Beauty en fashion
wild-flower
15-04-2023 om 10:12
Online kopen : Sturen jullie veel pakketjes terug ?
Even een paar schoenen in twee maten bestellen voor de zekerheid of een jurkje waar je eigenlijk over twijfelt tóch even in het echt willen zien.
Webwinkels hopen het aantal retourneringen terug te dringen door daar geld voor te gaan vragen . Al vraag ik mij af of 50 cent het verschil gaat maken .....
Sturen jullie veel terug ? En zou 50 cent het verschil gaan maken ?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5378162/retourneren-webwinkel-wehkamp-bol-kosten
Jillz
15-04-2023 om 11:23
Ik bestel niet veel online. Ik wil gewoon graag zien hoe het valt, voelt etc. Wat ik wel online bestel is vaak van merken die goed bevallen. Bijvoorbeeld een identiek nieuw paar schoenen, omdat de oude versleten zijn.
Toen de winkels vanwege corona dicht waren moest ik dringend nieuwe kleding en een winterjas. Toen heb ik wel veel besteld en helaas ook het nodige moeten terug sturen. Ik blijf het ondanks alle pogingen van web winkels echt lastig vinden om de juiste maat te vinden (heb ook een beetje vreemde maten) en in te schatten hoe iets dan staat. Ik had alles in de door de webshop aanbevolen maat besteld en voor een groot deel klopte dat maar voor een kwart van de kleding was ik toch echt te lang.
Ik zou het wel echt vreemd vinden als je moet betalen voor retourneren voor spullen die verkeerd, stuk of enorm blijken af te wijken. Ook al is het maar 50 cent. Als het gaat om het gemak van alles dubbel bestellen dan vind ik het wel terecht.
Madamecannibale
15-04-2023 om 11:32
Herfstappeltaart schreef op 15-04-2023 om 11:21:
[..]
Ik heb online veel meer keuze. Hier in de buurt is het aanbod bedroevend. Passen doe ik juist graag thuis in mijn eigen omgeving.
Ook met niet-kleding vind ik online shoppen erg fijn. Van de week wilde ik een pedicureset kopen. Eerst naar de mediamarkt, daar hadden ze 6 showmodellen maar letterlijk geen enkele op voorraad in de winkel. Daarna naar de Blokker, daar verkochten ze die apparaten sowieso alleen online. Zelfde had ik laatst met een ander apparaat, 3 winkels afgeweest en overal was alleen nog een showmodel. Ik zou best in een fysieke winkel wat willen kopen maar ik vind het aanbod ook bedroevend voor bepaalde producten. Bij de Kruidvat was van de week de deodorant in de aanbieding voor een euro, alle soorten waren uitverkocht bij de lokale Kruidvat, prima dan bestel ik het wel online.
Herfstappeltaart
15-04-2023 om 11:47
Madamecannibale schreef op 15-04-2023 om 11:32:
[..]
Ook met niet-kleding vind ik online shoppen erg fijn. Van de week wilde ik een pedicureset kopen. Eerst naar de mediamarkt, daar hadden ze 6 showmodellen maar letterlijk geen enkele op voorraad in de winkel. Daarna naar de Blokker, daar verkochten ze die apparaten sowieso alleen online. Zelfde had ik laatst met een ander apparaat, 3 winkels afgeweest en overal was alleen nog een showmodel. Ik zou best in een fysieke winkel wat willen kopen maar ik vind het aanbod ook bedroevend voor bepaalde producten. Bij de Kruidvat was van de week de deodorant in de aanbieding voor een euro, alle soorten waren uitverkocht bij de lokale Kruidvat, prima dan bestel ik het wel online.
Precies mijn ervaring. Ik koop zonder schuldgevoel online hoor.
NippyDunlin42
15-04-2023 om 11:53
Als ik iets terugstuur pak ik alles wel weer keurig en ongedragen in.
Ik zou als winkel als ik iets terugkreeg wat duidelijk gedragen was echt het geld niet terugstorten. Daar zouden ze veel strenger in moeten worden!
MMcGonagall
15-04-2023 om 11:56
Helaas steeds vaker. Ik heb (letterlijk) vorige maand 20 items besteld en er twee gehouden. De insteek was om minstens vijf nieuwe kledingstukken aan mijn kast te kunnen toevoegen. Het was echt raar. Ik zoek dus niets geks, een effen kleurige blouse met halflange mouwen, smalle pasvorm en geen rare zakken of sliertjes EN een truitje met halflange of korte of desnoods lange mouwen, effenkleurig, dat voorbij mijn broekriem valt.
Niet te vinden, of althans niets normaals. Twee truitjes hadden een eng stofje dat volgens mij spontaan kon ontvlammen, het merendeel had mouwen die niet goed ingezet waren of zo. Dan begon onder de oksel al de mouw terwijl daar bij mij nog romp zat, of de naadjes aan de bovenkant van de mouw zaten halverwege mijn schouder. Een maat groter was dan weer veel te wijd. De bestelde blouses waren zonder uitzondering te lang.
