Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Boosterprik Corona

Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.

Peen, cookies weggooien of afspraak maken vanaf een ander apparaat wil nog weleens helpen.

Peen schreef op 23-12-2021 om 09:44:

mijn man probeert een afspraak te maken. Volgens het systeem kan dat niet, omdat hij minder dan 3 maanden geleden pas zijn vaccinaties heeft gehad en dan wordt hij eruit gegooid. (Zijn laatste vacc was in juni). Telefonisch is er geen doorkomen aan.

Wat een puinhoop weer

In privé modus in browser afspraak plannen

Gr Angela

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-12-2021 om 10:30

OmaVan2 schreef op 23-12-2021 om 10:12:

Peen, cookies weggooien of afspraak maken vanaf een ander apparaat wil nog weleens helpen.

Oh goede tip! Dat zal ik ff doorgeven aan hem. Thnx. 

ik sta gepland 😀

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-12-2021 om 13:20

Angela1967 schreef op 23-12-2021 om 13:15:

ik sta gepland 😀

Man ook, dankzij jullie tips. De 28e 😃

prullenbakvaccin.nl een optie voor de mensen die niet te lang kunnen wachten? (Want Astra Zeneca of Janssen)

Hoe zit het nu met die QR code? Verloopt deze sowieso in februari als je geen booster hebt gehaald, of alleen als de laatste prik 9 maanden geleden is. Want ik lees wat vage berichten hierover.
Man hier is overigens uit 1965 en wil pas in februari of maart een booster. Voordat zijn QR code vervalt. Hij ziet weinig mensen dus de besmettingskans is klein. Hij wil ook liever een prik die beter beschermt tegen de omikron variant, en die wordt nog ontwikkeld. Zal allemaal niet de bedoeling zijn, maar ik snap hem wel. Ik twijfel zelf ook nog. Hoeveel prikken gaan er nog volgen, moeten we in mei of juni weer etc.? Een beetje perspectief hierin zou ook fijn zijn. 

Tango schreef op 23-12-2021 om 17:52:

Hoe zit het nu met die QR code? Verloopt deze sowieso in februari als je geen booster hebt gehaald, of alleen als de laatste prik 9 maanden geleden is. Want ik lees wat vage berichten hierover.
Man hier is overigens uit 1965 en wil pas in februari of maart een booster. Voordat zijn QR code vervalt. Hij ziet weinig mensen dus de besmettingskans is klein. Hij wil ook liever een prik die beter beschermt tegen de omikron variant, en die wordt nog ontwikkeld. Zal allemaal niet de bedoeling zijn, maar ik snap hem wel. Ik twijfel zelf ook nog. Hoeveel prikken gaan er nog volgen, moeten we in mei of juni weer etc.? Een beetje perspectief hierin zou ook fijn zijn.

Het is fijn voor iedereen en dus jezelf als je gewoon booster haalt als die er is. Je hebt geen enkele wetenschappelijke reden om het niet te doen en alleen subjectieve redenen om het niet doen (ik lees geen persoonlijke nadelen in je posting). Dus waarom zo veel tijd spenderen aan twijfelen? Je kunt elke goede krant lezen en een stuk of drie artikelen lezen. Dan ben je bijgelezen en kun je gewoon afspraak maken. En dan zie je wel wat er nog meer komt. Dat is toch ook niet belangrijk? En als het wel bekend wordt lees je weer bij. Je kunt ook gewoon elke paar dagen de krant lezen en dan rol je er vanzelf in en leer je beetje de belangrijkste punten kennen die spelen. Of bel de twijfel lijn!

Gr Angela

Angela1967 schreef op 23-12-2021 om 17:59:

[..]

Het is fijn voor iedereen en dus jezelf als je gewoon booster haalt als die er is. Je hebt geen enkele wetenschappelijke reden om het niet te doen en alleen subjectieve redenen om het niet doen (ik lees geen persoonlijke nadelen in je posting). Dus waarom zo veel tijd spenderen aan twijfelen? Je kunt elke goede krant lezen en een stuk of drie artikelen lezen. Dan ben je bijgelezen en kun je gewoon afspraak maken. En dan zie je wel wat er nog meer komt. Dat is toch ook niet belangrijk? En als het wel bekend wordt lees je weer bij. Je kunt ook gewoon elke paar dagen de krant lezen en dan rol je er vanzelf in en leer je beetje de belangrijkste punten kennen die spelen. Of bel de twijfel lijn!

Gr Angela

Ik moet zeggen dat ik dit knap lastig vind. Er wordt zo ongelooflijk veel informatie verspreid dat ik zo af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb ook niet altijd tijd om alles te volgen. 
Verder vind ik ook dat er al zoveel is verteld dat achteraf niet waar is. Vaccineren zou de uitkomst zijn...kijk waar we nu staan! Dus is de booster dan wel de uitkomst? Waren er in Denemarken geen mensen die toch de Omikron variant kregen terwijl ze al geboosterd waren? Of was dat een onbetrouwbaar bericht?

En natuurlijk zijn er persoonlijke nadelen. Misschien word ik ziek van de booster, daar ben ik dan echt niet blij mee. En natuurlijk is dat niet zo erg als het krijgen van corona, maar toch. En steeds weer opnieuw vaccineren, ieder half jaar ofzo. Ik weet niet of ik dat wil. Zou het echt geen gevolgen hebben? Geen idee hoor. Dat is toch nog helemaal niet duidelijk? 

