Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantietegenvallers, -missers en -blunders

Even een luchtig (vakantie)topic. Als mensen (inclusief ikzelf) vertellen over hun vakantiebelevenissen, hoor je vaak alleen de positieve verhalen. De mooie plekken, geslaagde avonturen, het lekkere eten, de fijne accommodaties. Wat tegenviel of compleet misging blijft meestal achterwege. Deel hier wat tegenviel, misging en/of niet voor herhaling vatbaar was! 


BlairW schreef op 17-08-2023 om 21:33:

[..]

Ik weet nog dat mijn broer me inderdaad gewoon mobiel belde vanuit het buitenland

Oeps ja sorry ik bedoelde pre-smartphone-tijdperk 

Wij hebben afgelopen week om middernacht onze dochter met een vriendin van vliegveld Keulen opgehaald. Voor dat vliegveld heb je dus een gebruiksaanwijzing nodig. Wij stonden keurig op de kiss and ride bij terminal 1 te wachten op hun. Eerst duurde het al een uur voordat ze hun koffer hadden, maar daarna konden zij ons niet vinden. Dus al bellend probeerden we uit te vinden waar zij waren en uit te leggen waar wij waren. Zie jij dat gebouw? Nee, wij zien dat niet. Zie jij die rood verlichte letterreclame, nee die zien wij niet. Wij zien die geel verlichte reclame. Wifiontvangst was er niet, dus we konden onze locatie niet delen. Ik ben uiteindelijk uit de auto gegaan en al bellend gaan rondlopen tot we een gezamlijk herkenningspunt (een toren met gekleurde reclame)  zagen en ik daar op hun ben gaan wachten. Na 2 uur konden we het vliegveld dan eindelijk verlaten met een parkeerrekening van 59 euro! Want mijn man had in alle onwetendheid een parkeerticket voor de duurste parkeergarage van het vliegveld (je had keuze uit 3 tarieven) uit de automaat gehaald en dat terwijl we dachten even in en uit te rijden.

Ach ja dat is een reden waarom ik mij niet meer laat ophalen van schiphol. Beetje vlucht afhankelijk en waar je koffer in het ruim zit. Ene keer kan ik vanuit het vliegtuig, loop loop koffer en zit 15 minuten na uitstappen in de trein. Of zoals de laatste keer, vloog ik met zo'n A380 met heel veel mensen en heel heel erg veel koffers. Toen 2 uur staan wachten voor mijn koffer er was, kwamen zoveel koffers af en daar het grootste gedeelte van de passagiers door de stempel immigratie moest. Stond vaak de band gewoon stil omdat er geen koffer meer bij kon.

ja dat gehannes met koffers, vreselijk! Ik reis altijd alleen met handbagage.

Een blunder op Schiphol toen vloeistoffen nog niet in een zakje meegenomen hoefden te worden. We kwamen terug van een fijne vakantie en toen ik aan de buurt was bij paspoortcontrole, gaf ik dus mijn paspoort af. De dame achter de balie kijkt opeens verschrikt en walgend naar haar handen, springt op en geeft mij een woedende blik terwijl ze roept: 'gatverdamme, goor wijf!!' En gooit het paspoort naar mij terug over de balie. Ik ben helemaal in verwarring en sta dus wat te kijken van: huh, wat? Vervolgens laat ze haar handen zien aan haar collega en roept: 'dat hele paspoort hangt onder het snot.' Waarna zij dus wegstormt om waarschijnlijk haar handen te gaan wassen. Die collega neemt haar plaats in achter de balie en roept vervolgens naar mij om 'op te hoepelen' Ik pak mijn paspoort terug dat nog op de balie lag waar ze het had neergesmeten, nog steeds in complete verwarring en loop dus maar door. Voel inderdaad iets kleverigs aan mijn paspoort en snap er helemaal niks van, ik kijk in mijn tas en wat blijkt en het kwartje valt. Ik had een flesje douchegel uit het hotel in mijn tas gestopt voordat we vertrokken en dit was gaan lekken. Ik schaamde me dood zeg. Ik snap haar walging zeker, maar wat voelde ik me klein toen ik daar door het personeel en andere reizigers werd aangekeken alsof ik inderdaad 1 of andere smeerkees was.

weneri schreef op 28-08-2023 om 12:14:

Een blunder op Schiphol toen vloeistoffen nog niet in een zakje meegenomen hoefden te worden. We kwamen terug van een fijne vakantie en toen ik aan de buurt was bij paspoortcontrole, gaf ik dus mijn paspoort af. De dame achter de balie kijkt opeens verschrikt en walgend naar haar handen, springt op en geeft mij een woedende blik terwijl ze roept: 'gatverdamme, goor wijf!!' En gooit het paspoort naar mij terug over de balie. Ik ben helemaal in verwarring en sta dus wat te kijken van: huh, wat? Vervolgens laat ze haar handen zien aan haar collega en roept: 'dat hele paspoort hangt onder het snot.' Waarna zij dus wegstormt om waarschijnlijk haar handen te gaan wassen. Die collega neemt haar plaats in achter de balie en roept vervolgens naar mij om 'op te hoepelen' Ik pak mijn paspoort terug dat nog op de balie lag waar ze het had neergesmeten, nog steeds in complete verwarring en loop dus maar door. Voel inderdaad iets kleverigs aan mijn paspoort en snap er helemaal niks van, ik kijk in mijn tas en wat blijkt en het kwartje valt. Ik had een flesje douchegel uit het hotel in mijn tas gestopt voordat we vertrokken en dit was gaan lekken. Ik schaamde me dood zeg. Ik snap haar walging zeker, maar wat voelde ik me klein toen ik daar door het personeel en andere reizigers werd aangekeken alsof ik inderdaad 1 of andere smeerkees was.

