Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gisteren tegen beter weten in in het camping restaurant gegeten.  Brrr wat slecht, slappe friet, verbrande pizza, boeuf die echt niet medium was maar bijna rauw (misschien verschillende definitie van medium?). Toch altijd weer bijzonder dat je zo slecht kan eten in een land dat beroemd is om het eten. Na 1 dag Frankrijk is de conclusie dat het deze zomer toch weer italie wordt. 
Wel zitten we op 15 min van een mega grote leclerc. Dus daar ga ik binnenkort op een rustig moment (zaterdagmiddag was het een gekkenhuis) alleen naar toe om in te slaan.
Vanmiddag hoop ik ergens aan de zee te lunchen en voor vanavond ingrediënten voor caesar salade gehaald.

Dorestad schreef op 04-05-2024 om 18:36:

[..]

Helaas. De planten zijn aan het eind van hun leven, zullen na dit seizoen worden verwijderd. Ze leveren dit jaar beduidend vezeliger asperges. Mijn moeder kookt ze, gooit de staafmixer erdoor en gaat dan zeven. Ik denk dat ik het misschien ook zo ga doen. Kontjes er uiteraard wel af. Ik heb alleen het uitgesteld naar morgen.

Ah, ik begrijp het. Je leek me al niet het type om asperges te gaan schillen alleen omdat je dacht dat het zo hoorde  

Je zou het ook nog deels kunnen doen, alleen de beste schillen en de rest koken en zeven. Maar kan me voorstellen dat je er met jouw handen sowieso niet aan begint. 

Ik moet morgen naar de fysio voor mijn handen, begin artrose te krijgen Ben benieuwd wat ze zegt. Ik doe zo ongeveer niet anders dan met m’n handen werken, zowel professioneel als in m’n vrije tijd, en ik ben ook best slecht in dingen niet doen omdat t beter is voor mn lijf. Maar ik zal wel eea anders moeten gaan doen als ik dit werk wil blijven doen, vrees ik. 

Gisteren had ik een eter en ik maakte noodle soup. Was erg lekker geworden. Vandaag gaan we naar familie van lief. Geen idee wat we daar te eten krijgen. 

Hier schoof de meegebrachte pasta door naar vandaag.
Tegen beter weten in (ik neem niet voor niks makkelijk eten mee voor dag 1!) wilde vriend (en beloofde dit ook meteen de kinderen) in het restaurant van de camping eten (vol), toen patat/pizza halen bij de campingsnackbar (mega rij) en toen maar naar het dorp gereden om patat te halen waardoor we pas om 20u aten (heel stil kauwen dus, want dodenherdenking) en niet echt heel veel hadden geluncht. Gelukkig waren en chips en toastjes einde van de middag.

Grrr, haha zo herkenbaar Jynta. Tegenwoordig grijp ik dan in en zeg nee, jammer dan dat ik manlief ondermijn, maar het is niet voor niks dat ik dit regel. Morgen afhalen is ook lekker. 
Vanavond eten we een kipschnitzel, sperziebonen en roasted potatoes. Simpel maar vast lekker.

Man maakt ravioli: de vulling is eekhoorntjesbrood,met ricotta. Er bij een salade,en een Tessinerbraten.

Moosey, dat is flink balen, van je handen! En Jynta, ik kan me je frustratie voorstellen. Wij gaan morgen naar een huisjespark en ik neem daarvoor een diepvriesbaksteen mee die we de eerste avond eten. Baksteen fungeert meteen als koelelement voor andere boodschappen. 

Ik ga vanmiddag naar een feestje, daar eet ik vanavond ook. Man kan een diepvriespizza pakken of zelf iets regelen als hij daar geen zin in heeft.

Ik weet het nog niet. Straks maar ff naar de winkel iets verzinnen.

ik heb de hamburger van gisteren nog liggen, dus die moet op vandaag. En ik heb kip uit de vriezer gehaald, daar ga ik een curry van maken voor morgen en wat in de vriezer. 

yette

yette

05-05-2024 om 11:27 Topicstarter

Vandaag en morgen of overmorgen eten we een vriezermaal: keema, rendang, bami, sajoer boontjes. Ruimt lekker op   
Ik hoef er alleen nog rijst bij te koken. 

Hier iets wat ik de laatste tijd vaak eet: in oa ketjap en sambal gemarineerde gebakken tofu, sperziebonen en zilvervliesrijst.

Ben benieuwd of iemand de Vrijheidssoep gaat maken of eten vandaag. 

Jakkes Moos, wat naar, die artrose. Helaas ken ik het ook, fijn is anders. Sterkte!
Ik heb net de garnalen voor bij de asperges uit de vriezer gehaald, en een klein stukje kip. Maar dat heb ik dan weer, ik heb ineens ontzettende zin in rendang. Dat gaat vandaag niet meer lukken, want voor het vlees ontdooid is zijn we uren verder en dan nog uren op een pitje. Wordt na middernacht voor we aan tafel kunnen, geen goed plan. Bovendien, rendang met asperges lijkt me ook geen combi. Dilemma's dilemma's...

Moosey schreef op 05-05-2024 om 09:06:

[..]


Ik moet morgen naar de fysio voor mijn handen, begin artrose te krijgen Ben benieuwd wat ze zegt. Ik doe zo ongeveer niet anders dan met m’n handen werken, zowel professioneel als in m’n vrije tijd, en ik ben ook best slecht in dingen niet doen omdat t beter is voor mn lijf. Maar ik zal wel eea anders moeten gaan doen als ik dit werk wil blijven doen, vrees ik.


Ik begin ook last te krijgen van artrose. Heb ook last van Artritis, maar in beide pinken begint nu artrose de kop op te steken. Ga, nog niet, naar fysio maar zal mss straks wel moeten. 

anijsblokje schreef op 05-05-2024 om 11:50:


Ben benieuwd of iemand de Vrijheidssoep gaat maken of eten vandaag.

Vrijheidssoep?

Balen van je handen Moos 

Haas, bummer van het restaurant. Is inderdaad altijd zo en soms trap je er weer in

Vrijdag verse asperges bij de boer gehaald. Waren heel dik dus ik heb de gebakken aardappels laten zitten en alleen met ei, ham en gesmolten boter gegeten. Waren heerlijk zoet.

Gister hadden we een uitgebreide borrelplank met kaas, vis en pate bij vrienden thuis

Zo eten maak ik tortilla wraps met kip, Chili bonen en paprika 

Hier wordt het soep met stokbrood.  Lekker simpel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.