Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Helena71 schreef op 20-04-2022 om 12:50:

Zeg Fleurtje, is jouw account gehackt? Je doet uitspraken die ik van sommigen hier zou verwachten, maar van jou niet.

Kan het zijn dat je me steeds verkeerd hebt gelezen?

Hoe vaak ik telkens weer vond dat ik moest uitleggen dat ik geen corona-ontkenner was en ook geen anti-vaxxer. Geloofde je niet als ik schreef dat ik geen Willem Engel of Thierry-aanhanger was ? Maar dat ik wel een goede reden had om niet gevaccineerd te zijn? Dat ik het niet oké vond dat alleen ongevaccieerden een test-voor-toegang nodig hadden terwijl gevaccineerden evengoed besmet konden zijn en geen test-voor-toegang nodig hadden. En dat ik daarom 2G niet oké vond.

Fleurtje_5 schreef op 23-04-2022 om 14:31:

[..]

Ik ben toch liever nog wat voorzichtig.

22 april 2022
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5303724/coronavirus-omikron-rivm-nieuwe-variant-nederland

.............

Een nieuwe omikronvariant van het coronavirus is
opgedoken in Nederland. De zogenaamde BA.5-variant van het virus werd
deze week vastgesteld door het RIVM. Zorgen lijken niet meteen nodig:
volgens de WHO lijkt deze omikronvariant niet ziekmakender of
besmettelijker dan de variant die momenteel rondgaat in ons land.

De BA.5-variant werd gevonden na aanvullend
onderzoek van het RIVM in samenwerking met kenniscentrum Saltro. Het
testmonster was afgenomen op 11 april. Doordat deze variant nog niet in
de wekelijkse steekproef van het RIVM is voorgekomen, lijkt het erop dat
het nog niet breder is verspreid in Nederland. Hier is de variant BA.2
dominant.

.......etc.etc.etc..........

Geen zorgen vooralsnog dus. 

HAHA!wait..what schreef op 19-04-2022 om 21:20:

[..]

In het najaar loopt het (hoogstwaarschijnlijk) toch weer op, of we nu op dit moment een mondkapje dragen of niet.. Dus ik zie het nut daar niet van in

Ik ook niet, geen enkele reden voor. En in het najaar zien we het wel, normaal gesproken was er in elk najaar een griepgolf en hoefden we nooit een mondkapje te dragen, of waren er nooit regels voor horeca of samenkomsten, dus ik zou niet weten waarom dat dan opnieuw wél zou moeten.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

23-04-2022 om 17:04

Fleurtje_5 schreef op 23-04-2022 om 14:34:

[..]

Kan het zijn dat je me steeds verkeerd hebt gelezen?

Hoe vaak ik telkens weer vond dat ik moest uitleggen dat ik geen corona-ontkenner was en ook geen anti-vaxxer. Geloofde je niet als ik schreef dat ik geen Willem Engel of Thierry-aanhanger was ? Maar dat ik wel een goede reden had om niet gevaccineerd te zijn? Dat ik het niet oké vond dat alleen ongevaccieerden een test-voor-toegang nodig hadden terwijl gevaccineerden evengoed besmet konden zijn en geen test-voor-toegang nodig hadden. En dat ik daarom 2G niet oké vond.

Nee hoor, ik heb je niet verkeerd gelezen. Sterker nog: ik deelde, en nog deel nog steeds, je mening. Precies zoals je het hier opschrijft. Maar ik was me er niet van bewust dat je tegelijkertijd nu nog zo voorzichtig zou willen zijn. Ik blijf ook thuis bij klachten, maar zie geen nut om nu een mondkapje te dragen. 

Helena71 schreef op 23-04-2022 om 17:04:

[..]

Nee hoor, ik heb je niet verkeerd gelezen. Sterker nog: ik deelde, en nog deel nog steeds, je mening. Precies zoals je het hier opschrijft. Maar ik was me er niet van bewust dat je tegelijkertijd nu nog zo voorzichtig zou willen zijn. Ik blijf ook thuis bij klachten, maar zie geen nut om nu een mondkapje te dragen.

Dank je.

Ik stond gisteren bij een tuinzaakwinkel, waar de plantjes en fruitboompjes buiten stonden. Om af te rekenen moest ik naar binnen. Zal ik het mondkapje deze keer aflaten? Mijn oren lijken nu sterk afgesteld te zijn op elke kuch in de omgeving. En dat waren er best veel. Kan zijn door hooikoorts of verkoudheid. Dat kan ik aan de buitenkant niet zien. Dus toch graag dat mondkapje op. Maar afstand houden? Niks hoor, ze staan net zo makkelijk vlak achter je te hoesten of de keel te schrapen.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

24-04-2022 om 05:06

Niet gevaccineerd.

