Sport en bewegen
Sophia_!
19-07-2021 om 17:38
Olympische Spelen Tokyo 2021
Wie heeft er ook zin in.
Medaillespiegel:
Goud 🥇
Sifan Hassan (10km)
Dames hockey
Harrie Lavreysen (sprint)
Shanne Braspennincx (keirin)
Sifan Hassan (5000m)
Niek Kimman (BMX)
Mannen dubbelvier (roeien)
Annemiek van Vleuten (tijdrit)
Kiran Badloe (RS:X)
Mannen teamsprint (baanwielrennen)
Zilver 🥈
Abdi Negeeye (marathon)
Mannen 4x400
Jeffrey Hoogland (sprint)
Anouk Vetter (zevenkamp)
Sharon van Rouwendaal (10 km open water zwemmen)
Gemengd team (handboogschieten)
Mannen dubbeltwee (roeien)
Vrouwen vierzonder (roeien)
Tom Dumoulin (tijdrit)
Annemiek van Vleuten (wegwedstrijd)
Arno Kamminga (100m schoolslag)
Arno Kamminga (200m schoolslag)
Brons
Kirsten Wild (omnium)
Harrie Lavreysen (keirin)
Sifan Hassan (1500m)
Nouchka Fontijn (boksen)
Emma Oosterwegel (zevenkamp)
Maikel van der Vleuten (paarden-springen)
Femke Bol (400m horden)
Merel Smulders (BMX)
Sanne van Dijke (judo)
Vrouwen dubbeltwee (roeien)
Lichte vrouwen dubbeltwee (roeien)
Anna van der Breggen (tijdrit)
Marit Bouwmeester (laser radial)
Annemiek Bekkering/Anette Duetz (49e)
Sophia_!
05-08-2021 om 10:44
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 10:33:
[..]
Ik was er al uit dat het verschillende onderdelen waren, maar verder snapte ik het niet.
Ik vind dit afval onderdeel wel leuk om te zien trouwens.
Dat vind ik ook leuk aan de Spelen, je ziet allerlei sporten waarvan je geen idee hebt wat ze doen of hoe het werkt.
Dat vind ik ook altijd zo leuk,
Laatst ook al gegoogled, waarom discuswerpers en gewichtheffers vaak niet alleen gespierd zijn, maar in het geheel zo vors. Ze hebben vaak een flinke buik.
Die buik heb ik me ook afgevraagd, het ziet er zo niet-sportief uit
Lollypopje
05-08-2021 om 10:50
Sophia_! schreef op 05-08-2021 om 10:44:
[..]
Die buik heb ik me ook afgevraagd, het ziet er zo niet-sportief uit
Nee precies
Google bracht mij hier. Het gaat over de Sterkste Man competities, maar volgens mij gaat het ook wel op met die olympische onderdelen
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/258284/sterkste-man-gezet/
En daar las ik, wat mij als leek heel plausibel klonk:
Dan de sterkste man "dik" is, heeft te maken met in feite de 3e wet van Newton, actie=reactie. Je moet wel letterlijk tegenwicht hebben en bieden om zware dingen te kunnen gooien, tillen, etc. Een kereltje van 35 kilo krijgt natuurlijk een blok van beton van 150 vooruit. Wel als hij in het begin wordt geholpen door sterke mannen, kan dat kereltje dat blok beton in zijn eentje nog wel wat verder vooruit krijgen. Met name voor dat eerste "zetje" heb je (tegen)massa nodig!
En
om je een simpel antwoord te geven...
let maar eens op die gasten ze hebben allemaal verschillende gewichten... je neemt dat gedeelte met die kogels die ze op zon langwerpig ding moeten leggen..
dankzij hun gewicht kunnen ze zichzelf in evenwicht houden... hoe lichter ze zijn hoe moeilijk ze zichzelf in evenwicht kunnen houden.
Moet je maar es opletten tijdens het kijken.
Beterlaat2021!
05-08-2021 om 10:50
Misschien dat de vraag al gesteld is, of dat de commentator het al gezegd heeft, maar ik zie in de atletiek arena bij het speerwerpen steeds een 'automatische grasmaaier' rijden als de speer gevallen is. Weet iemand wat dat voor een ding is?
Sophia_!
05-08-2021 om 10:51
Zo zit het straks op de zevenkamp. Vooral voor Oosterwegel is het spannend! Alles kan daar nog.
Mick87
05-08-2021 om 10:52
Ik keek voorheen wel eens trampoline springen toen Rea Lenders nog mee deed. Tegenwoordig wordt dat niet meer uitgezonden omdat er geen Nederlanders mee deden. Maar vond dat ook altijd bijzonder om te zien .
Sophia_!
05-08-2021 om 10:53
Lollypopje, dat klinkt wel erg logisch! Haha, hadden we bijna nog wel zelf kunnen bedenken eigenlijk.
Lollypopje
05-08-2021 om 10:54
Mick87 schreef op 05-08-2021 om 10:52:
Ik keek voorheen wel eens trampoline springen toen Rea Lenders nog mee deed. Tegenwoordig wordt dat niet meer uitgezonden omdat er geen Nederlanders mee deden. Maar vond dat ook altijd bijzonder om te zien .
Dat heb ik ooit als kind nog gedaan. Maar met mijn motoriek en hoogtevrees was het geen succes 😂
Lollypopje
05-08-2021 om 10:55
Sophia_! schreef op 05-08-2021 om 10:53:
Lollypopje, dat klinkt wel erg logisch! Haha, hadden we bijna nog wel zelf kunnen bedenken eigenlijk.
Dat dacht ik ook toen ik het las
Lollypopje
05-08-2021 om 11:00
Boekenwurm83 schreef op 05-08-2021 om 10:57:
Mooie gouden medaille voor braspennincx
Shit. Net gemist, want ik dacht dat ik wel even naar de wc kon
Mick87
05-08-2021 om 11:01
vraag me nu af of dit helemaal live werd uitgezonden . Net voor de race begon googelde ik Shanne en toen stond er finale Tokio #1.
Sophia_!
05-08-2021 om 11:01
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 11:00:
[..]
Shit. Net gemist, want ik dacht dat ik wel even naar de wc kon
🙉😂
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.