Sport en bewegen
Sophia_!
19-07-2021 om 17:38
Olympische Spelen Tokyo 2021
Wie heeft er ook zin in.
Medaillespiegel:
Goud 🥇
Sifan Hassan (10km)
Dames hockey
Harrie Lavreysen (sprint)
Shanne Braspennincx (keirin)
Sifan Hassan (5000m)
Niek Kimman (BMX)
Mannen dubbelvier (roeien)
Annemiek van Vleuten (tijdrit)
Kiran Badloe (RS:X)
Mannen teamsprint (baanwielrennen)
Zilver 🥈
Abdi Negeeye (marathon)
Mannen 4x400
Jeffrey Hoogland (sprint)
Anouk Vetter (zevenkamp)
Sharon van Rouwendaal (10 km open water zwemmen)
Gemengd team (handboogschieten)
Mannen dubbeltwee (roeien)
Vrouwen vierzonder (roeien)
Tom Dumoulin (tijdrit)
Annemiek van Vleuten (wegwedstrijd)
Arno Kamminga (100m schoolslag)
Arno Kamminga (200m schoolslag)
Brons
Kirsten Wild (omnium)
Harrie Lavreysen (keirin)
Sifan Hassan (1500m)
Nouchka Fontijn (boksen)
Emma Oosterwegel (zevenkamp)
Maikel van der Vleuten (paarden-springen)
Femke Bol (400m horden)
Merel Smulders (BMX)
Sanne van Dijke (judo)
Vrouwen dubbeltwee (roeien)
Lichte vrouwen dubbeltwee (roeien)
Anna van der Breggen (tijdrit)
Marit Bouwmeester (laser radial)
Annemiek Bekkering/Anette Duetz (49e)
Sophia_!
08-08-2021 om 16:36
DGHK schreef op 08-08-2021 om 16:30:
[..]
Op de paralympics zijn de nummers per categorie.
Bv op de NK zwemmen ze wel samen en dan wint diegene met de meeste punten (ten opzichte van het wereldrecord in die categorie).
Grote toernooien zijn altijd wel duidelijk wie wint, de snelste namelijk.
Dan zal ik het weer een kans geven, als het tenminste ergens uitgezonden wordt. Ik zag dat ze bij de NOS per dag een programma van 7 minuten met highlights en een programma van 25 minuten gaan uitzenden. Dat is toch niks 🥴
Sherlock
08-08-2021 om 16:41
Oh dat van die wisselende regels klinkt inderdaad ingewikkeld haha. Ik vind het vooral leuk om de strijd en de reactie van de winnaar te zien. Ik ken ook geen enkele paralympische sporter dus hoef niemand aan te moedigen
Zou Eurosport er meer van uitzenden dan de NOS? Ik vond dat de NOS veel te veel van hetzelfde uitzond en veel samenvattingen terwijl er ook live sport was. Ik was blij met Discovery+!
Joszy
08-08-2021 om 17:07
Nog even terugkijken? Wat waren voor jullie de hoogte- en dieptepunten?
Voor mij waren de hoogtepunten de gedeelde medaille tussen Italië en Ecuador, het geweldige lopen van sifan hassan en toch ook wel abdi nageeye die zijn trainingsmaatje meeneemt naar brons.
Dieptepunten toch wel de val van Van Riessen en misschien toch ook wel het 'gekluns' bij de wegwedstrijd voor de dames...
Sherlock
08-08-2021 om 17:13
Hoogtepunten: Sifan Hassan, Harrie Lavreysen (vanwege De Beloften, leuk om te zien dat hij het zo ver geschopt heeft) en het Amerikaanse en Russische damesturnen. Ergens ook het feit dat Simone Biles een aantal finales niet heeft gedaan waardoor andere (onopvallende) turnsters mooie dingen hebben laten zien.
Dieptepunten: heel jammer dat Sanne Wevers de balkfinale niet gehaald heeft.
Sophia_!
