Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Jorni schreef op 06-10-2024 om 19:47:

[..]

Alsof het per se een croissant moet zijn. Het kan ook wat gezonds zijn. Ja en soms kiezen voor gemak en wat meeveren met je kind waarom niet. Daar is niets mis mee als je dat soms doet. Genoeg opvoedmomenten blijven er over om je kind dingen te leren.

Ik zie nooit peuters die op een gezond volkorenbolletje of gewoon een droge snee brood aan het knabbelen zijn, wel peuters die een croissantje krijgen in het winkelkarretje. 

Het is denk ik een beetje de drammerige toon van: ik heb gelijk en jij niet en dan vooral de continue herhaling er van.

Nick90 schreef op 06-10-2024 om 20:02:

[..]

Ik zie nooit peuters die op een gezond volkorenbolletje of gewoon een droge snee brood aan het knabbelen zijn, wel peuters die een croissantje krijgen in het winkelkarretje.

Dat kan. De keren dat mijn peuter iets in de hand kreeg in de supermarkt was dat een banaan of een volkoren bolletje. En dat was overigens niet als ze een driftbui had maar wel als er net op een gehaast moment nog boodschappen gehaald moesten worden, kind moe en hongerig was. Ik heb niet het idee dat ze hier nu crimineel van gaat worden. Met haar 1 jaar zegt ze bij de boodschappen en andere winkels al “talen” (in peutertaal betalen). Als kind kreeg ik dit zelf ook en ik ben prima terecht gekomen. 

Max88 schreef op 06-10-2024 om 20:04:

Het is denk ik een beetje de drammerige toon van: ik heb gelijk en jij niet en dan vooral de continue herhaling er van.

Daar ben ik het mee eens

ik ga er eens op letten want ik zie het eigenlijk nooit hier. Of ik ga altijd winkelen als alle peuters op de opvang zitten. 

Mijn kinderen kregen als peuter echt geen croissant. Die bevatten de halve dagbehoefte aan calorieën voor zo’n kleintje. Het ging hooguit om een bruin bolletje of minikrentenbol.
Deden jullie bij schoenen kopen ook niet dat de kinderen de schoenen aanhielden als je ze had gepast en ging afrekenen? Dat komt wel een beetje op hetzelfde neer. Maar goed, ik heb niet de behoefte dat ik mijn gedrag moet goedpraten. Ik vind er nog steeds niets geks aan

majorette2005 schreef op 06-10-2024 om 19:44:

[..]

Precies, supers zijn meestal tot 8 uur zeker open dus best te plannen.

Hier zijn ze open van 8.00 tot 22.00 uur. Maar als het niet te plannen is dan laat je het bezorgen 💡

Yumi schreef op 06-10-2024 om 21:05:

[..]

Hier zijn ze open van 8.00 tot 22.00 uur. Maar als het niet te plannen is dan laat je het bezorgen 💡

Dat kan niet want dan valt het halve forum over je heen dat je een flitsbezorger laat fietsen door de regen, en hoe slecht darkstores voor het leefklimaat van de stad zijn. Bovendien rijden die fietsbezorgers  op een ebike en ik heb hier geleerd dat ebikes de slechtste uitvinding zijn voor onze gezondheid sinds het ontstaan van de mensheid. En ja ik weet het, dan had je je boodschappen maar een week vooraf moeten plannen in je weekplanner zodat de Albert Heijn ze kon komen bezorgen. Dan wil je online je boodschappen bestellen terwijl je achter de buggy over straat loopt aangezien dat het enige moment is dat je überhaupt je telefoon kan vasthouden die dag. En je voelt de afkeurende blikken alweer in je rug branden, in je haast rijd je tegen iemand aan met een gebroken enkel. 

Dus spring je maar op je (normale) fiets met peuter door de stromende regen op weg naar de supermarkt, daar aangekomen blijkt dat kind eigenlijk toe was aan wat fruit en een slaapje, maar helaas het kind zal moeten wachten totdat mama weer naar huis is gefietst. 

Madamecannibale schreef op 06-10-2024 om 21:28:

[..]

