Coronavirus Covid-19
lientje69
07-12-2021 om 13:54
Boosterprik Corona
Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.
Lollypopje
24-12-2021 om 10:37
Peen schreef op 24-12-2021 om 10:19:
[..]
Dat laatste is een persoonlijk pijnpuntje van mij. Ik ben nogal ernstig ziek geweest na een eerdere vaccinatie, door een zeldzame bijwerking, dus ik ben gewoonweg angstig voor alle vaccins. "Liever de bijwerkingen" heb ik nou juist liever niet
Maar wat je zegt: door corona te krijgen, kun je ook erg ziek worden of long-covid krijgen bijvoorbeeld. Dus voor mij is het een keuze uit twee kwaden, en dan dus maar wel het vaccin, maar ik heb er nu alweer buikpijn van dat ik binnenkort weer moet.
Ahh ja dan snap ik je gevoel wel. Maar bij de eersten ging het ook goed toch?
Je zou de twijfeltelefoon kunnen bellen en voorleggen. Zij kunnen dan met jou naar die risico afweging kijken en wat ik heb begrepen pushen ze totaal niet. Ze geven jou enkel de informatie om je keuze te kunnen maken.
QuizzicalOpossum53
24-12-2021 om 10:37
Jullie gaan er vanuit dat je nu met twee prikken weer meer risico loopt. Maar de twee prikken werken nog prima tegen ernstig ziek worden. Tegen Omikron minder, maar de booster is gewoon dezelfde prik die we al hebben gehad. Die werkt helemaal niet beter tegen Omikron.
Als het zo zou zijn dat de werking van de vaccins voor de meeste mensen flink is afgenomen, dan zou ik niet twijfelen. Maar dat is niet zo. De werking is voor hele kwetsbare mensen afgenomen, maar niet voor de gezonde zestiger of jonger.
En we weten helemaal niks van de werking tegen Omikron.
Wat betreft de vergelijking met paracetamol: dat neem ik ook zo min mogelijk en zeker niet als het niet nodig is.
Poezie
24-12-2021 om 10:41
Drietje schreef op 24-12-2021 om 10:37:
Jullie gaan er vanuit dat je nu met twee prikken weer meer risico loopt. Maar de twee prikken werken nog prima tegen ernstig ziek worden. Tegen Omikron minder, maar de booster is gewoon dezelfde prik die we al hebben gehad. Die werkt helemaal niet beter tegen Omikron.
Als het zo zou zijn dat de werking van de vaccins voor de meeste mensen flink is afgenomen, dan zou ik niet twijfelen. Maar dat is niet zo. De werking is voor hele kwetsbare mensen afgenomen, maar niet voor de gezonde zestiger of jonger.
Wat betreft de vergelijking met paracetamol: dat neem ik ook zo min mogelijk en zeker niet als het niet nodig is.
Jij denkt dat ze voor de grap een booster adviseren?
redbulletje
24-12-2021 om 10:43
AZ werkt blijkbaar het slechtst dus ik stel een booster met Pfizer of Moderna wel erg op prijs.
QuizzicalOpossum53
24-12-2021 om 10:44
Poezie schreef op 24-12-2021 om 10:41:
[..]
Jij denkt dat ze voor de grap een booster adviseren?
De gezondheidsraad vindt het niet zo nodig voor mensen onder de zestig.
Lollypopje
24-12-2021 om 10:45
Ik neem hem ook niet tegen ernstig ziek worden, maar om te zorgen dat het virus minder hard rond gaat en anderen dus niet ernstig ziek worden. Zodat we niet in lockdown hoeven te blijven en de zorg niet weer volloopt.
Poezie
24-12-2021 om 10:46
Weet iemand of de uitslag van het onderzoek wat in diverse ziekenhuizen is gedaan over een booster (en welke) na Janssen vaccin of astra zeneca ergens gepubliceerd is?
ScarceKudu74
24-12-2021 om 10:46
Lollypopje schreef op 24-12-2021 om 10:37:
[..]
Ahh ja dan snap ik je gevoel wel. Maar bij de eersten ging het ook goed toch?
Je zou de twijfeltelefoon kunnen bellen en voorleggen. Zij kunnen dan met jou naar die risico afweging kijken en wat ik heb begrepen pushen ze totaal niet. Ze geven jou enkel de informatie om je keuze te kunnen maken.
