Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Boosterprik Corona

Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.

Gisteren was ik met mijn dochter bij de vaccinatielocatie voor haar tweede prik. Het was goed om te zien hoe druk die bezocht werd. Hele lange rij tot buiten aan toe die overigens ook vlot doorliep. Een heel verschil met de vorige keer dat we er waren. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-12-2021 om 07:00

OmaVan2 schreef op 23-12-2021 om 10:12:

Peen, cookies weggooien of afspraak maken vanaf een ander apparaat wil nog weleens helpen.

Gut, hebben ze de bugs de vorige keer nog steeds niet opgelost? Het lijkt Viva wel. Alex, ik zie kansen voor je.

Mija schreef op 23-12-2021 om 23:33:

Rouvoet zei net bij Op1 dat voor 1 februari iedere 18+er geprikt kan zijn. Als dat waar is, ben ik ruim op tijd. Ik ben allang geen 18 meer 😂.

Ik mocht dinsdag (1963) mijn afspraak maken en ben a.s. maandag al aan de beurt. Bij jou gaat het vast wel op tijd lukken.

Mijn man is woensdag geboosterd en kon ook al een week na uitnodiging.  Hij kreeg moderna na astra zenica en heeft milde bijwerkingen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-12-2021 om 08:55

Hebben jullie helemaal geen twijfels over de booster? Hij werkt maar kort tegen besmettingen en de eerste twee vaccins werken bij de niet heel oude mensen nog prima tegen ernstig ziek worden. En zometeen komt de nieuwe booster tegen Omikron er alweer aan. Die lijkt me dan veel nuttiger om te nemen. 

Het is ook weer niet zo dat er nul bijwerkingen zitten aan een vaccin, vorige keer ben ik er flink ziek van geweest. En kan het geen kwaad om zo vaak kort achter elkaar te vaccineren? Ik twijfel er wel over. 

Ik kon gisteren heel gemakkelijk een afspraak maken voor mijn booster op 2 januari. De volgende dag begin ik bij mijn nieuwe werkgever, dus ik hoop dat ik er geen last van ga hebben 😬
Ik ben er sowieso benieuwd naar hoe moderna of pfizer na Janssen "valt" gezien er over Janssen zo weinig nieuws te vinden is.

Drietje schreef op 24-12-2021 om 08:55:

Hebben jullie helemaal geen twijfels over de booster? Hij werkt maar kort tegen besmettingen en de eerste twee vaccins werken bij de niet heel oude mensen nog prima tegen ernstig ziek worden. En zometeen komt de nieuwe booster tegen Omikron er alweer aan. Die lijkt me dan veel nuttiger om te nemen.

Het is ook weer niet zo dat er nul bijwerkingen zitten aan een vaccin, vorige keer ben ik er flink ziek van geweest. En kan het geen kwaad om zo vaak kort achter elkaar te vaccineren? Ik twijfel er wel over.

Ik ga eerst mijn tweede prik nog hapen, vanwege mijn corona nooit gehaald. Maar anders was ik voor de booster gegaan. Ook als ik gezond was. Ik zie geen reden waarom niet. 

De mensen om mij heen hebben tot nu toe weinig last van bijwerkingen gehad.

En voor mijzelf kan ik er met mijn long covid echt geen corona bovenop krijgen. Had 4 weken terug een virusje, paar dagen kwakkelen en nu nog niet op het punt dat ik daarvoor was. Gezien de snelheid dat omicron rond gaat is de kans het te krijgen reeel en dan denk ik dat de bijwerkingen van een prik een stuk minder heftig zijn voor mij.

Ik ben niet bang voor lange termijn effecten en de bijwerkingen van de vaccinatie neem ik voor lief. Bij mij tot nu toe mild wel in mijn omgeving een paar mensen stevig ziek van corona en enkele maanden lang hun reuk kwijt. Ook jongere die kwamen wel niet in het ziekenhuis maar waren flink ziek. Dit was voordat ze gevaccineerd konden worden daarna niemand meer erg ziek. Ik ben blij met mijn vaccinatie en als dat een paar keer per jaar moet dan is het maar zo.

Ik zie het als een paracetamol maar dan anders.

Duh.

Waarom twijfel je nou echt? Je kunt het overal uitgelegd krijgen en je kunt er de twijfel lijn over bellen.

Je loopt meer kans op van huishoudtrap vallen of onder auto komen. 

Bijwerkingen? Je vaccineert ook altijd voor anderen. 

Dus waarom ga je nou twijfelen? Ik denk: waarom maken ze geen vaccins tegen meer ziektes,? 

Je ziet als het moet kan het snel

Angela1967 schreef op 24-12-2021 om 09:31:

[..]

Ik zie het als een paracetamol maar dan anders.