Dat kan niet want dan valt het halve forum over je heen dat je een flitsbezorger laat fietsen door de regen, en hoe slecht darkstores voor het leefklimaat van de stad zijn. Bovendien rijden die fietsbezorgers op een ebike en ik heb hier geleerd dat ebikes de slechtste uitvinding zijn voor onze gezondheid sinds het ontstaan van de mensheid. En ja ik weet het, dan had je je boodschappen maar een week vooraf moeten plannen in je weekplanner zodat de Albert Heijn ze kon komen bezorgen. Dan wil je online je boodschappen bestellen terwijl je achter de buggy over straat loopt aangezien dat het enige moment is dat je überhaupt je telefoon kan vasthouden die dag. En je voelt de afkeurende blikken alweer in je rug branden, in je haast rijd je tegen iemand aan met een gebroken enkel.

Dus spring je maar op je (normale) fiets met peuter door de stromende regen op weg naar de supermarkt, daar aangekomen blijkt dat kind eigenlijk toe was aan wat fruit en een slaapje, maar helaas het kind zal moeten wachten totdat mama weer naar huis is gefietst.

Haha Het lijkt wel het script voor een  B-film, een dag uit het leven van Madammecannibale 📹️

Madamecannibale schreef op 06-10-2024 om 21:28:

[..]

Dat kan niet want dan valt het halve forum over je heen dat je een flitsbezorger laat fietsen door de regen, en hoe slecht darkstores voor het leefklimaat van de stad zijn. Bovendien rijden die fietsbezorgers op een ebike en ik heb hier geleerd dat ebikes de slechtste uitvinding zijn voor onze gezondheid sinds het ontstaan van de mensheid. En ja ik weet het, dan had je je boodschappen maar een week vooraf moeten plannen in je weekplanner zodat de Albert Heijn ze kon komen bezorgen. Dan wil je online je boodschappen bestellen terwijl je achter de buggy over straat loopt aangezien dat het enige moment is dat je überhaupt je telefoon kan vasthouden die dag. En je voelt de afkeurende blikken alweer in je rug branden, in je haast rijd je tegen iemand aan met een gebroken enkel.

Dus spring je maar op je (normale) fiets met peuter door de stromende regen op weg naar de supermarkt, daar aangekomen blijkt dat kind eigenlijk toe was aan wat fruit en een slaapje, maar helaas het kind zal moeten wachten totdat mama weer naar huis is gefietst.

 

MMcGonagall schreef op 06-10-2024 om 20:37:

Mijn kinderen kregen als peuter echt geen croissant. Die bevatten de halve dagbehoefte aan calorieën voor zo’n kleintje. Het ging hooguit om een bruin bolletje of minikrentenbol.
Deden jullie bij schoenen kopen ook niet dat de kinderen de schoenen aanhielden als je ze had gepast en ging afrekenen? Dat komt wel een beetje op hetzelfde neer. Maar goed, ik heb niet de behoefte dat ik mijn gedrag moet goedpraten. Ik vind er nog steeds niets geks aan

Ook dat deed en doe ik nooit.

MMcGonagall schreef op 06-10-2024 om 20:37:

Mijn kinderen kregen als peuter echt geen croissant. Die bevatten de halve dagbehoefte aan calorieën voor zo’n kleintje. Het ging hooguit om een bruin bolletje of minikrentenbol.
Deden jullie bij schoenen kopen ook niet dat de kinderen de schoenen aanhielden als je ze had gepast en ging afrekenen? Dat komt wel een beetje op hetzelfde neer. Maar goed, ik heb niet de behoefte dat ik mijn gedrag moet goedpraten. Ik vind er nog steeds niets geks aan

Nee, schoenen en kleren aanhouden voordat je ze afrekent vind ik echt nog veel gekker dan een broodje eten voordat het is afgerekend.
En ook echt totaal geen noodzaak, kind kan echt wel wachten tot thuis om de nieuwe schoenen, broek, jurk of trui aan te trekken.

Ik zie vooral redenen waarom mensen het wel oké vinden om dingen die nog niet van hun zijn toch al op te eten. Zo veel tijd kost boodschappen doen nu ook weer niet, heel de dag door altijd en overal eten is volkomen overbodig. Sowieso is heel vaak op een dag kleine beetjes eten niet goed voor de tanden. Op school en de opvang kunnen ze ook niet heel de dag eten zodra ze dat willen of gaan krijsen. 