Bij de eersten ging het idd goed, dus daar kijk ik maar naar nu. Ik heb toen vantevoren overlegd met mijn neuroloog en veel informatie gevraagd.
Ik zit gewoon soms smoesjes te bedenken waarom ik niet de booster zou halen en dat weet ik zelf maar al te goed. Wel halen is beter.
Poezie
24-12-2021 om 10:49
Drietje schreef op 24-12-2021 om 10:44:
[..]
Hoe kom je daar nou bij??? Net even gekeken op hun website, maar dat schrijven ze helemaal niet hoor!
Angela1967
24-12-2021 om 10:51
Ok de kansen op auto ongelukken en vaccinaties ten behoeve van anderen zijn als argumenten wel voor jou belangrijk? Want je reageert alleen op paracetamol?
Het is een illusie dat jouw bewuste non-consumptie van bijv paracetamol of vaccinatie meer invloed heeft dan alle onbewuste en onbekende consumptie van voedsel, lucht die je inademt etc.
Paracetamol en vaccinaties zijn ongeveer het meest onderzocht. En dan ga je daar aan twijfelen? Dat klinkt niet logisch als risico afweging. En dat is denk ik het hele punt . Durf je anderen te geloven die het beter weten maar niet jouw gevoel herkennen?
Bel dus die twijfel lijn.
Gr Angela
wild-flower
24-12-2021 om 10:53
[..]
Ik lees dit in het advies van de gezondheidsraad :
Nu het aantal besmettingen hoog is, neemt ook het risico toe dat
gevaccineerden onder de 60 jaar ernstig ziek worden. Een
boostervaccinatie kan de bescherming van deze groep verbeteren.
Angela1967
24-12-2021 om 10:56
Lollypopje schreef op 24-12-2021 om 10:45:
[..]
Ik neem hem ook niet tegen ernstig ziek worden, maar om te zorgen dat het virus minder hard rond gaat en anderen dus niet ernstig ziek worden. Zodat we niet in lockdown hoeven te blijven en de zorg niet weer volloopt.
Dat is altijd het argument dat je zou moeten herhalen als je om een niet wetenschappelijke reden twijfelt.
En dan vind ik angsten omdat je een ziekte hebt (waarvoor je onder behandeling bent van een dokter met wie je overlegt) een andere. Dat vertroebelt enigszins de afwegingen van gezonde mensen. Bijvoorbeeld omdat er gezonde mensen zijn die dan denken: better be safe than sorry. Terwijl die argumentatie totaal anders is.
gr Angela
Lollypopje
24-12-2021 om 11:00
Peen schreef op 24-12-2021 om 10:46:
[..]
Bij de eersten ging het idd goed, dus daar kijk ik maar naar nu. Ik heb toen vantevoren overlegd met mijn neuroloog en veel informatie gevraagd.
Ik zit gewoon soms smoesjes te bedenken waarom ik niet de booster zou halen en dat weet ik zelf maar al te goed. Wel halen is beter.
Ik snap je hoor. Ik denk dat het mens eigen is, om redenen te verzinnen om iets niet te hoeven doen dat eng of moeilijk is. Ik vind het daarom altijd extra knap als iemand dat dan toch doet 👍
En eerlijk ben met mijn long covid ook bang voor een terugval. Daarom heb ik toen niet die tweede gehaald. Maar met een besmetting is die kans nog groter, dus dan toch maar wel en hopen dat het meevalt.
OmaVan2
24-12-2021 om 11:00
[..]
Dat advies was van voor Omikron.
Lollypopje
24-12-2021 om 11:01
Angela1967 schreef op 24-12-2021 om 10:56:
[..]
Dat is altijd het argument dat je zou moeten herhalen als je om een niet wetenschappelijke reden twijfelt.
En dan vind ik angsten omdat je een ziekte hebt (waarvoor je onder behandeling bent van een dokter met wie je overlegt) een andere. Dat vertroebelt enigszins de afwegingen van gezonde mensen. Bijvoorbeeld omdat er gezonde mensen zijn die dan denken: better be safe than sorry. Terwijl die argumentatie totaal anders is.
gr Angela
Bij mij is nu wel mijn hoofdreden echt mijn eigen long covid. Maar ik weet dat ik hem anders vanwege die andere argumenten ook zou halen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.