Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

karenm2 schreef op 05-01-2025 om 23:58:

[..]

Ze heeft correct gehandeld door bij de kids te blijven het is een goede oppas. Maar niet door haar moeder in huis te halen. Ik was zelf fout door te laat te zijn en daar had ik sorry voor gezegd. Ze mag daar dan nog boos over zijn maar er is geen reden om haar moeder erbij te halen.

Ze moest toch thuis raken? Jij was niet meer in staat haar te brengen. En om 2 uur 's nachts alleen over straat is niet in elke buurt even gezellig en gezond.

karenm2

karenm2

06-01-2025 om 00:00 Topicstarter

krulliebollie schreef op 05-01-2025 om 21:02:

ik heb het al eerder geschreven maar ik vind ook dat de oppas correct gehandeld heeft. Ze is 19 en niet een moeder met verantwoordelijkheden en een fulltime baan. Kom op zeg. Het is logisch dat zij zich zorgen maakt als de moeder laveloos in de cel heeft gezeten vanwege opvallend gedrag ( wat voor gedrag weten we niet want dat kan TO zich niet herinneren).
TO je hebt heel veel op orde, ga ook dit aan. Je stress, je spanningen en daarbij gepaard gaande alcoholgebruik.
Veilig thuis kan ook bellen als ze een melding hebben gekregen. Als het de eerste melding is zullen ze er geen bloedspoed op zetten tenzij de politie een heftige melding heeft gedaan. Maar dat had je dan ook wel van de politie vernomen.
Sowieso komt jeugdzorg echt niet meteen kijken. Veilig Thuis zal altijd proberen om vrijwillige hulp in te zetten en als jij daar voor open staat en aan meewerkt komt heel jeugdzorg niet kijken.

En ik hoop echt dat veilig thuis niet gaat bellen, net dat geeft me zoveel stress en dat helpt echt niet. Ja als ze me willen straffen voor mijn fout ofzo of me n og slechter laten voelen, dan is het een goed plan. Maar als ze me willen helpen echt niet.

Ik heb geen hulp met de kids nodig, dat gaat prima ik kan goed voor ze zorgen. Wel met mezelf ik ga ook terug starten met therapie als mijn therapeut me nog wil helpen.

wil40 schreef op 05-01-2025 om 23:56:

[..]

Zeker belt de oppas, opvang, school, buurvrouw of vriendje moeder, opa en oma, wie dan ook die op je kind(eren) past, eerst 112 bij een noodgeval.

Maar daarna toch gelijk de ouders? Ik had altijd een briefje op tafel liggen met de belangrijkste telefoonnummers waar wij te bereiken waren.

Zoals gezegd, de oppas kan gewoon aangeven dat de ouders uit zijn en de politie zoekt het dan wel verder uit. Dat de ouders worden ingelicht is geen taak of zorg meer voor de oppas. Wat er verder met kind of ouders gebeurt trouwens ook niet

karenm2

karenm2

06-01-2025 om 00:04 Topicstarter

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 21:03:

[..]

Kind is 19, geen 14 oid. TO had ook in de plomp kunnen vallen en verdrinken oid, ook dan had de oppas waarschijnlijk wel langer dan 4 uur in onwetendheid gezeten. Buiten dat zal TO tijdens die 4 uur in een cel met volledig cameratoezicht en een metalen plee waarschijnlijk wel wat nuchterder zijn geworden. En ja ik vind dat je van een oppas op je jonge kinderen wel mag verwachten dat die enigszins stressbestendig is en niet haar eigen moeder belt dat ze het niet aan kan als haar tijd erop zit.

Ja zo was het, precies zoals je schrijft. Een cel met camera en metalen plee. Ik voelde me vreselijk, een crimineel of nog minder. Daarna was ik nog niet helemaal helder maar ik wist echt wel weer wat ik deed en was gewoon weer bereikbaar voor de oppas. En voor de kids als er wat met ze aan de hand was geweest (wat niet eens zo was, ze sliepen gewoon). Ze had haar moeder dus niet nodig.

Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:55:

[..]

Dat ik als puber babysitte voor een hongerloon was één zaak.

Er stond ergens nergens in mijn contracten dat de opdrachtgever totaal onbereikbaar mocht zijn of zich leplazarus mocht zuipen.

Als de afspraak was "tot ten laatste 1 uur" stond ik om 5 voor 1 met mijn jas voor de deur om stipt door te gaan. Toedels en je zorgt maar dat je thuis bent.

Ja je klinkt echt als een superbetrokken en betrouwbare oppas inderdaad. Een oppas die in iemand huis zitten en oppassen op diens slapende kinderen puur als verdienmodel ziet verwacht ik ook niet van dat ze een goede oppas is. 

Ies

Ies

06-01-2025 om 00:07

karenm2 schreef op 05-01-2025 om 23:55:

[..]

Maar dan had ze me toch eerst even kunnen bellen als ze dat dacht? Toen was ik weer bereikbaar en onderweg naar huis.

Lieve Karen, je was helemaal niet bereikbaar. Je schreef zelf dat je nog helemaal niet helder was, dus wie weet hoe je hebt geklonken. 
Wees nu maar blij met haar bezorgdheid. Niet leuk voor jou, en kwetsend, snap ik. Maar wel erg fijn voor je kinderen. Ik zou het zelf ook een dilemma vinden, er komt een zatte ouder aan, die gaat alleen zijn met zo’n kleine kindjes? Nu mag ik als vijftiger zéker van Nick mijn moeder niet meer bellen. Maar ik zou het zelf toch ook tricky vinden en best fijn te overleggen met een ander. Dat het dan uit de hand loopt en wellicht wat opgeblazen, ja, dat kan dan snel gebeuren. Maar dat is een beetje inherent aan de chaos van de situatie. 

karenm2

karenm2

06-01-2025 om 00:07 Topicstarter

Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 21:34:

[..]

