karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
Meesje
05-01-2025 om 20:57
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 20:48:
[..]
Ze is niet onbekwaam in de zin van niet goed met de kids.
Maar wat in de situatie was voor haar dan zo lastig en waarvoor had ze dan hulp nodig? Ik was een half uur te laat toen ik haar belde (omdat ik dus door omstandigheden echt niet eerder kon bellen) en nog een half uur later was ik thuis.
Toen ik zelf als oppas bij mensen thuis kwam appten/belden ze als ze wat later waren. Dat kon ik prima handelen.
Maar als de ouders te laat zouden zijn én geen contact opnamen én niet bereikbaar waren zou ik me ook zorgen zijn gaan maken. Voor het zelfde geld lagen ze ergens dood in een goot. Ik zou ook mijn ouders wat hebben moeten laten weten want die zouden zich op hun beurt weer zorgen maken als ik niet op tijd thuis was. Dan zou jij bellen en zeggen: ik ben er over 5 min. Dat zou ik mijn ouders laten weten: ben er zo. Maar 10-15 min later was je er nog niet. En zij wist niet wanneer je er dan wel zou zijn. Of je überhaupt nog zou komen. Ja, dan gaat een mens zich zorgen maken.
krulliebollie
05-01-2025 om 21:02
ik heb het al eerder geschreven maar ik vind ook dat de oppas correct gehandeld heeft. Ze is 19 en niet een moeder met verantwoordelijkheden en een fulltime baan. Kom op zeg. Het is logisch dat zij zich zorgen maakt als de moeder laveloos in de cel heeft gezeten vanwege opvallend gedrag ( wat voor gedrag weten we niet want dat kan TO zich niet herinneren).
TO je hebt heel veel op orde, ga ook dit aan. Je stress, je spanningen en daarbij gepaard gaande alcoholgebruik.
Veilig thuis kan ook bellen als ze een melding hebben gekregen. Als het de eerste melding is zullen ze er geen bloedspoed op zetten tenzij de politie een heftige melding heeft gedaan. Maar dat had je dan ook wel van de politie vernomen.
Sowieso komt jeugdzorg echt niet meteen kijken. Veilig Thuis zal altijd proberen om vrijwillige hulp in te zetten en als jij daar voor open staat en aan meewerkt komt heel jeugdzorg niet kijken.
CharlieB
05-01-2025 om 21:02
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 20:48:
[..]
Ze is niet onbekwaam in de zin van niet goed met de kids.
Maar wat in de situatie was voor haar dan zo lastig en waarvoor had ze dan hulp nodig? Ik was een half uur te laat toen ik haar belde (omdat ik dus door omstandigheden echt niet eerder kon bellen) en nog een half uur later was ik thuis.
Wat dacht je van het feit dat jij midden in de nacht niet komt opdagen op de afgesproken tijd? En dat wanneer je belt om te vertellen dat je stomdronken bent en er over vijf minuten bent, er na een tijd nog steeds niet bent?
Ze had ook kunnen vertrekken terwijl jij jezelf ergens de sloot in had gefietst en daar de volgende ochtend nog had gelegen. Nee ze bleef, maakte zich zorgen en belde haar moeder. Hoe durft ze.
En dan ga je vervolgens zo met haar en haar moeder om. Werkelijk gênant.
En ondertussen heeft zij dus ook gewoon een moeder die zich zorgen maakt want dochter is veel later dan verwacht
Nick90
05-01-2025 om 21:03
duizel schreef op 05-01-2025 om 20:36:
[..]
Onbekwaam? Waarom denk je dat ze onbekwaam is? Iemand die om hulp vraagt in lastige situaties is juist bekwaam.
Bovendien weet jij niet hoe het gegaan is. Misschien heeft ze haar moeder om 1 uur geappt dat TO er nog niet was en dat ze wat later thuis zou zijn. Wellicht heeft ze daarna nog een keer geappt met het verhaal dat TO vertelde een ging er toen bij moeder van de oppas en alarmbel af en is moeder toen gekomen. Ik zou ook schrikken van zo'n verhaal.
