Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Chalet inboedel inspiratie gezocht


ZonDee schreef op 20-08-2024 om 10:15:

[..]

Eis van het park

Een grote brede stalen Boretti. Voordeel dat je die niet zo makkelijk meeneemt. Schoonmaak is idd een ding

Ah... jammer. Model is ook verplicht? Wordt er gecheckt bij de schoonmaak of hij schoon wordt achtergelaten. Weet je wat je schoonmaak specifiek schoonmaakt?

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 10:44 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 20-08-2024 om 10:28:

[..]

Ah... jammer. Model is ook verplicht? Wordt er gecheckt bij de schoonmaak of hij schoon wordt achtergelaten. Weet je wat je schoonmaak specifiek schoonmaakt?

Ja, maar dit model doen wij zeker ook, is erg robuust. 

Als er dan een kolen BBQ moet dan deze maar.  In principe gaat onze eigen schoonmaakfee aan de slag, dus zullen rekening houden met tijd voor de BBQ. Van het park maken ze ook altijd de BBQ schoon. Ze krijgt ruim de tijd en royale vergoeding, niets zo erg als in veel te korte tijd een accommodatie brand schoon te moeten opleveren.

Heb zelf als student op een park gewerkt, vreselijk die hoge druk en het nooit helemaal naar wens kunnen doen. 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 11:01 Topicstarter

bedankt voor het meedenken!
Leuk al die input.

We gaan shoppen met jullie tips in het achterhoofd. Het blijft natuurlijk een caravan op een camping en geen enorm huis. Maar nemen zeker dingen genoemde dingen mee. 
Hopelijk kunnen we onze toekomstige huurders een fijne vakantie bezorgen op dit fijne plekje  (en zelf wat parkkosten dekken, zo is het ook wel weer) 

Ik wil vooral een stopcontact naast mijn bed (bij het hoofdeinde) en een plek om mijn telefoon neer te leggen. En ik wil niet dat dit dan ook het stopcontact voor de lamp is... 

Ik wil super goeie WiFi.

Ik wil een smart-tv zodat ik Netflix en andere platforms kan kijken. En ik zou het een service vinden als de schoonmaakster dan ook al die platforms even uitlogt. 

En ik wil echt wel graag een warme deken. Ik had dit jaar in januari een huisje en kreeg alleen één dekbed. Echt te koud. Ook fijn om in de herfst buiten nog onder te kunnen zitten. Als al je beddengoed de was in gaat, kunnen van die dekens er ook nog wel bij, zou ik zeggen. 

Verder vind ik het heel fijn als er een vaatdoekje, schuurspons en emmertje is. En als er olijfolie / afwasmiddel / een wc-rol / peper en zout is.

Het allerfijnst is het als er een volledige en uitgebreide inventarislijst op de website staat zodat ik precies weet wat ik nog mee moet nemen. 

een planchet in de badkamer, het liefst een appart plankje voor je toilettas voldoende haken en ruimte voor kleding om erna aan te doen. Open vakkenkast ofxo

Roos55 schreef op 19-08-2024 om 21:04:

een schaar

en ik heb net topic over spelletjes geopend
😜

En dat was niet het eerste, er is er al lang 1

nlies schreef op 20-08-2024 om 13:11:

[..]

En dat was niet het eerste, er is er al lang 1

En?

Tsja, Drenthe ... een goede dweil of 2-3  
Met regen loop je de boel meteen nat en kinderen lopen met een beetje pech 20x per dag in en uit. 

En vanwege hetzelfde grut: keukenrollen en véél vaatdoekjes. Na een boterham met pindakaas en een beker melk, ben je alweer toe aan een nieuw doekje. 

