Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Ja/Nee Loonsverhoging

Vragen jullie makkelijk loonsverhoging? En vinden jullie onderhandelen over arbeidsvoorwaarden leuk? Of helemaal niet? Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Peiling

Loonsverhoging vragen

Maximaal 2 antwoorden.

57 stemmen
21%
79%

Campanula schreef op 14-05-2024 om 14:51:

[..]

Dat is niet belangrijk voor het topic. Gaat erom of je om loonsverhoging vraagt ja/nee en waarom wel/niet. 70% niet tot nu toe. Ik vind dat toch wel erg jammer om te lezen. Tevreden mensen blijkbaar. Wel fijn voor die werkgevers. Lekker rustig.

Waarom is dat jammer? Ik ben tevreden met het salaris dat ik krijg. Bovendien zit ik hier ook redelijk vast in een Cao (onderwijs). Ik heb wel bij mij aanstelling kunnen bedingen dat ik bij goed functioneren aan het einde van die loonschaal naar de volgende zou gaan. Mijn functie kan in 2 verschillende loonschalen voorkomen. Dat is wel gebeurd. Maar verder valt er niet veel te onderhandelen. En eerlijk gezegd, daar ben ik ook heel slecht in. Maar zolang ik genoeg geld heb om fatsoenlijk van te leven en wat leuke dingen te kunnen doen, hoef ik niet zonodig veel meer.

Edit: ik werk in een ontzettend fijn team, ik heb enorm leuk werk wat goed bij me past, dat vind ik belangrijker dan een grote zak met geld.

Campanula schreef op 14-05-2024 om 14:51:

[..]

Dat is niet belangrijk voor het topic. Gaat erom of je om loonsverhoging vraagt ja/nee en waarom wel/niet. 70% niet tot nu toe. Ik vind dat toch wel erg jammer om te lezen. Tevreden mensen blijkbaar. Wel fijn voor die werkgevers. Lekker rustig.

Ik zie hier wel een mooi voorbeeld van betweterigheid. Met een bijzondere conclusie, die toch niet echt de lading dekt.

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 15:49 Topicstarter

CharlieB schreef op 14-05-2024 om 15:03:

[..]

Waarom vind je dat erg jammer om te lezen?

Krijg dan meer het idee dat mensen niet zo assertief zijn of bang zijn voor (loon)onderhandelingen. Maar je kunt het op veel manieren interpreteren. Tevredenheid, niet het onderste uit de kan willen/hoeven slepen, 'voldoende' goed genoeg vinden. Het blijft uiteindelijk je verdiende loon.

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 15:53 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 14-05-2024 om 15:15:

[..]

Ik zie hier wel een mooi voorbeeld van betweterigheid. Met een bijzondere conclusie, die toch niet echt de lading dekt.

Onjuist, flauw, op de persoon en er ook nog eens andere topics erbij halen om je 'punt' te maken. En een persoonlijke constatering is nog geen collectieve conclusie. Je kunt wel zoveel interpretaties op die score loslaten.

'fijn voor die werkgevers, lekker rustig' zou ik iets vrolijker interpreteren. 

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 15:59 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 14-05-2024 om 15:05:

Ik heb het idee dat je op dit vlak een beetje waanideeën hebt. Of discussie probeert op te wekken?

Jouw N=1 is niet representatief, dat zie je ook terug in reacties van meerdere forummers. Ik vind het dan ook gek om van jou te lezen dat jij jouw N=1 projecteert op ieder ander. En jammer dat je mensen die aangeven dat er geen ruimte is (indirect) wegzet als "gedwee" en "makkelijk te overtuigen".

Okė dan. En wegzetten. Kuch.

Iedereen mag gewoon zijn mening geven. En als die woorden van mij, niet bij je van toepassing zijn, dan is het toch helemaal prima verder.

Campanula schreef op 14-05-2024 om 14:00:

[..]