Dus ja, ik vind hier wat van. Qua opvoeding en qua gedrag. Niet dat je kind meteen crimineel wordt of voor galg en rad opgroeit, maar wel dat je het kind verkeerde boodschappen meegeeft. Opvoeden doe je ook vaak door intrinsieke boodschappen, door voor te leven, niet alleen door expliciet dingen uit te leggen.
Eerst koop je iets, dan is het van jou en kun je ermee doen wat je wil. 
En de meeste mensen zullen het heus afrekenen, maar een heleboel ook niet. Niet per se moedwillig, maar omdat ze druk zijn met boodschappen op de band leggen, scannen, alles in de kar en in tassen stoppen, dan vergeet je dat ene broodje of die banaan gewoon vrij snel. Nog los van allerlei troep als kruimels, schillen van mandarijnen en bananen en klokhuizen van appels. Ik zie nooit een prullenbak in de supermarkt en mensen hebben vaak beide handen nodig voor de boodschappen, dus zwerft dat ergens rond.

MamaE schreef op 06-10-2024 om 23:44:

[..]

Nee, schoenen en kleren aanhouden voordat je ze afrekent vind ik echt nog veel gekker dan een broodje eten voordat het is afgerekend.
En ook echt totaal geen noodzaak, kind kan echt wel wachten tot thuis om de nieuwe schoenen, broek, jurk of trui aan te trekken.

Ik zie vooral redenen waarom mensen het wel oké vinden om dingen die nog niet van hun zijn toch al op te eten. Zo veel tijd kost boodschappen doen nu ook weer niet, heel de dag door altijd en overal eten is volkomen overbodig. Sowieso is heel vaak op een dag kleine beetjes eten niet goed voor de tanden. Op school en de opvang kunnen ze ook niet heel de dag eten zodra ze dat willen of gaan krijsen.

Dus ja, ik vind hier wat van. Qua opvoeding en qua gedrag. Niet dat je kind meteen crimineel wordt of voor galg en rad opgroeit, maar wel dat je het kind verkeerde boodschappen meegeeft. Opvoeden doe je ook vaak door intrinsieke boodschappen, door voor te leven, niet alleen door expliciet dingen uit te leggen.
Eerst koop je iets, dan is het van jou en kun je ermee doen wat je wil.
En de meeste mensen zullen het heus afrekenen, maar een heleboel ook niet. Niet per se moedwillig, maar omdat ze druk zijn met boodschappen op de band leggen, scannen, alles in de kar en in tassen stoppen, dan vergeet je dat ene broodje of die banaan gewoon vrij snel. Nog los van allerlei troep als kruimels, schillen van mandarijnen en bananen en klokhuizen van appels. Ik zie nooit een prullenbak in de supermarkt en mensen hebben vaak beide handen nodig voor de boodschappen, dus zwerft dat ergens rond.

Dat vind ik inderdaad wel een nadeel, geen prullenbak in de winkel. Dan pakt kind de gratis banaan/appel of nog erger mandarijn uit de fruit voor de kleintjes bak en dan zit je met de resten... bij 1 van de twee vaste supermarkten waar ik kom zit de flesseninname halverwege de ingang en daar staat een prullenbak bij. Bij de andere winkel is niks te vinden voor die schillen of kroot. Als je het gratis aanbiedt, geef hier dan ook een oplossing voor. 

BlairW schreef op 06-10-2024 om 23:23:

[..]

Ook dat deed en doe ik nooit.

Of ze van mij ooit wel of niet een broodje gekregen hebben in de supermarkt kan ik me niet meer herinneren. Maar dat er eentje zijn nieuwe schoenen aanhield: zeker wel!

Ik snap werkelijk waar niet wat dan het probleem is.

Mag je ze wel passen? En wanneer moeten ze dan uit? Is daar een termijn voor? Mag je ze wel betalen bij de kassa en dan in de winkel aantrekken? 

Dees! schreef op 07-10-2024 om 00:12:

[..]

Of ze van mij ooit wel of niet een broodje gekregen hebben in de supermarkt kan ik me niet meer herinneren. Maar dat er eentje zijn nieuwe schoenen aanhield: zeker wel!

Ik snap werkelijk waar niet wat dan het probleem is.

Mag je ze wel passen? En wanneer moeten ze dan uit? Is daar een termijn voor? Mag je ze wel betalen bij de kassa en dan in de winkel aantrekken?

Hahaha, ja precies!!

Ik snap echt helemaal niks van de weerstand hiertegen. Hartstikke leuk toch, de nieuwe schoenen meteen aan? Hoezo leren mijn kinderen dan het verkeerde? Ze leren dat het leven een feestje kan zijn, belangrijke les vind ik. 
Gelukkig vroeg hier de verkoopster zelf al vaak: wil je ze meteen aandoen? Jaaaa! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.