Ik vrees dus dat ik binnenkort naar fysieke winkels moet. Dat is echt niet mijn hobby
Poezenmeisje
15-04-2023 om 12:00
Ik heb maar één keer iets teruggestuurd, een pokémonboek.
Op het plaatje leek het boek heel leuk en best dik, maar het bleek een kleurboek met tien kleurplaten.
Als mijn kind érgens een hekel aan heeft dan is het kleuren...
Yumi
15-04-2023 om 12:12
nou zeg, moet er weer iets terug , als ik iets van 2m bestel verwacht ik geen 2.05 want dan is het te lang Of ik moet het inkorten, maar daar heb ik echt geen zin in
Montblanc
15-04-2023 om 12:15
Regelmatig. Ik koop online graag merken die hier geen winkel hebben. Aan die maathulpen heb ik nooit wat en fabrikanten hebben allerlei verschillende maatvoeringen dus ik koop meestal 2 maten en soms gaan ze dus allebei terug.
Misschien dat ik nu vaker bij het merk zelf ga bestellen, maar 50 cent vind ik ook geen wereldbedrag.
Zilver_gray
15-04-2023 om 13:02
Ik stuur bijna nooit wat terug (teveel moeite). Maar de zelfreinigende kattenbak (bijna €400,-) waar de poes bang voor was, ging toch echt wel retour
Knutselkei
15-04-2023 om 13:19
Ik stuur wel regelmatig retour. Er is hier bijna geen winkel meer waar ik graag koop. Helaas veranderen dan pasvormen en moet t weer terug. Bv jaren al shirtjes van de Only voor mijn werk. Paste altijd maar L toen werd t shirt groter dus M en nu kocht ik M en verzoop erin. Tja ,had er 3 besteld. 50 cent betalen zou ik prima vinden.Man en zoon zijn erg lang en daar koop ik ook online voor.
PerfumedAlpaca84
15-04-2023 om 13:55
Ik bestel nooit kleding online, en stuur eigenlijk haast nooit iets terug. Alleen tijdens corona moest ik een nieuw toetsenbord en toen heb ik er wel vier teruggestuurd. Dat was wel elke keer omdat het niet goed werkte en binnen een paar weken stuk ging.
Malm
15-04-2023 om 14:02
Ik stuur niet vaak iets terug. Voor mezelf bestel ik niet veel kleding, en als ik het doe bestel ik vertrouwde merken waarvan ik weet welke maat ik nodig heb. Voor kinderen wel regelmatig kleding, maar ook vaak dezelfde vertrouwde merken. Schoenen altijd in de winkel.
Herfstappeltaart
15-04-2023 om 14:31
Malm schreef op 15-04-2023 om 14:02:
Ik stuur niet vaak iets terug. Voor mezelf bestel ik niet veel kleding, en als ik het doe bestel ik vertrouwde merken waarvan ik weet welke maat ik nodig heb. Voor kinderen wel regelmatig kleding, maar ook vaak dezelfde vertrouwde merken. Schoenen altijd in de winkel.
Vertrouwde merken zeggen niks meer vind ik. Mijn man heeft jarenlang dezelfde Levi's jeans gedragen en de laatste tijd is dezelfde lengtemaat te lang (zijn oude passen prima dus hij is niet gekrompen ofzo).
valisa
15-04-2023 om 16:30
Als nou eens alle maten hetzelfde zouden vallen....zou dat al een hele hoop schelen aan terug sturen.
Ik bestel bijna altijd 2 maten van zowel kleding als schoenen want alles valt weer anders.
Ik woon zo'n 30 minuten van een grotere stad. Parkeren kost daar 5 euro per uur. Dus om daar heen te rijden en te parkeren is gewoon duurder dan online bestellen en terug sturen.
Daarnaast kost het mij minder tijd en ga je niet vergeefs naar een winkel omdat toevallig je maat er net niet is.
Marty1984
15-04-2023 om 16:46
Kleding en schoenen bestel ik alleen online als ik precies weet wat en welke maat ik nodig heb.
De eerste broek koop ik bijvoorbeeld in de winkel, als ik 2 maand later een kopie wil omdat ze zo goed zit bestel ik die eventueel online.
Terugsturen doe ik nagenoeg nooit. Kost mij toch écht véél te véél moeite. (Het eerste postpunt zit 5 kilometer verder. Daar raak ik simpelweg nauwelijks zonder auto.)
Ooit 1 keer met een gsm-cover gedaan en dat heeft mij zoveel gedoe opgeleverd dat ik het wel uitlaat.
Ik koop vooral concert-tickets en speelgoed online.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.