Coronavirus Covid-19
lientje69
07-12-2021 om 13:54
Boosterprik Corona
Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.
redbulletje
24-12-2021 om 11:11
Net m'n afspraak kunnen inplannen online, wel pas 14 januari. Kreeg geen vroegere opties.
redbulletje
24-12-2021 om 11:13
De online afspraak maken ging snel en soepel trouwens, ondanks dat 1968/1970 pas om 11 uur is opengezet.
Angela1967
24-12-2021 om 11:14
redbulletje schreef op 24-12-2021 om 11:11:
Net m'n afspraak kunnen inplannen online, wel pas 14 januari. Kreeg geen vroegere opties.
Andere postcode invullen als je de luxr hebt van meerdere priklocaties op voor jou bereikbare plekken.
Gr Angela
Moxxie
24-12-2021 om 11:22
Angela1967 schreef op 24-12-2021 om 11:14:
[..]
Andere postcode invullen als je de luxr hebt van meerdere priklocaties op voor jou bereikbare plekken.
Gr Angela
Je hoeft toch geen postcode in te vullen?
QuizzicalOpossum53
24-12-2021 om 11:27
Lollypopje schreef op 24-12-2021 om 10:45:
[..]
Ik neem hem ook niet tegen ernstig ziek worden, maar om te zorgen dat het virus minder hard rond gaat en anderen dus niet ernstig ziek worden. Zodat we niet in lockdown hoeven te blijven en de zorg niet weer volloopt.
Dat was mijn argument voor de eerste prikken ook. Ook mijn kinderen zijn gevaccineerd. Maar het blijkt lang niet afdoende te werken tegen het verspreiden van besmettingen. In het begin even, dus het zou ons net door een lastige februari heen kunnen helpen.
Mits het ook werkt tegen Omikron en dat weet niemand.
Lollypopje
24-12-2021 om 11:31
Drietje schreef op 24-12-2021 om 11:27:
[..]
Dat was mijn argument voor de eerste prikken ook. Ook mijn kinderen zijn gevaccineerd. Maar het blijkt lang niet afdoende te werken tegen het verspreiden van besmettingen. In het begin even, dus het zou ons net door een lastige februari heen kunnen helpen.
Mits het ook werkt tegen Omikron en dat weet niemand.
De ziekenhuizen kunnen niet heel veel meer aan, dus ik vind dat nog steeds een geldig argument.
En hoe het tegen omnicron werkt weet niemand, maar iets niet doen omdat het misschien niet werkt is als geen brandalarm nemen, omdat het misschien niet nodig is.
Je neemt het, omdat er een reeele kans is dat het wel werkt.
PriceyRook54
24-12-2021 om 11:32
Weet je Drietje, ik heb hier niet voor gestudeerd maar als experts over de hele wereld zeggen dat die booster een goed idee is, dan ga ik ervan uit dat dat zo is. Dus hier zit die booster in mijn arm inmiddels.
Mija
24-12-2021 om 11:34
Het gaat ineens heel snel! Geboortejaar mag vandaag een afspraak maken. Ik had zondag gekund maar dan moest ik 25 minuten rijden. Maandag op de locatie op 10 minuten rijden. Die dus maar gekozen. Dus over drie dagen ben ik geboosterd! Super!!!
ScarceKudu74
24-12-2021 om 11:37
Het weekend zal er wel niks gebeuren denk ik he? Dan ben ik volgende week aan de beurt.
Lollypopje
24-12-2021 om 11:44
Peen schreef op 24-12-2021 om 11:37:
Het weekend zal er wel niks gebeuren denk ik he? Dan ben ik volgende week aan de beurt.
Met de gewone kwamen de nieuwe jaartallen ook in het weekend. Dus wie weet
1968
24-12-2021 om 11:49
Net om 10.45 ingelogd en ik kan vanmiddag al om 16.45 op 18 minuten met de auto. Iets verder dan de eerdere vaccinatie locatie, maar dan heb ik 'm maar. Heb wel een paar keer door het menu met afspraken geskipt en ook een keer de postcode van mijn vriend ingevuld, of ik tegelijk met hem kon, maar ineens stond deze optie ertussen.
(de eerste optie was morgen middag, maar 1e kerstdag had ik al andere plannen)
EnchantedDragonfly18
24-12-2021 om 12:05
redbulletje schreef op 24-12-2021 om 11:11:
Ik kreeg ook opties voor half januari. Ging steeds een stap terug tot ik begin januari kon.
Moxxie
24-12-2021 om 12:13
Ainne schreef op 24-12-2021 om 11:32:
Weet je Drietje, ik heb hier niet voor gestudeerd maar als experts over de hele wereld zeggen dat die booster een goed idee is, dan ga ik ervan uit dat dat zo is. Dus hier zit die booster in mijn arm inmiddels.
Goed gezegd, dat is zo ongeveer wat ik altijd denk als ik alle bezwaren aanhoor. Ik volg en begrijp de ontwikkelingen heel aardig maar ik snap dat er ook mensen zijn die daar moeite mee hebben. Maar in hemelsnaam, waarom trekken die mensen hun eigen conclusies en vertrouwen ze niet op de wijsheid van al die wetenschappers die het er wereldwijd over eens zijn?
OmaVan2
24-12-2021 om 13:40
Moxxie schreef op 24-12-2021 om 12:13:
[..]
Goed gezegd, dat is zo ongeveer wat ik altijd denk als ik alle bezwaren aanhoor. Ik volg en begrijp de ontwikkelingen heel aardig maar ik snap dat er ook mensen zijn die daar moeite mee hebben. Maar in hemelsnaam, waarom trekken die mensen hun eigen conclusies en vertrouwen ze niet op de wijsheid van al die wetenschappers die het er wereldwijd over eens zijn?
De gezondheidsraad adviseert boosters primair ten behoeve van de bescherming tegen ernstige ziekte. Voor het tegen gaan van besmettingen zijn andere maatregelen nodig, schrijven ze. Vervolgens schuiven ze de hele groep van 18 tot 60 op 1 hoop. Voor mij is vaccineren en boosteren van de 40 plus groep een no brainer, die lopen te veel risico. Jongeren onder de 30 liepen al weinig risico en met een restje bescherming van de vaccinaties, nog minder. Dus ja, ik begrijp dat iemand daar best over kan twijfelen. Overigens laten mijn kinderen zich wel vaccineren, mede vanwege hun vader met een kwetsbare gezondheid.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.