Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Diyer schreef op 14-08-2024 om 21:09:

[..]

Zou ik ook gezegd kunnen hebben. Zie het weirdo gedeelte niet helemaal. En vind het zelf ook fijn als iemand (m/v maakt me niks uit) zoiets tegen mij zou zeggen als die merkt dat ik wat terughoudend ben.

Ik vind het niet eng om te bellen maar vroeg me af of het niet apart is om iemand over iets te bellen van drie jaar terug, als diegene nu iets totaal anders doet.

MMcGonagall schreef op 14-08-2024 om 21:56:

[..]

Ik vind het niet eng om te bellen maar vroeg me af of het niet apart is om iemand over iets te bellen van drie jaar terug, als diegene nu iets totaal anders doet.

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet weird wat hij zei. Ik zou zoiets inderdaad ook gezegd kunnen hebben. Gewoon vanuit behulpzaamheid.

Werkgever moet bezuinigen en waar beginnen ze op de werkvloer.
Blijkbaar zijn ze effe vergeten dat leidinggevende dit jaar nog een vette bonus hebben gehad omdat ze zo goed gepresteerd hebben. 
Ik vraag mij dan toch af op welk vlak ze zulke goede prestaties hebben geleverd 

rooiekater schreef op 16-08-2024 om 18:25:

Werkgever moet bezuinigen en waar beginnen ze op de werkvloer.
Blijkbaar zijn ze effe vergeten dat leidinggevende dit jaar nog een vette bonus hebben gehad omdat ze zo goed gepresteerd hebben.
Ik vraag mij dan toch af op welk vlak ze zulke goede prestaties hebben geleverd

Hoe meer ze bezuinigd hebben, hoe hoger de bonus. Jeweettoch. 

ToetieToover schreef op 16-08-2024 om 18:28:

[..]

Hoe meer ze bezuinigd hebben, hoe hoger de bonus. Jeweettoch.

Ik werk in de zorg vind dat ze zich kapot moeten schamen voor bonus en nu moet de werkvloer inleveren. 

Is het een idee om dit gezamenlijk met je collega's in een brief te communiceren, de krant een brief te schrijven en ook eens de vakbond hierbij te betrekken? Klinkt als een knap staaltje mismanagement en weer een van de zovele redenen waarom personeel allemaal wegloopt uit de zorg. Soms gaan mensen pas tot excuses en beter management over als de schijnwerper wordt geworpen op hun werk.

Diyer schreef op 19-08-2024 om 11:01:

Is het een idee om dit gezamenlijk met je collega's in een brief te communiceren, de krant een brief te schrijven en ook eens de vakbond hierbij te betrekken? Klinkt als een knap staaltje mismanagement en weer een van de zovele redenen waarom personeel allemaal wegloopt uit de zorg. Soms gaan mensen pas tot excuses en beter management over als de schijnwerper wordt geworpen op hun werk.

Vakbond is al ingeschakeld en de lokale krant heeft er al lucht van gekregen. En mijn gok is dan mantelzorg en familie het er ook niet bij laat zitten.  

Hoop dat het iets uithaalt door die schijnwerpers. Bah, vind het naar voor jou/jullie en een typisch voorbeeld van slecht werkgeverschap. Hoop dat jullie je met elkaar sterk gaan maken hoor 💪

ik hoop het maar vrees er voor... Vakbond heeft mij vandaag wel toegezegd bij het volgende gesprek te zijn dat ik heb met werkgever. Omdat 1 van de maatregelen mij hard zal treffen en Vakbond zegt dat mag wettelijk niet.

Bij ons op het werk heb je een gezamenlijke keuken. (Voor +-50 man). En iedere morgen is het weer een grote bende. omdat iedereen al zijn kopjes en bordjes  op zijn bureau laat staan en aan het eind van de dag het naar de vaatwasser brengt, die dan natuurlijk vol is. Dus dan maar op het aanrecht. 

