Beauty en fashion
wild-flower
15-04-2023 om 10:12
Online kopen : Sturen jullie veel pakketjes terug ?
Even een paar schoenen in twee maten bestellen voor de zekerheid of een jurkje waar je eigenlijk over twijfelt tóch even in het echt willen zien.
Webwinkels hopen het aantal retourneringen terug te dringen door daar geld voor te gaan vragen . Al vraag ik mij af of 50 cent het verschil gaat maken .....
Sturen jullie veel terug ? En zou 50 cent het verschil gaan maken ?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5378162/retourneren-webwinkel-wehkamp-bol-kosten
-Nienke-
15-04-2023 om 17:39
Ik bestel best veel online (zowel voor mezelf als voor kind) en stuur ook redelijk wat retour. Zeker voor kind (heel lang en smal!) is het soms echt zoeken voordat ik passende kleding heb. Man brengt op woensdag altijd braaf de niet-gewenste pakketjes naar het pakketpunt hier in het dorp
Malm
15-04-2023 om 17:48
Herfstappeltaart schreef op 15-04-2023 om 14:31:
[..]
Vertrouwde merken zeggen niks meer vind ik. Mijn man heeft jarenlang dezelfde Levi's jeans gedragen en de laatste tijd is dezelfde lengtemaat te lang (zijn oude passen prima dus hij is niet gekrompen ofzo).
Dan heb ik tot nu toe gewoon geluk gehad denk ik, maar bestel ook echt niet veel online.
Ginevra
15-04-2023 om 19:05
ik koop nog maar weinig nieuwe kleding, meeste gaat via Vinted.
Maar áls ik nieuwe kleding koop gaat er wel veel retour. Ik heb een moeilijk figuur en ik let heel goed op de maten, maar dan valt het lelijk, trekt het of staat het gewoon niet. Dus de lol van online kleren kopen is er wel een beetje af.
alhambra
15-04-2023 om 20:40
Nee omdat ik eigenlijk alleen zekerheidjes koop (boeken, speelgoed, cosmetica etc.)
Wel eens kleding gekocht en wat teruggestuurd maar dat beviel niet. Ik voel me slecht bij retourneren en ik vind het ook een gedoe.
masatu
15-04-2023 om 22:05
Producten die ik online koop gaan eigenlijk nooit terug. Schoenen en kleding bestelde ik nooit online want wil ik gewoon in de winkel passen, tot ik zwanger werd. Zwangerschapskleding blijkt vrijwel nergens in een fysieke winkel te hangen. Daarvan uiteindelijk 1 broek en 3 bh's teruggestuurd wegens de verkeerde maat. Ondanks dat ik mij verbaasde hoe makkelijk dat ging, hoop ik toch dat het daarbij blijft met pakjes terugsturen.
Deblauweruijter
15-04-2023 om 22:40
Ik vind het jammer en eigenlijk ook wel slecht dat de meeste mensen denken dat het product wat retour gestuurd wordt, terug gaat naar de winkel. In de meeste gevallen gaat het product helemaal niet terug naar het bedrijf. Vaak gaat het naar grote retour opslag plaatsen, waar het verder verhandeld wordt. In het ergste geval worden de goederen vernietigd.
watertoren
15-04-2023 om 22:58
Ik bestel wel eens kleding in verschillende maten of kleuren online en dan gaat er ook altijd wel wat retour. Online kleding bestel ik niet als je verzendkosten moet betalen maar sommige winkels zijn ook wel een beetje dom. Bij bestellingen boven een bepaald bedrag hoef je geen verzendkosten te betalen dus veel mensen bestellen meer en sturen het weer terug.
