Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


rodebietenstamppot met stoofvlees

Gefeliciteerd Dewi!

Wij eten zelfbelegde pizza's.  De mijne met artisjok, champignons en blauwe kaas

yette

yette

17-05-2024 om 21:05 Topicstarter

Vanavond heeft De Vader Ceasar salad gemaakt. 

Ik heb (na het doppen en weggeven aan mijn ouders) 700 gram tuinboontjes en 200 gram radijs uit de moestuin. Iemand een idee hoe ik dat aan de man (lees: De Vader) krijg? Die blieft geen van beide, maar hij is wel meer gaan eten als ik er een fraaie draai aan geef. Kan je bijvoorbeeld een soort guacamole maken van jonge tuinboontjes? 

Radijsjes gebruik ik graag ik een wokje met ui, wortel, taugé en 5-spice, knoflook, gember en iets als sesamolie, sweet chilisaus en ketjap. Beetje komkommer erdoor ook nog. Noedels, groenten erop, gebakken ei. Ook lekker met eendenborst.

Tuinbonen zou ik allemaal hebben weggegeven, net als doperwten ruikt het voor mij naar zweetvoeten. Dus net als doperwten een puree met feta, knoflook, Citroenzest en munt maken misschien? Dat maakt doperwten voor mij eetbaar. O en goed dubbeldoppen. Die velletjes… het is een kindertrauma. 

Tuinbonen heb ik nooit hoeven en dus ook niet leren eten omdat mijn moeder daar een kindertrauma mee had net Als Toetie alleen zij zei altijd dat ze het naar vuile was vond ruiken 
Ik zou er denk ik ook met veel kruiden een soort puree /humus van maken.

Wij gaan uit eten vanavond in een Nepalees /Indiaas restaurant, helaas doet de menukaart online een beetje raar en de recensies op Google zijn nogal wisselend dus ben benieuwd.

yette

yette

18-05-2024 om 08:14 Topicstarter

Klinkt goed, Toetie! 

En ja, de grote tuinbonen heb ik inderdaad dubbel gedopt. Vorige week at ik ze voor het eerst rauw bij de buren. Beetje zout erop en knabbelen maar. Smaakt heel anders (frisser en pittiger) dan doodgekookt. Maar De Vader durfde het toch niet aan,  

Krijgen bezoek: voorgerecht maakt man; ravioli met paddenstoelen vulling.Hoofdgerecht piemontesisches konijn, met paprika,ansjovis ui, en kruiden.daarbij polenta.En het toetje is een limoncello creme. 

Vriendlief en ik zijn vandaag naar de glutenvrije bakker gefietst, en kwamen terug met pistache cake, croissantjes en stroopwafels. Die stroopwafels waren bedoeld voor morgen maar eh  dat hebben ze niet gehaald hoor. Die zijn onderweg naar huis al gesneuveld. Het was een heerlijk begin van een lang weekend. Vers sinaasappelsap, aardbeien en cappuccino erbij en de ☀️.  Maar lang kan ik niet stilzitten in de tuin, dus ik ga er straks lekker in wroeten.

Vanavond kookt vriendlief, dat doet hij niet vaak, en zijn motivatie komt waarschijnlijk vooral uit zijn wens aardappelpuree te willen eten  . Geen idee wat hij erbij maakt. Uitgebakken spekjes meestal. En that’s it.

Ik zie hier heerlijke dingen voorbij komen. Vandaag niet koken maar lekker wat borrelen en lekkere kleine hapjes eten vandaag in een cocktailbar.

Wij gooien vanavond wat (Vlaamse) friet in de airfryer, daarbij komen erwtjes en pangafilet op tafel. Lekker makkelijk, want examennakijkstress... Dus ik ga gauw weer verder.

Goedemorgen, het lijkt een mooiere (zonnigere) dag te worden dan ik gisteren dacht! Wat fijn. We waren er al vroeg uit, want frut II zwemles, dan tussendoor naar de scouting om daar frut I af te leveren, dan weer terug naar het zwembad. Ook nog even bij de bakker geweest voor lekkere broodjes voor straks
Frut I heeft vanmiddag een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje waar ze ook blijft eten. Dus II mocht zeggen wat we gingen eten als thuisblijvers... poffertjes! Oh well, dat doen we dan maar.

Wij gaan zometeen op bezoek bij vrienden die op de camping staan. We gaan daar bbq-en.  Ik heb een watermeloen in stukken gesneden,  een tomaat, ui, paprika,  komkommer salade gemaakt en neem wat worstjes en filetlapjes mee. Hopelijk houden we het droog.

ik had nog een restje nasi over en die heb ik koud gegeten (nasi-salade ) en toen nog een stuk watermeloen met wat feta. Het was hier nog weer een warme dag, dus lekker makkelijk qua eten

Hier werd het plan geweizigd en werden het zelfgemaakte pizza. 

yette

yette

18-05-2024 om 19:53 Topicstarter

We hebben geen van beiden echt honger of zin om te koken. Dus het wordt een zelf te maken stokbroodje gezond. Met een biertje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.