Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Chalet inboedel inspiratie gezocht


ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 21:51 Topicstarter

Valentijn101 schreef op 19-08-2024 om 21:34:

liever geen stoffen bank en vloerbedekking. Dat is lastig schoon houden.

Bank laten we nog impregneren, dan hopelijk goed afneembaar.

Op de vloer leggen we marmoleum, ligt hier thuis ook, vrij van allerlei stoffen, zacht aan de voeten en dempt geluid goed. 

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 21:52 Topicstarter

Promethium schreef op 19-08-2024 om 21:42:

[..]

Uno en rummikub zijn altijd goed! Zelf vind ik Ligretto ook heel leuk en geschikt voor een vakantiehuisje. Landal had vroeger in ieder geval altijd Ligretto in de huisjes liggen en dat vonden wij zo leuk, dat we het op een gegeven moment zelf hebben gekocht.

Iets minder een klassieker, maar wel erg leuk: codenames. Die halen wij standaard uit de kast bij spelletjesavonden met vrienden.

Verder mis ik weleens pannenlappen / ovenhandschoenen in vakantiehuisjes, dan moet je zo moeilijk gaan doen met een theedoek.

Ligretto heel leuk idd! Je hebt daar ook een variant nog van, kom zo niet op de naam. 

Codenames ken ik niet, ga ik naar kijken


pannenlappen en onderzetters gaan op de lijst!

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 21:53 Topicstarter

Promethium schreef op 19-08-2024 om 21:42:

[..]

Uno en rummikub zijn altijd goed! Zelf vind ik Ligretto ook heel leuk en geschikt voor een vakantiehuisje. Landal had vroeger in ieder geval altijd Ligretto in de huisjes liggen en dat vonden wij zo leuk, dat we het op een gegeven moment zelf hebben gekocht.

Iets minder een klassieker, maar wel erg leuk: codenames. Die halen wij standaard uit de kast bij spelletjesavonden met vrienden.

Verder mis ik weleens pannenlappen / ovenhandschoenen in vakantiehuisjes, dan moet je zo moeilijk gaan doen met een theedoek.

Ligretto heel leuk idd! Je hebt daar ook een variant nog van, kom zo niet op de naam. 

Codenames ken ik niet, ga ik naar kijken


pannenlappen en onderzetters gaan op de lijst, je hebt ook van die siliconen “happertjes, mooi klein!

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 21:58 Topicstarter

iemand nog tips voor een fijne lounge set buiten?
Verhuur “hufter” proof

Een wijn opener, of een schroefdop kan ook. ( Misschien leuk bij aankomst neerzetten )
En wat extra vaatdoeken
Thee en Koffie drink ik uit een glazen beker

je moet iig nu gaan kijken voor loungesets voor buiten. Die staan nu overal in de aanbieding. 60-70% korting

En ik denk dat Wicker toch het sterkst is. 

ikea kinderstoel 
Ruim voldoende ophang haakjes in de badkamer, voldoende plek voor iedereen om de eigen tandpasta tegelijkertijd te plaatsen.
Panlappen/overwanten, vergiet

ZonDee schreef op 19-08-2024 om 21:58:

iemand nog tips voor een fijne lounge set buiten?
Verhuur “hufter” proof

Misschien daarvoor eens op het park zelf rondkijken, wat de concurrentie heeft aangeschaft?

Fleecedekentje voor op de bank.

Bij een "afwijkend" koffiezetapparaat is het fijn als er dan ook iets aanwezig is om de eerste koffie mee te zetten voor je naar de winkel bent geweest (specifieke cupjes ofzo). 

Map met info uit de buurt + kaart. Vooral als er een wandel-knooppunten-netwerk oid in de buurt is, is dat erg fijn om te lezen zodat je zo uit het chalet weg kan om een rondje van x km te lopen.

Hetzelfde aantal vuilnisbakken / afvalvakjes als dat er afvalstromen op het park worden gesorteerd. Zo onhandig als er maar 1 prullenbak is terwijl er ook plastic ingezameld wordt bijvoorbeeld.

Ik weet niet wie je doelgroep is, maar het is bij kleine kinderen fijn als je een kinderstoel of kinderbedje hebt. Eventueel ook nog een badje (stokke flexi bath is opvouwbaar en veel op marktplaats te vinden!). In diezelfde categorie: lage stopcontacten voorzien van kinderbeveiligingsdingen.

Genoeg plek qua handdoekrekjes/haakjes zodat iedereen z'n natte handdoek kwijt kan (in badkamer of slaapkamer).

Een lijstje of evt foto met wat de inventaris zou moeten zijn & waar te vinden.

Wokpan of hapjespan, bij voorkeur met enigszins passende deksel.

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 22:30 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 19-08-2024 om 22:07:

je moet iig nu gaan kijken voor loungesets voor buiten. Die staan nu overal in de aanbieding. 60-70% korting

En ik denk dat Wicker toch het sterkst is.