Kind is 19, geen 14 oid. TO had ook in de plomp kunnen vallen en verdrinken oid, ook dan had de oppas waarschijnlijk wel langer dan 4 uur in onwetendheid gezeten. Buiten dat zal TO tijdens die 4 uur in een cel met volledig cameratoezicht en een metalen plee waarschijnlijk wel wat nuchterder zijn geworden. En ja ik vind dat je van een oppas op je jonge kinderen wel mag verwachten dat die enigszins stressbestendig is en niet haar eigen moeder belt dat ze het niet aan kan als haar tijd erop zit.
Nick90
05-01-2025 om 21:07
CharlieB schreef op 05-01-2025 om 21:02:
[..]
Wat dacht je van het feit dat jij midden in de nacht niet komt opdagen op de afgesproken tijd? En dat wanneer je belt om te vertellen dat je stomdronken bent en er over vijf minuten bent, er na een tijd nog steeds niet bent?
Ze had ook kunnen vertrekken terwijl jij jezelf ergens de sloot in had gefietst en daar de volgende ochtend nog had gelegen. Nee ze bleef, maakte zich zorgen en belde haar moeder. Hoe durft ze.
En dan ga je vervolgens zo met haar en haar moeder om. Werkelijk gênant.
En ondertussen heeft zij dus ook gewoon een moeder die zich zorgen maakt want dochter is veel later dan verwacht
Oh jij was er ook bij?
CharlieB
05-01-2025 om 21:07
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 21:03:
[..]
Kind is 19, geen 14 oid. TO had ook in de plomp kunnen vallen en verdrinken oid, ook dan had de oppas waarschijnlijk wel langer dan 4 uur in onwetendheid gezeten. Buiten dat zal TO tijdens die 4 uur in een cel met volledig cameratoezicht en een metalen plee waarschijnlijk wel wat nuchterder zijn geworden. En ja ik vind dat je van een oppas op je jonge kinderen wel mag verwachten dat die enigszins stressbestendig is en niet haar eigen moeder belt dat ze het niet aan kan als haar tijd erop zit.
Het gaat natuurlijk niet om 'tijd zit erop'. Het gaat om iemand die niet komt opdagen op de afgesproken tijd. En niet bereikbaar is.
En mag ik toch aannemen dat je het heel normaal vindt dat iemand niet gewoon domweg vier uur op de bank gaat zitten als to niet was komen opdagen
Naar mijn mening is oppas echt veruit het meest bekwaam en volwassen geweest deze avond
Nick90
05-01-2025 om 21:13
CharlieB schreef op 05-01-2025 om 21:07:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om 'tijd zit erop'. Het gaat om iemand die niet komt opdagen op de afgesproken tijd. En niet bereikbaar is.
En mag ik toch aannemen dat je het heel normaal vindt dat iemand niet gewoon domweg vier uur op de bank gaat zitten als to niet was komen opdagen
Naar mijn mening is oppas echt veruit het meest bekwaam en volwassen geweest deze avond
En dan bel je je moeder zodat zij die andere moeder kan gaan zoeken zodat jij naar huis kan? In welke zin heeft haar moeder bellen geholpen aan deze situatie? Kind is 19, biedt zichzelf blijkbaar aan als oppas, dan verwacht ook wel dat je enigzins zelfstandig na kunt denken.
Schemerlampje
05-01-2025 om 21:17
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 21:13:
[..]
En dan bel je je moeder zodat zij die andere moeder kan gaan zoeken zodat jij naar huis kan? In welke zin heeft haar moeder bellen geholpen aan deze situatie? Kind is 19, biedt zichzelf blijkbaar aan als oppas, dan verwacht ook wel dat je enigzins zelfstandig na kunt denken.
Als ik als 50 jarige met 2 (bijna) volwassen kinderen de oppas was geweest, had ik ook met mijn man geappt om te overleggen wat te doen. Of ik de politie moest bellen om te vragen of er een ongeluk was gebeurd oid. Maar goed, ik ben dan ook een overbezorgde muts…
Moederkareltje
05-01-2025 om 21:19
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 21:03:
[..]
Wie moet ze dan bellen? Na hoeveel uur? De politie na 24 uur ofzo? Het is normaal dat mensen het delen met een vriendin of moeder als iemand in dit geval je werkgever je laat zitten. Doodnormaal gedrag.
