Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Ik ben nog nooit in………geweest

Op welke (redelijk) bekende plekken of steden ben je nog nooit geweest.
Wat bekend en veel bezochte  plekken zijn is natuurlijk subjectief. Kan zowel nationaal als internationaal.
Bijvoorbeeld Giethoorn, Noordzee kust, Amsterdam, Parijs, Berlijn, of London. 

Herfstappeltaart schreef op 04-03-2025 om 12:47:

[..]

Waarom vind jij daar überhaupt wat van? Ik vind toch ook niks van jouw manier van vakantie vieren?. Xenofobisch? Doe even normaal alsjeblieft zeg.

Je vindt er heel veel van, dat lees ik gewoon in jouw berichten. Maar een beetje introspectie lijkt jou vreemd, dus daar valt niet tegenop te discussiëren. 

MarvelousM schreef op 04-03-2025 om 14:17:

[..]

Je vindt er heel veel van, dat lees ik gewoon in jouw berichten. Maar een beetje introspectie lijkt jou vreemd, dus daar valt niet tegenop te discussiëren.

Wat vind ik daar dan van?

BlairW schreef op 04-03-2025 om 12:15:

[..]

Ik weet niet hoor, maar Amerika is nou niet bepaald mijn eigen hoekje van de wereld en ja, ik hou van de westerse manier van leven. Hoef niet naar de jungle in een boomhut met apen op de veranda enz. Ik hou gewoon meer van wat luxe, een supermarkt om de hoek, geen uitgestorven gebieden etc. Ik snap dan weer niet waarom jij je druk zou moeten maken over iemand anders z’n voorkeuren. Zoals ik al zei, je kan je geld maar 1 keer uitgeven en dan kies is toch echt niet voor een gebied waarvan ik denk dat ik het niet zo leuk vind als er nog genoeg plekken zijn waarvan ik zeker wel weet dat ik die leuk vind.

Tja, als je toch érgens een supermarkt op elke hoek hebt, dan is het wel in steden als Bangkok en Tokyo. Ook meer dan genoeg luxe te koop. Voor weinig geld ook nog eens. En Amerika stikt dan weer van de uitgestorven gebieden. 

Herfstappeltaart schreef op 04-03-2025 om 14:19:

[..]

Wat vind ik daar dan van?

Je vindt het onzin om de hele wereld over te reizen, niet iedereen MOET reizen, het is veel te veel vliegen... geen zin om al die berichten van je weer door te lezen, maar dit staat er sowieso in. 

MarvelousM schreef op 04-03-2025 om 14:20:

[..]

Je vindt het onzin om de hele wereld over te reizen, niet iedereen MOET reizen, het is veel te veel vliegen... geen zin om al die berichten van je weer door te lezen, maar dit staat er sowieso in.

Ik vind het helemaal geen onzin. je moet goed lezen. Ik heb er zélf geen behoefte aan en ja, veel vliegen is tegenwoordig geen goed idee. Maar dat jij dat wel graag doet heb ik nergens onzin genoemd hoor. 

Maar zullen we gewoon eens op houden met deze flauwekul? Doe jij lekker jouw ding, dan doe ik het mijne.

MarvelousM schreef op 04-03-2025 om 11:36:

[..]

Je weet daar dus net zo goed niet hoe het is, als je er nog nooit geweest bent. En in Japan is het bijvoorbeeld ook goed fris in het noorden, of in de lente. En China is ook niet bepaald een tropenland.

Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat iedereen móét reizen. Ik snap dat hele 'het trekt me niet' gewoon niet zo, in combinatie met hele werelddelen. En dan alleen naar 'Westerse landen' willen...ik vind daar wat van. Het komt wat xenofobisch op me over. Ik denk dat het goed is voor je wereldbeeld als je wat verder dan je eigen hoekje van de wereld kijkt. 'Have you ever walked the footsteps of a stranger' etc.

Daar hoef jij verder niets mee. Maar het staat mij dan ook weer vrij daar wat van te vinden.

" ik vind daar wat van"   haha, het moet niet gekker worden!

MarvelousM schreef op 04-03-2025 om 14:19:

[..]

Tja, als je toch érgens een supermarkt op elke hoek hebt, dan is het wel in steden als Bangkok en Tokyo. Ook meer dan genoeg luxe te koop. Voor weinig geld ook nog eens. En Amerika stikt dan weer van de uitgestorven gebieden.

Klopt, ik ga dan ook niet in die uitgestorven gebieden zitten. En Japan had ik al aangegeven dat ik daar wel graag heen zou gaan. 

Ik hoef niet zo nodig naar de VS en Afrika. Waarom niet? Omdat andere landen voorrang hebben. Die trekken me meer. 
Het geld kan ik maar 1x uitgeven. Wel ben ik dankbaar voor wat ik allemaal heb gezien. Daar had vroeger alleen maar van kunnen dromen en veel is uitgekomen.

MarvelousM schreef op 04-03-2025 om 14:19:

[..]

Tja, als je toch érgens een supermarkt op elke hoek hebt, dan is het wel in steden als Bangkok en Tokyo. Ook meer dan genoeg luxe te koop. Voor weinig geld ook nog eens. En Amerika stikt dan weer van de uitgestorven gebieden.

Waarom reageer je zo typisch dat mensen hun voorkeuren hebben?

Tokyo is niet goedkoop (met name de trein en overnachtingen niet, 3x geweest) en Bangkok is gewoon een hele drukke stad (tig keer geweest) en het is er warm. Ik begrijp dat het mensen niet trekt, andere voorkeuren. Wat is daar mis mee? En dan anderen xenofobisch noemen, het slaat nergens op. Japan is overigens vrij xenofobisch al heb ik er een fijne vakanties gehad.

Hoe wordt er weer een leuk topic om zeep geholpen?

Dolfje schreef op 04-03-2025 om 17:05:

Ja, laten we weer on topic gaan.
Nog niet geweest en zou ik graag heen willen. Ierland, Schotland, Kopenhagen, Stockholm, IJsland, Vietnam en Zuid-Korea. 
Maar als dat er niet meer van komt is het ook goed. Ik ben al blij met waar ik ben geweest, dat zie ik als enorme luxe.

Terschelling wil ik ook echt graag bezoeken. Ik ben dol op de Waddeneilanden.

Tijdens de corona periode ben ik in Friesland voor het eerst geweest, veel gefietst. Hele prettige herinneringen aan. Nadeel vind ik dat vakanties in Nederland behoorlijk prijzig zijn qua overnachtingen.

Anfisa schreef op 04-03-2025 om 17:26:

[..]

Nadeel vind ik dat vakanties in Nederland behoorlijk prijzig zijn qua overnachtingen.

ja en qua uit eten ook best wel.

Dolfje schreef op 04-03-2025 om 17:44:

[..]

ja en qua uit eten ook best wel.

Ja ook. In Nederland ga ik bijna nooit meer uit eten. Dat bewaar ik voor vakanties waar het eten meestal betaalbaarder is.

Ik huur in Nederland meestal een huisje en dan wissel ik uit eten af met zelf iets maken.

Ik wil al heel lang graag een keer naar St Petersburg maar of dat er ooit van komt. Voorlopig in iedergeval niet.

Dolfje schreef op 04-03-2025 om 17:05:

Ja ik kon er ook even niks aan doen. Sorry.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.