08-08-2021 om 17:15
Sherlock schreef op 08-08-2021 om 16:41:
Oh dat van die wisselende regels klinkt inderdaad ingewikkeld haha. Ik vind het vooral leuk om de strijd en de reactie van de winnaar te zien. Ik ken ook geen enkele paralympische sporter dus hoef niemand aan te moedigen
Zou Eurosport er meer van uitzenden dan de NOS? Ik vond dat de NOS veel te veel van hetzelfde uitzond en veel samenvattingen terwijl er ook live sport was. Ik was blij met Discovery+!
Ik ook! Ik heb bijna niks via de NOS gekeken. Teveel gepraat en teveel van hetzelfde inderdaad 😁
Ik hoop dat Discovery+ ook de Paralympics uitzend.
Sophia_!
08-08-2021 om 17:22
Hoogtepunten: Hassan, de 4x400 estafettemannen (dat was zo ontzettend onverwacht!), de gedeelde gouden medaille bij het hoogspringen, het baanwielrennen (wat een gave sport is dat toch).
Eigenlijk vond ik bijna alles één groot feest, ik hou van de Olympische Spelen
Dieptepunten: het wegwielrennen en Van de Poel die valt. De hockeymannen. De positieve coronagevallen in de 1e week, dat vond ik zo sneu! De val van Van Riessen 😥
Sherlock
08-08-2021 om 17:28
redbulletje schreef op 08-08-2021 om 17:15:
Nina Derwael en Jutta de 2 Vlaamse turnsters.
Jaaa natuurlijk, hoe kan ik Nina vergeten! Absoluut hoogtepunt!
NinjeTurtle
08-08-2021 om 17:55
Ik vind vooral die totaal onverwachte medailles mooi.
Als het topsportklimaat zo blijft, wie weet haken ze er nog ooit meer. Zeker wanneer het aantal onderdelen nog meer wordt uitgebreid.
Al hoeft dat voor mij niet. Zoals dat Keirin. 3 rondjes achter een motor en dan 3 zonder. Waarom?
En zo zijn er nog wel wat onderdelen die ze mogen schrappen
IceTea
08-08-2021 om 17:56
Maar 7 minuten uitzendtijd bij de NOS van de paralympische spelen? Schandalig weinig.
Hoogtepunten:
- Gedeelde gouden medaille bij het hoogspringen van Barshim en Tamberi.
- Nageeye die bij de marathon Abdi helpt. Waardoor ze zilver en brons winnen.
- 4x400 estafette mannen, zilver. Waar de meiden ook het veld op stormen om ze te feliciteren.
- Niek Kiemann de hele aanloop naar zijn gouden medaille.
- De sporters die hun PB hebben verbroken en bijvoorbeeld heel blij waren met plek 5.
Dieptepunten:
- Coronagevallen bij TeamNL
- Grol bij Judo (zo jammer voor hem)
- Valpartij bij baanwielrennen
- zilveren medaille bij wegwedstrijd, omdat ze dacht goud te hebben.
- mannenhockey nl
- vrouwenvoetbal nl
En nu het zwarte gat...
Friezinnetje
08-08-2021 om 18:24
ik zit nu nog even voor de terugblik op NPO1. En dan is er een loper bij de marathon, die bij de verversingspost alle flesjes water omgooit (gaat met zijn hand erbij langs), zodat de lopers achter hem, niet bij water kunnen. Wat een vuile streek zeg.
NinjeTurtle
08-08-2021 om 18:34
Friezinnetje schreef op 08-08-2021 om 18:24:
ik zit nu nog even voor de terugblik op NPO1. En dan is er een loper bij de marathon, die bij de verversingspost alle flesjes water omgooit (gaat met zijn hand erbij langs), zodat de lopers achter hem, niet bij water kunnen. Wat een vuile streek zeg.
Wat een vuile rat. Ik hoop dat hij een flinke schorsing en boete krijgt.
Als het een bewuste actie is, dat kan ik niet duidelijk zien.
Sophia_!
08-08-2021 om 19:09
Friezinnetje schreef op 08-08-2021 om 18:24:
Pfff, belachelijk 😡
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.