Duh.

Waarom twijfel je nou echt? Je kunt het overal uitgelegd krijgen en je kunt er de twijfel lijn over bellen.

Je loopt meer kans op van huishoudtrap vallen of onder auto komen.

Bijwerkingen? Je vaccineert ook altijd voor anderen.

Dus waarom ga je nou twijfelen? Ik denk: waarom maken ze geen vaccins tegen meer ziektes,?

Je ziet als het moet kan het snel

PS en ja als het een grote vergissing blijkt te zijn geweest dan ben ik niet alleen. We hebben wel meer uitvindingen de wereld ingeslingerd waar veel mensen aan dood gaan maar waar we kennelijk toch veel voordelen in zagen of zien. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-12-2021 om 09:40

Ik twijfelde eerst niet, maar nu er steeds meer berichten komen dat omicron (veel) minder ziekmakend is en er pas later een goed vaccin tegen komt, vind ik het nu toch ook wel dubieus worden. Moeten we dan in de lente weer een booster, en in de herfst weer?  Ik vind het ook wel veel hoor. 

Maar goed,  zonder booster geen qr code, dus is dat maar mijn motivatie. 

Peen schreef op 24-12-2021 om 09:40:

[..]

Ik twijfelde eerst niet, maar nu er steeds meer berichten komen dat omicron (veel) minder ziekmakend is en er pas later een goed vaccin tegen komt, vind ik het nu toch ook wel dubieus worden. Moeten we dan in de lente weer een booster, en in de herfst weer? Ik vind het ook wel veel hoor.

Maar goed, zonder booster geen qr code, dus is dat maar mijn motivatie.

Van 30 minners kan ik die twijfel wel begrijpen, die vaccineren vooral voor anderen. Van 40 plussers begrijp ik het niet. Die vaccineren ook voor zichzelf. Als ik een 30-er zou zijn en geen kwetsbaren in mijn omgeving zou hebben, zou ik nog even wachten. Mijn kinderen laten zich gewoon boosteren, ook de twintiger.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-12-2021 om 10:09

Voor degenen die nu (logische en terechte) vragen stellen over het nut van de booster: bel de twijfellijn. Ik, wij, kunnen het ook proberen uit te leggen, maar daar zitten deskundigen die je vragen heel duidelijk kunnen beantwoorden.

De lijn is iedere werkdag van 8.30 uur tot 16.30 uur te bereiken via 088-75 55 777.

Voor mijzelf: ik heb liever de bijwerkingen van een gecontroleerde vaccinatie, dan de effecten van een ongecontroleerde covid infectie.

Tango schreef op 23-12-2021 om 23:51:

[..]

Maar niet iedereen haalt toch een griepprik? En jaarlijks vind ik ook nog wel redelijk, maar momenteel is het 3 keer per jaar. En verder vraag ik me af of jongeren onder de 18 dan ook moeten. Zoon hier is echt ziek geweest van de laatste prik, dus die wil al helemaal niet meer.

De griepprik is maar 1 keer per jaar nodig omdat de griep alleen voorkomt van +/- november tot maart.

Ook de griepprik werkt maar 3 tot 4 maanden. Dat verklaart waarom je voor het coronavirus vaker moet prikken, het gaat met pieken en dalen het jaar rond.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-12-2021 om 10:19

Coreopsis schreef op 24-12-2021 om 10:09:

Voor degenen die nu (logische en terechte) vragen stellen over het nut van de booster: bel de twijfellijn. Ik, wij, kunnen het ook proberen uit te leggen, maar daar zitten deskundigen die je vragen heel duidelijk kunnen beantwoorden.

De lijn is iedere werkdag van 8.30 uur tot 16.30 uur te bereiken via 088-75 55 777.

Voor mijzelf: ik heb liever de bijwerkingen van een gecontroleerde vaccinatie, dan de effecten van een ongecontroleerde covid infectie.

Dat laatste is een persoonlijk pijnpuntje van mij. Ik ben nogal ernstig ziek geweest na een eerdere vaccinatie,  door een zeldzame bijwerking, dus ik ben gewoonweg angstig voor alle vaccins. "Liever de bijwerkingen" heb ik nou juist liever niet 

Maar wat je zegt: door corona te krijgen, kun je ook erg ziek worden of long-covid krijgen bijvoorbeeld. Dus voor mij is het een keuze uit twee kwaden,  en dan dus maar wel het vaccin, maar ik heb er nu alweer buikpijn van dat ik binnenkort weer moet. 

Ik wil ook m'n QR code in orde houden aangezien ik graag op restaurant wil kunnen gaan, ook in Belgie. En volgens mij is die Omikronbooster er pas over 'n half jaar ofzo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.