Tot mijn grote verbazing hoorde ik gisteren dat de MT leden bij ons 1 keer in de week gezamenlijk lunchen (wie kan sluit aan) op kosten van het bedrijf! Is begin deze maand ingegaan

En nee, ik ben zeker niet jaloers. Maar dan wordt er aan de ene kant gezeken dat er bezuinigd moet worden, maar elke week zo'n lunch moet maar kunnen omdat het het MT is?

(Denk hierbij aan luxe broodjes, melk, een stuk fruit en een kop soep)

Daarbij vind ik dat er sowieso wat strenger gekeken mag worden naar lunch bestellen op kosten van de baas/ Wat is er mis met je eigen brood meenemen? 

noas_1993 schreef op 21-08-2024 om 14:20:

Tot mijn grote verbazing hoorde ik gisteren dat de MT leden bij ons 1 keer in de week gezamenlijk lunchen (wie kan sluit aan) op kosten van het bedrijf! Is begin deze maand ingegaan

En nee, ik ben zeker niet jaloers. Maar dan wordt er aan de ene kant gezeken dat er bezuinigd moet worden, maar elke week zo'n lunch moet maar kunnen omdat het het MT is?

(Denk hierbij aan luxe broodjes, melk, een stuk fruit en een kop soep)

Daarbij vind ik dat er sowieso wat strenger gekeken mag worden naar lunch bestellen op kosten van de baas/ Wat is er mis met je eigen brood meenemen?

*Ja, maar zij zijn dan aan het werk.**


*=cynisme aan 

**=cynisme uit

noas_1993 schreef op 21-08-2024 om 14:20:

Tot mijn grote verbazing hoorde ik gisteren dat de MT leden bij ons 1 keer in de week gezamenlijk lunchen (wie kan sluit aan) op kosten van het bedrijf! Is begin deze maand ingegaan

En nee, ik ben zeker niet jaloers. Maar dan wordt er aan de ene kant gezeken dat er bezuinigd moet worden, maar elke week zo'n lunch moet maar kunnen omdat het het MT is?

(Denk hierbij aan luxe broodjes, melk, een stuk fruit en een kop soep)

Daarbij vind ik dat er sowieso wat strenger gekeken mag worden naar lunch bestellen op kosten van de baas/ Wat is er mis met je eigen brood meenemen?

Het is idd niet netjes, niet alleen vanwege de kosten, maar ook dat het MT zichzelf meer gunt dan de andere medewerkers. Goede leiders zorgen juist goed voor de medewerkers. 

MMcGonagall schreef op 14-08-2024 om 20:33:

Ergens ook wel weer grappig. Ik heb een nieuwe baan, zelfde werkgever, ander kantoor en functie. Ik doe nu iets wat ik nog niet eerder heb gedaan dus veel onderwerpen zijn nieuw en ik moet mijn netwerk verbreden. Ik belde dus een collega van een andere afdeling met een vraag. Hij verwees me door naar de collega die mijn baan drie jaar geleden had, omdat die situatie X al eens aan de hand had gehad (helaas niets van gedocumenteerd, ook handig). De collega naar wie hij me doorverwees zit momenteel nogal hoog in de boom op het hoofdkantoor dus het kan zijn dat ik wat terughoudend reageerde. Zegt die man: ‘Oh, vind je het eng om hem te bellen. Nou dat hoeft niet hoor, hij is heel toegankelijk.’ Alsof hij het tegen een kleuter heeft, weirdo.
NB ik ben sinds de collega van HQ de derde persoon die op deze plek zit, vastbesloten het even vol te houden, maar ik verwonder me suf

Nou ja, veel mensen vinden dat dus wel eng. Zeker als het iemand is die hoger in de boom zit. Ik heb regelmatig commentaar gekregen dat ik gewoon mensen belden ook al hadden ze een hogere functie. 

Ik moet over een aantal dagen een overleg van 1,5 uur notuleren, zo geen zin in!
De collega die het normaal doet is op vakantie en niemand uit het clubje kan/mag het doen. 

Er zal nu vast wel commentaar komen: maar goed notuleren is een vak apart en dat kan ik totaal niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.