Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Ga je wel eens een weekendje weg met een vriendin


Zeker. Ik ga 1x per jaar met een vriendin een weekend naar de sauna en een lang weekend met collega’s weg. Daarnaast ga ik ook met een kind nog wel eens een nachtje of 2 weg. Hier gaat man eigenlijk nooit alleen nachtjes weg. 

Het vriendinnenweekend staat nu al gepland voor het eerste weekend van april. Zo kan iedereen er ruim van te voren rekening mee houden. Afgelopen april is onze gezamenlijke vriendin getrouwd en hadden we in het eerste weekend van april haar vrijgezellenweekend. We hebben nu besloten daar een jaarlijks weekend weg van te maken met z'n vijven (en laat zij nou ook een vakantiehuisje in Spanje hebben, dus 1+1=...) De kinderen zijn op een leeftijd dat man daar niet voor thuis hoeft te blijven, als hij ook weg zou willen kunnen ze prima een weekend alleen thuis blijven. Met m'n moeder en zus ben ik ook jaren weekendjes weg geweest (afgelopen mei nog), dan blijft man thuis. Hij reist veel voor z'n werk dus heeft minder behoefte aan extra weg buiten de gezinsvakanties. Bij ons is het dus andersom en ga ik meer weg en blijft hij thuis. 

Niet met een vriendin, wel een koorweekend, ook toen de kinderen klein waren. 

zeker wel, meerdere keren per jaar, eerst als zoon bij vader was, nu redt hij zichzelf wel.
Ik ga nu ook 3 weken alleen op stap, zoon redt zichzelf wel. Komt ie er eindelijk achter hoe fijn Hotel mama is.

Ik ga weleens een dagje weg met een vriendin. Ik ga wel af en toe alleen een nachtje weg. Ben ook een paar keer op stedentrip geweest met werk. Man vindt het prima.
Man gaat elk jaar sowieso 1 weekend met zijn vrienden weg, soms vaker. Vind ik ook prima.
Een verjaardag kun je toch wel een keer overslaan? Ik sla alleen die van mijn gezin en moeder niet over, voor de rest is het toch prima als je man alleen gaat, evt met kinderen?
Wedstrijden van kinderen gaan gewoon door. Kwestie van goed plannen en overleggen.

Cle0 schreef op 31-08-2024 om 20:17:

Nee niet meer, vroeger wel gedaan met moeder of vriendinnen. Nu krijg ik al stress bij de gedachte van zo lang "aan elkaar vast zitten". Ik kan dat niet meer. Ik ga weleens zelf een nachtje weg, ben dan altijd heel blij dat ik alleen ben maar ben dan ook altijd wel weer blij als ik thuis ben.

Dit heb ik ook. Mijn man en kinderen zijn echt de enige met wie ik 24 uur of langer samen kan zijn. 

Bij bedrijf waar ik werk is jaarlijks uitje ook met 1 of 2 overnachtingen. Ik pas.

FancyDuck29

FancyDuck29

31-08-2024 om 22:23

wat een ei, die man van jou
Dat doen vrouwen ook niet…

Mijn man gaat 1x per jaar een week op vakantie met vrienden en een weekend weg met andere vrienden. Ik ga 1x per jaar een week skiën met mijn zus en een weekend weg met vriendinnen. Juist nu we kinderen hebben hecht ik super veel waarde aan die tijd. Heeeerlijk om zonder verantwoordelijkheden lol te trappen.

Ja zeker, meerdere keren per jaar.

Ik ga wel eens in mijn eentje naar een meerdaagse workshop van iets wat ik interessant vind.
Mijn man gaat wel eens een kleine week in zijn eentje naar vrienden te helpen die een groot bouwproject uitvoeren. 

Met mijn hartsvriendin ben ik ooit wel eens een weekend weggeweest, maar om onze vriendschap te behouden doen we dat niet weer. We hebben te grote verschillen in bioritme. We zijn al ruim 30 jaar vriendinnen.

Ik ga dus alleen nog maar op vakantie/weekje weg met mezelf, mijn man of mijn hele gezin.

Ja hoor, binnenkort shoppen en naar een musical met vriendin incl overnachting. Dit keer zonder kinderen.
Ook wel eens een weekend met onze dochters erbij.
Ik ga ook wel eens samen met dochter weekend weg als man bv weekend weg is met zijn broer of vrienden.
En wij gaan ook wel weekend weg met het hele gezin. Eind van het jaar bv weer samen een kerstmarkt in Duitsland bezoeken en daar overnachten.
Nou ja eigenlijk gebeurt een weekend weg in alle samenstellingen wel.
Ik geniet ervan dat het allemaal kan en zal het zeker niet laten omdat er sport, verjaardagen of welke verplichtingen dan ook zijn. Ik leef nu!

Ik ook! Heelijk, een paar dagen of een week met 1 of 2 vriendinnen of met 1 van onze 4 (nu)  jongvolwassen kinderen. Ook al toen de kinderen klein waren. In binnen of buitenland. En... ik ga zó weg, ik regel niets voor de achterblijvers, geen boodschappen, kook niet vooruit. 

Dit is overigens voor iedereen fijn, ook de thuisblijvers hebben dan een leuke tijd, een andere week dan anders, zonder mijn bemoeienis😅.

Mijn man gaat ook 1 of 2 keer per jaar met vrienden weg. 

Zeker! Ik ga binnenkort met mijn broer 4 dagen op pad. En voor volgend jaar staat er een lang weekend weg met een vriendin op de planning. Ik ga ook wel eens een nachtje weg met dochter. Ben ook wel eens met mijn zwager en schoonzus op pad geweest. Man gaat ook regelmatig een paar dagen met zijn broertje weg. 

Netherfield

Netherfield

01-09-2024 om 01:01 Topicstarter

In zijn vriendenkring doen de vrouwen dat niet, misschien is dat het. Nu ik er bij nadenk, hij gaat dan met die vriend op pad, de andere mannen doen het ook niet. Ik ga eerst maar eens een dagje doen denk ik. Niet dat hij niet kan koken ofzo, maar man en dochters vliegen elkaar nog wel eens in de haren. 

Ik ben ooit een weekend weg geweest met een vriendin, maar ik heb vastgesteld dat ik het niets vindt. Man interesseert het geen biet, maar als hij morgen wel weg wil ... veel plezier.

Maar man die wel zou mogen en jij niet, dat vind ik redelijk geschift en ongelijkwaardig. Iedereen gelijk voor de wet. Als jij zelf wel wil trekt hij maar een weekend lang zijn plan, of desnoods dumpt hij de kinderen maar een weekend bij oma. Waarbij hij dat laatste dus zelf ook maar regelt en niet dat jij ook nog een hele planning mag maken.

Netherfield schreef op 01-09-2024 om 01:01:

In zijn vriendenkring doen de vrouwen dat niet, misschien is dat het. Nu ik er bij nadenk, hij gaat dan met die vriend op pad, de andere mannen doen het ook niet. Ik ga eerst maar eens een dagje doen denk ik. Niet dat hij niet kan koken ofzo, maar man en dochters vliegen elkaar nog wel eens in de haren.

Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat met die sportwedstrijden en verjaardagen als je met je man een weekendje weg bent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.