Verder zou ik bij je welkomstbrief met instructies etc. ook een lijstje leggen waarop huurders kunnen invullen of er iets stuk is/was en of ze iets gemist hebben. Dan weet je bij je volgende boodschappenlijstje dat je een fluitketel, een schuimspaan en een lampje met kleine fitting nodig hebt. 


yette schreef op 20-08-2024 om 13:39:

Tsja, Drenthe ... een goede dweil of 2-3
Met regen loop je de boel meteen nat en kinderen lopen met een beetje pech 20x per dag in en uit.

En vanwege hetzelfde grut: keukenrollen en véél vaatdoekjes. Na een boterham met pindakaas en een beker melk, ben je alweer toe aan een nieuw doekje.

Verder zou ik bij je welkomstbrief met instructies etc. ook een lijstje leggen waarop huurders kunnen invullen of er iets stuk is/was en of ze iets gemist hebben. Dan weet je bij je volgende boodschappenlijstje dat je een fluitketel, een schuimspaan en een lampje met kleine fitting nodig hebt.

Keukenrollen en vaatdoekjes neem ik zonder problemen gewoon zelf mee. Die verwacht ik niet te vinden in een vakantiehuisje.

Al veel tips gelezen.
Oa genoeg servies, bestek etc.  Zo irritant als alles afgemeten is

Lege kast voor eigen spullen

Wat ik altijd fijn vindt is een goede stofzuiger/ dweil. Niets zo irritant dat als je per ongeluk iets laat vallen en ik het niet netjes kan opruimen 

En ik las iets over een schuurtje: Altijd doen. Laatst een huisje gehad waar schoonmaakspullen, tuinkussens,  parasol, wasrek etc in kon. Ideaal!!!  Scheelt zoveel spullen in huis. 
Daar stond ook de wasmachine is. Ook dat stel ik altijd erg op prijs. Zo fijn als ik tussendoor een wasje kan draaien. 

Diyer schreef op 20-08-2024 om 02:38:

[..]

Misschien al gezegd, maar niks irritanter dan dat er afgepaste hoeveelheid borden, bekers en bestek is voor het huisje. Dat betekent dat je nl. meteen moet afwassen. Dus als het voor 4 personen is, dan minimaal graag 8 stuks van alles.


Grappig, ik heb juist het omgekeerde. Wij vinden het prettig als er beperkte hoeveelheden borden en mokken zijn, want er is meestal weinig kastruimte. Ik vind het helemaal niet erg om even vaker mijn bord of mok af te wassen, maar wel irritant als andere dingen er níet zijn omdat de kast al vol staat met mokken. Of dat je de boodschappen niet meer kwijt kunt.

Dus wij hebben liever die 4 mokken maar dan ook een grote schaal voor salade ipv alleen maar die kleine schaaltjes.

Verder: een houten snijplank, niet van glas of plastic. Een pan die groot genoeg is om een éénpansgerecht voor 4 personen in te maken.

Qua spelletjes zou ik een Yahtzeeblok met dobbelstenen al mooi vinden, ik denk dat je van spelletjes met veel pionnen of fiches oid snel dingen kwijt bent. Maar goed ik ben niet zo enorm van de spelletjes.

En verder dat alles een beetje robuust is. Wij waren laatst weer ergens waar ze van die enorme wijnglazen op flinterdunne steeltjes hadden. Ik krijg daar de zenuwen van in andermans huis, dan heb ik veel liever picardie-glazen.

Niet te veel ditjes en datjes, ik improviseer liever wat in de keuken dan dat alles bomvol staat omdat er eiersnijders, knoflookpersen, tomatensnijders, en 3 soorten raspen liggen. Het meeste kan ik met 1 mes en 1 rasp wel af.

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 14:15 Topicstarter

yette schreef op 20-08-2024 om 13:39:

Tsja, Drenthe ... een goede dweil of 2-3
Met regen loop je de boel meteen nat en kinderen lopen met een beetje pech 20x per dag in en uit.

En vanwege hetzelfde grut: keukenrollen en véél vaatdoekjes. Na een boterham met pindakaas en een beker melk, ben je alweer toe aan een nieuw doekje.

