Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Online kopen : Sturen jullie veel pakketjes terug ?

pakje.jpg



Even een paar schoenen in twee maten bestellen voor de zekerheid of een jurkje waar je eigenlijk over twijfelt tóch even in het echt willen  zien.

Webwinkels hopen het aantal retourneringen terug te dringen door daar geld voor te gaan vragen .  Al vraag ik mij af of 50 cent het verschil gaat maken .....

Sturen jullie veel terug ?  En zou 50 cent het verschil gaan maken ?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5378162/retourneren-webwinkel-wehkamp-bol-kosten


Ik had van de week 3 pakketjes en die zijn alle 3 retour gegaan. Uitzondering, normaal stuur ik zelden iets terug... gewoon pech, overal was wel iets mee, zoals verkeerde afmetingen op de site, beschadigd geleverd en klusjesman die zich vergist heeft met meten. 50 cent voor een retour maakt niet uit, worden de kosten hoger dan zou ik dat niet willen betalen bij een beschadigd product, of als de info op de website niet klopt.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

15-04-2023 om 10:29

Ik vind het ophalen cq laten bezorgen al zo'n gehannes (want ze komen altijd als ik nét niet thuis ben) dat ik het retourneren liever zo veel mogelijk probeer te vermijden. Dus ook als het niet bevalt, hou ik het en gebruik ik het.
Wel zoek ik heel erg goed uit of ik een item wil hebben of niet.
Als man vind ik kleding al gauw goed, dat scheelt 🙂

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

15-04-2023 om 10:30

Oh, de tweede vraag: 50 cent gaat natuurlijk het verschil niet maken. Doe dan 'de verzendkosten' ad 6.95 of meer.

Ik stuur zelden iets terug, en dan is het omdat er iets met het product is.
Die 50 cent is wel per object. Dus als je 10 kledingstukken laat komen en er maar 1 houdt, kost je dat €4,50. Dus het gaat misschien wel schelen in hoeveel mensen bestellen per keer?

Hier zelden iets te retourneren. Meestal wordt er goed uitgezocht of het te bestellen product zal voldoen. 
In coronatijd toen je niet naar de winkel kon 2x een product ontvangen dat defect was bij levering.
Een kookwekker die in een veel te grote doos zat zonder vulmiddel was in meer dan 10 stukjes gebroken. En een onderdeel voor de stofzuiger ook defect. 
Recent een pakketje voor dochter waar iets anders in zat dan ze besteld had.  Ze bestelde potloden,  kreeg pennen. 

Dit soort voorbeelden zouden gratis retour moeten kunnen.  De kleding/ schoenen die in 2 maten worden besteld dat zou van mij best iets mogen kosten om het aantal retourzendingen te beperken. En dan denk ik echt wel aan een fors bedrag, de hele verzendkosten of zo. 50 cent is te weinig. 

Ik ontvang hier weleens pakketten van een buur verderop,  die besteld alles online tot strijkplanken aan toe. Warmee ze dan weer naar een pakketpunt zeult om het terug te sturen. 

kleding en schoenen bestel ik niet online, wil het passen en zien/voelen voordat ik het koop
Als ik iets bestel dan is het voor onze dieren en daar gaat niets van terug. 

Niet vaak, en bijna al helemaal niet meer na het zien van een documentaire. Op volle retouren heette dat geloof ik. 

Ooit bestelde ik soms 2 maten om te zien welke goed viel, dat doe ik niet meer. Ik probeer een goed beeld te krijgen door de recensies te lezen en vaak staat er iets in over de maat. 

valt mee, de keren dat ik iets terug stuur zijn op een hand te tellen.
wat ik wel iritant vind is dat wanneer je bij sommige webshops wilt een artikel wilt omruilen (voor een andere maat) je het eerst opnieuw moet kopen terwijl je ander terug stuurt en dan vervolgens je geld terug krijgt 

De meeste spullen die ik online koop stuur ik niet terug. Schoenen koop ik sowieso nooit online maar kleding wel en stuur ik dan ook regelmatig terug. De pasvorm, stof, kleur, soms wijkt het erg af van de website. Bij winkels waar ik het in de winkel kan laten afleveren doe ik dat altijd, dan pas ik het in de winkel en neem ik alleen mee wat ik wil.

Ik heb nog maar één keer iets terug gestuurd: ik had toen een bepaalde blouse besteld, maar kreeg een broek geleverd  die ging uiteraard retour.

Verder nooit miskopen, want ik koop vrijwel nooit iets online, al helemaal geen kleding of schoenen. 

kleding gaat soms wel retour. En verder bestel ik eigenlijk niet veel online. Bestel niet vaak dubbele dingen ivm maat, maar soms zit het echt niet. Toevallig van de week kleding besteld en 2 items van hetzelfde merk in dezelfde maat. 1 past perfect, andere te klein. Tja, wordt het lastig.

Daddy_gijs schreef op 15-04-2023 om 10:29:


Als man vind ik kleding al gauw goed, dat scheelt 🙂

Als vrouw vind ik kleding ook gauw goed. Dat scheelt ook.


ik bestel vooral eten/boodschappen online. Die eet ik gewoon op. kleding bestel ik maar af en toe (eens per jaar, sinds thuiswerken/Corona misschien zelfs minder vaak) en dan vaak veel tegelijk. Dan gaat er ook altijd redelijk wat terug. :/ ik weet hoe slecht het is, maar probeer dus vooral zo weinig mogelijk te consumeren. 

Dit is de tegenlicht docu die eerder genoemd is. Ontluisterend:

https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kijk/afleveringen/2019-2020/Op-volle-retouren.html

Ik stuur wel redelijk vaak iets terug ja. Inderdaad 2 maten bestellen om te vergelijken (die maathulpen kun je niet van op aan). Of toch voelen welke schoenen het beste zitten. Of gewoon shirts die er op de site  leuk uitzien maar in het echt bijvoorbeeld van een flodderstof blijken te zijn of slappe boordjes hebben.
Ik vind het overigens niet erg om 50 cent per artikel te moeten betalen om iets terug te sturen. Wel terecht eigenlijk. Dat gratis heen en weer sturen is niet goed. Alleen bij kapot o.i.d. zou je niet moeten betalen vind ik.

Mama-Inge schreef op 15-04-2023 om 10:57:

kleding en schoenen bestel ik niet online, wil het passen en zien/voelen voordat ik het koop
Als ik iets bestel dan is het voor onze dieren en daar gaat niets van terug.

Ik heb online veel meer keuze. Hier in de buurt is het aanbod bedroevend. Passen doe ik juist graag thuis in mijn eigen omgeving.

Het zou overigens ook helpen als fabrikanten niet steeds hun modellen veranderen. Ik draag al honderd jaar dezelfde beha's maar het laatste jaar is het model anders. Dat is dus heel vervelend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.