Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


CharlieB schreef op 15-11-2024 om 19:35:

[..]

Maar plannen ze die afspraak dan gewoon over jouw reeds bestaande afspraak heen? Dat vind ik best brutaal. Leuk dat afspraken verzetten niet hun werk is, maar als je degene bent die een dubbele afspraak plant, is dat toch wel het minste wat je kan doen

Die blokken zijn speciaal voor dit soort gesprekken in mijn agenda gezet om ze vrij te houden zodat er geen dubbele afspraken ontstaan. Maar dan moet ze die afspraken dus wel op de juiste momenten inplannen, anders hebben die blokken geen zin. 

Milala schreef op 15-11-2024 om 20:56:

[..]

De externen zijn niet aan de agenda afspraak gekoppeld. Dus die staan dan gewoon op de stoep terwijl ik niet in huis ben.

De eigenaar van de agenda van waaruit de meeting is gepland ontvangt de afwijzing. Als die daar geen actie op onderneemt zullen de externen idd bij jou op de stoep staan. 

Poezie schreef op 15-11-2024 om 21:01:

[..]

De eigenaar van de agenda van waaruit de meeting is gepland ontvangt de afwijzing. Als die daar geen actie op onderneemt zullen de externen idd bij jou op de stoep staan.

Dat hoeft niet dan moet erwel in staan dat de delegate meldingen ontvangt.

Ysenda schreef op 15-11-2024 om 21:02:

[..]

Dat hoeft niet dan moet erwel in staan dat de delegate meldingen ontvangt.

Of de gedelegeerde inderdaad. 

Poezie schreef op 15-11-2024 om 21:04:

[..]

Of de gedelegeerde inderdaad.

Aanvulling: je moet natuurlijk wel declinen met antwoord, anders krijgt de organisator geen bericht. 

Dat is waar maar blijkbaar heeft ze daar geen boodschap aan. Vind het nogal bijzonder dat het zo moet. Leidinggevende is op de hoogte gesteld. Meer kan ik niet doen ben ik bang.

Bij ons is binnenkort een kerstborrel voor het hele gebouw. Omdat er ook teams zijn met wisseldienst, is die borrel van 13 tot 18 uur. Van de week zat ik bij een groepje collega’s uit een ander (dagdienst) team en kwam hun leidinggevende. Zij wilde afspraken maken over die borrel. De teamleden mochten daar best even heen, maar dan verwachtte ze wel dat ze daarna nog wat uur zouden werken ‘want het werk moet wel gedaan worden.’ Dat is ook zo’n dame die verzoeken om studiedagen afwijst omdat er al een ander teamlid naar de betreffende bijeenkomst gaat, die je dan maar bij moet praten.
Misschien is dit bij andere bedrijven wel heel normaal, maar bij ons is de leidinggevende in de regel iemand die voor de medewerkers werkt en dingen faciliteert. Ik maak zelf wel uit of ik tijd heb om 5 uur op een borrel te gaan staan

Muurbloem1985

Muurbloem1985

24-11-2024 om 09:48 Topicstarter

Ik ga niet meer naar de kerstborrel, zo genoeg van dat mensen de hele tijd op elkaar letten en het hele sociale dat ik bij mijzelf dacht waarom doe ik dit eigenlijk nog?

MMcGonagall schreef op 23-11-2024 om 11:27:

Bij ons is binnenkort een kerstborrel voor het hele gebouw. Omdat er ook teams zijn met wisseldienst, is die borrel van 13 tot 18 uur. Van de week zat ik bij een groepje collega’s uit een ander (dagdienst) team en kwam hun leidinggevende. Zij wilde afspraken maken over die borrel. De teamleden mochten daar best even heen, maar dan verwachtte ze wel dat ze daarna nog wat uur zouden werken ‘want het werk moet wel gedaan worden.’ Dat is ook zo’n dame die verzoeken om studiedagen afwijst omdat er al een ander teamlid naar de betreffende bijeenkomst gaat, die je dan maar bij moet praten.
Misschien is dit bij andere bedrijven wel heel normaal, maar bij ons is de leidinggevende in de regel iemand die voor de medewerkers werkt en dingen faciliteert. Ik maak zelf wel uit of ik tijd heb om 5 uur op een borrel te gaan staan

Tja, dat werk moet toch gedaan worden lijkt me. Lijkt me nogal raar om van bv van 13 tot 14 uur naar die borrel te gaan en daarna maar gewoon naar huis te gaan

Wij hebben de kerstborrel ook met het hele bedrijf, vreselijk!