Dat is best grappig. Achteraf. 😄

Ik denk dat ik toch even geroepen zou hebben, "Oh, da's geen snòt, maar de shampoo heeft gelekt!" om de situatie te rechtvaardigen.

Auwereel schreef op 28-08-2023 om 12:29:

Ik denk dat ik toch even geroepen zou hebben, "Oh, da's geen snòt, maar de shampoo heeft gelekt!" om de situatie te rechtvaardigen.

Ja, ach die dame was al kwaad weggestormd, collega van haar inmiddels al bezig met andere reizigers en wij waren ook al een stuk doorgelopen toen ik erachter kwam wat het was. Ik riep wel extra hard: 'oooh hier de douchegel heeft gelekt' In de hoop dat anderen achter mij die het evt mee hadden gekregen dat nog zouden horen. 

@Prachtwacht: achteraf is het zeker grappig, maar als je daar staat in totale verwarring terwijl iedereen je walgend aankijkt, is het toch minder. 😄

ik vraag me af of ze het niet doorhad bij het handen wassen toen de zeep toch wel erg ging schuimen. Of misschien heeft ze zelf zoveel zeep gebruikt dat ze het niet merkte.

duet schreef op 26-08-2023 om 11:09:

Wij hebben afgelopen week om middernacht onze dochter met een vriendin van vliegveld Keulen opgehaald. Voor dat vliegveld heb je dus een gebruiksaanwijzing nodig. Wij stonden keurig op de kiss and ride bij terminal 1 te wachten op hun. Eerst duurde het al een uur voordat ze hun koffer hadden, maar daarna konden zij ons niet vinden. Dus al bellend probeerden we uit te vinden waar zij waren en uit te leggen waar wij waren. Zie jij dat gebouw? Nee, wij zien dat niet. Zie jij die rood verlichte letterreclame, nee die zien wij niet. Wij zien die geel verlichte reclame. Wifiontvangst was er niet, dus we konden onze locatie niet delen. Ik ben uiteindelijk uit de auto gegaan en al bellend gaan rondlopen tot we een gezamlijk herkenningspunt (een toren met gekleurde reclame) zagen en ik daar op hun ben gaan wachten. Na 2 uur konden we het vliegveld dan eindelijk verlaten met een parkeerrekening van 59 euro! Want mijn man had in alle onwetendheid een parkeerticket voor de duurste parkeergarage van het vliegveld (je had keuze uit 3 tarieven) uit de automaat gehaald en dat terwijl we dachten even in en uit te rijden.

In de tijd dat ik nog wel ns afgehaald werd op Schiphol door mn vader reed hij naar het brugrestaurant en ging daar op zn gemak koffie drinken en als ik mn koffer had belde ik en kwam ie voorrijden. 

redbulletje schreef op 28-08-2023 om 21:31:

[..]

In de tijd dat ik nog wel ns afgehaald werd op Schiphol door mn vader reed hij naar het brugrestaurant en ging daar op zn gemak koffie drinken en als ik mn koffer had belde ik en kwam ie voorrijden.

Ja, dat plan hadden wij ook bij een tankstation vlak voor het vliegveld, maar dat stond al afgeladen vol met anderen, die hetzelfde lumineuze idee hadden. Dus wij moesten wel doorrijden naar het vliegveld. Er stonden ook heel veel mensen met hun auto gewoon op de vluchtstrook langs de snelweg met hun alarmlichten aan te wachten, maar dat vonden wij toch iets te gevaarlijk. (we hebben er 1 minuut gestaan en toen werd ik al gek van de vrachtwagens die met 100 km per uur langs je auto gevlogen kwamen)

Ik up hem even want de vakantie tijd breekt weer aan!

Meteen even een blunder van 2 jaar geleden:
In de zomer met het hele gezin naar Frankrijk en er in de auto pas over de grens met Frankrijk achter komen dat we alle ID-bewijzen en ziekenfondspasjes zijn vergeten. Die lagen nog keurig in een envelop klaar op het aanrecht 
We hebben het er op gegokt en gelukkig nergens gecontroleerd. 

Up!

Ach, het is wel een leuke blunder, maar al heel oud.  
In mijn jongere jaren werd  ik eenmaal ondergebracht in een kasteel in Ierland.  Het bijgebouw (de lodge)  was vol en niemand anders durfde.  Ik wel.  De eerste ochtend dat ik daar wakker werd, kon ik de uitgang niet meer vinden... (ik was er in het donker binnengekomen).  Ik kwam er ook niemand tegen. Uiteindelijk ben ik door een raam naar buiten geklommen, de tuin in.  Daar werd alarm geslagen door een hond en kwam er gelukkig iemand te voorschijn.
Dat waren nog eens tijden.  Het hemelbed waarin ik sliep is ooit ook beslapen door Mick Jagger.  En U2 heeft ooit  een clip opgenomen in dat kasteel!

In een ver verleden eens een weekend gekampeerd met een vriendin die wel een tentje had. Het verzoek was om een smalle slaapmat mee te nemen, want de tent was "best klein". 
Ja inderdaad vrij klein. Volgens mij was het maximaal 200x120 cm. 

De beide slaapmatten pasten net, maar waar laat je de tassen? Deels buiten de tent, deels onder het voeteneinde. Dat waren twee heel beroerde nachten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.