Verder prima dat jij geen behoefte hebt aan perspectief, Angela. Ik heb dat wel. Als ik nu die booster kan nemen om uit de misère te zijn deed ik het meteen (oh nee, ik ben nog niet aan de beurt). Maar zo ziet het er voorlopig echt niet uit en ik vind dat lastig.

Vroeger moest ik elk jaar een nieuwe HepA vaccinatie halen voor op reis. Heb daar werkelijk nog nooit een probleem in gezien. Na een aantal jaar kwam er een nieuw soort vaccin op de markt waarbij je een keer moest boosteren binnen een bepaalde tijd en die is nu levenslang geldig. Ik ga er vanuit dat voor het covidvaccin mettertijd ook zoiets bedacht wordt. En anders komt het wellicht bij de jaarlijkse griepprik te zitten. Mij ook best. 

Rouvoet zei net bij Op1 dat voor 1 februari iedere 18+er geprikt kan zijn. Als dat waar is, ben ik ruim op tijd. Ik ben allang geen 18 meer 😂.

redbulletje schreef op 23-12-2021 om 23:33:

Vroeger moest ik elk jaar een nieuwe HepA vaccinatie halen voor op reis. Heb daar werkelijk nog nooit een probleem in gezien. Na een aantal jaar kwam er een nieuw soort vaccin op de markt waarbij je een keer moest boosteren binnen een bepaalde tijd en die is nu levenslang geldig. Ik ga er vanuit dat voor het covidvaccin mettertijd ook zoiets bedacht wordt. En anders komt het wellicht bij de jaarlijkse griepprik te zitten. Mij ook best.

Maar niet iedereen haalt toch een griepprik? En jaarlijks vind ik ook nog wel redelijk, maar momenteel is het 3 keer per jaar. En verder vraag ik me af of jongeren onder de 18 dan ook moeten. Zoon hier is echt ziek geweest van de laatste prik, dus die wil al helemaal niet meer. 

Tango schreef op 23-12-2021 om 23:22:

[..]

Ik moet zeggen dat ik dit knap lastig vind. Er wordt zo ongelooflijk veel informatie verspreid dat ik zo af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb ook niet altijd tijd om alles te volgen.
Verder vind ik ook dat er al zoveel is verteld dat achteraf niet waar is. Vaccineren zou de uitkomst zijn...kijk waar we nu staan! Dus is de booster dan wel de uitkomst? Waren er in Denemarken geen mensen die toch de Omikron variant kregen terwijl ze al geboosterd waren? Of was dat een onbetrouwbaar bericht?

En natuurlijk zijn er persoonlijke nadelen. Misschien word ik ziek van de booster, daar ben ik dan echt niet blij mee. En natuurlijk is dat niet zo erg als het krijgen van corona, maar toch. En steeds weer opnieuw vaccineren, ieder half jaar ofzo. Ik weet niet of ik dat wil. Zou het echt geen gevolgen hebben? Geen idee hoor. Dat is toch nog helemaal niet duidelijk?

Verder prima dat jij geen behoefte hebt aan perspectief, Angela. Ik heb dat wel. Als ik nu die booster kan nemen om uit de misère te zijn deed ik het meteen (oh nee, ik ben nog niet aan de beurt). Maar zo ziet het er voorlopig echt niet uit en ik vind dat lastig.

Wat is er lastig? Er is toch geen alternatief? Dat je behoefte hebt aan perspectief staat hier los van. Je doet alsof je de enige bent met dit gevoel maar dat is juist niet waar. Als je regelmatig de artikelen leest in de Volkskrant of NRC (max 20 min per 2 dagen gok ik) dan blijf je bij en weet je ongeveer wat de huidige opties en de perspectieven zijn. Dat hoort wat mij betreft bij een vorm van algemene ontwikkeling want dat is gewoon de huidige situatie. Ik zou het liever ook niet lezen maar het is de enige manier om te voorkomen wat jou dreigt te gebeuren, dat je denkt dat je zonder kunt of een persoonlijke keuze kunt maken. Die luxe hebben we voorlopig niet dus je kunt beter tijd steken in het ontwikkelen van kennis en perspectief. En ik ga echt zelf niet alles begrijpen maar ik wil wel snappen waarom het moeilijk is. 

Gr Angela

Tango schreef op 23-12-2021 om 23:22:

[..]

Jij hebt te hoge verwachtingen. We zitten hier met onze neus bovenop het proces van evolutie! Het virus waar onze vaccinaties voor zijn gemaakt, is waarschijnlijk al uitgestorven. De huidige nazaten, hebben een paar eigenschappen gemeen met het originele virus, vandaar dat vaccineren in ieder geval vrij goed werkt tegen ernstige ziekte. Maar hoe dan ook is omicron een soort achterkleinkind van het originele virus uit Wuhan, en een stuk sterker en slimmer, lijkt nu

Wat de wetenschap in stelling brengt, is steeds voorlopig. Als dat dan niet meer zo goed werkt, is dan geen fout maar een simpel gevolg van de evolutie. Dat is jammer maar zo werkt het nou eenmaal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.