Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Hier vanavond lammgigot met witte asperges...Ben de vriezer aan het leeg eten,want ik ga woensdag naar NL, en daarkoop ik frikandellen en kroketten.

Hier gisteravond gegrilde wortel met ui uit de oven met mediterraanse kruiden, biefstuk en een heerlijke rode wijnsaus. Mooie start van het weekend. 

ik kreeg gisteren 3 kg groene asperges,  sommigen 40 cm lang en dun,  sommigen dik.  Ze moeten toch eigenlijk geschild worden.  Dat vind ik,  met 2 koetsiershanden,  een lastig werkje.  Zalm erbij denk ik 

Ik had gisteren toen ik de laatste boodschappen deed voor ons midweekje weg een verspakket meegenomen. Iets Japans, katsu curry ofzo. Man en ik hebben al flink zitten geinen om die naam. Maar goed, het is dus een curry met oa wortel en bloemkool, rijst erbij en krokante kipreepjes. Ik ben benieuwd. 

Dorestad schreef op 04-05-2024 om 10:53:

ik kreeg gisteren 3 kg groene asperges, sommigen 40 cm lang en dun, sommigen dik. Ze moeten toch eigenlijk geschild worden. Dat vind ik, met 2 koetsiershanden, een lastig werkje. Zalm erbij denk ik

Nee joh! Kontjes er ruim afsnijden en schillen is echt niet nodig bij groene. Of ze moeten echt veel te laat zijn geoogst, dan misschien wel, dat weet ik niet. Ik eet elk jaar wekenlang Nederlandse groene asperges en ik schil nooit. Zonde van het werk en zonde van de asperges. 

Vanavond maar weer eens mosselen, daar had ik zomaar zin in. Echtgenoot vindt het ook niet vervelend . Ik heb alleen geen witte wijn in huis, nu ga ik maar eens proberen of onze gekregen cider droog genoeg is om de wijn te vervangen.

Morgen worden het asperges en grote garnalen op z'n Aziatisch. De asperges bij de Hyper U waren nog net draaglijk. Het viel me in Nederland weer op hoe verwend we daar zijn op het gebied van groenten. De kwaliteit en de verscheidenheid zijn hier vaak vreselijk, zo jammer.

Brunch klaarmaken was een haastklus want we wilden op pad, ik nam daarom maar simpelweg een bos wortels mee en lepelde wat harissa in een bakje hummus en griste een zak noten mee. Ik dénk namelijk altijd dat ik zeeën van tijd heb in het weekend maar dat is niet zo. We hebben heerlijk gepicknickt. Met een thermos thee en een thermos koffie karamel latte in een bos zitten was heerlijk. 

Verder vandaag: een salade van gegrilde groene asperges en aardbeien in balsamicodressing met feta. Uiringen, munt, yum. 

ik heb een groentesoep gemaakt en ik heb nog een hamburger liggen. Oh en nog een pitabroodje, kan daar de hamburger wel op

Wij eten broodjes hotdog. Heb bij jumbo eens een keer knakworsten uit de koeling gehaald ipv uit blik.

pizza 

yette

yette

04-05-2024 om 17:55 Topicstarter

Ik ben niet vooruit te branden. Migraine sans migraine. Er eten er twee pizza, één eet pasta alla Norma en één bami. 

Moosey schreef op 04-05-2024 om 11:56:

[..]

Nee joh! Kontjes er ruim afsnijden en schillen is echt niet nodig bij groene. Of ze moeten echt veel te laat zijn geoogst, dan misschien wel, dat weet ik niet. Ik eet elk jaar wekenlang Nederlandse groene asperges en ik schil nooit. Zonde van het werk en zonde van de asperges.

Helaas.  De planten zijn aan het eind van hun leven,  zullen na dit seizoen worden verwijderd.  Ze leveren dit jaar beduidend vezeliger asperges. Mijn moeder kookt ze,  gooit de staafmixer erdoor en gaat dan zeven.  Ik denk dat ik het misschien ook zo ga doen.  Kontjes er uiteraard wel af.  Ik heb alleen het uitgesteld naar morgen.  

Tijdens het zoeken naar de cider kwam ik gelukkig een eveneens vergeten fles Muscadet tegen. Halleluja! Soms loont het om een rommeltje van spullen in je kast te hebben.

Beterschap Yette, dit klinkt niet fijn. Niet vooruit te branden komt me akelig bekend voor.

Friezinnetje schreef op 04-05-2024 om 16:54:

ik heb een groentesoep gemaakt en ik heb nog een hamburger liggen. Oh en nog een pitabroodje, kan daar de hamburger wel op

de hamburger laten liggen in de koeling, ipv een bakje met kwark gegeten

Gisteren als late lunch tagliatelle alla putanesca. En gemengde sla. 's Avonds maakte man wat bruschette voor bij de Finse série die we momenteel op fletnix kijken.

Vandaag kippenpoten met een bol knoflook en rozemarijn uit de oven. Daar komt boulgour met (diepvries) juliennegroeten bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.