Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Chalet inboedel inspiratie gezocht


ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 14:29 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 20-08-2024 om 12:18:

een planchet in de badkamer, het liefst een appart plankje voor je toilettas voldoende haken en ruimte voor kleding om erna aan te doen. Open vakkenkast ofxo

Haken , veel haken staan al op t lijstje 

de grootste slaapkamer heeft een soort inloopkast, mooier dan ik thuis heb 😂

Badkamer helaas beetje zwembad hokje aankleed gevoel, blijft kamperen 

grote nette inloopmat bij de deur. Om zo met natte schoenen doorlopen te voorkomen 

BritgetJones007 schreef op 20-08-2024 om 14:30:

grote nette inloopmat bij de deur. Om zo met natte schoenen doorlopen te voorkomen

Bij alle deuren die naar buiten gaan.

yette schreef op 20-08-2024 om 13:39:

Tsja, Drenthe ... een goede dweil of 2-3
Met regen loop je de boel meteen nat en kinderen lopen met een beetje pech 20x per dag in en uit.

En vanwege hetzelfde grut: keukenrollen en véél vaatdoekjes. Na een boterham met pindakaas en een beker melk, ben je alweer toe aan een nieuw doekje.

Verder zou ik bij je welkomstbrief met instructies etc. ook een lijstje leggen waarop huurders kunnen invullen of er iets stuk is/was en of ze iets gemist hebben. Dan weet je bij je volgende boodschappenlijstje dat je een fluitketel, een schuimspaan en een lampje met kleine fitting nodig hebt.

Keukenrollen, vaatdoekje e.d. neem je toch zelf mee? Dat verwacht ik echt niet in een inboedel van een vakantiehuisje.

Ik zou graag willen dat alles is gewassen op 60 graden vanwege de bedwantsen. Brrr. Verder heb ik niet veel ‘eisen’ maar een (1) scherp koksmes, een houten snijplank en een pan zonder pfas-laag zou ik erg waarderen. Ik houd van kringloop winkels en vintage en zou het leuk vinden om allemaal verschillend schattig serviesgoed aan te treffen.

ToetieToover schreef op 20-08-2024 om 14:53:

Ik zou graag willen dat alles is gewassen op 60 graden vanwege de bedwantsen. Brrr. Verder heb ik niet veel ‘eisen’ maar een (1) scherp koksmes, een houten snijplank en een pan zonder pfas-laag zou ik erg waarderen. Ik houd van kringloop winkels en vintage en zou het leuk vinden om allemaal verschillend schattig serviesgoed aan te treffen.

Ik neem altijd zo'n hoeslaken met kunststof onderkant mee voor over de matras. Ook eigen kussens en dekbed. Ik heb verder geen smetvrees ofzo, maar een bed waar ook anderen op slapen heb ik veel moeite mee.

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 14:15:

[..]

Hahah waar kom jij in Drenthe?

Keukenrollen is voor eigen aanschaf, je kunt bij het linnenpakket wel een keuken pakket bestellen. Maar dat is vaak maar genoeg voor een dagje.

Dat lijstje is een goede, de sleutel kan gewoon worden ingeleverd dus zie de gasten niet meer.


En zou een gastenboek nog leuk zijn?
vind ik altijd beetje cheesy.

Een gastenboek begrijp ik nooit zo. Het is wellicht leuk om te lezen, maar ik zou uit mezelf nooit een briefje voor komende huurders schrijven en voel me door zo'n boek toch enigszins verplicht om dat wel te doen. 

Een welkomstbrief met de mogelijkheid om een reactie voor de verhuurder achter te laten, vind ik persoonlijk veel fijner. 

En een pen. 

Want die heb ik zelf niet bij me. 

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

20-08-2024 om 15:07

Wel een douche met harde straal he
😅

Herfstappeltaart schreef op 20-08-2024 om 14:33:

[..]

Keukenrollen, vaatdoekje e.d. neem je toch zelf mee? Dat verwacht ik echt niet in een inboedel van een vakantiehuisje.

Jij en ik misschien wel, ik neem ook mijn eigen wc papier mee voor het geval er alleen schuurpapier hangt. Maar ik vergeet ook nog wel eens wat en het is een van die kleine dingen die je als verhuurder kan doen 'voor het geval dat'. Je zal het maar acuut nodig hebben. Soms ben ik als huurder dolgelukkig als ik een vaatwas-blokje vind, of lucifers voor die gezellige kaarsjes/bbq/vuurkorf. 

