Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Ga je wel eens een weekendje weg met een vriendin

Mijn man gaat 1-2 keer per jaar een weekend weg met een vriend, dan gaan ze in een hotel en samen een stuk fietsen op de racefiets. Ik doe zoiets nooit. Man zegt, dat doen vrouwen ook gewoon niet. Een vriendin van mij wel. Dus ik zei, ik zou dat ook wel eens willen. Maar ja, er zijn altijd dingen waardoor het niet kan, sportwedstrijd van de kinderen waar ik mee ga, verjaardag van iemand, andere dingen. Voor mijn gevoel is er elk weekend wel iets. Dus mijn vraag is: gaan jullie wel eens een weekend weg met iemand? En als je die hebt, zonder je man en kinderen? Is er iets dat je tegen houdt, of juist niet? 


zeker weten. Dan haal je de verjaardag later in, dan gaat je man naar de sportwedstrijd. Ik ben gek op weekenden met vriendinnen, en als jij er ook zin in hebt: zeker doen! Je kunt echt de band met vrienden verdiepen en heerlijk ontspannen.

ja hoor, 1a 2 keer per jaar ga ik met mijn beste vriendin een weekendje weg. Leuk hotel boeken,  dagje shoppen/cultuur snuiven, uitgebreid uit eten.

Mijn man doet dit zelf nooit maar gunt het mij van harte ook toen zoon nog thuis woonde en hij dus heel weekend met hem alleen was. Juist leuk voor hun hadden zij een mannen weekend en mijn man ging met hem naar de sport en alles wat verder moest én wat zij leuk vonden. 

Ik doe het nooit, maar heb ook niet echt iemand met wie ik dat zou willen doen. Vroeger wel eens met een vriendinnen weekendje weg geweest, maar dan had ik het de eerste nacht vaak wel gezien.

Zou wel eens keer nachtje juist in mijn eentje weg willen. 

Ja hoor! 2x per jaar met vriendinnen weekendje weg en soms ook alleen met vriendinnen op vakantie. Man doet dit ook. Heerlijk een keer zonder partner weg.

Ik ga regelmatig weekendje weg. Met vriend, alleen of vrienden. Binnenkort met moeder naar Praag en met beste vriend paar dagen naar Antwerpen, gaan naar een concert. Leuk juist, even er tussenuit. 

ja hoor.  Al in de tijd dat de kinderen op de basisschool zaten ga ik minstens 2x per jaar met een vriendin op vakantie.  Ik ging dan vaak met vliegtuig een stedentrip doen.  Een dag of 4 naar Eilat,  Malaga,  Madrid enz.  Nu peins ik er niet meer over om zoiets met het vliegtuig te doen maar ik blijf wel op pad gaan met een vriendin.  Met haar camper naar Parijs maar ook ergens in Overijssel,  Gelderland,  aan zee, Friesland.  Het was hier overigens niet perse in het weekend.  Omdat ik altijd onregelmatig werkte was het ook best door de week.
En de rest van het gezin kon dan best naar die verjaardag of naar iets anders. 
Nu zijn het jongvolwassenen. Zowel zij als mijn eega vinden het prima dat ik de hort opga.   Ik ga tegenwoordig ook alleen.  Ik heb tegenwoordig ook zeeën van tijd dus kan ook makkelijk plannen. 

Ik ga volgende week voor het eerst met een vriendin weg. Een weekje samen naar Frankrijk, ik heb er zoveel zin in! 

Zeker! Elk half jaar een keer met een vriendin en één keer per jaar met mijn vader. Oh en ook wel alleen, 1x per jaar denk ik.

Mijn vriend gaat wel een of meer keer per jaar met vrienden fietsen. Hij is nu een week weg. Zelf heb ik niemand buiten mijn kinderen met wie ik weg zou willen, en met de kinderen ga ik regelmatig. Heel soms met mijn zus maar dat is echt sporadisch. Als ik vriendinnen zou hebben zou ik het wel doen hoor, dus er is niet iets wat mij specifiek tegenhoudt.

Niet met 1 vriendin, wel met een veiendinnengroep. En ja, dan mis ik inderdaad wel eens een verjaardag of wedstrijd, maar wat is daar erg aan? En het houdt je man blijkbaar ook niet tegen.

Nee niet meer, vroeger wel gedaan met moeder of vriendinnen. Nu krijg ik al stress bij de gedachte van zo lang "aan elkaar vast zitten". Ik kan dat niet meer. Ik ga weleens zelf een nachtje weg, ben dan altijd heel blij dat ik alleen ben maar ben dan ook altijd wel weer blij als ik thuis ben. 

Ja hoor, eigenlijk elk jaar wel een keer met een vriendin, zonder mannen en zeker zonder kinderen. De voetbalwedstrijden gaan ook wel door zonder mij en op vrijwel alle verjaardagen ( behalve die van mijn eigen kinderen) kan ik best gemist worden. Mijn man neemt gewoon alles thuis over, net zoals ik doe als hij een keertje weg is. Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom een man wel een weekendje weg zou kunnen en een vrouw niet.

Jazeker, ga zelfs een hele week met een vriendin op vakantie. Elk jaar. Man gaat met broer of alleen, al jaren een weekje weg. En na 10 jaar dacht kan mij het verrekken, ik ga ook.

Kan het van harte aanbevelen. Gewoon goed vooruit plannen!

Oh en we hebben kinderen idd.

ja hoor, gezellig. Waar heeft hij het vandaan gehaald, dat hij denkt dat vrouwen dat niet doen? 

Weleens gedaan maar ik vond uitgaan met de partner altijd veel leuker. Dan was ik helemaal mezelf. Met vrienden heb ik dat nooit zo gehad. Dat heeft dan toch in mijn beleving een grotere afstand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.