Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Boosterprik Corona

Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.

Tickel schreef op 24-12-2021 om 12:05:

[..]

Ik kreeg ook opties voor half januari. Ging steeds een stap terug tot ik begin januari kon.

Dat heb ik niet geprobeerd, maar ik vind 't wel best zo. Heb 'm dan een maand voor m'n QR afloopt. En het tijdstip zit vlak voor een andere medische afspraak die ik in BoZ heb, dus komt eigenlijk niet eens zo rot uit. 

Buren van mij (70-plussers) zijn helemaal naar Goes en Breda gestuurd. 

redbulletje schreef op 24-12-2021 om 14:01:

[..]

Dat heb ik niet geprobeerd, maar ik vind 't wel best zo. Heb 'm dan een maand voor m'n QR afloopt. En het tijdstip zit vlak voor een andere medische afspraak die ik in BoZ heb, dus komt eigenlijk niet eens zo rot uit.

Buren van mij (70-plussers) zijn helemaal naar Goes en Breda gestuurd.

1. Ze zijn niet gestuurd. Ze nemen hun verantwoordelijkheid om zo snel mogelijk te vaccineren. Niet voor hun geliefde code maar omdat zij zichzelf en anderen beschermen op korte termijn.

2. Laat maar.

Gr Angela

Peen schreef op 24-12-2021 om 11:37:

Het weekend zal er wel niks gebeuren denk ik he? Dan ben ik volgende week aan de beurt.

Ik had op tweede kerstdag geprikt kunnen worden. Heb ik niet voor gekozen omdat het een dag later ook kon, en dan ook nog flink dichterbij. Maar zondag wordt er dus (hier in de omgeving in ieder geval) geprikt. 

Weet niet of dit al gecommuniceerd is , maar je moet de booster wel even zelf toevoegen ( QR code ) .

Ik heb een boosterprik gehad, hoe voeg ik deze toe aan mijn vaccinatiebewijs ?
https://coronacheck.nl/nl/faq/2-7-hoe-voeg-ik-mijn-boosterprik-toe-aan-mijn-vaccinatiebewijs/

Lollypopje schreef op 24-12-2021 om 10:45:

[..]

Ik neem hem ook niet tegen ernstig ziek worden, maar om te zorgen dat het virus minder hard rond gaat en anderen dus niet ernstig ziek worden. Zodat we niet in lockdown hoeven te blijven en de zorg niet weer volloopt.

Maar ook als je een booster hebt gehad kan je toch nog steeds ziek worden en anderen besmetten? 

Ik heb net toch maar even gekeken, want mijn geboortejaar was vandaag toch ineens aan de beurt (3 jaargangen op 1 dag). Ik kan op 12 januari een afspraak maken, maar dat is op een woensdag en ik wil dus niet midden in de week i.v.m. evt. bijwerkingen. Ik wil graag gewoon kunnen werken. Opties voor vrijdagen of zaterdagen zijn allemaal verder weg. Het blijft een raar systeem dit, waarom krijg je niet gewoon meerdere opties in je eigen woonplaats?

Tango schreef op 24-12-2021 om 16:30:

[..]

Maar ook als je een booster hebt gehad kan je toch nog steeds ziek worden en anderen besmetten?

Ik heb net toch maar even gekeken, want mijn geboortejaar was vandaag toch ineens aan de beurt (3 jaargangen op 1 dag). Ik kan op 12 januari een afspraak maken, maar dat is op een woensdag en ik wil dus niet midden in de week i.v.m. evt. bijwerkingen. Ik wil graag gewoon kunnen werken. Opties voor vrijdagen of zaterdagen zijn allemaal verder weg. Het blijft een raar systeem dit, waarom krijg je niet gewoon meerdere opties in je eigen woonplaats?

Je kunt altijd nog anderen mensen besmetten als je gevaccineerd bent. Er is nooit beweert dat dat niet zo is, wel verkleint de kans.

Je krijgt maar één per locatie, omdat iedereen die gelijktijdig inlogt een andere optie krijgt. Daarom kan het helpen om de pagina te verversen. 

Tango schreef op 24-12-2021 om 16:30:

[..]

Maar met de enorme risico's voor zorg en mensen is elke vermindering winst. En nogmaals: er zijn geen nadelen voor jou zelf ten opzichte van de omvang van de winst voor iedereen inclusief jezelf.  

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-12-2021 om 11:44

Eindelijk komt mijn geboortejaar in zicht. Ik had eigenlijk op 23 december een sms moeten krijgen omdat ik in de griepprikgroep zit, maar niet gekregen Iemand hier wel?

Mijn zus haar jaar is vandaag aan de beurt gekomen, maar haar eerst mogelijke afspraak was half januari! Biedt weinig hoop dat ik snel geboosterd kan worden als ik eindelijk mag afspreken.  

Edit: lees net dat alle 18-plussers die dat willen voor 1 februari geboosterd moeten zijn. Lijkt mij niet lukken als eind veertigers nu al tot half januari moeten wachten?

Wednesday schreef op 25-12-2021 om 11:44:

Eindelijk komt mijn geboortejaar in zicht. Ik had eigenlijk op 23 december een sms moeten krijgen omdat ik in de griepprikgroep zit, maar niet gekregen Iemand hier wel?

Mijn zus haar jaar is vandaag aan de beurt gekomen, maar haar eerst mogelijke afspraak was half januari! Biedt weinig hoop dat ik snel geboosterd kan worden als ik eindelijk mag afspreken.

Ik zit ook in de griepprikgroep maar geen SMS ontvangen. Vandaag ben ik aan de beurt en mijn afspraak is aanstaande woensdag dus ik ga geboosterd het jaar uit. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-12-2021 om 11:50

Moxxie schreef op 25-12-2021 om 11:49:

[..]

Ik zit ook in de griepprikgroep maar geen SMS ontvangen. Vandaag ben ik aan de beurt en mijn afspraak is aanstaande woensdag dus ik ga geboosterd het jaar uit.

Hoe kan dat dan zo snel? Zelfs met bellen is er hier een wachttijd van 3 weken (Randstad).

Wednesday schreef op 25-12-2021 om 11:50:

[..]

Hoe kan dat dan zo snel? Zelfs met bellen is er hier een wachttijd van 3 weken (Randstad).

Ik woon in Amsterdam en toen ik een paar weken geleden een afspraak voor mijn moeder maakte kon zij ook zo snel terecht. Voor allebei was de voorkeurslocatie de RAI en dat was ook de eerst beschikbare locatie. Als je het de moeite waard vindt even checken met een Amsterdamse postcode dus als je aan de beurt bent.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

25-12-2021 om 12:05

Net een afspraak gemaakt voor de 30e
(in de Randstad en geen SMS gehad voor de griepprik groep)

Ik ga ook geboosterd het jaar uit 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-12-2021 om 12:08

Nou, dat biedt hoop!
Als ze morgen weer drie jaar doen, zit ik erbij. Amsterdam zou ik prima vinden, ik ben de vorige keer ook in de auto gestapt want in mijn stad was het huilen met de pet op. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

25-12-2021 om 12:09

Wednesday schreef op 25-12-2021 om 12:08:

Nou, dat biedt hoop!
Als ze morgen weer drie jaar doen, zit ik erbij. Amsterdam zou ik prima vinden, ik ben de vorige keer ook in de auto gestapt want in mijn stad was het huilen met de pet op.

Ik kon in Rotterdam zo snel terecht, als dat dichterbij is voor je. 

Go for it Wednesday, en fijne Kerst!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.