Nick90
05-01-2025 om 21:25
Schemerlampje schreef op 05-01-2025 om 21:17:
[..]
Als ik als 50 jarige met 2 (bijna) volwassen kinderen de oppas was geweest, had ik ook met mijn man geappt om te overleggen wat te doen. Of ik de politie moest bellen om te vragen of er een ongeluk was gebeurd oid. Maar goed, ik ben dan ook een overbezorgde muts…
Politie gaat niet zomaar mensen die geen directe familie zijn inlichten over ongelukken en evt dodelijke slachtoffers. Uiteindelijk heb je vooraf afgesproken om de verantwoordelijkheid over die kinderen over te nemen dus je moeder bellen als de ouder niet op afgesproken tijd terug is is imo onbekwaam. Je past op die kinderen omdat je dat zo afgesproken hebt en je laat ze niet alleen, ongeacht waarom de ouder te laat terug is en als je 19 bent en de kinderen vredig slapen zie ik niet in waar de moeder van de oppas zich blijkbaar in TO haar huis was.
Pimpelmees67
05-01-2025 om 21:34
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 21:25:
[..]
Politie gaat niet zomaar mensen die geen directe familie zijn inlichten over ongelukken en evt dodelijke slachtoffers. Uiteindelijk heb je vooraf afgesproken om de verantwoordelijkheid over die kinderen over te nemen dus je moeder bellen als de ouder niet op afgesproken tijd terug is is imo onbekwaam. Je past op die kinderen omdat je dat zo afgesproken hebt en je laat ze niet alleen, ongeacht waarom de ouder te laat terug is en als je 19 bent en de kinderen vredig slapen zie ik niet in waar de moeder van de oppas zich blijkbaar in TO haar huis was.
Oppas heeft hoogstwaarschijnlijk simpelweg aan haar moeder laten weten dat ze later thuis zou zijn. Dat zijn normale afspraken in normale gezinnen.
Roos57
05-01-2025 om 21:36
Meisje van 19 wacht op dronken vrouw uit politiebureau. Goh . En dan je moeder bellen. Goh . Ik denk dat ze bang voor je was .
Roos57
05-01-2025 om 21:40
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 20:43:
[..]
Ja, bedankt voor de steun. Ik ben een goede moeder, de basis is zeker op orde. Kijk vanbinnen gaat het ontzettend slecht met me en drinken helpt om even te vergeten en het zo vol te houden, maar ik ben in de fout gegaan door te dronken te worden en dat mag nooit meer gebeuren daar ga ik ook voor zorgen.
En jou kinderen voelen heus wel aan hoe het met jou gaat .
En dat jij met de therapie stopt zegt ook wel wat .
Je zult wel door moeten. Ga huisarts .
Nick90
05-01-2025 om 21:47
Roos57 schreef op 05-01-2025 om 21:36:
Meisje van 19 wacht op dronken vrouw uit politiebureau. Goh . En dan je moeder bellen. Goh . Ik denk dat ze bang voor je was .
Meisje van 19 wist van niks tot to thuis kwam en de waarheid vertelde. Haar moeder heeft TO niet eerder thuisgebracht, en to heeft blijkbaar zo'n 4 uur kunnen ontnuchteren en omdat ik weet dat je na 12, middernacht dus, niet meer naar huis gaat vraag ik me eerder af hoe veel te laat TO was. Meestal is tussen 23 en 00 de tijd om niet strafklanten te laten gaan.
wil40
05-01-2025 om 21:48
Je belde om half twee na 4 uur in een cel te hebben gezeten. Je zou om één uur thuis zijn. Toen je belde kon je nog niet helder denken en was het na twee uur voordat je thuis was. Dat telefoongesprek heeft je oppas misschien al zorgen gebaard.
Haar moeder belt met de vraag waarom ze nog niet thuis is en haar dochter vertelt dat je dronken bent opgepakt en onderweg bent naar huis. Ook dat duurt langer dan je had gedacht.
Dat die moeder even naar je huis komt vind ik niet raar. Tenslotte geef je zelf aan dat je nog niet helder was en waarschijnlijk werd je onnodig boos. De oppas heeft niets verkeerd gedaan. Ga er eens langs met een bosje bloemen en maak je excuses.