Ik laat dat soort dingen overigens ook achter, omdat ik daar zelf blij van zou worden. Zacht toiletpapier op de plank bij de wc en mijn speciaal voor de gelegenheid gekochte Nespresso-kuipjes in een schaaltje naast het apparaat. 

yette schreef op 20-08-2024 om 15:54:

[..]

Jij en ik misschien wel, ik neem ook mijn eigen wc papier mee voor het geval er alleen schuurpapier hangt. Maar ik vergeet ook nog wel eens wat en het is een van die kleine dingen die je als verhuurder kan doen 'voor het geval dat'. Je zal het maar acuut nodig hebben. Soms ben ik als huurder dolgelukkig als ik een vaatwas-blokje vind, of lucifers voor die gezellige kaarsjes/bbq/vuurkorf.

Ik laat dat soort dingen overigens ook achter, omdat ik daar zelf blij van zou worden. Zacht toiletpapier op de plank bij de wc en mijn speciaal voor de gelegenheid gekochte Nespresso-kuipjes in een schaaltje naast het apparaat.

Een welkomstpakketje is in dit verband inderdaad wel leuk (mini flesje afwasmiddel,vaatwastablet (bij aanwezigheid vaatwasser uiteraard), vaatdoekje, afwassponsje, w.c.rolletje, theezakje en bij Nespresso-apparaat 2 cupjes. Meestal vinden wij zoiets ook wel bij aankomst.

het was een chalet/stacaravan toch? Als ik hier lees, dan verwachten sommigen een vakantievilla 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 16:57 Topicstarter

Roos55 schreef op 20-08-2024 om 15:07:

Wel een douche met harde straal he
😅

Hahahah uiteraard 😁 Must!

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:02 Topicstarter

ToetieToover schreef op 20-08-2024 om 14:53:

Ik zou graag willen dat alles is gewassen op 60 graden vanwege de bedwantsen. Brrr. Verder heb ik niet veel ‘eisen’ maar een (1) scherp koksmes, een houten snijplank en een pan zonder pfas-laag zou ik erg waarderen. Ik houd van kringloop winkels en vintage en zou het leuk vinden om allemaal verschillend schattig serviesgoed aan te treffen.

Uiteraard heet gewassen, daarom ook verplichting bedlinnen af te nemen evenals verplichte schoonmaak. 

Houten snijplank hebben we thuis, maar uit hygiënisch oogpunt doen we die niet voor de verhuur. 

Bakpan en hapjespan absoluut zonder Pfas. Tefal komt er zeker niet in 

Als we zelf naar een accommodatie gaan heb ik  altijd een kratje mee met gezonde pannen, eigen snijplanken en koksmessen. Net als handzeep, schoonmaakspul ed 

Helaas gewoon sterk stapelbaar servies in de kasten

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:03 Topicstarter

yette schreef op 20-08-2024 om 15:54:

[..]

Jij en ik misschien wel, ik neem ook mijn eigen wc papier mee voor het geval er alleen schuurpapier hangt. Maar ik vergeet ook nog wel eens wat en het is een van die kleine dingen die je als verhuurder kan doen 'voor het geval dat'. Je zal het maar acuut nodig hebben. Soms ben ik als huurder dolgelukkig als ik een vaatwas-blokje vind, of lucifers voor die gezellige kaarsjes/bbq/vuurkorf.

Ik laat dat soort dingen overigens ook achter, omdat ik daar zelf blij van zou worden. Zacht toiletpapier op de plank bij de wc en mijn speciaal voor de gelegenheid gekochte Nespresso-kuipjes in een schaaltje naast het apparaat.

Precies doen wij ook altijd , tenzij we weten dat alles weggegooid gaat worden. want in heel veel parken het geval is

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 17:04 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 20-08-2024 om 15:57:

[..]

Een welkomstpakketje is in dit verband inderdaad wel leuk (mini flesje afwasmiddel,vaatwastablet (bij aanwezigheid vaatwasser uiteraard), vaatdoekje, afwassponsje, w.c.rolletje, theezakje en bij Nespresso-apparaat 2 cupjes. Meestal vinden wij zoiets ook wel bij aankomst.

Had ik al genoemd, is aanwezig 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.