Staken!✊

Daar wordt over gesproken, maar is ook niets makkelijk. We kunnen onmogelijk allemaal het werk neerleggen. In de zorg zal er altijd iemand moeten werken, want je kan de patiënten niet laten stikken. 

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 16:03 Topicstarter

BlairW schreef op 14-05-2024 om 16:00:

[..]

Daar wordt over gesproken, maar is ook niets makkelijk. We kunnen onmogelijk allemaal het werk neerleggen. In de zorg zal er altijd iemand moeten werken, want je kan de patiënten niet laten stikken.

Hopelijk gaat het jullie lukken. 

Campanula schreef op 14-05-2024 om 15:59:

[..]

Okė dan. En wegzetten. Kuch.

Iedereen mag gewoon zijn mening geven. En als die woorden van mij, niet bij je van toepassing zijn, dan is het toch helemaal prima verder.

Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, dat stel ik ook niet ter discussie. Ik had van jou gewoon meer ruimte voor nuance verwacht en minder 'er is 1 smaak en die is voor iedereen hetzelfde'.

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 16:21 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 14-05-2024 om 16:15:

[..]

Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, dat stel ik ook niet ter discussie. Ik had van jou gewoon meer ruimte voor nuance verwacht en minder 'er is 1 smaak en die is voor iedereen hetzelfde'.

Dat maak jij er dan toch echt zelf van. Ik lees genoeg diverse reacties. En ik geef ook rekenschap van andere interpretaties. Jammer dat ik niet aan je verwachtingen voldoe en dat je het persoonlijk maakt. Volgende keer beter.

Campanula schreef op 14-05-2024 om 15:53:

[..]

Onjuist, flauw, op de persoon en er ook nog eens andere topics erbij halen om je 'punt' te maken. En een persoonlijke constatering is nog geen collectieve conclusie. Je kunt wel zoveel interpretaties op die score loslaten.

'fijn voor die werkgevers, lekker rustig' zou ik iets vrolijker interpreteren.

Mijn opmerking was niet rottig bedoeld. Ik zie alleen dat je bij je conclusie, noem het persoonlijke constatering en gevolgtrekking, voorbij gaat aan alle (m.i. valide) argumenten van anderen. Het is op zijn minst subjectief.

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 16:31 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 14-05-2024 om 16:23:

[..]

Mijn opmerking was niet rottig bedoeld. Ik zie alleen dat je bij je conclusie, noem het persoonlijke constatering en gevolgtrekking, voorbij gaat aan alle (m.i. valide) argumenten van anderen. Het is op zijn minst subjectief.

Onzin. Je woordkeuze is verder een dappere, maar hopeloze, poging om mijn reeds geformuleerde relativeringen uit te wissen. Alsof ik voorbij ga andere argumenten. Dit is framen. Naast op de persoon spelen. Fraai.

'Tevredenheid, niet het onderste uit de kan willen/hoeven slepen, 'voldoende' goed genoeg vinden. Het blijft uiteindelijk je verdiende loon.'

Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt Campanula? 

Campanula schreef op 14-05-2024 om 16:31:

[..]

Onzin. Je woordkeuze is verder een dappere, maar hopeloze, poging om mijn reeds geformuleerde relativeringen uit te wissen. Alsof ik voorbij ga andere argumenten. Dit is framen. Naast op de persoon spelen. Fraai.

'Tevredenheid, niet het onderste uit de kan willen/hoeven slepen, 'voldoende' goed genoeg vinden. Het blijft uiteindelijk je verdiende loon.'

Gut wat onaardig.

Campanula

Campanula

14-05-2024 om 16:37 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 14-05-2024 om 16:34:

Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt Campanula?

Nee? Hoezo? Wil je het nu over het topic hebben of over mij? Die McGonagill ook al.

Omdat je zo reageert. Ik hoop dat je een fijne avond tegemoet gaat en morgen weer fris en fruitig ten tonele verschijnt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.