Een bedrijf vroeg een tijd geleden om een onderzoek door ons. Vanwege enkele specifieke specialistische vragen werd ik er ook bij betrokken. De benodigde stukken zaten niet bij de aanvraag dus de secretaresse heeft die gevraagd. Antwoord: dan moeten we nog kijken of we die kunnen sturen. Na een paar dagen nog eens gevraagd. Degene die die dat dossier heeft opgesteld is er nu niet, dus we kunnen niks sturen. Toen doorgegeven dat we dan in afwachting van de stukken de deadline opschuiven aangezien wij zo ook niet verder kunnen. Toen kwam de zelfde dag een mailbericht met informatie/samenvatting van dossierstukken. Wéér aangegeven dat ik écht het dossier nodig heb en ook hogerop in hun bedrijf neergelegd dat wij de deadline verplaatsten ivm ontbrekende stukken. Vervolgens kwam dan toch het dossier en hebben wij ons onderzoek en advies kunnen afronden.

Nu hebben zij nadere vragen naar aanleiding van mijn rapport. Of ik wil terugbellen. Ik heb gevraagd om eerst hun vragen alvast op de mail te zetten zodat ik mij kon voorbereiden. Dat was lastig, dus of ik toch maar wilde bellen. Geprobeerd; geen gehoor. Dus ik heb een mail gestuurd met het verzoek zelf terug te bellen en mijn werkdagen en werktijden erbij. Krijg ik een mail terug dat ze deze week geen tijd voor mij heeft, maar dat ik volgende week maandag om 16 uur mag bellen. 

Meh. Jullie willen een onderzoek. En jullie willen nu overleg. Doe es effe niet zo moeilijk.

noas_1993 schreef op 24-11-2024 om 11:05:

[..]

Tja, dat werk moet toch gedaan worden lijkt me. Lijkt me nogal raar om van bv van 13 tot 14 uur naar die borrel te gaan en daarna maar gewoon naar huis te gaan

Wij hebben de kerstborrel ook met het hele bedrijf, vreselijk!

het werk moet wel gedaan worden, maar dit soort dingen zijn ook belangrijk voor de cohesie, zeker nu er steeds meer thuis gewerkt wordt en de koffieautomaatpraat ontbreekt. 

maar rond kerst heb je vaker dat dingen wat meer blijven liggen, dat is bij de meeste werkzaamheden nauwelijks een probleem als je daar met je planning al rekening mee houdt. 

Moet actief mensen benaderen om in zorg te komen maar we hebben helemaal geen plek. Maar is subsidie voor dus het moet. 

veel  onrust bij mijn werkgever er moet bezuinigd worden maar niemand weet hoe en wat. Krijgen al weken te horen dat we binnenkort bericht krijgen.

Meesje schreef op 25-11-2024 om 11:15:

Een bedrijf vroeg een tijd geleden om een onderzoek door ons. Vanwege enkele specifieke specialistische vragen werd ik er ook bij betrokken. De benodigde stukken zaten niet bij de aanvraag dus de secretaresse heeft die gevraagd. Antwoord: dan moeten we nog kijken of we die kunnen sturen. Na een paar dagen nog eens gevraagd. Degene die die dat dossier heeft opgesteld is er nu niet, dus we kunnen niks sturen. Toen doorgegeven dat we dan in afwachting van de stukken de deadline opschuiven aangezien wij zo ook niet verder kunnen. Toen kwam de zelfde dag een mailbericht met informatie/samenvatting van dossierstukken. Wéér aangegeven dat ik écht het dossier nodig heb en ook hogerop in hun bedrijf neergelegd dat wij de deadline verplaatsten ivm ontbrekende stukken. Vervolgens kwam dan toch het dossier en hebben wij ons onderzoek en advies kunnen afronden.

Nu hebben zij nadere vragen naar aanleiding van mijn rapport. Of ik wil terugbellen. Ik heb gevraagd om eerst hun vragen alvast op de mail te zetten zodat ik mij kon voorbereiden. Dat was lastig, dus of ik toch maar wilde bellen. Geprobeerd; geen gehoor. Dus ik heb een mail gestuurd met het verzoek zelf terug te bellen en mijn werkdagen en werktijden erbij. Krijg ik een mail terug dat ze deze week geen tijd voor mij heeft, maar dat ik volgende week maandag om 16 uur mag bellen.

Meh. Jullie willen een onderzoek. En jullie willen nu overleg. Doe es effe niet zo moeilijk.

Wie is hier de klant?

Peaches schreef op 25-11-2024 om 22:48:

[..]

Wie is hier de klant?

Zij zijn de klant. Maar ook als klant zul je mee moeten werken wil je een dienst goed geleverd krijgen.

Als ik als klant in een schoenwinkel advies vraag maar vervolgens weiger mijn schoenen uit te trekken om te passen zal de winkelmedewerker ook aangeven dat ze dan niet kunnen vaststellen of de schoen past. (vraagt een adviesrapport  maar levert niet de achterliggende informatie waarop het advies gebaseerd dient te worden)

En als ik als klant de schoenwinkel bel, niet wil vertellen waarom ik bel en dan aangeef dat ik het te druk heb om met ze te bellen en dat ze volgende week maar moeten terugbellen dan denk ik dat ze dat ook zeer vreemd zouden vinden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.