Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

Neweve schreef op 14-12-2021 om 10:17:

[..]

Februari gaat de nieuwe QR in toch?

Dan hoop ik dat ze zoveel kunnen versnellen dat iedereen die wil voor die tijd de kans heeft gehad. Als je een 10-tal jaargangen per week kan prikken (dat is wat ze nu ongeveer oproepen voor een afspraak) dan is 20-80 maar 1.5e maand dus klinkt misschien zelfs nog realistisch. (Duim duim)

Ik hoop 't ook, ik hoor voor half februari geprikt te worden voor een QR. 

redbulletje schreef op 14-12-2021 om 09:21:

[..]

Volgens mij was dat nu juist niet de bedoeling omdat dat teveel administratieve rompslomp geeft en iedereen daardoor nog later aan de beurt komt.

Nu versnellen is vanwege Omikron, dan is het logisch om vooral daar te versnellen waar je winst zou kunnen halen. Dat is bij de minst goed beschermde mensen. Volgens mij zijn dat de Janssen groep en de Astra-Zenica groep. Maar wel zullen het vanavond wel horen.

Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 12:19:

[..]

Nu versnellen is vanwege Omikron, dan is het logisch om vooral daar te versnellen waar je winst zou kunnen halen. Dat is bij de minst goed beschermde mensen. Volgens mij zijn dat de Janssen groep en de Astra-Zenica groep. Maar wel zullen het vanavond wel horen.

Astra ZenEca

Poezie schreef op 14-12-2021 om 12:20:

[..]

Astra ZenEca

Bedankt, al vrees ik dat dit bij de woorden gaat horen waarvan ik het nooit ga leren. (overigens is commentaar op spelling vanwege mij ondoorgrondelijke redenen verboden in de forumregels).

Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 12:19:

[..]

Van mij mag 't, zodra ik de kans krijg ga ik voor die booster!

Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 12:26:

[..]

Bedankt, al vrees ik dat dit bij de woorden gaat horen waarvan ik het nooit ga leren. (overigens is commentaar op spelling vanwege mij ondoorgrondelijke redenen verboden in de forumregels).

Ja, ik weet het. Kon het helaas niet laten omdat het me aan arsenicum doet denken en dat staat wat mij betreft haaks op het vaccin.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-12-2021 om 12:43

Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 12:26:

[..]

Je bent zeker niet de enige, het is opvallend hoeveel mensen het zo schrijven als jij. 

Wednesday schreef op 14-12-2021 om 12:43:

[..]

Je bent zeker niet de enige, het is opvallend hoeveel mensen het zo schrijven als jij.

Ik spreek het ook uit met een i, ik vraag me nu af of dat ook fout is.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-12-2021 om 13:26

Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 13:13:

[..]

Ik spreek het ook uit met een i, ik vraag me nu af of dat ook fout is.

Ik zeg zelf “AstraZeNEEca”, maar geen idee of dat goed is. Ik hoor ook vaak “AstraZEEneca”.

https://nos.nl/artikel/2409465-toch-volgende-week-al-kerstvakantie-basisscholen
Wel heel last minute hoor! Zat er natuurlijk aan te komen, maar hadden ze dat nou niet een weekje eerder kunnen bedenken? Ik heb echt te doen met de leerkrachten in de basisonderwijs, die nu nog last minute alle kerstvieringen in deze week moeten gaan proppen. 

boostercampagne gaat ook versnellen door extra locaties te openen. Dichtsbijzijnde priklocatie is sinds de zomer dicht, maar wordt in januari weer priklocatie. Zal op meer locaties zo zijn. 

Tango schreef op 14-12-2021 om 14:14:

Wel heel last minute hoor! Zat er natuurlijk aan te komen, maar hadden ze dat nou niet een weekje eerder kunnen bedenken? Ik heb echt te doen met de leerkrachten in de basisonderwijs, die nu nog last minute alle kerstvieringen in deze week moeten gaan proppen.

Met 't oog op de vele besmettingen onder kinderen snap ik niet dat ze nu uberhaupt kerstvieringen willen houden. 

Tango schreef op 14-12-2021 om 14:14:

Ik heb meer te doen met alle werkende ouders die nu nog last-minute moeten gaan uitvogelen hoe ze dit nu weer moeten regelen (zonder opa's en oma's in te schakelen) eerlijk gezegd. 

Duufje schreef op 14-12-2021 om 15:49:

[..]

Ik heb meer te doen met alle werkende ouders die nu nog last-minute moeten gaan uitvogelen hoe ze dit nu weer moeten regelen (zonder opa's en oma's in te schakelen) eerlijk gezegd. 

Die zullen ze dus wel inschakelen. Voor veel ouders hoeft die week niet. En die zullen gewoon van plan zijn geweest om met kerst bij elkaar aan te schuiven. Dan kunnen ze ook wel oppassen, zal de redenering zijn. 

Ik heb het overigens niet te doen met werkende ouders. Ja, vervelend. Maar de werkelijke problematiek betreft natuurlijk vooral de kinderen.

Maar goed, dat valt me dus vaker op. Ouders willen geen schoolsluiting. Want zo vervelend voor de kinderen. Maar als je wat verder leest tussen de regels is het vooral vervelend voor hen zelf. AD kopte dat vandaag al: schoolsluiting ramp voor ouders. Nee! Voor kinderen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-12-2021 om 17:00

Hinoki schreef op 14-12-2021 om 16:52:

[..]

Maar goed, dat valt me dus vaker op. Ouders willen geen schoolsluiting. Want zo vervelend voor de kinderen. Maar als je wat verder leest tussen de regels is het vooral vervelend voor hen zelf. AD kopte dat vandaag al: schoolsluiting ramp voor ouders. Nee! Voor kinderen.

Het is voor zowel kinderen als ouders heel vervelend. Geen idee of je zelf kinderen hebt, maar werk en kinderen combineren is echt ontzettend lastig, omdat je je als ouder niet kan splitsen en er toch op beide vlakken wordt verwacht dat je levert. Dat de kinderen eronder lijden lijkt me inderdaad zonneklaar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.