Gaan we zeker doen! 
Op het park is veel wicker te zien, maar onze eigen ervaring hiermee is niet heel goed 

Maar misschien hebben we pech gehad qua merk

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 22:32 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 19-08-2024 om 22:07:

ikea kinderstoel
Ruim voldoende ophang haakjes in de badkamer, voldoende plek voor iedereen om de eigen tandpasta tegelijkertijd te plaatsen.
Panlappen/overwanten, vergiet

Die witte met die poten bedoel je? Het is niet heel groot, ben bang om over die poten te struikelen dat deden we zelf wel overal waar we die tegen kwamen 

Pannenlappen staan op t lijstje, vergiet niet 

Hebben pannen met speciale afgietdeksel. Hopelijk volstaan die
 

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 22:35 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 19-08-2024 om 22:09:

[..]

Misschien daarvoor eens op het park zelf rondkijken, wat de concurrentie heeft aangeschaft?

Overal het algemeen de particuliere verhuur allemaal grijze wicker. Veel Jysk/leenbakker. Van het park zelf hebben een wat robuustere uitziende soort.
Twijfelen over een goedkopere en dan wat vaker vervangen, of een duurdere hele goede met allweather kussens, heb liever de duurzaamste keuze… maar je weet nooit hoe er mee omgegaan wordt natuurlijk 

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 22:43 Topicstarter

masatu schreef op 19-08-2024 om 22:24:

Fleecedekentje voor op de bank.

Bij een "afwijkend" koffiezetapparaat is het fijn als er dan ook iets aanwezig is om de eerste koffie mee te zetten voor je naar de winkel bent geweest (specifieke cupjes ofzo).

Map met info uit de buurt + kaart. Vooral als er een wandel-knooppunten-netwerk oid in de buurt is, is dat erg fijn om te lezen zodat je zo uit het chalet weg kan om een rondje van x km te lopen.

Hetzelfde aantal vuilnisbakken / afvalvakjes als dat er afvalstromen op het park worden gesorteerd. Zo onhandig als er maar 1 prullenbak is terwijl er ook plastic ingezameld wordt bijvoorbeeld.

Ik weet niet wie je doelgroep is, maar het is bij kleine kinderen fijn als je een kinderstoel of kinderbedje hebt. Eventueel ook nog een badje (stokke flexi bath is opvouwbaar en veel op marktplaats te vinden!). In diezelfde categorie: lage stopcontacten voorzien van kinderbeveiligingsdingen.

Genoeg plek qua handdoekrekjes/haakjes zodat iedereen z'n natte handdoek kwijt kan (in badkamer of slaapkamer).

Een lijstje of evt foto met wat de inventaris zou moeten zijn & waar te vinden.

Wokpan of hapjespan, bij voorkeur met enigszins passende deksel.

Staan goede punten bij! 
Wandel routes en mountainbike routes zijn er volop! Gaan idd een mooi boekje maken, kunt ook heerlijk suppen, zwemmen, 2 mooie meren op loopafstand. 
leuke restaurant tips, dorpjes ed gaan er ook niet in ontbreken. Omgeving is prachtig, hunebedden, heide, Groningen Stad dichtbij, dierentuin Wildlands enz enz 

Foto inventaris is een handige! Ook voor de gene die schoonmaakt, oplevert, dan gelijk goede check. 

Doelgroep is een goede, kinderstoel bedje/badje neemt veel ruimte in beslag.Gaan kijken of we nog een schuurtje gaan plaatsen, dan zou t makkelijk allemaal aanwezig kunnen zijn. anders blijft het bij een kinderstoel 

Stopcontacten zijn allemaal onzichtbaar beveiligd, dat zal ik nog even in het boekje zetten


Wat ik wel eens heb gekocht/gemist in huisjes:

Grote theeglazen. Zo irritant als je alleen van die kleine mokjes hebt. Bij Action kosten glazen mokken van 400 ml een euro per stuk oid.

Schaaltjes voor toetjes/cornflakes/muesli e.d.

Vliegenmepper

Ventilator, heel fijn bij hitte

Waslijn/droogrek

Elastiekjes/clips om geopende verpakkingen te sluiten. Bewaarbakjes zijn helemaal een pre.

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 22:59 Topicstarter

Peaches schreef op 19-08-2024 om 22:48:

Wat ik wel eens heb gekocht/gemist in huisjes:

Grote theeglazen. Zo irritant als je alleen van die kleine mokjes hebt. Bij Action kosten glazen mokken van 400 ml een euro per stuk oid.

Schaaltjes voor toetjes/cornflakes/muesli e.d.

Vliegenmepper

Ventilator, heel fijn bij hitte

Waslijn/droogrek

Elastiekjes/clips om geopende verpakkingen te sluiten. Bewaarbakjes zijn helemaal een pre.

droogrek/schaaltjes staan op de lijst, mokken/theeglazen gaan we bekijken. Action heeft wisselend assortiment , Ikea zit vlakbij

we verwarmen/koelen met airco, komen zonnepanelen op, dus ventilator hoeft niet

Grappig die vliegenmepper, dat werd afgeraden, omdat je huisje anders onder de platgeslagen vliegen komt te zitten 🤣 waarschijnlijk zijn ze daarom Niet vaak aanwezig 

Komen horren dus hopelijk geen meppert nodig 😁 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.