Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Chalet inboedel inspiratie gezocht


ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:06 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 20-08-2024 om 16:47:

het was een chalet/stacaravan toch? Als ik hier lees, dan verwachten sommigen een vakantievilla

😃😃

Dat verwachtte ik ook toen ik de offerte zag 🤭

Maar idd een stacaravan met veranda wordt tegenwoordig chalet genoemd.

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:07 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 20-08-2024 om 14:32:

[..]

Bij alle deuren die naar buiten gaan.

Gelukkig maar op 1 punt 

Ik zou juist wel voor een pan met anti aanbaklaag gaan denk ik, er zijn veel mensen die niet weten wat ze aan moeten met een pan die dat níet heeft. Met aangebrand eten als gevolg. Af en toe controleren of er geen krassen inzitten.

Verder bedacht ik nog: iets om ervoor te zorgen dat je messen een beetje scherp blijven! Dus een messenblok, zo'n magneet, iets dergelijks. Anders zijn ze in no time bot, als ik mag afgaan op mijn eigen vakantie-ervaringen. 

De Xenos heeft hele fijn en goedkope tomatenmesjes, dus met kleine karteltjes. Die zijn ideaal en blijven ook in de keukenla wel goed scherp. Ik neem er vaak eentje mee op vakantie, omdat ik er al vanuit ga botte messen aan te treffen 

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 17:04:

[..]

Had ik al genoemd, is aanwezig

👌

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 17:02:

[..]

Uiteraard heet gewassen, daarom ook verplichting bedlinnen af te nemen evenals verplichte schoonmaak.

Houten snijplank hebben we thuis, maar uit hygiënisch oogpunt doen we die niet voor de verhuur.

Bakpan en hapjespan absoluut zonder Pfas. Tefal komt er zeker niet in

Als we zelf naar een accommodatie gaan heb ik altijd een kratje mee met gezonde pannen, eigen snijplanken en koksmessen. Net als handzeep, schoonmaakspul ed

Helaas gewoon sterk stapelbaar servies in de kasten

Worden er dan nog pannen verkocht waar PFAS (of eigenlijk vaak PFOA in verwerkt zit). Tefal doet dat in elk geval niet meer.

(al vraag ik me wel af wanneer we gaan ontdekken dat ook de nieuwe anti-aanbaklagen schadelijke stoffen bevatten).

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:13 Topicstarter

Paardenbloemetjes schreef op 20-08-2024 om 17:08:

Ik zou juist wel voor een pan met anti aanbaklaag gaan denk ik, er zijn veel mensen die niet weten wat ze aan moeten met een pan die dat níet heeft. Met aangebrand eten als gevolg. Af en toe controleren of er geen krassen inzitten.

Verder bedacht ik nog: iets om ervoor te zorgen dat je messen een beetje scherp blijven! Dus een messenblok, zo'n magneet, iets dergelijks. Anders zijn ze in no time bot, als ik mag afgaan op mijn eigen vakantie-ervaringen.

De Xenos heeft hele fijn en goedkope tomatenmesjes, dus met kleine karteltjes. Die zijn ideaal en blijven ook in de keukenla wel goed scherp. Ik neem er vaak eentje mee op vakantie, omdat ik er al vanuit ga botte messen aan te treffen

De Natura inductie pannen zijn fantastisch en vaatwasser bestendig. Natuurlijke anti aanbaklaag 

Komen zachte spatels bij dus hopelijk gaan ze een tijdje mee , dat gaan we ervaren 

Messen zullen we zelf tussendoor wel slijpen en idd zelf ook altijd 3 goede messen mee.

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:17 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 20-08-2024 om 17:13:

[..]

Worden er dan nog pannen verkocht waar PFAS (of eigenlijk vaak PFOS in verwerkt zit). Tefal doet dat in elk geval niet meer.

(al vraag ik me wel af wanneer we gaan ontdekken dat ook de nieuwe anti-aanbaklagen schadelijke stoffen bevatten).

Ah is dat zo? Dat is wel erg prettig. Wist ik niet van Tefal.

Gietijzer etc zal toch het beste blijven. Maar daar kunnen veel mensen helaas niet mee koken, dan heb ik straks een zwart chalet 😂

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 17:17:

[..]

Ah is dat zo? Dat is wel erg prettig. Wist ik niet van Tefal.

Gietijzer etc zal toch het beste blijven. Maar daar kunnen veel mensen helaas niet mee koken, dan heb ik straks een zwart chalet 😂

Vergeet de rookmelders niet. Maar niet te dicht bij de keuken. Die zijn bij ons in een vrij kleine chalet wel afgegaan bij het pannenkoeken bakken. 😁

En een brandblusser zou ook handig zijn.

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 17:17:

[..]

Ah is dat zo? Dat is wel erg prettig. Wist ik niet van Tefal.

Gietijzer etc zal toch het beste blijven. Maar daar kunnen veel mensen helaas niet mee koken, dan heb ik straks een zwart chalet 😂

Ik heb het even opgezocht. Het is verboden inmiddels in anti-aanbakpannen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/pfas/regels-voor-pfas

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:41 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 20-08-2024 om 17:21:

[..]

Ik heb het even opgezocht. Het is verboden inmiddels in anti-aanbakpannen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/pfas/regels-voor-pfas

Gelezen, dank je, nu dat Europese verbod nog.

En gelijk de microplastics erachteraan, maar dat is een ander draadje 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:44 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 20-08-2024 om 17:19:

[..]

Vergeet de rookmelders niet. Maar niet te dicht bij de keuken. Die zijn bij ons in een vrij kleine chalet wel afgegaan bij het pannenkoeken bakken. 😁

En een brandblusser zou ook handig zijn.

Haha Yes, die worden ingebouwd, geschakeld via het lichtnet. Hopelijk op goede strategische pannenkoek bak proof plaatsen.

Blusdeken en brandblusser staan op de lijst 

Oh, ik bedacht nog iets: een stoffer en blik. Mis ik regelmatig, want als het er wel is (en thuis) gebruik ik het dagelijks.

Peaches schreef op 20-08-2024 om 20:34:

Oh, ik bedacht nog iets: een stoffer en blik. Mis ik regelmatig, want als het er wel is (en thuis) gebruik ik het dagelijks.


Ik heb in mijn keukenkastje een mini stoffer en blik. Heel handig. 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 21:01 Topicstarter

Pimpelmees67 schreef op 20-08-2024 om 20:44:

[..]


Ik heb in mijn keukenkastje een mini stoffer en blik. Heel handig.

Idd handig! Staat op t lijstje, naast de stofzuiger en dweil

Een kleine emmer vind ik persoonlijk ook erg prettig. En een paal of ander iets  waar je je fiets met hangslot aan kan bevestigen mocht dat schuurtje (nog) niet lukken of te klein zijn om fietsen in te zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.