Rockstar
15-04-2023 om 23:21
Ik bestel met intentie om iets te houden. Meerdere maten bestellen doe ik niet aan, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dan ook een hele makkelijker online shopper ben. Als er bij staat welke maat het model heeft, pak ik die maat want ik heb precies de bouw en ongeveer de lengte van het model. Desalniettemin zijn het vooral lange broeken die in grote getalen terug gaan. Ik ben echt heel erg picky met lange broeken. Ik hou ongeveer 50% van de lange broeken die ik bestel. Maar ik haat het ook die dingen te kopen dus ik bestel ze alleen als het echt moet. Van de rest gaat er vrij weinig terug (ergens tussen de 0% en 10%). Van non-kleding items gaat er zo goed als niks terug.
ZwarteKat
15-04-2023 om 23:30
Ik stuur kleding weleens retour en bestel soms in meerdere maten, zeker als ik het merk niet ken. Schoenen koop ik nooit online, ik heb lastige voeten en veel schoenen kan ik niet aan.
Andere artikelen hoef ik nooit te retourneren.
Herfstappeltaart
16-04-2023 om 07:31
Deblauweruijter schreef op 15-04-2023 om 22:40:
Ik vind het jammer en eigenlijk ook wel slecht dat de meeste mensen denken dat het product wat retour gestuurd wordt, terug gaat naar de winkel. In de meeste gevallen gaat het product helemaal niet terug naar het bedrijf. Vaak gaat het naar grote retour opslag plaatsen, waar het verder verhandeld wordt. In het ergste geval worden de goederen vernietigd.
Toch heb ik al meerder malen meegemaakt dat ik artikelen thuisgestuurd kreeg die duidelijk al door iemand anders gepast waren. Originele verpakking was geopend en terug dichtgeplakt, beha verfrommeld in een zakje, enz.
Meesje
16-04-2023 om 07:31
Ik koop vooral voor dochter (1,5) veel online. Veel kledingwinkels hebben online een grote babycollectie en in de winkel weinig. Als ik iets niet wil houden (maat valt toch anders, stof blijkt lelijk oid) dan breng ik het naar de fysieke winkel terug. Ik was zo naïef te denken dat die dat dan gewoon in de winkel hangen. Maar laatst vertelde een winkeljuffrouw dat zij het dan retour zenden.
Oh, en ook wel eens gedaan wat watertoren schrijft: bij 50 euro gratis verzonden. Okee, ik bestel wel 3 pakken rompers extra en breng die terug.
Herfstappeltaart
16-04-2023 om 07:35
Ik vind het ook vervelend dat de maten, modellen en kleuren niet allemaal hetzelfde zijn. Dat is toch echt de fabrikant/leverancier te verwijten. Ik had een grijs vestje van Esprit wat ik veel droeg en waarvan ik graag een tweede exemplaar wilde hebben. Dus besteld......de kleur grijs was donkerder. Ik sta alleen goed met heel lichtgrijs dus dat ging terug. Ik vind toch echt niet dat ik dat mezelf kan verwijten. Ik probeer te bestellen om te houden maar soms valt het gewoon tegen.
Ysenda
16-04-2023 om 08:39
ik stuur zelden iets terug, kan ook niet anders want als ik 3x per jaar iets bestel en laat bezorgen is het veel.
Voor ik iets koop zijn er meestal al weken overheen gegaan van uitzoeken of maten kloppen, hoe het valt en hoe de kleur zal zijn en twijfel of ik het wel zou kopen en dan koop ik het meestal toch maar niet omdat je het meeste gewoon eigenlijk helemaal niet nodig hebt.
Herfstappeltaart
16-04-2023 om 08:42
Ysenda schreef op 16-04-2023 om 08:39:
ik stuur zelden iets terug, kan ook niet anders want als ik 3x per jaar iets bestel en laat bezorgen is het veel.
Voor ik iets koop zijn er meestal al weken overheen gegaan van uitzoeken of maten kloppen, hoe het valt en hoe de kleur zal zijn en twijfel of ik het wel zou kopen en dan koop ik het meestal toch maar niet omdat je het meeste gewoon eigenlijk helemaal niet nodig hebt.
Als ik het niet nodig heb koop ik sowieso niks. Maar ik kan niet in mijn blootje door het leven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.