Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Zo kun je het natuurlijk ook uitdrukken.

Ik denk niet dat het expres gebeurde maar meer even slechte coördinatie. 

Hoogtepunt:
Hockeydames, ze maakten het maar mooi waar
Hoe de Nederlandse marathonloper de Belg hielp
Meerkamp dames atletiek en Hassan
Die Belgische hardloopster die 28e werd bij de marathon

Dieptepunt:
Hockeyheren, hoeven we geen woorden meer aan vuil te maken. 
Val van Van Riessen

Voor mij waren hoogtepunten toch wel:
- Sifan Hassan die toch maar 3 medailles binnen haalt. 
- estafette mannen bij atletiek die toch voor mij verassend zilver haalden. 
- bij de marathon toch ook onverwacht zilver en leuk hoe die Nederlander de belg ook nog eens hielp naar het brons. En bij de vrouwen vond ik die belg leuk om te zien hoe blij ze was met haar resultaat.

Maar vond het toch sowieso wel een mooie olympische spelen

Dieptepunten:
- val van van Riessen
- val van der Poel
- positieve coronagevallen in de 1e week. 
- hockeymannen

Sifan Hassan
Volley en handbal voor Frankrijk (daar woon ik)
Zilver bij de marathon

Friezinnetje schreef op 08-08-2021 om 18:24:

ik zit nu nog even voor de terugblik op NPO1. En dan is er een loper bij de marathon, die bij de verversingspost alle flesjes water omgooit (gaat met zijn hand erbij langs), zodat de lopers achter hem, niet bij water kunnen. Wat een vuile streek zeg.

https://www.eurosport.com/athletics/tokyo-2020/2021/tokyo-olympics-off-the-table-shocking-moment-marathon-runner-morhad-amdouni-knocks-drinks-off-table-takes-one_vid1525234/video.shtml

Heb via Twitter meerdere filmpjes daarvan gezien en het filmpje van de NOS op Twitter liet mijn inziens vrij duidelijk zien dat hij dat niet bewust deed. Hij probeerde meermaals een flesje te pakken, maar greep telkens mis (ook vanuit vermoeidheid gok ik) en net de laatste lukte hem wel om te pakken. Maakt het overigens niet minder lullig voor de andere renners uiteraard. 

Ik houd het even bij één hoogtepunt en één dieptepunt aangezien ik niet zoveel heb mee gekregen als normaal en ik moeilijk kan kiezen ook. Herken me in veel van de hoogte- en dieptepunten die hier genoemd worden. Dieptepunt voor mij was toch wel echt de handbalsters die na zo'n goede poulefase gelijk in de kwartfinale er uit vlogen. Hoogtepunt was de 4x400 meter van de mannen gezien ik daarbij ineens helemaal opveerde uit het niets. 

kay89 schreef op 08-08-2021 om 21:54:

Sifan Hassan
Volley en handbal voor Frankrijk (daar woon ik)
Zilver bij de marathon

Nu ben ik heel benieuwd hoe in Frankrijk op dat handbalgoud is gereageerd? Heeft dat veel aandacht daar gekregen of is handbal voor Frankrijk ook maar één van de vele sporten? 
Ben zelf in 2017 naar het WK handbal in Duitsland geweest en daar stond Frankrijk toen ook in de finale (en werd wereldkampioen). Daar zaten echter amper Franse supporters. Viel me toen zo tegen omdat ze in de handbalwereld gewoon echt wel een grote naam zijn. Ben er toen eigenlijk vanuit gegaan dat handbal gewoon een kleine sport is voor de Fransen zelf, maar als ik jouw bericht lees is dat misschien toch anders? 

MrsLady schreef op 08-08-2021 om 21:58:

[..]

Heb via Twitter meerdere filmpjes daarvan gezien en het filmpje van de NOS op Twitter liet mijn inziens vrij duidelijk zien dat hij dat niet bewust deed. Hij probeerde meermaals een flesje te pakken, maar greep telkens mis (ook vanuit vermoeidheid gok ik) en net de laatste lukte hem wel om te pakken. Maakt het overigens niet minder lullig voor de andere renners uiteraard.

Ik zag het net groot op tv.

Ik denk dat het inderdaad totaal niet opzettelijk is

Wat handbal betreft, de Fransen waren bijzonder enthousiast. Maar een Olympische medaille heeft toch meer waarde (en dat is niet in eerste instantie mijn mening) dan een Europees of Wereld kampioenschap. Helaas, maar waar. In Nederland is het volgens mij niet anders.

In Nederland zijn dat soort kleine sporten toch ook niet druk bezocht? Volgens mij is het hier voornamelijk voetbal en schaatsen wat qua publiek populair is. 

Sophia_!

Sophia_!

09-08-2021 om 00:03

redbulletje schreef op 08-08-2021 om 22:56:

In Nederland zijn dat soort kleine sporten toch ook niet druk bezocht? Volgens mij is het hier voornamelijk voetbal en schaatsen wat qua publiek populair is.

Best jammer.  Op tv is er ook altijd alleen maar aandacht voor die 2 sporten en wielrennen.  De rest zie je nooit.

Sophia_! schreef op 09-08-2021 om 00:03:

[..]

Best jammer. Op tv is er ook altijd alleen maar aandacht voor die 2 sporten en wielrennen. De rest zie je nooit.

Hockey wordt ook nog wel uitgezonden. Tenminste alle ek wedstrijden van Nederland waren eerder dit jaar op tv.

Sophia_!

Sophia_!

09-08-2021 om 13:18

Due-scimmie schreef op 09-08-2021 om 08:20:

[..]

Hockey wordt ook nog wel uitgezonden. Tenminste alle ek wedstrijden van Nederland waren eerder dit jaar op tv.

Nou vooruit dan, hockey ook nog. Waarbij ik me dan wel afvraag waarom ze niet het hele EK streamen bijvoorbeeld. Wat heb je nou aan alleen de wedstrijden van NL 😁

Gelukkig is er Ziggo Sport en Discovery+ , ik kom wel aan mijn trekken buiten de NOS om. 

redbulletje schreef op 08-08-2021 om 22:56:

In Nederland zijn dat soort kleine sporten toch ook niet druk bezocht? Volgens mij is het hier voornamelijk voetbal en schaatsen wat qua publiek populair is.

Sinds het Nederlands dames handbalteam het zo goed doet, moet je zelfs vechten om aan een kaartje te komen voor een oefenwedstrijd. Dus daar vergis je je in. 

En bij die WK-finale waar ik het over had in Duitsland zaten 50.000 mensen. Alleen weinig Fransen viel me op, terwijl het dus relatief dichtbij was en zij in de finale stonden. 

Sophia_! schreef op 09-08-2021 om 00:03:

[..]

Best jammer. Op tv is er ook altijd alleen maar aandacht voor die 2 sporten en wielrennen. De rest zie je nooit.

Heeft denk ik ook met rechten te maken. De rechten van de EK's en WK's bij handbal liggen bijvoorbeeld telkens in handen van ZiggoSport. Die zijn er toen op het juiste moment ingestapt omdat daarvoor de NOS er nul interesse in had. Eerste WK dat ZiggoSport had haalden de handbaldames ineens de finale, terwijl daarvoor het beste resultaat ooit een vijfde plek was. Dat heeft ZiggoSport natuurlijk veel kijkers gegeven waardoor ze de jaren daarna weer (terecht) hebben gestreden voor die rechten. 

Volgens mij heeft ZiggoSport zo ook de rechten van de EK's/WK's van volleybal bijvoorbeeld. 

Is op Discovery+ naast de OS nog meer sport te zien dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.