besteden aan mijn vertrek. Ik zou het namelijk heel erg vinden als ik dan soort van door de achterdeur vertrek, terwijl ik er zo'n fijne tijd heb gehad.
Azalea747 schreef op 18-12-2022 om 17:55:
[..]
Klinkt heel goed en gezellig. En wat leuk met je nichtjes ♥️
Ja, nu al zin in. Zie mijn nichtjes veel te weinig, dus ik ga ze uitgebreid knuffelen 😍😊

rooiekater
18-12-2022 om 18:30
Azalea747 schreef op 18-12-2022 om 17:49:
[..]
Wat lief, Rooie Kater!! Dat is nou echt de kerstgedachte. Ben je wel aan het werk dus? Of juist niet maar alleen even hiervoor naar je werk?
En kijk maar waar je op reageert hoor, niet verplicht![]()
Ik werk 1 uur per dag soms iets meer soms iets minder.

rooiekater
18-12-2022 om 18:31
Lollypopje schreef op 18-12-2022 om 17:50:
[..]
Das geen fijn vooruit zicht.