Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

majorette2005 schreef op 13-12-2021 om 11:14:

1957, 1958 en 1959 vandaag aan de beurt om een boosterafspraak te maken!

Het duurde even voordat de trein vertrok maar hij lijkt nu steeds sneller te gaan rijden. 

Neweve schreef op 13-12-2021 om 12:22:

[..]

Het duurde even voordat de trein vertrok maar hij lijkt nu steeds sneller te gaan rijden.

Een deel van de groep valt gelijk weer af omdat die pas in juli/ augustus tweede vaccinatie heeft gehad.

OmaVan2 schreef op 13-12-2021 om 12:55:

[..]

Een deel van de groep valt gelijk weer af omdat die pas in juli/ augustus tweede vaccinatie heeft gehad.

Juli is al 5 maanden geleden dus als je eind januari/in februari je afspraak maakt zit je goed. (Ik neem aan dat als je nu een afspraak kan maken dat er dan niet direct morgen plek is). 

Tussen mijn 2e en 3e vaccinatie (Pfizer) zat ook ‘maar’ 4 maanden + 3 dagen. Dus die maanden ertussen hoeft men niet zo nauw te nemen.

Neweve schreef op 13-12-2021 om 13:10:

[..]

Juli is al 5 maanden geleden dus als je eind januari/in februari je afspraak maakt zit je goed. (Ik neem aan dat als je nu een afspraak kan maken dat er dan niet direct morgen plek is).

Niet elektronisch, ik werd er uitgegooid bij de vraag wanneer mijn laatste vaccinatie was... Misschien moet ik even bellen. Ik heb er weinig zin in als ik eind januari bel, dat ik dan vier weken moet wachten. Zeker niet met Omikron die er aan komt.

OmaVan2 schreef op 13-12-2021 om 13:22:

[..]

Niet elektronisch, ik werd er uitgegooid bij de vraag wanneer mijn laatste vaccinatie was... Misschien moet ik even bellen. Ik heb er weinig zin in als ik eind januari bel, dat ik dan vier weken moet wachten. Zeker niet met Omikron die er aan komt.

Ow dat is ook suf... Ik zou haast de maand van je laatste vaccinatie veranderen in het formulier maar we bij het kiezen van de afspraakdatum wel rekening mee houden.  Of inderdaad bellen. 

Hebben er hier al mensen van de jaartallen die nu mogen bellen een afspraak en binnen hoeveel tijd kun je ongeveer terecht? 

mijn ouders hebben vorige week gebeld voor een afspraak en kunnen 24 dec terecht, wachttijd valt wel mee dus.

Mijn moeder kon precies 7 dagen later terecht op haar voorkeurslocatie.

Dat valt reuze mee!

redbulletje schreef op 13-12-2021 om 13:47:

Dat valt reuze mee!

Er zal per regio wel behoorlijk verschil in zitten hoor.

redbulletje schreef op 13-12-2021 om 13:47:

Dat valt reuze mee!

Inderdaad! Verklaart ook waarom ze wat strikter zijn met "wegfilteren" vaccinaties van juli/augustus, aangezien je te snel terecht kan.

@omavan2, ik zou overigens gewoon bellen. Dan heb je hopelijk de afspraak al staan zodra het kan.

Ben benieuwd hoe ze hier gaan versnellen, we horen er vanavond meer over op de persconferentie. Ik neem aan dat in elk geval degenen die met Janssen geprikt zijn eerder mogen, en wellicht ook de astra-zenica geprikten.

Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 09:19:

Ben benieuwd hoe ze hier gaan versnellen, we horen er vanavond meer over op de persconferentie. Ik neem aan dat in elk geval degenen die met Janssen geprikt zijn eerder mogen, en wellicht ook de astra-zenica geprikten.

Volgens mij was dat nu juist niet de bedoeling omdat dat teveel administratieve rompslomp geeft en iedereen daardoor nog later aan de beurt komt. 

redbulletje schreef op 14-12-2021 om 09:21:

[..]

Volgens mij was dat nu juist niet de bedoeling omdat dat teveel administratieve rompslomp geeft en iedereen daardoor nog later aan de beurt komt.

Februari gaat de nieuwe QR in toch?

Dan hoop ik dat ze zoveel kunnen versnellen dat iedereen die wil voor die tijd de kans heeft gehad. Als je een 10-tal jaargangen per week kan prikken (dat is wat ze nu ongeveer oproepen voor een afspraak) dan is 20-80 maar 1.5e maand dus klinkt misschien zelfs nog realistisch. (Duim duim)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.