Mijn vriend (wel gevaccineerd) had er meer last van dan ik. Mijn dochter ook gevacinneerd (ik niet) maar veel jonger. Voelde hetzelfde, alleen was het bij haar eerder over.
Bij mij duurde het iets langer.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

24-04-2022 om 05:07

Maar niet slechter.

Metalen barrières om ze op te sluiten als huisdieren .

Met verbazing blijf ik hier naar kijken .
Waarom wil China niet leren leven mét corona vraag ik mij af ?

https://www.nu.nl/buitenland/6196958/dodental-door-corona-in-sjanghai-stijgt-veel-onvrede-over-strenge-lockdown.html#coral_talk_wrapper

wild-flower schreef op 24-04-2022 om 11:37:

Metalen barrières om ze op te sluiten als huisdieren .

Met verbazing blijf ik hier naar kijken .
Waarom wil China niet leren leven mét corona vraag ik mij af ?

https://www.nu.nl/buitenland/6196958/dodental-door-corona-in-sjanghai-stijgt-veel-onvrede-over-strenge-lockdown.html#coral_talk_wrapper

China is nu een goed voorbeeld dat zelfs dit soort strenge lockdowns en achterlijke maatregelen niet helpen, het verspreid zich toch. 

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220426_95090494
26-04-2022
..............

Al wekenlang overlijden door een
combinatie van griep én corona meer mensen dan vorig jaar in deze
periode. Limburg springt er negatief uit.

Limburg hoort met onder andere Gelderland en
Noord-Brabant tot de provincies waar de afgelopen vier weken 20 procent
meer mensen stierven dan vorig jaar in dezelfde periode.
Landelijk ligt
dat cijfer op 15 procent.

Volgens onderzoeker Ruben van Gaalen van het CBS worden er landelijk
nog altijd tachtig tot honderd coronadoden per week gemeld door de
GGD’s, maar er is meer aan de hand. Ook de griepgolf eist zijn tol.

„Half maart is de griepepidemie begonnen. Een jaar geleden was er
nauwelijks griep, doordat de coronamaatregelen met name de kwetsbaren
hebben beschermd tegen virussen. Nu die maatregelen zijn losgelaten is
er vooral bij ouderen boven de 65 jaar en mensen in verpleeghuizen
sprake van sterfte door ziekten aan de ademhalingsorganen”,
zegt Van
Gaalen.

..................etc.etc.etc............

Een woordvoerder van de GGD Limburg-Noord zegt:
 „Wij denken dat er een relatie is met de griepgolf, maar hard te maken is dat nog
niet”.

Dat was ook wel te verwachten toch? Alle maatregelen hebben het alleen maar uitgesteld. Griep (en corona) krijg en hou je niet weg dus stop je met de maatregelen dan slaat het wel weer toe..
Wat sneu is natuurlijk hoor maar griep e.d. hebben we nog nooit echt maatregelen voor genomen en ben van mening dat het gewoon bij het leven hoort..

Nog 800 gewone bedden en nog 66 intensive care bedden bezet.
En ja de combinatie van griep en covid is niet fijn, zeker niet als je het tegelijk oploopt. Daar is al onderzoek naar gedaan. Des te belangrijker voor kwetsbaren om zowel de griepprikken als de covidprikken te halen zodra ze worden aangeboden.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 17:44

Rechter schorst Van Lienden en anderen uit bestuur Stichting Hulptroepen Alliantie

https://www.ad.nl/binnenland/rechter-schorst-van-lienden-en-anderen-uit-bestuur-stichting-hulptroepen-alliantie~ade453be/

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/29/kabinet-wil-coronapas-uit-tijdelijke-wet-halen-a4118973

Ook de coronapas wordt geschrapt met de zesde verlenging van de coronawet.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

30-04-2022 om 11:59

Daglichtlamp schreef op 29-04-2022 om 16:09:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/29/kabinet-wil-coronapas-uit-tijdelijke-wet-halen-a4118973

Ook de coronapas wordt geschrapt met de zesde verlenging van de coronawet.

Reken er maar op dat die wel in de Wet publieke gezondheid komt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.