Verder zou ik bij je welkomstbrief met instructies etc. ook een lijstje leggen waarop huurders kunnen invullen of er iets stuk is/was en of ze iets gemist hebben. Dan weet je bij je volgende boodschappenlijstje dat je een fluitketel, een schuimspaan en een lampje met kleine fitting nodig hebt.

Hahah waar kom jij in Drenthe? 

Keukenrollen is voor eigen aanschaf, je kunt bij het linnenpakket wel een keuken pakket bestellen. Maar dat is vaak maar genoeg voor een dagje.

Dat lijstje is een goede, de sleutel kan gewoon worden ingeleverd dus zie de gasten niet meer. 


En zou een gastenboek nog leuk zijn? 
vind ik altijd beetje cheesy. 

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 14:15:

En zou een gastenboek nog leuk zijn?
vind ik altijd beetje cheesy.

Waar wij laatst waren was een gastenboek dat ik echt wel leuk vond. Daarin kon je aanraders voor andere gasten opschrijven, dingen die leuk zijn om te doen in de omgeving. En daarnaast de gebruikelijke dingen (wanneer was je hier, waar kom je vandaan etc). Maar daar hebben andere gasten dan ook iets aan. Het gebruikelijke standaardboek met "geweldige week gehad, Familie Jansen" vind ik ook niet zoveel aan.

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 14:22 Topicstarter

MarvelousM schreef op 20-08-2024 om 11:29:

Ik wil vooral een stopcontact naast mijn bed (bij het hoofdeinde) en een plek om mijn telefoon neer te leggen. En ik wil niet dat dit dan ook het stopcontact voor de lamp is...

Ik wil super goeie WiFi.

Ik wil een smart-tv zodat ik Netflix en andere platforms kan kijken. En ik zou het een service vinden als de schoonmaakster dan ook al die platforms even uitlogt.

En ik wil echt wel graag een warme deken. Ik had dit jaar in januari een huisje en kreeg alleen één dekbed. Echt te koud. Ook fijn om in de herfst buiten nog onder te kunnen zitten. Als al je beddengoed de was in gaat, kunnen van die dekens er ook nog wel bij, zou ik zeggen.

Verder vind ik het heel fijn als er een vaatdoekje, schuurspons en emmertje is. En als er olijfolie / afwasmiddel / een wc-rol / peper en zout is.

Het allerfijnst is het als er een volledige en uitgebreide inventarislijst op de website staat zodat ik precies weet wat ik nog mee moet nemen.

Volgens mij kun je prima mijn chaletje boeken 😂

Alleen de Dekens gaan we niet doen, linnengoed  kan gehuurd worden via het park en dus ook door hen gewassen. 

Inventarisatielijst zetten we op Airbnb en de site. Evenals het type koffiezetter.

Uitloggen zouden we kunnen doen, maar ook eigen verantwoordelijkheid, zet hem wel op het uitcheck  lijstje voor de gast 

Emmer, dweil, stofzuiger, allesreiniger is aanwezig.

In het welkomspakketje doen we afwasborstel, schuursponsje, koffie, paar theezakjes en een typisch drents product. Vind deze Stadjer leuk 😃

Zout peper olie zetten we standaard neer

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 14:23 Topicstarter

Ginevra schreef op 20-08-2024 om 14:20:

[..]

Waar wij laatst waren was een gastenboek dat ik echt wel leuk vond. Daarin kon je aanraders voor andere gasten opschrijven, dingen die leuk zijn om te doen in de omgeving. En daarnaast de gebruikelijke dingen (wanneer was je hier, waar kom je vandaan etc). Maar daar hebben andere gasten dan ook iets aan. Het gebruikelijke standaardboek met "geweldige week gehad, Familie Jansen" vind ik ook niet zoveel aan.

Dat is een goed idee. Zou een opzetje kunnen maken die gasten dan kunnen in en aanvullen 

Meest verrassende plek, lekkerste gegeten enz 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.