Oppas heeft hoogstwaarschijnlijk simpelweg aan haar moeder laten weten dat ze later thuis zou zijn. Dat zijn normale afspraken in normale gezinnen.

Ja dat zou ik niet weten. Toen ik 19 was zorgde ik al heel lang voor mezelf en vroeg niemand waar ik was. Ook niet nodig.

Maar ik vind het ook niet abnormaal ofzo dat ze dat aan haar moeder laat weten. Wel dat ze haar moeder in huis haalt.

Ies

Ies

06-01-2025 om 00:10

En ga alsjeblieft snel weer voor hulp. Je klinkt wat paranoïde en dat is echt heel naar, vooral voor jou. Alcohol doet daar geen goed in.

Het kan ook voor je eigen veiligheid geweest zijn dat ze je in een cel gelegd hebben. Het was nogal koud buiten en met teveel alcohol in je bloed raak je nog sneller onderkoeld. Dus als de politie jouw laveloos en nauwelijks bij bewustzijn gevonden hebben, kunnen ze je ook meegenomen hebben zodat je in ieder geval warm lag.
En na 4 uur was je nog helemaal niet helder. Als je niet eens in kunt schatten of je 5 of 30 minuten van huis bent. Een half uur fietsen is het andere eind van de stad of zelfs een dorp verderop.

karenm2

karenm2

06-01-2025 om 00:11 Topicstarter

Jorni schreef op 05-01-2025 om 22:52:

Maar goed dit is een heftig incident geweest. Hopelijk doet TO dit niet meer zo en heeft ze ervan geleerd. Gewoon niet zuipen als je nog mogelijk voor jouw kinderen moet zorgen of als ze erbij zijn. Verder dit incident wel bespreken met de therapeut, zodat er verder aan gewerkt kan worden in het omgaan met stress, drukte en emoties. Mocht er toch een instantie komen kijken dan geef je aan dat dit een zeer vervelend eenmalig incident is geweest waar je van hebt geleerd, waar je fout bezig bent geweest, waarbij de kinderen gelukkig geen gevaar hebben gelopen en wat je ook uitgebreid hebt besproken met jouw therapeut.

Ja je hebt gelijk dat ga ik ook doen.

karenm2

karenm2

06-01-2025 om 00:13 Topicstarter

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 22:52:

[..]

Ja gelezen en lees dat ze eigenlijk tot 1 had afgesproken en om 01.30 belde om vervolgens om 2.00 thuis te zijn, slechts een uur te laat dus, dus waarom als oppas je moeder bellen? Het is niet dat ze daar compleet onwetend uren op de bank heeft gezeten, hooguit een half uur, als ze dat al niet aan kan en haar mammie moet bellen is ze niet geschikt als oppas. Tenzij mams haar op zou halen en zelf geïrriteerd was dat het later en later werd.
volgende keer moet To gewoon sorry zeggen en verder niks vertellen. Gaat ze ook niks aan en als een 19jarige voor slechts 1 uur de hulp van zijn of haar moeder moet inroepen die ze dan ook nog eens uitnodigt in het huis van haar cliënt vind ik je niet bekwaam of pro als oppas.

Ja dat is waar ik had haar niet moeten vertellen wat er aan de hand was, gewoon sorry en ik kom eraan. Ik dacht dat ik haar wel kon vertrouwen maar dat was fout gedacht. 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:04:

[..]

Ja zo was het, precies zoals je schrijft. Een cel met camera en metalen plee. Ik voelde me vreselijk, een crimineel of nog minder. Daarna was ik nog niet helemaal helder maar ik wist echt wel weer wat ik deed en was gewoon weer bereikbaar voor de oppas. En voor de kids als er wat met ze aan de hand was geweest (wat niet eens zo was, ze sliepen gewoon). Ze had haar moeder dus niet nodig.

Relax! Het was maar een paar uur, hopelijk lang genoeg om er er lering uit getrokken te hebben! Ja na 4 uur noodgedwongen ontnuchteren nadat je goed zat was ben je idd nog niet helemaal 100 maar wel zover ontnuchterd dat je weer weet wie en waar je bent. De black-out is voorbij dan maar je bent nog wel enigzins dronken. En wees blij dat je maar een paar uurtjes daar zat, met wat pech mag je de hele nacht blijven en das helemaal verwoestend voor jezelf. Doe gewoon rustig aan, niet overmatig zuipen waar je kinderen bij zijn en bij uitgaan wijn met water en cola/fris afwisselen en naar huis gaan als je op het randje zit. Liefst eerder, en dan thuis een theetje en wat eten en dan slapen. 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:13:

[..]

Ja dat is waar ik had haar niet moeten vertellen wat er aan de hand was, gewoon sorry en ik kom eraan. Ik dacht dat ik haar wel kon vertrouwen maar dat was fout gedacht.

Je ziet het gewoon nog steeds niet hè...

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:13:

[..]

Ja gewoon sorry, tijd uit het oog verloren kom er nu zo snel mogelijk aan. 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:04:

[..]

Wat is er eigenlijk met je gebeurd? Want om 18:00 uur was je nog thuis en om 21:00 uur zat je in een cel. Dan is het in best korte tijd helemaal misgegaan.

Heb je er überhaupt nog een herinnering aan die tijd tussen thuis en politiebureau?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.