Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-01-2022 om 09:01

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 08:30:

[..]

Klopt, maar ik vind vooral de logica van zijn toelating raar door de rechter.

Begrijp ik goed dat het oordeel is dat er een procedurefout is gemaakt en dat daarom de intrekking teruggedraaid wordt? Tja, procedurefouten leiden hier ook wel eens tot een uitspraak in het voordeel van de "verdachte".

Coreopsis schreef op 10-01-2022 om 09:01:

[..]

Begrijp ik goed dat het oordeel is dat er een procedurefout is gemaakt en dat daarom de intrekking teruggedraaid wordt? Tja, procedurefouten leiden hier ook wel eens tot een uitspraak in het voordeel van de "verdachte".

Daar lijkt het op. Tennisbond heeft hem verkeerde informatie gegeven, terwijl die bond was verteld dat dat niet klopte. Benieuwd of daar ook nog consequenties aan gaan hangen.

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 07:59:

dus als ik het goed begrijp, heeft hij een vrijstelling omdat de tennisbond hem verkeerd heeft geinformeerd, ondanks dat het ministerie van Volksgezondheid hen dit had gemeld. Of te wel Djokovic kan er niks aan doen, dus hij mag spelen

https://nos.nl/artikel/2412536-rechter-geeft-djokovic-groen-licht-visum-onterecht-geweigerd

Dat kunnen ze toch niet maken? Het Australische volk zit al 2 jaar zo ongeveer gegijzeld door de strenge maatregelen daar en zo'n lul de behanger krijgt gewoon z'n zin? Daarmee geven ze wel echt een verkeerd signaal af naar hun eigen bevolking. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-01-2022 om 11:02

Het OMT adviseert medische mondneusmaskers (dus geen stoffen) in alle ruimtes, ook als je zit. En ook buiten alsj extern afstand kunt houden.

"Het OMT komt tot het advies om het gebruik van mondneusmaskers uit te breiden naar meer settings en om uitsluitend medische (chirurgische mondneusmaskers, minimaal type II) mondneusmaskers te gebruiken."

(Citaat uit het advies dat je op Rijksoverheid kunt downloaden: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2022/01/10/advies-nav-137e-omt)

https://nos.nl/artikel/2412562-omt-advies-op-meer-plekken-en-momenten-medisch-mondmasker-dragen

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-01-2022 om 11:17

redbulletje schreef op 10-01-2022 om 10:26:

[..]

Dat kunnen ze toch niet maken? Het Australische volk zit al 2 jaar zo ongeveer gegijzeld door de strenge maatregelen daar en zo'n lul de behanger krijgt gewoon z'n zin? Daarmee geven ze wel echt een verkeerd signaal af naar hun eigen bevolking.

Djokovic heeft zelf op zich aan de gestelde eisen voldaan (zover bij hem bekend waren), dus 'hem zijn zin geven' vind ik niet zo'n terechte opmerking. Hij had een medische vrijstelling. Australië heeft het zelf verkeerd gedaan. 

Maar ik lees dat de minister hem alsnog het land uit kan gooien. Wat een soap is dit. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. 

Peen schreef op 10-01-2022 om 11:17:

[..]

Djokovic heeft zelf op zich aan de gestelde eisen voldaan (zover bij hem bekend waren), dus 'hem zijn zin geven' vind ik niet zo'n terechte opmerking. Hij had een medische vrijstelling. Australië heeft het zelf verkeerd gedaan.

Maar ik lees dat de minister hem alsnog het land uit kan gooien. Wat een soap is dit. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.

Nouja vooral de tennisbond, als het verhaal bij de nos klopt. Want die waren op de hoogte dat het voor het ministerie niet voldoende was, maar zeiden van wel.

Daar kan Djokovic inderdaad weinig aan doen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-01-2022 om 11:31

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 11:24:

[..]

Nouja vooral de tennisbond, als het verhaal bij de nos klopt. Want die waren op de hoogte dat het voor het ministerie niet voldoende was, maar zeiden van wel.

Daar kan Djokovic inderdaad weinig aan doen.

Goed stom van die bond is het.

redbulletje schreef op 10-01-2022 om 10:26:

[..]

Dat kunnen ze toch niet maken? Het Australische volk zit al 2 jaar zo ongeveer gegijzeld door de strenge maatregelen daar en zo'n lul de behanger krijgt gewoon z'n zin? Daarmee geven ze wel echt een verkeerd signaal af naar hun eigen bevolking.

De advocaat van de Australische regering liet weten dat de minister van
Immigratie, Alex Hawke, overweegt om zich te beroepen op zijn
persoonlijke bevoegdheid tot uitzetting. Dat zou ook betekenen dat
Djokovic drie jaar lang Australië niet mag binnen komen.

Wordt vervolgd .... 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-01-2022 om 11:50

the plot thickens

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-01-2022 om 12:32

Die Djokovic is toch wel een figuur zeg... 

Zogenaamd positief getest zijn en de daaropvolgende dagen gewoon naar allerlei gelegenheden gaan. Zonder afstand houden of masker op ook nog eens.

Die is hoe dan ook volledig afgeserveerd wat mij betreft. 

Hetvrijewoord schreef op 10-01-2022 om 12:32:

Die Djokovic is toch wel een figuur zeg...

Zogenaamd positief getest zijn en de daaropvolgende dagen gewoon naar allerlei gelegenheden gaan. Zonder afstand houden of masker op ook nog eens.

En dat voor een tenisser

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-01-2022 om 12:37

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 12:36:

[..]

En dat voor een tenisser

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-01-2022 om 12:38

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 12:36:

[..]

En dat voor een tenisser

Ik vond mijzelf best clever. 🤣

Hetvrijewoord schreef op 10-01-2022 om 12:32:

Die Djokovic is toch wel een figuur zeg...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.